Hammasrihma kestvus?

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
CPX
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: E, 26 Sept 2005 23:41:01 +0300
Asukoht: Tallinn

Hammasrihma kestvus?

#1 Postitus Postitas CPX » K, 21 Dets 2005 20:42:12 +0300

Kas hammasrihm on Subarul nõrk koht või mitte? Mul sai 100000km. täis aga praegu jõulude ja aastavahetuse ajal pole nagu väga neid ressursse üle et rihm ja rullid osta. Kas kannatab paar tuhat km. üle sõita.
Küsin sellepärast et paljudel autodel tuleks pigem enneaegselt ära vahetada ja mitte mingil juhul üle lasta kilometraas. Selle margiga aga kogemus puudub :?
Legacy 2,5 GX

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#2 Postitus Postitas vaska » K, 21 Dets 2005 22:51:08 +0300

Kuna mul aimu polnud rohkem oma sõiduvahendi kilometraazist kui eelmise omaniku jutt, siis "tõenäoliselt" läks mul ca 4k üle 100k-st. Inf tegelike näitajate kohta selgus muidugi hiljem, remondi käigus. See on teoreetiline tagantjärgi jutt muidugi, aga kondi rihm oli küll suhteliselt näritud ja see vihjaks küll kõrgele vanusele. Midagi hullu ei juhtunud, ega siis ei teadnud ka hoiduda gaasi vajutamisest. Kui sa väga oma kanakuuti ei piina, siis ehk ei juhtu ka midagi halba. Sa võid ju selle plastääre lahti kruvida ja kaeda, kui ribadeks see rihm on.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#3 Postitus Postitas tnx » R, 23 Dets 2005 11:47:38 +0300

Subarutega on netist silma jäänud nii- ja naasuguseid kogemusi. Mõned lasevad probleemitult kuidas juhtub, teistel puruneb rihm juba enne tähtaega. Igal juhul tasub piiluda plastiku alla, et kas rihm servadest ei narmenda ega ole hammaste vahelt mõranenud. 100k läbisõiduga on ilmselt tegu BE/BH mudeliga? Sellel peaks plastikud kenasti kätte saama. Vanemal on sant, seal ei mahu ilma propellereid ära võtmata katted välja.
2.5 mootoriga ei tasu rihma päris katki lasta, pärast läheb remont väga kalliks :P

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#4 Postitus Postitas Ar21 » R, 30 Dets 2005 10:17:17 +0300

Neid plastkatteid maha võttes saab ilusti kaeda, mis seisukorras asi on. Seda tasub aeg ajalt teha, kui rihma läbisõit hakkab liginema vahetusele.
Pole eriti küll kuulnud, et Subarul soovitatakse vahetada varem, kui vahetusvälp. Probleemiks peetakse, et kui vahetada ainult rihm ja pingutrusrulli mitte, hakkavat sageli valesse hambasse rihma viskama.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#5 Postitus Postitas tnx » T, 03 Jaan 2006 13:53:12 +0300

Kui rullikud vahetamata jätta, siis on nähtud ka sellist viga (mitte Subarul, aga vahet pole), et rullik hakkab loksuma ja rihm jookseb ette maha.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#6 Postitus Postitas vaska » T, 03 Jaan 2006 14:21:50 +0300

Pinguti tasub ka üle käia, muidu on hopp ja rihm hüppab paar hammast äkilisel kiirendamisel.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#7 Postitus Postitas Ar21 » T, 03 Jaan 2006 18:42:06 +0300

Selline hind võib olla Mariines. Minul on turbomootoriga autol kogu kompott vahetatud, kohe arvutan kokku, 2x372, 1x607,1x504 rullikud, veepump 814, (kõik jaapani tooted), Boschi rihm 900 kr, ja vahetuse töö maksumus 1200 kr. Palju teeb - 4769 kr. Arvestades ka, et 2,2 rihm on odavam, nagu päris oluline hinnavahe või kuidas.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#8 Postitus Postitas vaska » T, 03 Jaan 2006 19:30:48 +0300

Mul läks koos mahladega ca 4k.. pole ka turbo moodi DOCH vaid SOCH, ehk siis 4 nuka asemel 2. Niiet tasub vaadata nagu alati B osi / mis tegelikult on müüdavad A osade nime all /. Kataloogid ja juppide poed on alati abiks hinna määramisel.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#9 Postitus Postitas Ar21 » K, 04 Jaan 2006 09:32:26 +0300

Pinguti hind oli 607 kr. Kas silikooon või mitte, aga täpselt selline nagu seal on ette nähtud.
2,2 -sel veel peale selle nagu eespool ütlesin on rihm ja ka veepump tükk maad odavam. Nende b-osade puhul millest räägin üle poole
www.autoosad.ee on abiks saad sealt ilusti enda pulikate maksumuse teada.
Hammasrihmadega seonduvalt võin seoses esindusega ühe "ilusa" loo rääkida, mida kuulnud olen. Pole ise veendunud ja üle kontrollinud, kas see nii on, sellepärast ei maksa esinduse inimestel solvuda ja kui see nii pole on alati võimalik seda ümber lükata.
2,0T orginaalrihma (?) pakutakse 3500 kr eest, täpselt seda sama rihma 2,0T STI-le pakutakse 5300 kr. eest.
Tegelikult saab poest jaapani rihma keskeltläbi 1000-1100 kr. eest.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#10 Postitus Postitas Ar21 » K, 04 Jaan 2006 09:34:50 +0300

Selle unustasin ka eelpool ära, et tööhind sisaldas ka jahutusvedeliku ja selle vahetuse maksumuse.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#11 Postitus Postitas vaska » K, 04 Jaan 2006 11:39:18 +0300

Siiski täpsustaks, et rihma tootnud firmal võib kvaliteedi/hinna suhe teine olla. Mõned asjad on perfomance nimega müügil ja tõenäoliselt on ka mingit pidi paremad (materjalid, vitsade asetus jms). Contitech vist oli see firma, kelle rihmu pannakse mootorile tavaliselt ning sama firma teeb ka rihmu kondi jms käimaajamiseks.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#12 Postitus Postitas Ar21 » K, 04 Jaan 2006 12:27:49 +0300

Hinnatakse Gates´i rihmu. Turbo Subarule maksab selline ~2800. Samuti erinev jaapani B-rihmast. Contitech pakub autoosades väga odavaid rihmu. Gates on tunduvalt kallim ja loetakse n.ö. B osa rihmade maailma tipuks.

Kasutaja avatar
CPX
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: E, 26 Sept 2005 23:41:01 +0300
Asukoht: Tallinn

#13 Postitus Postitas CPX » N, 05 Jaan 2006 02:54:25 +0300

Nonii. Vahetasin siis enda autol rihma ära :D Vanadest detailidest läks tagasi ainult rihmapinguti(üllatavalt heas korras) ja veepump, mis oli ka õnneks korras. Kokku siis rihm ja kolm rulli ning 1864.- EEK-u
Vana rihma lähemal uurimisel selgus et hammaste liitekohad hakkasid juba vaikselt pragunemistunnuseid ilmutama. Võibolla oleks kestnud veel mõned tuhanded kilomeetrid aga parem karta kui kahetseda. Kõige rohkem oli kulunud hammastega väike rull mis näpu vahel keerutades juba vastiku häälega urises. Kiirel käel sai valmis meisterdatud ka abinõu väntvõlli otsas oleva rihmaratta poldi lahtikeeramiseks sest kondi radikas ei võimaldanud juurdepääsu õhutööriistaga. Seega koos abinõu tegemisega läks u. kaks tundi tööaega ja lisaks veel pool tunnikest jahutusvedeliku sisse niristamiseks.
Legacy 2,5 GX

ecu
Suur Sõber
Postitusi: 246
Liitunud: T, 07 Sept 2004 16:47:35 +0300
Asukoht: Tartu

#14 Postitus Postitas ecu » N, 05 Jaan 2006 11:32:04 +0300

CPX kirjutas: Vanadest detailidest läks tagasi ainult rihmapinguti(üllatavalt heas korras) .
Kui ta oleks läbi siis arvatavasti oleks rihma juba üle visanud. 100000km nad peavad vastu ilusti ja paljudel juhtudel ka 200000km. Samas on ka olnud juhuseid kus nad enam teist 100000km vastu ei pea. Ega sa ju rihma kallale ei lähe ennem kui jälle 100000km sõidetud. Nüüd sul jääb vaid loota, et sajatuhande pärast on see pinguti sama heas korras kui praegu.

Esindus ei saa riskida vana pinguti jätmisega, sest kui see pinguti enam järgmist 100000km vastu ei pea siis klient tuleb ju kallale kohe. Seega esinduses tõesti enamus jutudel vahetadakse ka pinguti ära.

Kasutaja avatar
CPX
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: E, 26 Sept 2005 23:41:01 +0300
Asukoht: Tallinn

#15 Postitus Postitas CPX » N, 05 Jaan 2006 12:02:10 +0300

Kõik on õige, aga ilmselt ma selle autoga ka nii kaua ei sõida. Ja kui peakski millegipärast sõitma siis tõenäoliselt vahetan järgmisel korral rihma u. 50-60tuh. km. pärast uuesti ja koos kõigi rullikutega :wink:
Legacy 2,5 GX

Vasta