DIY: Hammasrihma & õli vahetus
DIY: Hammasrihma & õli vahetus
Kuna väga autopede pole (veel) siis ootaks aktiivset tagasisidet/näpunäiteid.
Sõidukiks on '92 Legacy, 2.0 vabalthingav, 85kw, konditsioneeriga.
Eelarve on ~4,5-5K, olenevalt tekkivate probleemide lahendustele kuluvast summast.
Vaja on: vahetada hammasrihm, vahetada õlid, jahutusvedelik.
Hiljuti: vahetatud veepump, seega jääb natuke raha muude jubinate jaoks.
Varuosad ostmiseks:
Eelnevalt teemat lahatud: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=38412
----snip----
Ehk siis oleks vaja -
allikas www.autoosad.ee:
2 tk. silerulli - 2x372 kr.
hammasrull - 501 kr.
pingutusrull - 623 kr.
veepump - 814 kr.
Kõik jaapani tooted, väljaarvatud hammasrull (Rootsi).
Mitteturbo rihm Contitech (Saksa)- 330 kr. Turbo rihm on kallim (eelpoolnimetatud kohas ei ole), Japanpartsist jaapani rihm ~ 1100 kr, Bosch´i rihm esinduspoest ~900 kr.
Võrdluseks Mariines 2,0 T rihm 3500 kr. ja täpselt sama rihm 2,0 T STI-le paigaldatavana üle 5000 kr.(kas on tegemist Subaru orginaalrihmaga ei tea ja ega Subaru neid rihmasid ise nagunii ei tee, mingi jaapani rihm tal tõenäoliselt on).
----snip----
Autoosad.ee-s on saadaval -
HAMMASRIHMA PINGUTUSRULL 605 kr
HAMMASRIHMA JUHTRULL 2x372 kr = 744 kr
HAMMASRIHMA JUHTRULL 487 kr
HAMMASRIHM 330 kr
ÕLIFILTER 92 kr
ÕHUFILTER 120 kr
KÜTUSEFILTER 127 kr
K: Eelnevast postist on eraldi hammasrull ja pingutusrull, kas need on üks ja seesama autoosad.ee-s saadavaga?
K: Kuna autol sees ka A/C ehk konditsioneer, siis tuleks ka sellel rihm vahetada? Või tasub seda vahetada rahavoogude suurenemisel?
Õliks on esialgselt planeeritud BP 5W-40. On midagi paremat pakkuda?
K: Mida tasuks difritesse panna?
Piduriõli/jahutusvedelik vahetusse, mark pole siin vist oluline.
Kuna tegevus kisub laupäeva peale, siis oleks väga hea kui neljapäevaks saaks esialgsed tellimused tehtud.
Igasugused näpunäited/soovitused/hoiatused/hinnapakkumised teretulnud.
Sõidukiks on '92 Legacy, 2.0 vabalthingav, 85kw, konditsioneeriga.
Eelarve on ~4,5-5K, olenevalt tekkivate probleemide lahendustele kuluvast summast.
Vaja on: vahetada hammasrihm, vahetada õlid, jahutusvedelik.
Hiljuti: vahetatud veepump, seega jääb natuke raha muude jubinate jaoks.
Varuosad ostmiseks:
Eelnevalt teemat lahatud: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=38412
----snip----
Ehk siis oleks vaja -
allikas www.autoosad.ee:
2 tk. silerulli - 2x372 kr.
hammasrull - 501 kr.
pingutusrull - 623 kr.
veepump - 814 kr.
Kõik jaapani tooted, väljaarvatud hammasrull (Rootsi).
Mitteturbo rihm Contitech (Saksa)- 330 kr. Turbo rihm on kallim (eelpoolnimetatud kohas ei ole), Japanpartsist jaapani rihm ~ 1100 kr, Bosch´i rihm esinduspoest ~900 kr.
Võrdluseks Mariines 2,0 T rihm 3500 kr. ja täpselt sama rihm 2,0 T STI-le paigaldatavana üle 5000 kr.(kas on tegemist Subaru orginaalrihmaga ei tea ja ega Subaru neid rihmasid ise nagunii ei tee, mingi jaapani rihm tal tõenäoliselt on).
----snip----
Autoosad.ee-s on saadaval -
HAMMASRIHMA PINGUTUSRULL 605 kr
HAMMASRIHMA JUHTRULL 2x372 kr = 744 kr
HAMMASRIHMA JUHTRULL 487 kr
HAMMASRIHM 330 kr
ÕLIFILTER 92 kr
ÕHUFILTER 120 kr
KÜTUSEFILTER 127 kr
K: Eelnevast postist on eraldi hammasrull ja pingutusrull, kas need on üks ja seesama autoosad.ee-s saadavaga?
K: Kuna autol sees ka A/C ehk konditsioneer, siis tuleks ka sellel rihm vahetada? Või tasub seda vahetada rahavoogude suurenemisel?
Õliks on esialgselt planeeritud BP 5W-40. On midagi paremat pakkuda?
K: Mida tasuks difritesse panna?
Piduriõli/jahutusvedelik vahetusse, mark pole siin vist oluline.
Kuna tegevus kisub laupäeva peale, siis oleks väga hea kui neljapäevaks saaks esialgsed tellimused tehtud.
Igasugused näpunäited/soovitused/hoiatused/hinnapakkumised teretulnud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Niisiis, rihm ja mahlad vahetatud subarikul!
Et kõike algusest rääkida, siis esimesena tuli radikas maha katkuda, paisupaak samamoodi.
NB! pildid 800x600 formaadis!
Eest on ära kitkutud juba roolivõimu rihm, järgmisena tuleb ära kitkuda konditsiooneeri rihm. Keskelt tuleb maha korjata ka väntvõllil asuv kolakas.
Kaks plastmasskorpuse osa on juba äärtest lahti võetud, katkub siis edasi.
Plastmasskate üldse maha korjatud, rihm kenasti näha. Raip on suht kulunud, nüüdseks viimased pöörded teinud, aeg uus peale panna.
Selline kogus nodi tuleb siis sisse ajada:
rullikud, rihmad, õlifilter, õli, jahutusvedelik. Õhufilter on ka olemas, kahjuks kataloog on vale suuruse andnud ning see läheb ümbervahetamisele.
Uued rullikud peale keeratud, vanad on vägagi lobeda liikumisega, kaua enam ei oleks kestnud. Rihm ootab oma järge peale ajamiseks.
Ega edasi on ainult katete ja rihmade pealeajamine, radikas kohale ja mahlad sisse.
Eelarve oli isegi väiksem, kui arvatud
Miinuseks oli vaid eelmiste paigaldajate oskamatus
Üks mootoriplokis asuv pinguti poldiauk oli suudetud keermest tühjaks väänata ning vajalik polt liimiga (???!!!) sisse vajutada. Järgmised 8h möödusid mööda linna liikudes, otsides parajat mutikat, mida keermelõikurite ja treipingi ja puuriga sinna paigaldada. Endisele omanikule HÄBI-HÄBI!
Peale kokkupanemist ja esimese korraga käimaminemist hakkas armatuurlamp Check Engine põlema. Kuna koode ei viitsinud lugema hakata, sai armatuuri all üks must ja roheline pistik omavahel kokku lükatud. Natuke ringi sõita ja ECU nulliti ära. Edasisi probleeme pole märganud, ju siis rohkem vigu näha pole.
Samas, lõpp hea, kõik hea. Sõidukil on minek hoopis teine, kütusekulu on tiba vähenenud.
Edasiseks on veermiku remont, võibolla ka midagi muud.
Isetegijatele: Ärge kartke, hoidke manualiraamat ligi!
Kasutatud materjal: Autodata 2004 CD2 / Linkide alt 2.2L mootori rihmavahetus
Et kõike algusest rääkida, siis esimesena tuli radikas maha katkuda, paisupaak samamoodi.
NB! pildid 800x600 formaadis!
Eest on ära kitkutud juba roolivõimu rihm, järgmisena tuleb ära kitkuda konditsiooneeri rihm. Keskelt tuleb maha korjata ka väntvõllil asuv kolakas.
Kaks plastmasskorpuse osa on juba äärtest lahti võetud, katkub siis edasi.
Plastmasskate üldse maha korjatud, rihm kenasti näha. Raip on suht kulunud, nüüdseks viimased pöörded teinud, aeg uus peale panna.
Selline kogus nodi tuleb siis sisse ajada:
rullikud, rihmad, õlifilter, õli, jahutusvedelik. Õhufilter on ka olemas, kahjuks kataloog on vale suuruse andnud ning see läheb ümbervahetamisele.
Uued rullikud peale keeratud, vanad on vägagi lobeda liikumisega, kaua enam ei oleks kestnud. Rihm ootab oma järge peale ajamiseks.
Ega edasi on ainult katete ja rihmade pealeajamine, radikas kohale ja mahlad sisse.
Eelarve oli isegi väiksem, kui arvatud
Miinuseks oli vaid eelmiste paigaldajate oskamatus
Üks mootoriplokis asuv pinguti poldiauk oli suudetud keermest tühjaks väänata ning vajalik polt liimiga (???!!!) sisse vajutada. Järgmised 8h möödusid mööda linna liikudes, otsides parajat mutikat, mida keermelõikurite ja treipingi ja puuriga sinna paigaldada. Endisele omanikule HÄBI-HÄBI!
Peale kokkupanemist ja esimese korraga käimaminemist hakkas armatuurlamp Check Engine põlema. Kuna koode ei viitsinud lugema hakata, sai armatuuri all üks must ja roheline pistik omavahel kokku lükatud. Natuke ringi sõita ja ECU nulliti ära. Edasisi probleeme pole märganud, ju siis rohkem vigu näha pole.
Samas, lõpp hea, kõik hea. Sõidukil on minek hoopis teine, kütusekulu on tiba vähenenud.
Edasiseks on veermiku remont, võibolla ka midagi muud.
Isetegijatele: Ärge kartke, hoidke manualiraamat ligi!
Kasutatud materjal: Autodata 2004 CD2 / Linkide alt 2.2L mootori rihmavahetus
Viimati muutis vaska, K, 19 Jaan 2005 22:36:52 +0300, muudetud 2 korda kokku.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Mm, jah, mul oli vennas ka abiks, see njuutonmeetrite keeramine oli nii ulmeline, tegelikult võib väänata täitsa tunde järgi. Mingi spetsiaalne tööriist sai laenatud, aga selle järgi oleks küll mutrid lahti jäänud.
V'äike pilt siis abiks, njuutonmeetrite ja muu kohapealt.
http://www.carsoft.ru/avtorepair/Subaru ... 98_tb.html
NB! uutel rihmadel on triibud peal, lihtsalt võtad vana maha ja uue peale, ei mingit seadistamist ja jebamist.
V'äike pilt siis abiks, njuutonmeetrite ja muu kohapealt.
http://www.carsoft.ru/avtorepair/Subaru ... 98_tb.html
NB! uutel rihmadel on triibud peal, lihtsalt võtad vana maha ja uue peale, ei mingit seadistamist ja jebamist.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
- Hardy-hard
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 357
- Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
- Asukoht: Tartu nüüd
sain vajalikud jubinad ladu24-st ja krt silerullikuid ei saanud...neid siis kaks tükki...
helistasin mariinesse 1100,- eeku tükk...
selge...need jäävad vist siis praegu vahetamata...sõltub muidugi mis seisus nad on
Igatahes kunagi, kui vaba aega tekib siis vahetan ära...praegu ootan ühte hammasrihma katet...
kuidas märgid paika ajada kui see õpetus mis siin ühe lingi all on...ütleb et do not turn cranshaft or camshaft when timingbelt removed???
ja see special tool nr: 499977000
pean nagu hoidma kinni seda aga mis oleks alternatiiv?
helistasin mariinesse 1100,- eeku tükk...
selge...need jäävad vist siis praegu vahetamata...sõltub muidugi mis seisus nad on
Igatahes kunagi, kui vaba aega tekib siis vahetan ära...praegu ootan ühte hammasrihma katet...
kuidas märgid paika ajada kui see õpetus mis siin ühe lingi all on...ütleb et do not turn cranshaft or camshaft when timingbelt removed???
ja see special tool nr: 499977000
pean nagu hoidma kinni seda aga mis oleks alternatiiv?
Legacy 2.2 GX
Kui rihm maas, siis pole võlle ühekaupa kasulik keerata jah, võib klapid kõveraks ajada (ingl.k. termin selle kohta on interference engine, enamus subaru mootoreid on sellised, aga mitte päris kõik). Eriti tundlik on selles osas DOHC mootor, kus nukkvõllid kipuvad klapivedrude mõjul ise pöörduma mille tulemusel klapid omavahel kokku puutuvad. Spetsiaalseid nukkvõllide paigalhoidmise riistu saab ise käepärastest vahenditest teha
Proovi vahetada nii, et keerad enne vana rihma maha võtmist märgid paika, fikseerid võllid ära, paned uue rihma samas asendis peale ja siis pärast mutrivtõmega ettevaatlikult paari tiiru pööramist kontrollid märke uuesti.
Rullikuid soovitan vaadata mõnest B-osadega kauplevast poest (Japanparts, Automaailm, jne) kuskilt vast ikka saab. Vahetamata jätmine võib hiljem väga kallilt kätte maksta, kui vähegi rohkem kavatsed ise selle autoga veel sõita, sest ega Sa enne järgmist rihmavahetust neid nagunii kontrollima ei hakka.
Proovi vahetada nii, et keerad enne vana rihma maha võtmist märgid paika, fikseerid võllid ära, paned uue rihma samas asendis peale ja siis pärast mutrivtõmega ettevaatlikult paari tiiru pööramist kontrollid märke uuesti.
Rullikuid soovitan vaadata mõnest B-osadega kauplevast poest (Japanparts, Automaailm, jne) kuskilt vast ikka saab. Vahetamata jätmine võib hiljem väga kallilt kätte maksta, kui vähegi rohkem kavatsed ise selle autoga veel sõita, sest ega Sa enne järgmist rihmavahetust neid nagunii kontrollima ei hakka.