Ülevaatus +4wd

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Ülevaatus +4wd

#1 Postitus Postitas JP » T, 18 Okt 2005 09:34:00 +0300

Tere

Kus on Tallinnas ülevaatus kohad 4wd pingiga? Kas on üldse olulist vahet 2WD ja 4WD pingil?

Kuhu soovitate minna?

JP

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

#2 Postitus Postitas HUNT113 » T, 18 Okt 2005 10:14:24 +0300

Sai käidud ehitajate teel, loomaaia juures. Praegu vist parim tase.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#3 Postitus Postitas Ar21 » T, 18 Okt 2005 15:30:09 +0300

Enamuses kohtades lasevad 2 wd pingis nii, et tolmab, vaatamata sellele, et Subaru kasutajamanuaal seda soovitavaks tegevuseks ei pea.
Ärksamad remondikohad ütlevad küll kohe, et piduritesti teha ei saa, kuna pole 4wd stendi.
Subarut kasutajamanuaal ei soovita ka pukseerida üks sild õhus ja teine maas. Mõlemad õhus või mõlemad maas - see on lubatud.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#4 Postitus Postitas JP » T, 18 Okt 2005 15:40:55 +0300

Küsimus tekkis seoses sellega, et 2 aastat tagasi käisin kah ühes väidetavalt 4wd ülevaatus kohas ja millegipärast pidurdas parem pool oluliselt kehvemini kui vasak, millepeale vahetasin ära kõik kettad (natuke vibras pidurdamisel) ja klotsid, uuesti stendi ja ikka sama jama, vahet polnud kas ABS oli väljas või sees. Samas siledal teel sõites järsult pidurdades ei kisu kummalegi poole... aru ei saa milles anomaalia.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#5 Postitus Postitas vaska » T, 18 Okt 2005 16:29:51 +0300

Mul olid ka numbrid suht erinevad. Samas kruusal proovides läks sirgelt...
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#6 Postitus Postitas b_mon » K, 19 Okt 2005 12:56:24 +0300

olen sattunud Laki tn ÜV punkti ( http://www.maitene.ee/ ) .
4wd pink olemas, ja isegi taipasid meeldetuletuseta kasutada :)

Paistab asjatundlik seltskond olevat, ja oma meelerahu huvides võib seal vahest niisamagi käia.
st. kui suurt järjekorda pole, siis mõnda väiksemat asja kontrollivad tasuta (minu näitel esipidureid).

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#7 Postitus Postitas JP » K, 19 Okt 2005 16:31:58 +0300

Nii käisin seal ehitajate teel, normaalne koht, mõistlik mees kah.

Erinevalt eelmisest kohast, kus mul parem pool oluliselt nõrgemini pidurdas ja väideti, et pink arvestab 4WD-ga(tõesti nägin kuidas proges valiti 4wd aga teist silda üles ei tõstetud) ja ei lastud mind läbi 1 korraga, vahetasin ära kõik ketad klotsid ikka sama jama.

Siis nüüd oli kõik võrdne :shock: , pidurid tip top ja vahepeal pole ma midagi teinud autojuures!!! Oli see nüüd pingi või auto anomaalia krt seda teab aga igatahes soovitan ülevaatust teha seal, kus realselt ikka teine sild kah rullikutel on.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#8 Postitus Postitas tnx » R, 21 Okt 2005 13:41:33 +0300

2WD ja 4WD pingi vahe on see, et viimasel pannakse piduritestis teine sild rullikute peale. Tulemust eriti mõjutada ei tohiks, aga vahekasti tervist küll.

ruut
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: E, 28 Nov 2005 01:45:53 +0300

#9 Postitus Postitas ruut » L, 10 Dets 2005 22:21:18 +0300

mina käisin pirni tn punktis. eelnevalt küsisin, et kas tõstavad ühe silla rullidele? vanad väitsid, et puudub vajadus ja piduritest käib vastava programmi alusel. eks see alguses veidi kõhklusi tekitas aga kui öeldi, et suur osa eesti rallikaid käib nende pingis, siis otsustasin peale lükata. igatahes piduritest nägi välja oluliselt teisem, kui 2WD masina puhul.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#10 Postitus Postitas tnx » K, 10 Mai 2006 15:59:53 +0300

Käisin seal Laki tn-l ning nägin ka ära 4wd piduristendi (mida Mariine väitel Eestis ei pidavat kuskil olema ;)). Polnudki midagi keerulist, rattaid veeretati ühekaupa (teine hakkas vastassuunas pöörlema) ja tehti siis kokku 6 mõõtmist. See selgitab võibolla ka JP "anomaalia": tavastendis pidurdatakse niikaua kuni üks ratas blokki läheb ja fikseeritakse siis mõlema poole tulemus. 4WD stendis aga mõõdetakse ära iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, kuid seda ei näe, kui tugevalt selle saamiseks pedaali pidi vajutama.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#11 Postitus Postitas vaska » K, 10 Mai 2006 16:30:23 +0300

tnx kirjutas:Käisin seal Laki tn-l ning nägin ka ära 4wd piduristendi (mida Mariine väitel Eestis ei pidavat kuskil olema ;)). Polnudki midagi keerulist, rattaid veeretati ühekaupa (teine hakkas vastassuunas pöörlema) ja tehti siis kokku 6 mõõtmist. See selgitab võibolla ka JP "anomaalia": tavastendis pidurdatakse niikaua kuni üks ratas blokki läheb ja fikseeritakse siis mõlema poole tulemus. 4WD stendis aga mõõdetakse ära iga ratta maksimaalne pidurdusjõud, kuid seda ei näe, kui tugevalt selle saamiseks pedaali pidi vajutama.
Sinu kirjeldatud stende on ka mujal eestis, see pole mitte ainus lakis. On ka idapool (olemas kindlad allikad) ja ka vist see uus pärnu oma peaks ühe ratta järgi midagi teha oskama.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

lauri
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 209
Liitunud: T, 15 Mär 2005 19:43:29 +0300
Asukoht: Tallinn

#12 Postitus Postitas lauri » K, 10 Mai 2006 22:38:43 +0300

tnx kirjutas:... rattaid veeretati ühekaupa (teine hakkas vastassuunas pöörlema) ja tehti siis kokku 6 mõõtmist. ...
Et ühe silla rattaid keerutatakse eri suunas? Huvitav, kuidas selline vastassuunaline pööritamine ja LSD kokku lähevad?

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#13 Postitus Postitas JP » K, 10 Mai 2006 22:48:54 +0300

ma arvan, et teine ratas hakkas sinnapoole pöörlema kuhu lihtsam on, rullik on vabas veeremises, LSD olemasolul käivad ühtepidi ringi.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#14 Postitus Postitas vaska » K, 10 Mai 2006 23:16:54 +0300

JP kirjutas:ma arvan, et teine ratas hakkas sinnapoole pöörlema kuhu lihtsam on, rullik on vabas veeremises, LSD olemasolul käivad ühtepidi ringi.
Kui difreid on rohkem kui esi ja tagasillas, mis siis tehakse?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#15 Postitus Postitas tnx » N, 11 Mai 2006 09:16:05 +0300

Ma ei väitnudki, et see ainuke koht on, ma tsiteerisin Mariine tegelast, kes väitis et sellist kohta polegi Eesti ühtegi :)

Kui difrilukke juhtub ka esi- ja tagasillas olema, siis ilma lisarullikuteta ei pääse ka selle pingi peal, sest kui teine ratas samapidi kaasa pöörlema hakkab, siis on olukord nagu tavalises 2wd pingis ja keskmine lukk rakendub.

Muide, seal vanad teadsid rääkida, et mõned pargidžiibimehed käivad piduristendis oma kesksiduri seisukorda kontrollimas ja päris korralikke olevat nende hulgas väga vähe. Korras lukk keskel pidi mõne sekundi möödudes nii jäigaks minema, et veab auto stendist peaaegu minema.

Vasta