Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
virgosiil
Postitusi: 5
Liitunud: K, 03 Mär 2010 14:58:59 +0300

Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#1 Postitus Postitas virgosiil » K, 03 Mär 2010 18:38:15 +0300

Kaalun hetkel teise auto soetamist ja üllatuslikult on Subaru plaanidesse roninud. (Alustasin Ford Focuse universaalist :P)
Kuna huvitab veidi suurem läbivus, ruumikus ja töökindlus, siis köidavad just ülalmainitud mudelid.

Ehk jagaksid omanikud kogemusi (soovitusi), millist tüüpi eelistada ja samas pakuks jämeda numbri, palju nad aastas remondiraha ja varuosade näol oma masinale kulutavad.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#2 Postitus Postitas tnx » N, 04 Mär 2010 09:54:49 +0300

Forester on neist kõige parema läbivusega, aga kõige lühem ja kitsam. Legacy on täitsa tavaline tänavaauto, ainult lumme ei jää nii kergesti kinni, kui üherattaveoga. Outbacki eest küsitakse miskipärast palju rohkem raha, kuigi sisuline vahe legacyga ongi ainult 5cm kõrgem põhi, mis suurendab natuke läbivust ja õõtsumist maanteesõidul.

Kõigi nende puhul peaks vaatama, et võimalikult vähe asju roostetaks (keret enne 2000 minuteada eriti ei tsingitud) ja et käiguosa oleks korralik - igasugused kolinad, põntsutamised, undamised, jõnksutamised jne on ilmselt üsna kallid remontida võrreldes auto ostuhinnaga. Tasub piiluda ka www.autoosad.ee vms. lehele, et milliseid juppe B-osana pakutakse - nt summutit Outbackile ja 2,5 mootoriga legacyle ei saa (ja teiste omad ei sobi), samuti võib juhtuda, et mõni muu detail on mingi kindla modifikatsiooni jaoks ootamatult võimalik leida ainult esindusest ja siis mõistagi vähem kui neljakohalise rahaga ei tasu üldse proovima minnagi. Samas võib juhtuda ka nii, et midagi ei lähegi katki ja aastane hoolduskulu jääb ühe õlivahetuse ja paari pirnivahetuse ehk 500.- piiresse isegi igapäevase kasutuse korral.

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#3 Postitus Postitas uugu21 » N, 04 Mär 2010 11:28:52 +0300

Mul puudub Foresteri kogemus aga teiste maasturitega võrreldes, mil on sama kliirens (ja linnamaasturid, milledel pole üldse kliirensit), käitub outback ikkagi sõiduautona. Loomulikult pisut õõtsuvam ja tuult püüdvam kui tava legacy aga ikkagi sõiduauto. Foresteriomanikud võiksid oma muljeid jagada.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#4 Postitus Postitas vaska » N, 04 Mär 2010 15:44:07 +0300

Nende kõigiga kogemus olemas, Forester jättis trassil sõitmisel väikebussi mulje, rekka suutis ikka muhedalt kõikuma panna. 2.0 kone väga hätta ei jäänud, aga Legacy jättis märgatavalt parema mulje. OB jääb nende kahe vahele, 2.5 konega võib ca 12 aasta vanustel masinatel kaante teema ette tulla. Valgetest foresteridest valikut tehes tuleb vaadata, ega RMK või Falck üle pole käinud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

virgosiil
Postitusi: 5
Liitunud: K, 03 Mär 2010 14:58:59 +0300

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#5 Postitus Postitas virgosiil » P, 07 Mär 2010 00:21:36 +0300

See kipub nüüd hoolduse ja remondi teemast kõrvale kalduma, mõni mode tahab ehk selle mujale tõsta.

Mida arvata tõstetud Legacyst?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#6 Postitus Postitas vaska » P, 07 Mär 2010 14:50:52 +0300

virgosiil kirjutas:See kipub nüüd hoolduse ja remondi teemast kõrvale kalduma, mõni mode tahab ehk selle mujale tõsta.

Mida arvata tõstetud Legacyst?
Ise tõstetud Legacy on võrdne kõrguselt Outbackiga. Tõstmise hind on tõenäoliselt samaväärne OB ja Legacy hinnavahega.

Pärast on endal raske meeles pidada, mis ja kus vahetatud. Lihtsam on püsida stock asja juures kui pärast leiutama asuda - eks sõltub ka sellest kui osavad käed on.

Teema on õige, jätkame remondikulude võrdlust siis.

2.5 kaaned on teema niivõrd vanadel masinatel. 2.0 on pommikindlam, aga kw puudus võib tunda anda kui natuke kiiremini liikuda armastad. Sidurit libistada ei tasu väga ühegi mootoriga, aeglusti kasutamine on elementaarne: sidur alla, kang üles. 2.0 vist oli ka mägipidur olemas, väga mugav asi.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
ron23
Subaruaff
Postitusi: 88
Liitunud: K, 21 Mai 2008 12:09:12 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#7 Postitus Postitas ron23 » K, 10 Mär 2010 22:24:58 +0300

Minul on Legacy. Remonti siis 2 omatud aasta jooksul tehtud järgmiselt: kohe peale ostu piduriklotsid ees ja taga ning esimesed pidurikettad. Siis paar korda tava hooldus. Suurem väljaminek oli mõlema plokikaane lihvimine. Lisaks loomulikult uued plokikaane tihendid. Samal ajal tehti ka rihma vahetus ja kõrvaldati mingi pisike õlileke käigukastist. siis jälle paar korda ainult tava hooldust. Ja nüüd siis said vahetatud eesmised stabika puksid/kondid ja taga stabika kondid. Kogu kulu 2 aasta ja 50000 km läbimisel erakorralisele remondile u.11000.-. Ütleks, et väga hea auto.
Subaru Legacy `99 2,5 Aut.
Seat Ibiza `00 1,9 TDI

virgosiil
Postitusi: 5
Liitunud: K, 03 Mär 2010 14:58:59 +0300

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#8 Postitus Postitas virgosiil » R, 12 Mär 2010 16:39:56 +0300

Müüakse ühte juba tõstetud Legacyt.

Omanik räägib selle kohta:
Tõstetud on eest4 tagant 7-8 cm, kere ja vedru vahele on pandud metallist puks, kuna amort kinnitub ülemise vedrukausi külge siis on kogu käik ja liikumine sama ainult kere on veermiku suhtes kõrgemal.
Tõenäoliselt pikemas perspektiivis saavad pooltelje otsad rohkem vatti suurema nurga all töötamisest, samas esimesed käivad ikka päris hea nurga alla ratta välja keeramisel.

Kuivõrd mõjutab säärane modifikatsioon auto edaspidist vastupidavust/remondivabadust?

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine

#9 Postitus Postitas uugu21 » R, 04 Juun 2010 11:24:29 +0300

Tõstetud legacy tundub küll suhteliselt juhmi variandina. Võta siis juba OB. Eesti kliimasse on tolle plastikring ikka vägagi tänuväärne asjandus.

Vasta