Ülevaatus +4wd

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

#16 Postitus Postitas sulapekk » E, 16 Juun 2008 11:26:53 +0300

Tartu Mariine ütles et siin linnas ei olegi ühtegi ülevaatuspunkti kus 4wd pink olemas oleks. ma ei saa nüüd täpselt aru aga kas siis auto (wrx03) tervise huvides ma pean minema Tallinnasse ülevaatust tegema?!?

Villy
Postitusi: 24
Liitunud: T, 28 Juul 2009 13:17:04 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ülevaatus +4wd

#17 Postitus Postitas Villy » N, 03 Dets 2009 11:02:49 +0300

Küll vana teema aga, rääkisin Mariine spetsiga.. ütles, et soojalt soovitab mudelitele millel püsiv vedu mõlemal sillal (50/50 variandid siis ma arvan) et kindlasti vaja rullikuid mõlema silla alla.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Ülevaatus +4wd

#18 Postitus Postitas Equ » R, 04 Dets 2009 14:58:39 +0300

Tre,

Käisin just enda autoga ülevaatust tegemas Tartus. Alpteris siis konkreetsemalt ning seal samamoodi rullikud ainult ühele sillale. Tehti test ära, küsisin ka üle, et kas 4WD-le see ikka nii hea on. Öeldi, et nemad koguaeg nii teinud ka 4WD-dele. Ei saanud nagu ise ka sellest asjast aru, auto üritas tundub paar korda nagu rullikute pealt maha ka sõita, samas tehti mitu katset ning kuidagi 2 ratast seal ringi käisid (mitte 3) ja rahuldavad tulemused nad kätte said. Ennast pani pigem kukalt kratsima, et kas auto mitte koguaeg sealt maha pidanuks sõitma.

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ülevaatus +4wd

#19 Postitus Postitas vaska » R, 04 Dets 2009 15:45:18 +0300

Mul on küll 4 ratta all ikka rullikud olnud, seda nii linnas kui ka maakohtades. Ühe korra olen pidanud ka kurjalt köhatama, et kas tahate keskdiffri kinni maksta, peale seda helistati kusagile targematele ja sätiti kõik ordnungisse.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Ülevaatus +4wd

#20 Postitus Postitas Equ » R, 04 Dets 2009 17:04:20 +0300

Tre,
vaska kirjutas:Mul on küll 4 ratta all ikka rullikud olnud, seda nii linnas kui ka maakohtades.
Hmm..vahest ma nüüd ei mäleta valesti või valeta. Aga kuram võibolla ajan pada kah. Rattaid vedas ringi minumäletamist mööda 2 rullikut ainult. Võibolla oli 2 rullikut veel mis niisama vabalt teise silla rataste all jooksid. Nädal möödas kah, ei tule enam silme ette pilt, kuidas täpselt oli.

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Ülevaatus +4wd

#21 Postitus Postitas tnx » E, 07 Dets 2009 10:03:57 +0300

Kui teise silla alla rullikud pannakse, siis need jah lihtsalt selleks, et rattad saaks kaasa veereda.

Kui lisarulle ei panda, siis peab pink korraga ainult ühte ratast keerutama ja sama silla teine ratas pöörleb ise vastassuunas. See variant töötab ainult siis, kui sildades lukke pole.

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#22 Postitus Postitas huviline7 » E, 07 Dets 2009 11:47:50 +0300

tnx kirjutas:Kui teise silla alla rullikud pannakse, siis need jah lihtsalt selleks, et rattad saaks kaasa veereda.

Kui lisarulle ei panda, siis peab pink korraga ainult ühte ratast keerutama ja sama silla teine ratas pöörleb ise vastassuunas. See variant töötab ainult siis, kui sildades lukke pole.
ilmselt kui masinal on pidev 4wd (ei saa manuaalselt vahekastist vastavalt sildasid sisse-välja lülitada) siis peaks masin olema 4 rattaga rullikute peal.
Osadel masinatel on ju ka vahekastis mingisugune süsteem sildade omavahelise jõu reguleeringi jaoks. Parandage kui valesti arusain.

Tuttava Leonel hakkas peale kaherullikuga pingis vahekast häält tegema...võis ka kokkusattumus olla, kuid kahtlane vaatepilt oli küll kui stendis masin oli.
nelivedu auto ilu

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Ülevaatus +4wd

#23 Postitus Postitas tnx » T, 08 Dets 2009 09:25:56 +0300

See ilma lisarullikutea süsteem töötab nii, et ainult ühte ratast aetakse ringi ning siis silla differ paneb teise ratta teistpidi pöörlema ning käigukast, vahekast ja teine sild seisavad kõik paigal ja mingeid hääli kusagil ei ole. Kui mõõdetavas sillas on mingisugune lukk või libisemist piirav seade, mis takistab ratastel vastassuunas vabalt pöörlemast, siis on teine lugu. Samas vahekast häält ei tohiks küll teha isegi siis, kui teda tavapingis vägistada. Lihtsalt kulub ära ja pärast ei ühenda enam ning hääl võibolla tekib hiljem, kui metalli vms. puruga segunenud õli aegamööda oma töö teeb.

Enamustel madalama otsa subarutel sillalukke pole, nii et nendega saab hakkama. Automaadiga masinatel, millel kapoti all FWD kaitse, oleks ülevaatuse ajaks mõistlik auto hoopis esiveoliseks teha, on kõige kindlam ja piduristendi tulemused ka täpsemad, kui rattaid ühekaupa keerutades saaks.

Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#24 Postitus Postitas tripp2 » K, 07 Apr 2010 08:33:15 +0300

Igaks juhuks küsin üle, kuna sel kuul ülevaatuse tegemine ees:
Kas olen õigesti aru saanud, et kui mul on automaadiga Forester (2,5XT aastast 2006), siis peaks otsima sellise ülevaatuspunkti, kus 4WD piduristend olemas? Kui leian kapoti alt kaitsme, mis teeb auto esiveoliseks (kas selline kaitse on üldse antud autol olemas?) ning selle kaitsme eemaldan, siis käitub auto esiveolisena ja võin minna suvalisse ülevaatuspunkti?

Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#25 Postitus Postitas tripp2 » N, 29 Apr 2010 08:27:52 +0300

tripp2 kirjutas:Igaks juhuks küsin üle, kuna sel kuul ülevaatuse tegemine ees:
Kas olen õigesti aru saanud, et kui mul on automaadiga Forester (2,5XT aastast 2006), siis peaks otsima sellise ülevaatuspunkti, kus 4WD piduristend olemas? Kui leian kapoti alt kaitsme, mis teeb auto esiveoliseks (kas selline kaitse on üldse antud autol olemas?) ning selle kaitsme eemaldan, siis käitub auto esiveolisena ja võin minna suvalisse ülevaatuspunkti?
Igatahes on ülevaatus nüüd tehtud. Käisin Laagri Statoili kõrval olevas ülevaatuspunktis ja mainisin neile, et oleks vaja neliveolise piduristendi. Auto aeti ikkagi ainult ühe sillaga rullikutele, kuid näha oli, et stendis valiti 4WD setting. Auto stendist minema ei tahtnud sõita ja mingit muud anomaaliat ka ei täheldanud selle testimise juures. Ju siis sai kõik õigesti :).

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#26 Postitus Postitas uugu21 » N, 29 Apr 2010 10:34:21 +0300

Nagu tnx juba ütles pole see asi üldse nii keeruline. Rattad pöörlevad vastupidiselt ning sillast välja väänet ei lähe. Subaru lukud pole ka küsimus - visko vajab lukustuseks suuremat kiirust, LSD aga kardaani poolt tulevat väänet s.t. stendis on subaru difrid lahtised.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Ülevaatus +4wd

#27 Postitus Postitas Equ » N, 25 Nov 2010 22:22:19 +0300

Tre,

Ühesõnaga nii ongi. Käisin täna jälle ülevaatust tegemas ning sedapuhku tuli kohe ülevaatajaga asi jutuks, küsis kohe teine ise (esimest korda, kus ei pidanud ise mainima midagi), et mis vedu ja kas lukud peal, jne. Ja ütles ta siis nii, et kahte pidi saab - kas toob teise rullikupaari lisaks juurde või neil on ka võimalus olemasolevat rulliku paari juhtida puldist, et aetaks ringi vaid ühte ratast korraga. Väidetavalt nii pidi saama kõikvõimalikke masinaid ära testida.

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#28 Postitus Postitas eero60 » N, 25 Nov 2010 23:02:37 +0300

Kas lasid teise rullikute paari tuua?

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Ülevaatus +4wd

#29 Postitus Postitas Equ » R, 26 Nov 2010 00:44:09 +0300

Tre,
eero60 kirjutas:Kas lasid teise rullikute paari tuua?
Ei, lasin ühe ratta kaupa teha.

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Ülevaatus +4wd

#30 Postitus Postitas uugu21 » R, 26 Nov 2010 13:53:57 +0300

Vastupidiselt minu kõikidele arusaamadele, et 4eat peaks stendis (s.t. kang asendis N) igatepidi lahti olema, üritas impreza rullidelt maha ronida. Ülevaataja lendas autost välja ja vabandas, et oli 2WD programmi peale unustanud. Pani siis 4WD ning kõik OK :? Kui meil siin mõni taibu on siis võiks mingi teoreetilise seletuse asja kohta anda

Vasta