Salongi soojendusmootori vahetus

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Salongi soojendusmootori vahetus

#1 Postitus Postitas huviline7 » K, 23 Jaan 2013 18:52:27 +0300

Tere,

kuna mõniaeg tagasi, oli teemaks "vesi ahjus", siis jagaksin ka oma kogemusi sellel alal (wrx05 2.0).
Nimelt ca kuu aega kostis kerget "kõrinat" salongi soojapuhuri kopsikust kui reostaadiga variandil, mootori pöördeid suurendada.
Ja siis üks hetk viskas kerge kärsaka salongi ja vaikseks ta jäigi. Sattus olema -12 väljas ja pikk tee ees - ei olnud lõbus.

No mis siis ikka, kiire kõne poodi ja selgus, et aind A osa ja mootorit ennast ega muu komplektina ei saagi, tuleb tehasest nn. bolt-on pakett kus kõik sees (terve see kopsik koos vendi ja mootoriga jne), saadavus ca 4p. aga kaup jäi ära sest hinnaks tuli ca 400 +/- siiasinna.

Asusin siis kasutet asja otsima kodumaalt (välistades E-baid jms. kuna külm oli ju) ja sain lõpuks kätte asja siit meie foorumi kasutajalt. Aga oh häda, asi pärit parempoolse juhtimisega isendi pealt. Et päris bolt-on ei olnud võimalik.

Asja juurde: nimelt tuli loota et viga ikka aind mootoris ja et see ostetud kasutet mootor vähemasti töötab ja se sealt kuidagi ka välja tuleb. No aga ikka ei tulnud küll. Ehk see mootor sinna sisse pressitud ja pole mõeldud kiireks vahetuseks.

Sai siis tehtud rakis koos tõmmitsaga ning ka soojapuhurit kasutades ta lõuks sealt kahe kätepaariga kätte saime. Töövõtted selged, sai ka katkine mootor originaalist välja ja siis ostetud asi sinna originaali korpusesse tagasi. Vent külge, reostaadi pistik külge ja tööle see hakkaski.

Selgituseks, et armatuuri lammutamine (kindalaeka eemaldus) ja selle kobaka kättesaamine ei olnud midagi üle mõistuse ja saab ise koduste vahenditega hakkama, aega läks minul lahti kokku 15-20minca . Kogu selle operatsiooni jaoks läks aga ca päev.

Ilmnes aga üks nüanss, nimelt mootor puhub, aga kuidagi jõuetult vs. originaal kui töötas. Milles asi? Esiti arvasin, et äkki see parempoolse juhtimisega autodel käibki mootor teistpidi, et ei ime vaid puhub välja;) aga no ei tohiks see nii ikka olla.

Ja ikkagi ka sellel väike kõrin sees just keskmistel pööretel...aga natuke leebem kui originaalil. Seega otsin juba uut kasutet asja, kuid seekord vast leiab kusagilt juba koos korpusega õige poole oma, et asi valutumalt vahetatud saaks.

Loo moraal on see, et saab ka mootori sealt kopsikust kätte ja ei pea suurt raha maksma terve süsteemi vahetamisega.
Originaal kestis ca 175tkm minul, kasutet oma kohta andmed puuduvad. Kuid pasitab, et ka teistel samaprobleemiga masinatel on see 150-200 vahel juhtunud, et mootor töölepingu lõpetab.

Hetkel olen leidnud Taani lammari leheküljelt minu margile sobiva, mis tuleb terves tükis 65tkm sõit masina pealt ja selle eest tahetakse koos saatmisega ca 116raha vahetuseks pole vaja muud kui enda aega ja kruvikeerjat. Eraldi mootorit ei olegi otsinud, kuna ei viitsi hakata jändama ning ka mootori eest tahetakse ca 50-60.- + saatmine.



Ok, vahest on abiks.
nelivedu auto ilu

Vasta