Tehnoülevaatus Subarule

Hooldusvälbad, -tarvikud ning -kohad. Samuti igasugune oskusteave ja info soodsate pakkumiste kohta.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
alver1
Postitusi: 23
Liitunud: E, 13 Nov 2006 23:26:57 +0300
Asukoht: Viimsi

Tehnoülevaatus Subarule

#1 Postitus Postitas alver1 » E, 13 Nov 2006 23:41:44 +0300

Käisin subaruga ülevaatusel, tavaline manuaalkast. Piduristend tehti ka ära, kuigi nelivedu peaks olema 50/50. Kõik oli normis, aga kas see stend midagi ära ei keeranud seal all? 4wd ei peaks ju nii kontrollida saama või kuidas? Tagasild oli maas, mitte rullikutel. Ja kus kohast ma nüüd teda saan kas kõik on selle 4wd-ga korras? Kuidas kontrollida? Tänan tähelepanu eest. :roll:

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Tehnoülevaatus Subarule

#2 Postitus Postitas vaska » T, 14 Nov 2006 00:15:07 +0300

alver1 kirjutas:Käisin subaruga ülevaatusel, tavaline manuaalkast. Piduristend tehti ka ära, kuigi nelivedu peaks olema 50/50. Kõik oli normis, aga kas see stend midagi ära ei keeranud seal all? 4wd ei peaks ju nii kontrollida saama või kuidas? Tagasild oli maas, mitte rullikutel. Ja kus kohast ma nüüd teda saan kas kõik on selle 4wd-ga korras? Kuidas kontrollida? Tänan tähelepanu eest. :roll:
On ka korra nii tehtud ja ei juhtunud midagi silmalenähtavat kurja. Järgmine kord otsi selline koht, kus saba on ka rullikutel, taolisi kohti on piisavalt. Tõenäoliselt muude difrilukkudega isendid peaksid taolisi asju kartma, vabalthingaval taolisi imepudinaid peal pole. Eelnev jutt ei vasta absoluutsele tõele vaid oma vähestele kogemustele.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#3 Postitus Postitas tnx » T, 14 Nov 2006 07:22:09 +0300

Kui sildades difrilukke pole, siis saab neliveolisele piduristendi teha ka ilma rullikuid kasutamata. Iga ratast mõõdetakse eraldi ja teise poole ratas käib samal ajal vabalt ringi (vastassuunas). Neliveo korrasolekut saad kontrollida jäärajal :)

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#4 Postitus Postitas Ar21 » K, 14 Mär 2007 17:34:51 +0300

Üldiselt nagu arvatakse, et pole eriti kasulik jah.
Turboga mudelitel pole keskdiffrist võimalik selline varjant, et tagasild saaks 0% veojõudu. Võimalik on 50%:50% kuni 35%:65%. Mitsu EVO-l on võimalik 50%:50% kuni 100%:0%.
Ma arvan, et vabalthingavatel manuaalkastiga Subarutel kõigil sama vahekord nendel veojõududel keskdiffrist.
Loogikajärgi võttes, kui esirattaid ringi ajada ja tagaratastel pole võimalik pöörelda, peab ta keskdiffrist midagi "vägistama", et tagarattad saaksid paigal seista.
Ei pretendeeri samuti absoluutsele tõele, aga nii tundub. Pole eriti samuti katsetanud sellistel teemadel, kuna võib kalliks maksma minna.

Subaruga ei saa samal põhjusel ka käsipiduriga kannakat teha, kuna käsipiduriga tagarattaid "kinni tõmmates" sureb lihtsalt välja

Aga samas peaks Subaru sellisel juhul lihtsalt rullide pealt minema jooksma, kuna tõmbab tagarattad ka taha, aga seda ta ka ei tee :?

Kasutaja avatar
vallo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 159
Liitunud: R, 04 Mär 2005 12:14:31 +0300
Asukoht: Tallinn/Kiili vald

#5 Postitus Postitas vallo » K, 14 Mär 2007 17:59:24 +0300

stendil on erireziim 4veolistele. Niipalju, kui mina vaadanud ja aru olen saanud, siis keerutatakse ühe poole ratast edasi ja teist tagasi. Sel juhul ei tekki veovõllile vedavat jõudu ja ei vägista ka midagi ära. tuletaks meelde vana ladat, kui sel rattad õhus, siis ühte tagumist keerates pöörleb teine teistpidi ja kardaan ei pöörle.
Erijuhuks jääb ilmselt lukustuv esi/taga differ.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

#6 Postitus Postitas Equ » P, 16 Sept 2007 20:37:40 +0300

Tre,

Käisin just enda GT-ga ülevaatust tegemas ja kartsin sama. Ülevaatuse vend rahustas, et pole hullu. Mõõdeti iga ratas eraldi. Tundub, et probleemi polnud..endale jäi küll mulje, et auto tahtis paar korda sealt rullikute pealt ära sõita.

Equ

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#7 Postitus Postitas Ar21 » R, 14 Nov 2008 16:04:32 +0300

Seda nad ütlevad kõik, et pole hullu. Neid ei huvita sinu auto vastupidavus läbi aastate või näiteks keskdiffri viskosiduri (makasb üle 12 000 Mariines) vahetamine. Kõige õigem oleks pideva neliveoga ülevaatust teha ikka neliveoliste stendis.
Ühes kohas mulle ka hakkasid küsimise peale rääkima, et meil katseliselt kindlaks tehtud, mis maha jookseb ja mis mitte. Seetähendab, et neid huvitab ainult see, et neil enda asjad ka (seinad-uksed) terveks jääkid ei muud.
Kui pideva 4WD-ga pole soovitav sõita vale rehvirõhu vahekorraga esi- ja tagasilla vahel, siis pole kindlasti mitte ka kasulik see ühe silla kaupa käiamine stendis.
Samuti on kasutajamanuaalis antud variandid kuidas pukseerida tohib. Üks sild maas ja teine õhus pukseerimine on rasvase ristiga pildil ära keelatud. Võib pukseerida AINULT MÕLEMAD sillad maas või "õhus".

Ega see stendis vale käiamine ei tähenda ka seda, et differ kohe saba annaks aga õige tegevus pole see kindlasti ehk kulutab teda rohkem, kui taolise tegevuse vältimine.

Vasta