Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Kaalun hetkel teise auto soetamist ja üllatuslikult on Subaru plaanidesse roninud. (Alustasin Ford Focuse universaalist )
Kuna huvitab veidi suurem läbivus, ruumikus ja töökindlus, siis köidavad just ülalmainitud mudelid.
Ehk jagaksid omanikud kogemusi (soovitusi), millist tüüpi eelistada ja samas pakuks jämeda numbri, palju nad aastas remondiraha ja varuosade näol oma masinale kulutavad.
Kuna huvitab veidi suurem läbivus, ruumikus ja töökindlus, siis köidavad just ülalmainitud mudelid.
Ehk jagaksid omanikud kogemusi (soovitusi), millist tüüpi eelistada ja samas pakuks jämeda numbri, palju nad aastas remondiraha ja varuosade näol oma masinale kulutavad.
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Forester on neist kõige parema läbivusega, aga kõige lühem ja kitsam. Legacy on täitsa tavaline tänavaauto, ainult lumme ei jää nii kergesti kinni, kui üherattaveoga. Outbacki eest küsitakse miskipärast palju rohkem raha, kuigi sisuline vahe legacyga ongi ainult 5cm kõrgem põhi, mis suurendab natuke läbivust ja õõtsumist maanteesõidul.
Kõigi nende puhul peaks vaatama, et võimalikult vähe asju roostetaks (keret enne 2000 minuteada eriti ei tsingitud) ja et käiguosa oleks korralik - igasugused kolinad, põntsutamised, undamised, jõnksutamised jne on ilmselt üsna kallid remontida võrreldes auto ostuhinnaga. Tasub piiluda ka www.autoosad.ee vms. lehele, et milliseid juppe B-osana pakutakse - nt summutit Outbackile ja 2,5 mootoriga legacyle ei saa (ja teiste omad ei sobi), samuti võib juhtuda, et mõni muu detail on mingi kindla modifikatsiooni jaoks ootamatult võimalik leida ainult esindusest ja siis mõistagi vähem kui neljakohalise rahaga ei tasu üldse proovima minnagi. Samas võib juhtuda ka nii, et midagi ei lähegi katki ja aastane hoolduskulu jääb ühe õlivahetuse ja paari pirnivahetuse ehk 500.- piiresse isegi igapäevase kasutuse korral.
Kõigi nende puhul peaks vaatama, et võimalikult vähe asju roostetaks (keret enne 2000 minuteada eriti ei tsingitud) ja et käiguosa oleks korralik - igasugused kolinad, põntsutamised, undamised, jõnksutamised jne on ilmselt üsna kallid remontida võrreldes auto ostuhinnaga. Tasub piiluda ka www.autoosad.ee vms. lehele, et milliseid juppe B-osana pakutakse - nt summutit Outbackile ja 2,5 mootoriga legacyle ei saa (ja teiste omad ei sobi), samuti võib juhtuda, et mõni muu detail on mingi kindla modifikatsiooni jaoks ootamatult võimalik leida ainult esindusest ja siis mõistagi vähem kui neljakohalise rahaga ei tasu üldse proovima minnagi. Samas võib juhtuda ka nii, et midagi ei lähegi katki ja aastane hoolduskulu jääb ühe õlivahetuse ja paari pirnivahetuse ehk 500.- piiresse isegi igapäevase kasutuse korral.
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Mul puudub Foresteri kogemus aga teiste maasturitega võrreldes, mil on sama kliirens (ja linnamaasturid, milledel pole üldse kliirensit), käitub outback ikkagi sõiduautona. Loomulikult pisut õõtsuvam ja tuult püüdvam kui tava legacy aga ikkagi sõiduauto. Foresteriomanikud võiksid oma muljeid jagada.
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Nende kõigiga kogemus olemas, Forester jättis trassil sõitmisel väikebussi mulje, rekka suutis ikka muhedalt kõikuma panna. 2.0 kone väga hätta ei jäänud, aga Legacy jättis märgatavalt parema mulje. OB jääb nende kahe vahele, 2.5 konega võib ca 12 aasta vanustel masinatel kaante teema ette tulla. Valgetest foresteridest valikut tehes tuleb vaadata, ega RMK või Falck üle pole käinud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
See kipub nüüd hoolduse ja remondi teemast kõrvale kalduma, mõni mode tahab ehk selle mujale tõsta.
Mida arvata tõstetud Legacyst?
Mida arvata tõstetud Legacyst?
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Ise tõstetud Legacy on võrdne kõrguselt Outbackiga. Tõstmise hind on tõenäoliselt samaväärne OB ja Legacy hinnavahega.virgosiil kirjutas:See kipub nüüd hoolduse ja remondi teemast kõrvale kalduma, mõni mode tahab ehk selle mujale tõsta.
Mida arvata tõstetud Legacyst?
Pärast on endal raske meeles pidada, mis ja kus vahetatud. Lihtsam on püsida stock asja juures kui pärast leiutama asuda - eks sõltub ka sellest kui osavad käed on.
Teema on õige, jätkame remondikulude võrdlust siis.
2.5 kaaned on teema niivõrd vanadel masinatel. 2.0 on pommikindlam, aga kw puudus võib tunda anda kui natuke kiiremini liikuda armastad. Sidurit libistada ei tasu väga ühegi mootoriga, aeglusti kasutamine on elementaarne: sidur alla, kang üles. 2.0 vist oli ka mägipidur olemas, väga mugav asi.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Minul on Legacy. Remonti siis 2 omatud aasta jooksul tehtud järgmiselt: kohe peale ostu piduriklotsid ees ja taga ning esimesed pidurikettad. Siis paar korda tava hooldus. Suurem väljaminek oli mõlema plokikaane lihvimine. Lisaks loomulikult uued plokikaane tihendid. Samal ajal tehti ka rihma vahetus ja kõrvaldati mingi pisike õlileke käigukastist. siis jälle paar korda ainult tava hooldust. Ja nüüd siis said vahetatud eesmised stabika puksid/kondid ja taga stabika kondid. Kogu kulu 2 aasta ja 50000 km läbimisel erakorralisele remondile u.11000.-. Ütleks, et väga hea auto.
Subaru Legacy `99 2,5 Aut.
Seat Ibiza `00 1,9 TDI
Seat Ibiza `00 1,9 TDI
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Müüakse ühte juba tõstetud Legacyt.
Omanik räägib selle kohta:
Tõstetud on eest4 tagant 7-8 cm, kere ja vedru vahele on pandud metallist puks, kuna amort kinnitub ülemise vedrukausi külge siis on kogu käik ja liikumine sama ainult kere on veermiku suhtes kõrgemal.
Tõenäoliselt pikemas perspektiivis saavad pooltelje otsad rohkem vatti suurema nurga all töötamisest, samas esimesed käivad ikka päris hea nurga alla ratta välja keeramisel.
Kuivõrd mõjutab säärane modifikatsioon auto edaspidist vastupidavust/remondivabadust?
Omanik räägib selle kohta:
Tõstetud on eest4 tagant 7-8 cm, kere ja vedru vahele on pandud metallist puks, kuna amort kinnitub ülemise vedrukausi külge siis on kogu käik ja liikumine sama ainult kere on veermiku suhtes kõrgemal.
Tõenäoliselt pikemas perspektiivis saavad pooltelje otsad rohkem vatti suurema nurga all töötamisest, samas esimesed käivad ikka päris hea nurga alla ratta välja keeramisel.
Kuivõrd mõjutab säärane modifikatsioon auto edaspidist vastupidavust/remondivabadust?
Re: Ligi 12. a vanade Legacy, Foresteri ja Outbacki ülalpidamine
Tõstetud legacy tundub küll suhteliselt juhmi variandina. Võta siis juba OB. Eesti kliimasse on tolle plastikring ikka vägagi tänuväärne asjandus.