Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
ets111
Postitusi: 8
Liitunud: K, 05 Mär 2014 23:40:35 +0300

Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#1 Postitus Postitas ets111 » K, 18 Jaan 2017 13:40:38 +0300

Selle veakoodi ja lisaõhu klappide ja pumba teemal siin palju juttu olnud aga midagi millest abi oleks saanud ei leia.
mootor 2,0 121kw. 2007

Muidugi väga lihtne, mine esindusse ja lase kõik uued osad panna.
Tuled armatuuris: mootor, veojõu kontroll, cruis vilgub ja mootor vibrab kergelt. OBD taha korra nädalas ja kõik jälle okk.

Mariines klappide ja pumba vahetus u40000km tagasi. 08.2014a. Kaua nende osade eluiga sis on?

-Pumbale vool taha pandud aku pealt, töötab vaikselt ja puhub kõvasti õhku.
-Klappidele samuti voolu ja avanevad ning sulguvad ilusti. Sai veel alt lahti võetud ja olid puhtad, ei mingit hirmsat sodi ega tahma.

Oskab veel keegi miskit pakkuda? kuidas mida kontrollida?

Tänud ette.
E.

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#2 Postitus Postitas mehine2 » K, 18 Jaan 2017 14:38:44 +0300

09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#3 Postitus Postitas Spitfire » N, 19 Jaan 2017 13:42:57 +0300

Kui pump ja klapid töötavad, siis vb süsteemi toimimist kontrolliv andur ei tööta. Enda SG Foresteri 2.0 NA ostmise järel tegin toimivale süsteemile kohe vajaliku hoolduse, puurisin pumba korpusesse ava ja puhastasin klapid. Kokkupannes ununes pumba lõdvik ühendada ja järgmisel päeval sõitu minnes läks mootorituli põlema, et süsteem ei toimi. Lõdviku ühendamisega kõik jälle korras, aga see näitas ära, et tal mingi rõhu vms andur seal klappide juures on ja saab aru kui õhk ei liigu.

Olen mõelnud, et kui klappidele lihtsalt pimedad ette panna, et nad heitgaasidega enam kokku ei puutuks, et see vahest säästaks veel toimivaid klappe aga siis peaks vist mingisuguse torujüri klapi lõdvikule vahele panema, mis pumba tekitatud rõhu välja laseks. Teine asi oleks mingisugune emulaator või takisti nende pistikute otsa, mis näitaks ära, et kõik OK aga samas roogiks klapid ja pumbad üldse välja ja pimedad ette.

Pole nüüd tükkaega muu maailma tegemisi googeldanud, aga paar aastat tagasi igal juhul 2.0 NA-le lahendust polnud, kuna aju ei anna ümber programmeerida. Seda mootorit mujal suht vähe ka.

nelivedu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: L, 11 Sept 2004 06:18:47 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#4 Postitus Postitas nelivedu » N, 19 Jaan 2017 14:08:39 +0300


Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#5 Postitus Postitas Spitfire » N, 19 Jaan 2017 14:25:15 +0300

Paistab, et ongi vahepeal asjad paremuse poole liikunud :D

Klibu
Postitusi: 34
Liitunud: T, 17 Mai 2016 09:01:59 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ikka need lisaõhu klapid, Veakood P2441

#6 Postitus Postitas Klibu » P, 22 Jaan 2017 12:30:29 +0300

minul mainiti ära, et väljalaske kanalid on umbes. kuigi ise nii kindel ei ole, sest veakood on sama p2441, sec air valve stuck (oli kas open või closed)
Mina vahetasin klapid ära.
odavam tuli lõpuks hiina OBD2 osta ja nädalas korra vigu kustutada (minul muidugi ainult see viga ees) oleks ennem teadnud oleksin selle 1k näiteks auto värvimisele raiskanud.

Vasta