Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Leke algas paar päeva tagasi. Eelnevalt on pikka aega olnud veider nähtus see, et jahutusventilaator vuristab töösooja mootoriga pidevalt, seisma ei jää.
Mis võib olla ventilaatori anduri probleem, sest radiaatori temperatuur töösoojal mootoril on ca 65C (mõõdetud infrapunatermomeetriga)
Armatuuris olev temperatuuriseier ise näitab soojenemist korrektselt ja töösooja mootoriga püsib rahulikult normaaltemperatuuri juures paigal.
Mootori jahutusradiaator lekib sellise koha pealt, millest ei saa aru, kas see on mingi ülerõhuklapp või radika kinnitus? Vt. pilt.
Kuna leke on suurem probleem, kui pidevalt pöörlev ventilaator, tahaks lekke põhjuse kõigepealt tuvastada.
Mis võib olla ventilaatori anduri probleem, sest radiaatori temperatuur töösoojal mootoril on ca 65C (mõõdetud infrapunatermomeetriga)
Armatuuris olev temperatuuriseier ise näitab soojenemist korrektselt ja töösooja mootoriga püsib rahulikult normaaltemperatuuri juures paigal.
Mootori jahutusradiaator lekib sellise koha pealt, millest ei saa aru, kas see on mingi ülerõhuklapp või radika kinnitus? Vt. pilt.
Kuna leke on suurem probleem, kui pidevalt pöörlev ventilaator, tahaks lekke põhjuse kõigepealt tuvastada.
Re: Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
See on kinnitus. Andurit proovimiseks äkki keegi korra siit vahetab/laenab (niisama igaks juhuks vahetamiseks on vist 100€ natuke palju, umbes midagi sellist ta maksis kui ma õigesti mäletan). Üldiselt Subarutel on väga konservatiivselt üles seatud see ventika käima panek ja võib tunduda, et käibki kogu aeg.
MY09 STi
Re: Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Enamusel subarutest lülitab ventilaatoreid järgi aju, mitte lüliti tüüpi andur kusagil radika küljes, st aju näeb temperatuuri valesti või on õhk süsteemis ja plokk on reaalselt kuumem kui radiaator, kuna radiaks lekib, siis on õhk süsteemis väga reaalne mure. Lekkega on tavaliselt nii olnud, et plastikrenn radika pealpool mõraneb, endal ka nii plahvatanud.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Tänud vihjete eest. Seda võis arvata, et ülerõhku ikka otse vabasse loodusesse ei suunata:)
Oleks piisanud ka kinnitusklambri eemaldamisest, et asja olemusest täpsemalt aru saada. Aga polnud ju aega ja hetkel masin mõneks ajaks teises linnas.
Kui uut radikat otsida, siis kas mootorijahutusradiaator kliimaseadmega autole tähendab ainult seda, et mittekliimaga radikal pole kinnitusi kliimaradika hoidmiseks, või on mingi sisulisem seos kah? Pealtnäha tundus, et torud ja radikad on ikka eraldi.
Teiseks, kas automaatkastiga masina radikas sobib ka manuaalkastilisele? (lihtloogika järgi võiks arvata, et automaadile vajalik osa jääb manuaalil lihtsalt kasutamata, aga vastupidi pole mitte)
Oleks piisanud ka kinnitusklambri eemaldamisest, et asja olemusest täpsemalt aru saada. Aga polnud ju aega ja hetkel masin mõneks ajaks teises linnas.
Kui uut radikat otsida, siis kas mootorijahutusradiaator kliimaseadmega autole tähendab ainult seda, et mittekliimaga radikal pole kinnitusi kliimaradika hoidmiseks, või on mingi sisulisem seos kah? Pealtnäha tundus, et torud ja radikad on ikka eraldi.
Teiseks, kas automaatkastiga masina radikas sobib ka manuaalkastilisele? (lihtloogika järgi võiks arvata, et automaadile vajalik osa jääb manuaalil lihtsalt kasutamata, aga vastupidi pole mitte)
Re: Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Ma oma manuaal foresterile panin automaadile mõeldud radika. Töötas küll.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Legacy 2001a 2.0 radikas lekib
Lõppkokkuvõttes oli kogutud tarkus siis selline, et 2,5L mootori automaatkasti radikas sobis suurepäraselt 2,0L manuaalile.
Teine teadmine oli see, et ventilaatori pidev töö oli tingitud vana radika ribide väliskülgede vahele ummistunud sodist. Pärast radika vahetust käivitub jahutusventilaator vaid vähestel juhtudel. Taime- ja putukajäänustega küllastatud ribidevahedega radikas lihtsalt ei suutnud piisavat õhuvahetust tagada. Ja siit tuleneb ka kolmas tarkus, et linnaautoga ikka ei maksa mööda metsavaheteid ja heinamaid luusida.
Teine teadmine oli see, et ventilaatori pidev töö oli tingitud vana radika ribide väliskülgede vahele ummistunud sodist. Pärast radika vahetust käivitub jahutusventilaator vaid vähestel juhtudel. Taime- ja putukajäänustega küllastatud ribidevahedega radikas lihtsalt ei suutnud piisavat õhuvahetust tagada. Ja siit tuleneb ka kolmas tarkus, et linnaautoga ikka ei maksa mööda metsavaheteid ja heinamaid luusida.