Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Raunos
Postitusi: 9
Liitunud: L, 04 Veebr 2017 15:21:09 +0300

Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#1 Postitus Postitas Raunos » L, 04 Veebr 2017 15:28:03 +0300

Tere
Olen lühikest aega olnud Subaru Legacy 121kw manuaal 2006a omanik ning on tekkinud küsimus seoses kiirenduse ja kütusekuluga.

Nimelt on madalatel pööretel kiirendades tunda kerget jõnksutamist nagu auto ei saaks kütet kätte vms, peale 4000 pööret kiirendab samas ühtlaselt. Kahjuks pole teist samasugust kusagilt prooviks võtta, et võrrelda. Ehk oskab keegi kommenteerida, et kas see on normaalne või peaks midagi välja vahetama.

Teine küsimus on küttekulu kohta. Reaalselt on kütusekulu linnas jämedalt 15l sajale, maanteel 9. Jällegi ehk oskab keegi kommenteerida kas see on normaalne?

Ettetänades

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#2 Postitus Postitas Tubaru » L, 04 Veebr 2017 16:31:36 +0300

Küttekulu tundub tibake palju olema, samas sees oleneb ka sajast asjast (sõidustiil, kui pikad otsad jne)
Aga kontrollida tasuks näiteks, millal viimati küünlad vahetatud või siis lambda andur äkki vigane...
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Raunos
Postitusi: 9
Liitunud: L, 04 Veebr 2017 15:21:09 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#3 Postitus Postitas Raunos » L, 04 Veebr 2017 16:54:04 +0300

Suur tänu vastamast.
Küünlad on vahetatud aasta tagasi, et selles idee poolest ei tohiks probleem olla.
Ehk oskate öelda, kuidas see lambda anduri kontrollimine käib, saab sellega iga töökoda hakkama?

Kiire uurimise käigus, leidsin ka juhuseid, kus samal mootoril on probleeme õhuklappidega? Kas tundub loogiline, et pidi aju segadusse ajama õhu ja kütusekogustega vms

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#4 Postitus Postitas Tubaru » L, 04 Veebr 2017 17:08:28 +0300

Õhulugejat võid ka puhastada jah (karbussipuhastus ainega).
Selle lambda kontrolliga võiks iga normaalsem töökoda hakkama saada jah. (Kui vahetama hakkad, siis osta originaal andur, järelturu omad on küll odavamad, aga nad üldjuhul kas ei kesta kaua või ei tööta õigesti. Originaali tootja peaks Denso olema, aga sellegipoolest soovitan "Subaru" kirjadega asja võtta)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Raunos
Postitusi: 9
Liitunud: L, 04 Veebr 2017 15:21:09 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#5 Postitus Postitas Raunos » L, 04 Veebr 2017 19:25:56 +0300

Okei suured tänud sulle, eks peab kusagilt otsast pihta hakkama

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#6 Postitus Postitas Toivoku » L, 04 Veebr 2017 20:27:32 +0300

Vaheta küünlad normaalse firma (NGK) toodete vastu ja arvatavasti enamus su probleemidest lahenevad.
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#7 Postitus Postitas Spitfire » P, 05 Veebr 2017 10:26:35 +0300

Panen enda panuse ka lambdale, endal olid samad sümptomid. Kõige kindlam on esinduses selle murega käia, lõppkokkuvõttes võid nii hulga raha säästa. Subaru ja jõnksutamine on mustmiljon variant, mis võivad häda teha, netitarkuste põhjal võid väga kaua aega ja raha raisata, enne kui õigele asjale pihta saad.

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#8 Postitus Postitas TeeeTL » T, 07 Veebr 2017 14:49:59 +0300

Sarnane probleem 2007a 2.0 vabalthingava manuaalkasti Foresteriga.
Madalatel pööretel järsult gaasi andes poob kinni ja siis jõnksutab, aga kui mingist momendist üle saab, siis läheb ühtlaselt ja hoogsalt, nagu oleks turbo järgi lülitatud. Samad sümptomid nii külma kui sooja mootoriga.
Kütusekulu ka 9 maanteel ja 14-15 linnas.
Küünlad vahetatud Mariines 6000km ja aasta tagasi, siis oli koos rihmavahetusega suurem hooldus (aga mida nad iga hoolduse sees täpselt vahetavad, ega seda ju ei öelda ega kirja panda, ntks kütusefiltri vahetust ei tea).
EGR süsteemi õhutorustikku piilusin sisse, seal paistis kõik ülipuhas, klappe ja pumpa lahti kiskunud ei ole.
Süvenemist on takistanud asjaolu, et päris alati ei ole probleem korratav, mõnikord paar päeva jälle ei jõnksuta.
Järgmine samm on ilmselt OBD-ga äpp või arvuti järgi. Bensiinipumba tahaks ka kasvõi profülaktika mõttes vahetada, ikkagi 10a ja üle 300 tuhande sõitnud.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#9 Postitus Postitas raig0 » T, 07 Veebr 2017 17:53:56 +0300

Vaheta küünlad ära.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#10 Postitus Postitas vaska » T, 07 Veebr 2017 18:41:31 +0300

TeeeTL kirjutas:Sarnane probleem 2007a 2.0 vabalthingava manuaalkasti Foresteriga.
Madalatel pööretel järsult gaasi andes poob kinni ja siis jõnksutab, aga kui mingist momendist üle saab, siis läheb ühtlaselt ja hoogsalt, nagu oleks turbo järgi lülitatud. Samad sümptomid nii külma kui sooja mootoriga.
Kütusekulu ka 9 maanteel ja 14-15 linnas.
Küünlad vahetatud Mariines 6000km ja aasta tagasi, siis oli koos rihmavahetusega suurem hooldus (aga mida nad iga hoolduse sees täpselt vahetavad, ega seda ju ei öelda ega kirja panda, ntks kütusefiltri vahetust ei tea).
EGR süsteemi õhutorustikku piilusin sisse, seal paistis kõik ülipuhas, klappe ja pumpa lahti kiskunud ei ole.
Süvenemist on takistanud asjaolu, et päris alati ei ole probleem korratav, mõnikord paar päeva jälle ei jõnksuta.
Järgmine samm on ilmselt OBD-ga äpp või arvuti järgi. Bensiinipumba tahaks ka kasvõi profülaktika mõttes vahetada, ikkagi 10a ja üle 300 tuhande sõitnud.
Vaata, et kusagilt praost lisaõhku peale ei saa. Korra on sellist ikaldust ka tunda saanud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Raunos
Postitusi: 9
Liitunud: L, 04 Veebr 2017 15:21:09 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#11 Postitus Postitas Raunos » K, 08 Veebr 2017 20:18:10 +0300

Kõik need 3 nädalat, mis ma selle auto omanik olen olnud, olen ma sõitnud jõnksutava autoga, otsustasin siis diagnostikas käia.
2 päeva enne diagnostika aega tuli külm ja karge talveilm ning mure on kadunud, käisin siiski diagnostikas. Seal nad midagi ei leidnud ning leppisime kokku, et lähen tagasi kui probleem taas esile kerkib.

Teatavasti liiguvadki mootorid karge ilmaga erksamalt, kuid ehk oskab keegi nüüd selle põhjal mingi kindlama diagnoosi panna?
Diagnostikas vaadati õhuklapp ka üle, see oli titi-miti.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#12 Postitus Postitas Duster » K, 08 Veebr 2017 21:23:12 +0300

Enamasti kaovad külmaga ära elektrilised hälbed ning võimalik, et mõni vaakumleke kitseneb ka piisavalt. Need on ainult spekulatsioonid. Teine asi, mis on külmaga teisiti, on see, et ajudes on erinevate sisselaske õhu temperatuuride/välistemperatuuride jaoks eri kütuse kompensatsioonide tabelid, see tähendab seda, et temperatuuri muutus õues töösooja mootoriga ei tohiks mitte miskit muuta, seega on kõige loogilisem otsida muret niiskusest, sest seda külmaga enam-vähem ei eksisteeri ja kui, siis driftitaval valgel kujul :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

tanelt
Postitusi: 12
Liitunud: R, 19 Aug 2016 16:55:31 +0300

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#13 Postitus Postitas tanelt » N, 09 Veebr 2017 12:23:32 +0300

Raunos kirjutas:Kõik need 3 nädalat, mis ma selle auto omanik olen olnud, olen ma sõitnud jõnksutava autoga, otsustasin siis diagnostikas käia.
2 päeva enne diagnostika aega tuli külm ja karge talveilm ning mure on kadunud, käisin siiski diagnostikas. Seal nad midagi ei leidnud ning leppisime kokku, et lähen tagasi kui probleem taas esile kerkib.

Teatavasti liiguvadki mootorid karge ilmaga erksamalt, kuid ehk oskab keegi nüüd selle põhjal mingi kindlama diagnoosi panna?
Diagnostikas vaadati õhuklapp ka üle, see oli titi-miti.
Kas kõrgepingejuhtmed on korras, sealt midagi üle ei peksa? Teinekord võib selline jõnksutamine süütesüsteemi voolulekke tulemus olla. Kas ühtegi veakoodi mälus ei olnud? Lambda jm andurid annavad kohe veakoodi, kui mingi probleem on.
Õhuklapp - st sekundaarõhu klapid? Need panevad küll mootoritule põlema, aga mootori tööd reaalselt ei mõjuta. Õhupump samuti mitte.
Kindlasti tuleb kontrollida, mis nägu süüteküünlad on. Samuti ei teeks paha vaadata õhufiltrit, kuigi see jõnksutamine tundub kangesti põlemishäire moodi.
Maanteel 9l/100 km on selle mootori kohta palju. Endal sama auto, automaatkastiga ja 9 saab ainult linnasõidu keskmiseks. Maanteel pigem nii 6-7 kanti.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#14 Postitus Postitas Duster » N, 09 Veebr 2017 23:13:50 +0300

See väide, et lambda ja muud andurid annavad kohe veakoodi on täiesti vale. Veakoodid manatakse kindlalt ette ainult siis, kui andur on lühises või 0 takistusega. Toon näite: Tosooli temp andur ei ole lühises ning näitab takistust või tegelikult 5v süsteemis pingemuutust, mis annab ajule info, -20c, tegelikult on õues +10, mõlemad näidud võivad tegelikult eksisteerida ning aju võtab -20 järgi kompensatsioonid, mis tekitab sinule ülirikka küttesegu, kui andur oleks 0 takistuse või lühises, näidataks talle -miljonit või +miljonit, mis pole reaalne temp ja milledele ajul kompenseeringud puuduvad. Esimesel juhul ei näidata antud anduri veakoodi, teisel juhul näidatakse. Sama jama on kõikide anduritega, milledel saab eksisteerida lisaks lühisele või takistusetusele ka mõõtmishälve. Nende hulgas on kindlasti kõi temp andurid, lambdad, õhulugejad, ehk siis enamik mootori tööks vajalikest. Sellest jamast tulenevalt ei saa usaldada ka aju poolt antavaid veakoode mingite lihtsate plönnidega uurides. Ala sama mure, temp andur paneb vigast, aju kompenseerib liigrikkaks, mootori soojenedes hakkab lambda tööle, käsib maha tõmmata kütet, kuid ei saa hakkama, sest lubatud on max -10 kuni +10%, aju viskab lambda vea, tegelik viga on möödapanev temp andur. Subarute enesediagnostikas olen isiklikult korduvalt pettunud, diagnostikaks nimetan ma teenust siis, kui loogilistel alustel leitakse tegelik viga, veakoodide lugemine ei ole mingi diagnostika.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Legacy 121kw 2006 kiirendus ja kütusekulu

#15 Postitus Postitas TeeeTL » R, 17 Veebr 2017 00:07:38 +0300

Tänan kõiki nõuandjaid ja kaaskõnelejaid, innustus oli korraks juba peaaegu selline, et mutrivõtit haarata või netipoest juppe tellida. Aga kuna reaalselt käe külge panemiseks pole olnud aega, maad ega ilma, siis midagi vahetada või kontrollida pole saanud.

Või noh, OBD panin külge, aga ainuke saadud tarkus oli see, et sealt kasvõi ainult aimamiseks, mida otsida,- see nõuab tõepoolest professionaalsust, mida pole endal võtta ega teistele kinni maksta :)

Ja auto ( Forester 2007 2.0 116kw) käitumine on endine.
Ühtlaselt sõidab nagu siidi. Püsikiirushoidjaga kulgeb öösel kasvõi terve tee Tartust Tallinnasse täiesti mõnusalt kordagi nõksatamata. Ka vaikselt kiirendades saab hakkama ilma närve rikkumata. Pärast pöörete jõudmist ca 4000 peale läheb hoogsalt ja katkemata ka lausa punasesse. Aga järsul kiirendamisel hetk peale gaasivajutamist häbeneb, nagu ei teaks, mida tegelikult suudab.

Infoväljas ringi vaadates tundub, et see probleem (acceleration hesitation , при разгоне дёргался) on subarutel tõesti üsna levinud. Iseloomulik on ka, et tühikäigul on kõik korras (võibolla ainult esineb kerge puterdamine "iga viiekümne kolmanda takti peal" :)). Ka kohapeal tuuritamisel vahele ei jäta, aga äkilisel kiirendamisel vahemikus ca 2500-4000 p/m katkub.

Nimekiri põhjendatud kahtlusalustest on pagana pikk tegelikult. Mida kõike võiks katse-eksitus-meetodil läbi käia ja mida on kaaskannatajate poolt juba läbi tehtud:
Küünlad, juhtmed, kütusefilter, bensiinipump, kütuserõhu regulaator, lisaõhk pärast õhulugejat, pritsepead, õhulugeja, throttle sensor, lambda, kütus 95/98/kütuselisandid, detonatsiooniandur, väntvõlliandur, temperatuuriandur, tegelik töötemperatuur.
No ja eks paranoiat võib jätkata absoluutselt kõigega, kaasaarvatud tagastange ja esimene parempoolne klaasitõstuk.

Siin üks tegelane kontrollis/proovis/vahetas KÕIK need ülal üksikult loetletud asjad ja isegi asendas ECU
http://forums.drom.ru/subaru/t1151614385.html
Ja lahendust muidugi ei leidnud.

Mis paneb tõsiselt kaaluma, et kui midagi üldse teha, siis seda, mis on kas väga lihtne, või tuleb järgemööda ette üldhoolduse käigus, või siis, kui midagi päris katki läheb.

Infonärimise käigus jäid silma kõige pentsikumad lahendused, kus väidetakse , et saadi asjast jagu või peaaegu jagu.
Veidruse järjekorras:
1)kahjustatud hambaga VV rihmaratta vahetus
2)jahutussüsteemi läbipesu ja jahutusvedeliku vahetus
3)täiendava massijuhtme ühendamine mootorisse

Edu kõigile katsetajatele või proffidele, kes teavad, mida nad teevad :)

Vasta