Õli üle normi

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Õli üle normi

#1 Postitus Postitas Reix » N, 05 Aug 2010 07:56:59 +0300

Tea kas sellest võib mingi anomaalia ka tekkida kui õlivahetusel on liiga palju õli sisse valatud? 2004a Outbackil 2,5l motoga ca 2 cm üle õlivarda max näidu.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Õli üle normi

#2 Postitus Postitas no1 » N, 05 Aug 2010 12:03:13 +0300

2cm on natuke liiga palju! :shock: Üldjuhul tähenab maximum ikka maximumi, ehk üle selle olla ei tohi.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Õli üle normi

#3 Postitus Postitas vaska » E, 09 Aug 2010 16:16:39 +0300

Üldiselt pudistab ta selle üleliigse õli kuskil maha, natuke võib ka suitseda.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

Re: Õli üle normi

#4 Postitus Postitas Ar21 » K, 08 Sept 2010 14:59:58 +0300

Mõnel uuemal automudelil on kasutajamanuaalis konkreetselt keelatud sõita mootoriõli ülenormiga. Katalüsaatorile see kindlasti ei meedi, kui korraga suht suure hulga õli väljalaskesse "pudistab", väikeste kogustega ajapikku saab katalüsaator hakkama..

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Õli üle normi

#5 Postitus Postitas Reix » R, 11 Mär 2011 10:34:41 +0300

See talv sõbra 2004 aasta Outbackil hakkas kergelt õlituli värelema (mitte konstantselt põlema) ja mootor samal ajal kohati imelikult klõbisema. Sõitis siis hooldusesse, et õli juurde osta ja selgus, et puuduliku õlituse tagajärjel tuleb mootori plokiosa välja vahetada. Nii vändal, kui plokil olid jäljed peal.
Alates hetkest, kui tulukene ennast märku andis, sai sõidetud ca 50 km, millest 90% mootor töötas laitmatult.
Jutu moraal on see, et kontrollige oma õlitasemeid (eriti hooldusvälba lõpupoole) ja ärge lootke vaid märgutulede peale. Esinduse jutu järgi ei olnud see kaugeltki esimene kord, kui nii on mootor untsu keeratud.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

no1
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 277
Liitunud: R, 10 Okt 2008 12:11:59 +0300

Re: Õli üle normi

#6 Postitus Postitas no1 » R, 11 Mär 2011 10:52:35 +0300

Mootori õlitus. Tihtipeale tekib küsimus, kas õlipump jõuab/suudab kõrgetel pööretel mootori õlitusega toime tulla. Üldjuhul küll. Aga, olgu mis õli tahes, on küsimus pigem selles, kas õli jõuab tagasi karterisse valguda, kui seda 6000+rpm karterist ära imetakse..?
Ilma õlitaset kontrollimata sõitmine min. õliga, aga täpselt nii ,et tuluke veel märku ei anna, võib karuteene teha küll. Ehk pole raske aegajalt õlivarras välja tõmmata ja õlitase üle kontollida.

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Õli üle normi

#7 Postitus Postitas Reix » R, 11 Mär 2011 11:20:14 +0300

Enamikul Euroopa ja USA autodel on õlitasemeandur olemas, mis piisava hulga mootoriõli puudumisel hakkab ennetavalt igasuguseid tulesid põlema viskama. Seetõttu tuleb paljudele üllatusena, et alla 10 aasta vanusel masinal on mõistlik kapoti all regulaarselt varrast imetlemas käia.
Sellepärast ma tegelikult postitasingi, et ehk saab nii mõne sinisilmse kodaniku rahakoti suuremat sorti rünnakust päästa :roll:
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Vasta