DIY: Käigukasti/difrite õlide vahetus

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

DIY: Käigukasti/difrite õlide vahetus

#1 Postitus Postitas vaska » R, 11 Veebr 2005 13:24:04 +0300

Et foorumikülastajatele asja tiba nähtavamaks muuta, tekitaks uue teema siis oma pehmete itimehe näpukestega pisiremonti tegemisest.

Seekord võtaks teemaks pealkirjas oleva õlide vahetuse.
Autoks oleks ka eelmistes DIY osades oleva 92 aasta 4wd ilma turbota Legacy sedaani.
Materjalideks tuleks Autodata2004/Legacy Repair manual.

Eelnevalt on foorumis juttu olnud õlide sobivusest, seega:

Autodata2004 pakub, et 92 legacy (4wd/turbota) võiks/peaks sööma 80W/90 õli, võimalus oleks saada BP-lt nii difri/käigukasti jaoks väga sõbraliku hinnaga.
Küsimus selline, et kas 80W/90 õli sobib ka mujalt firmanimest kui Castrol?

80W/90 ei ole täissünt (vist?, parandage kui ma eksin) seega, kas ma peaksin rõhuma just täissüntõlile ka siis kui ma praegu seesoleva õli marki ei tea?

Kodanik VVV kommenteeris ühes teemas:
Tagadiffrisse on küll soovitav panna, mida esindus soovitab. Konkreetselt müüvad nad Shelli 75W-90 LS, mis olevat spetsiaalselt Subaru jaoks tehtud. Samas kas muu ei sobi kontrollinud pole, vähemalt LS diffri jaoks mõeldud õli peab ta igatahes olema. On olnud juhuseid, kus tagadiffer on rikutud vale õli tõttu. Keskel on ka piiratud libisemisega differ turbomudelil. Ma arvan, et see on võimalik teda saad vastava toote kataloogidest, mis millele sobib. Käigukastis minul ei ole see spets Shelli õli. Kasutajamanuaal annab minul nii käigukasti kui tagadiffrisse kas
80W-90 või 75W-90 ja polnud vist isegi midagi öeldud selle kohta, et ta peaks mingi spetsiaalne LS õli olema. Venemaa netist on saanud lugeda, et peetakse kõige paremaks Subarule MOTUL-i ja Castroli kastiõli. Eriti kiideti MOTULIT. Selleski siis võib teha järelduse, et vähemalt käigukasti sobib ka midagi muud. Aga kindluse mõttes küsi Mariinest järele, aga sealt ei pruugi ühest vastust saada. Nad ütlevad nagunii, et sobib ainult see, mida nemad müüvad. See mida nad tagadiffrisse müüvad on neil lahtiselt ka odavam, kui osta poest analoogset LS diffri-kastiõli.
On vahet ka selles, et see pole LSD tagadiffer st kui kellelgi peaks olema, kas siis on mõni teine õli parem sisse valada?
On mingeid erilisi nippe, mida peaks õlivahetusest teadma?
Oskab keegi eeldatavaid hindu öelda?
Eelarve võiks mõistlikuse piiridesse jääda, ehk midagi väga ulmeliselt kallist kasti valada ei jõua.

Lisaküsimuseks:

Miski asi õrnalt koliseb tühikäigul, siduri alla vajutades kaob kolin ära.
Siduri survelaager? Käigukasti laagrid? On see midagi ekstrakulukat?
Praegu pole kahjuks aega diagnostikasse ronida, ehk siis subar täidab oma kohust: on neljarattaga teel!
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

Re: DIY: Käigukasti/difrite õlide vahetus

#2 Postitus Postitas Axxept » P, 13 Veebr 2005 20:39:56 +0300

vaska kirjutas: Lisaküsimuseks:

Miski asi õrnalt koliseb tühikäigul, siduri alla vajutades kaob kolin ära.
Siduri survelaager? Käigukasti laagrid? On see midagi ekstrakulukat?
Praegu pole kahjuks aega diagnostikasse ronida, ehk siis subar täidab oma kohust: on neljarattaga teel!
Pakuks küll jah
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#3 Postitus Postitas vaska » P, 13 Veebr 2005 21:58:24 +0300

Sidur rsk läks ka platsipeal korra kärssama, seega on siis suurem kopikas ootamas? :(
~400 eeki maksab survelaager autoosad.ee peal, ega seda vist baltilaagrist või voltast odavamalt ei saa?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Külaline

#4 Postitus Postitas Külaline » E, 21 Veebr 2005 18:13:08 +0300

Esirattalaagri (Koyo) kohta on Baltilaagrist küll "kosutav" kogemus kuuldud. Mariines (Koyo), kas mitte ligi 3000 kr. Balti Laagrist täpselt sama markeeringuga Koyo 400 kr. !!!???

Erik
Postitusi: 48
Liitunud: E, 07 Veebr 2005 11:07:28 +0300

#5 Postitus Postitas Erik » E, 21 Veebr 2005 21:58:57 +0300

Mis sellest, et korra kärssab, asi hull kui libisema või kohalt võtul kakkuma hakkab. Neli vedustel kärssab sidur korralikul piinamisel tihti ja ega siis kohe romontima ei hakata. Relax, naudi talve.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#6 Postitus Postitas vaska » E, 21 Veebr 2005 22:21:51 +0300

Erik kirjutas:Mis sellest, et korra kärssab, asi hull kui libisema või kohalt võtul kakkuma hakkab. Neli vedustel kärssab sidur korralikul piinamisel tihti ja ega siis kohe romontima ei hakata. Relax, naudi talve.
Erik, oled kindel, et mõni muu jubin selle all kannatama ei hakka? Lihtsalt survelaagri vahetus tundub odavam olevat kui terve sidurikorvi vahetus (mazdal kogesin just sellist minnalaskmismeeleolu, tulemused olid pääääääris mitme nulliga).
Kuna aega ja raha on vähe, siis tuleb sellised karmimad laksud eos nullida.
Muidugi, mul poleks turbo siduri ja ls difri vastu mittemidagi, aga neid tõenäoliselt pole palju ja nende remont on ka vähesuse tõttu tõenäoliselt kallim.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
leg200
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 261
Liitunud: L, 11 Sept 2004 01:18:34 +0300
Asukoht: Keila

Re: DIY: Käigukasti/difrite õlide vahetus

#7 Postitus Postitas leg200 » T, 22 Veebr 2005 14:58:55 +0300

vaska kirjutas: Et foorumikülastajatele asja tiba nähtavamaks muuta,
Kodanik VVV kommenteeris ühes teemas:
Tagadiffrisse on küll soovitav panna, mida esindus soovitab. Konkreetselt müüvad nad Shelli 75W-90 LS, mis olevat spetsiaalselt Subaru jaoks tehtud. Aga kindluse mõttes küsi Mariinest järele, aga sealt ei pruugi ühest vastust saada.
Kuna endal hetkel sidurivahetus käsil ja sealjuures ka õli tuleks uus panna, siis uurisin seda teemat. Võib kasutada tavalist 75W90 GL-5 õli, ei pea tingimata olema mingi LS eriõli (juhul kui on standard visco). Soome, US, UK erinevate subarufoorumite ja esinduse jutule tuginedes.
Motulit peetakse tõepoolest väga heaks, ostsin omale ka - Motul Gear 300, 190.- kr liiter, www.motul.ee
Subaru Legacy turbo

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#8 Postitus Postitas vaska » T, 22 Veebr 2005 15:17:57 +0300

Leg200, oskad öelda, mis vahet on tava ja turbo siduril?

Huvi sellest, et sidur va saadan läheb kõikidel ühtviisi lõbusalt läbi, turbo oma ehk peab kauem vastu? Tavakastile sisse läheb?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
leg200
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 261
Liitunud: L, 11 Sept 2004 01:18:34 +0300
Asukoht: Keila

#9 Postitus Postitas leg200 » T, 22 Veebr 2005 15:43:03 +0300

vaska kirjutas:Leg200, oskad öelda, mis vahet on tava ja turbo siduril?
Huvi sellest, et sidur va saadan läheb kõikidel ühtviisi lõbusalt läbi, turbo oma ehk peab kauem vastu? Tavakastile sisse läheb?
Niisama lihtsalt ei lähe. Tööpõhimõttelt on nad erinevad (üks tõmbega, teine survega minu teada). Lisaks on tavalise sidur trossiga, turbol aga hüdrauliline.
Turbo puhul peetakse mõistlikuks asendada orig korv STI või Mitsu Evo6 korviga, Evo6-e oma on märksa soodsam (u 3k või natuke alla). Kuid eks kestab ka originaal kui vääne ei ole originaalist palju suurem ja siduriga normaalselt ümber käia.
Subaru Legacy turbo

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#10 Postitus Postitas vaska » T, 22 Veebr 2005 16:27:32 +0300

Tänud, siis ma ei hakka vaeva nägema, putitab olemasolevat. LS differ võiks küll olla:D
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#11 Postitus Postitas vaska » N, 17 Mär 2005 15:18:35 +0300

Niih õlid vahetatud, kahjuks pildimaterjali pole kuna fotomasin oli välismaareisil.
Midagi ulmelist isetegijale selles õlidevahetuses pole, peab ainult mõningad abivahendid muretsema. Sõiduk kanalipeale ja mutikad lahti keerata, pisikese süstla või pumbaga teine õli sisse ja korras.
Niiet kodanikud, kes käsi mustaks teha ei karda, soovitan manuali tudeerida või siit küsida ja ise teha:D
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Külaline

#12 Postitus Postitas Külaline » N, 17 Mär 2005 18:40:16 +0300

Ega nelivedune seda siduri kärsatamist pikalt ei kannata. 2-3 TÕSISEMAT kärsatamist ja asi "õhtal".

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#13 Postitus Postitas vaska » N, 17 Mär 2005 19:47:30 +0300

Parem kui nässu läheb sidur, mitte käigukast või differ...
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Vasta