Kolvid

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Type RA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 254
Liitunud: P, 09 Dets 2007 23:06:43 +0300
Asukoht: Tartu

Kolvid

#1 Postitus Postitas Type RA » P, 22 Mär 2009 23:34:49 +0300

Kuna hetkel mootor laiali ja kolbidele hea juurdepääs, siis tekkis paar küsimust:
1. Kolvi peal, ühte serva on pressitud tähed, kolmel kolvil A ja ühel B, ega ometi B tähist kandev ei ole mingi remont mõõtu kolb?
2. Kas oleks mõtekas vahetada ka kolvirõngad uute vastu. Läbisõit hetkel 130tkm ja silindritel hoonimis jäljed ilusti näha ja mingeid kulumis jälgi ei ole. Ja kui vahetada, siis kas originaal või esimene remont?

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Kolvid

#2 Postitus Postitas tnx » E, 23 Mär 2009 09:11:48 +0300

B ei ole remontmõõt, mootor komplekteeritakse vastavalt sellele, kuidas plokk välja tuli. A ja B läbimõõdu vahe on ca 1 sajandik, kui ma õigesti mäletan. Ploki peal (ees keskel umbes geneka all) on kirjas, milline silinder on A ja milline B. Samuti on seal numbritega samal moel märgitud raamsaalede mõõdud. Ma küll ei mõista, milleks need saalenumbrid vajalikud on, saalesid ei saa ju ühekaupa osta...

Rõngastel minuteada ei ole eraldi remontmõõtu, suuremad rõngad käivad suurema kolvi peale ülepuuritud ploki sisse. Rõngaste vahetamise vajadust on mulle siiani põhjendatud õlirõnga kulumisega.

Kasutaja avatar
kronja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 236
Liitunud: E, 26 Nov 2007 20:32:12 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kolvid

#3 Postitus Postitas kronja » E, 23 Mär 2009 09:20:41 +0300

tnx kirjutas: Rõngastel minuteada ei ole eraldi remontmõõtu, suuremad rõngad käivad suurema kolvi peale ülepuuritud ploki sisse. Rõngaste vahetamise vajadust on mulle siiani põhjendatud õlirõnga kulumisega.
subarupiitri kataloogist saab valida endale rõngaid mõõdus 0.00, 0.25 ja 0.50...

thx,
jk
skype: kronja
aerial video, photo and broadcast: http://kronja.com

Type RA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 254
Liitunud: P, 09 Dets 2007 23:06:43 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kolvid

#4 Postitus Postitas Type RA » E, 23 Mär 2009 21:25:47 +0300

Selge, nüüd siis teada see A ja B värk.
Rõngaste kohta vaatasin jah Peterburi Subaru kataloogist, et võimalik kolme suurust.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kolvid

#5 Postitus Postitas M-Tech » T, 24 Mär 2009 00:25:45 +0300

Rõngad käivad ikka rem. mõõtude järgi, mitte sajandike täpsuse järgi.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Kolvid

#6 Postitus Postitas tnx » T, 24 Mär 2009 09:15:23 +0300

need 0.25 ja 0.50 ongi remontmõõdud, sinna siis vastavat kolbi ja puuritud silindrit ka vaja.
A ja B kolbe saab koodi järgi valida, rõngad mõlemal samad.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Kolvid

#7 Postitus Postitas Tiit » T, 24 Mär 2009 19:37:57 +0300

Hoonimisjälgede olemasolu ei näita väga midagi. Silindrite ovaalsus tuleb ära mõõta ning vastavalt siis edasi tegutseda. 100 000 km peaks olema selline optimaalne läbisõit, kus on mõtet rõngaid üldse vahetada. 200 000 ja 300 000 juures puudub juba mõte ainult rõngaid vahetada. Siis on silinder juba päris kindlasti ovaalne ning vaja on puurimist ja remontmõõdus kolbe.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Vasta