1. leht 2-st

Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 15:04:37 +0300
Postitas roger
Tere,

Kellegil ideid kust viga otsida.

Nimelt märja ilmaga (väga märja) nagu näiteks täna (10.10.2017) Tallinnas hakkab mootor katkuma. Sõites gaasi vajutades kuni 2000 rpm-i katkub mootor (jõud kadunud, tahhomeetri seiser hüppab), peale 2000+ rpm liigub ilusti ja ei esine katkumist.

Autoks Legacy 2007 2.0 121kw ja ATM.

Ette tänades,

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 15:38:43 +0300
Postitas vaska
roger kirjutas:Tere,

Kellegil ideid kust viga otsida.

Nimelt märja ilmaga (väga märja) nagu näiteks täna (10.10.2017) Tallinnas hakkab mootor katkuma. Sõites gaasi vajutades kuni 2000 rpm-i katkub mootor (jõud kadunud, tahhomeetri seiser hüppab), peale 2000+ rpm liigub ilusti ja ei esine katkumist.

Autoks Legacy 2007 2.0 121kw ja ATM.

Ette tänades,
Küünlajuhtmed taovad üle nt? Elektrikala võib vabalt olla.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 17:34:10 +0300
Postitas TeeeTL
Kas selle aasta 2.0 Legacy'tel küünlapesas istuvate süütepoolidega sisteem ei võinud olla, või oli see Foresteride teema ainult?
Sel juhul saab olla probleem süüteahelas küll ikkagi, aga lahendus või veakoha otsimine sealtkandist on paras ora sealsamuseski.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 20:55:30 +0300
Postitas roger
Ei ole tõesti sellel isendil küünlajuhtmeid vaid süütepoolid. Kui probleem poolides, siis kas see ei peaks tühikäigul ka märku andma? (Pöörete kõikumine vms.).

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 21:06:16 +0300
Postitas Duster
Tahomeetri hüppamine viitaks pigem nuka või vända anduri või viimaste juhtmete peale, pöörete signaaliga miskit igatahes pahasti. Poolide ikaldus ei tohiks tahomeetrit mõjutada minu loogika põhjal.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: T, 10 Okt 2017 22:02:54 +0300
Postitas roger
Aga kas vända või nuka andur mõjutab ka mootori jõuetust, et 2000+ pöörete juurest kaob see probleem?

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: K, 11 Okt 2017 21:47:25 +0300
Postitas TeeeTL
Katkumise ilmnemine pööretel 1500...2500 ei tähenda, et tühikäik peaks ka jukerdama.
Tahhomeetri hüppamine jõnksutamisel tundub igati loogiline. Kui tõmbab kinni, siis ""jääb osuti seisma", kui sööstab edasi, hüppab ka seier. Või tähendas see tahhomeetri hüppamine edasi-tagasi tõmblemist?

Kui märja ilma tunnus välja arvata, siis meenutab see jõnksutamine vägisi toda üsna sagedast probleemi, kus foresterid ja legacyd katkuvad alati madalate pööretega kiirendamisel viewtopic.php?f=5&t=13111
Põhjused võivad muidugi olla erinevad. Aga siiani ei ole kohanud foorumites ühtegi konkreetset selgitust kellegi isiklikest kogemustest, kuidas sellest jagu on saadud. Kindlasti on lahendusi, aga ju siis on võidurõõm nii suur, et selgitusteks pole pärast enam aega.
Tahtsin ka alustada vähemalt küünlajuhtmete vahetamisest, aga siis selgus, et neid polegi :) Ja juurdepääs küünalde/poolide asukohale on nii vastik, et on täitsa usutav, et ka küünlaid pole varasemate hoolduste käigus vahetatud, kuigi hooldusraamatusse on kirjutatud :D

Ühte väga eriskummalist katkumise põhjust automaatkasti tõttu lugesin hiljuti Volvoklubist ühe Volvo 965-ga http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.ph ... 5&start=30, kus katkumise põhjuseks oli südamiku suhtes logisev hammasvöö(flexplate). Iial ei või teada, kui jabur võib iga konkreetne juhtum olla :)

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: N, 12 Okt 2017 21:25:53 +0300
Postitas TeeeTL
Ühe eriskummalise ja jabura anomaalia võib siia kohe veel lisada. Lähtuvalt tänasest ilmast.

Täna, läbinisti vihmasel ja väga märjal päeval (12.10.2017) Tallinnas, puudus muidu üsna läkastussõbralikul 2.0 SG Foresteril katkumise sündroom täielikult. Proovisin korduvalt kõigi käikudega kiirendada pööretelt 1500-2500, ja mootor vedas igast asendist nurisemata ning raputamata. Isegi 30km/h pealt neljanda käiguga gaasi põhja vajutades liikus sujuvalt ja üsnagi erksalt edasi.
Viva la vihm! :)

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 08:19:19 +0300
Postitas roger
Täielik anomaalia.

Sõidan siis hetkel edasi nagu asjalood on. Kui läkastama/katkuma hakkab, siis sõidan lihtsalt kõrgemate pööretega :)

Kuna tulemas on varsti varsti rihmavahetus aeg, siis koos rihmaga lasen vahetada küünlad ära ja lasen natukene mehaanikul nuputada/otsida kus viga võiks olla (kui muidugi endal meeles see on).

Tulles selle katkumise juurde, siis tuli mul endal ka meelde, et olen seda katkumist tähendanud tühja paagiga (veerand ja alla paagiga).

Tänud info eest!

Roger

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 11:25:35 +0300
Postitas TeeeTL
Jah, kütusefiltri vahetus on ka üks selline suhteliselt lihtne asi, mida võib katse-eksitusena proovida igasugu katkumisilmingute puhul.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 11:55:30 +0300
Postitas roger
Kas mitte sellel isendil kütusefilter paagi sees peidus pole.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 13:06:27 +0300
Postitas Toivoku
keegi sellepeale ei tule,et süütepoolid võivad peetis ja pragulised olla? :D

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 13:14:57 +0300
Postitas roger
See seletaks tõesti ära märja ilmaga tekkinud anomaaliat. Aga ei seletaks ära, et tänase ilmaga ei ole seda viga.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: R, 13 Okt 2017 21:09:29 +0300
Postitas Toivoku
roger kirjutas:See seletaks tõesti ära märja ilmaga tekkinud anomaaliat. Aga ei seletaks ära, et tänase ilmaga ei ole seda viga.
süüteüpoolidega ong ivead siis kui jumal juhatab, sama nagu vanematel jagajatega autodel küünlajuhtmetega. Vahel on vahel ei ole.

Re: Anomaalia märja ilmaga

Postitatud: E, 19 Veebr 2018 10:13:09 +0300
Postitas roger
Tervist kodanikud,

Natukene aeg edasi liikunud ja selle aja jooksul on toimunud muutused.

Koos mootoririhma vahetusega (detsembri lõpus) lasin ka ära vahetada küünlad (vanad olid oma eluea ära elanud). See anomaalia oleks nagu nüüd ära kadunud, aga samas nagu mingites olukordades ikka vähe tõrguks (eriti siis kui kütusepaagis on vähe kütust).

Kas nüüd suurem viga kadus ära tänud küünalte vahetusele või süütepoolide liigutamisele või kõikide koosmõjul, seda ei saagi teada. Hetkel saab täitsa sõita ja see väga vähene katkumine ei häiri.

Naudiks nüüd talve :)