Ümberehitus...

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#16 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 21:36:41 +0300

Ega muidu oleks ARK-ist savi, aga kui mingi õnnetus peaks juhtuma ja avastatakse, et mul teine mootor vahel oleks jama kui palju :D

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#17 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 21:48:32 +0300

aga mis seis selle parem poolse rooli ümber ehitamisega on? On nüüd sellega asjad muutunud?
Viimane kord kuulsin, et tee mis tahad arvele ei lasta.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#18 Postitus Postitas vaska » K, 11 Sept 2013 23:40:40 +0300

Buzzet kirjutas:1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
Üks asi on igaaastast TÜV-i teha, teine asi on siis kui peaksid õnnetusse sattuma - taastamishinna üle vaidlema hakata kindlustusega on üpris tore ettevõtmine taolisel juhul

Asjast arvavad spetsialistid nii:

Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele, kuid nõudeid rakendatakse sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast lähtuvalt.

Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama:

ümberehituse avalduse
sõiduki registreerimistunnistuse
ümberehituse olemust näitavad dokumendid

Maanteeamet või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust tehnonõuetele.

Kui kontrollimise tulemusena selgub, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistab Maanteeameti tehnoosakond sõidukile ümberehituse otsuse.

Ümberehituseks ei loeta:

agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile

sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega

Sõiduki ümberehituse tingimused ja kord on sätestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.

Tasub tutvuda seadusega: https://www.riigiteataja.ee/akt/108062011002?leiaKehtiv

Lisaks üks ajakirjandusest leitud artikkel, mis tundub päevakohane:

Kuigi autode ümberehitamine ja tuunimine on Eestis lubatud, pole näiteks ZAZ-st Ferrarile sarnaste kiirusomadustega auto ehitamine aga võimalik.

Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (ARK) peadirektori asetäitja Rein Eineri sõnul lähtutakse Eestis autodele seatavate tehniliste tingimuste osas nö “põhjamaade tavast”, kus igasugusesse ümberehitamine ja tuunimine on rohkem reglementeeritud kui näiteks Saksamaal. “Siin on aluseks lihtsalt vajadus tagada liiklejate ohutus,” kinnitab ta.

Eestis sätestab autode ümberehitamiseks ja tuunimiseks lubatud piirid Teede- ja sideministri määrus nr. 50, 18. maist 2001. See on ka esimene dokument, millega oma igapäevasõiduki ümberehitust või ilusamaks tegemist plaanides tasub tutvuda.

Selle põhjal loetakse ümberehituseks sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi, raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.

Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist (kliimaseade, allasõidutõkked, udutuled jne).

Rein Eineri sõnul ongi üheks suuremaks probleemiks see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele tingimustele vastab.

Suhtlemist autoregistrikeskusega nõuab ka soov ise endale autot ehitada. Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk on oma tarbeks valmistatud omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu

Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud piirides. Sõiduauto võib olla esirattaveoline, tagarattaveoline või nelikveoline.

Isetehtud sõiduki pidurisüsteem peab olema tehase poolt komplektselt valmistatud, ka peavad sõiduauto aknaklaasid, valgustusseadmed, istmed, turvavööd, veljed ja rehvid olema sertifitseeritud ning omama markeeringut E või e . Auto sillad ja rooliseade on soovitav valida mõnelt sama täismassiga automudelilt. Rooliseade peab olema ohutu roolisambaga.

Kel aga plaanis ise endale ralliauto ehitada ning sellega igapäevaselt liigelda, peab sellest plaanist aga koheselt loobuma. “Ralliautosid registreeritakse vaid Eesti Autospordi Liidu avalduse alusel, kinnitab Rein Einer. Ka pole ralliauto tavaliikluses kasutamiseks ette nähtud, vaid sellega tohib sõita ainult treening- ja võistlusperioodil. Edaspidi plaanitakse võistlusautodele hakata välja andma ka eriseeria numbreid.


Aknad
Tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas peab olema vähemalt 75%, enne 1985. aastat valmistatud sõidukitel vähemalt 70%. Tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%, sõltumata nende valmistamise aastast. Kui tagaakna läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid.


Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.



Katus
Kaasaegsetel sõiduautodel on kandevkere üheks kandeelemendiks katus. Katuse eemaldamine nõrgestab keret, seetõttu tuleb kere põhja. Sõitjate ohutuse tagamiseks tuleb kabrioletile paigaldada turvakaar. Seetõttu on soovitav enne tööde alustamist konsulteerida ARK tehnoosakonna või viimase poolt tunnustatud eksperdiga. Enne ümberregistreerimist peab sõiduki ohutust kontrollima ekspert.


Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Auto põhja alla lisavalgustuse paigaldamine ei ole lubatud. Omavoliline tulede asendamine on keelatud


Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.


Sisustus
Kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile. Valmistaja juhendile vastav tähendab seda, et tohib paigaldada sõidukisse ainult sellist armatuurlauda, millist valmistaja sinna ette näeb. Sellel juhul on tagatud materjali põlemiskiirus, armatuurlaua jäikade osade ümardusraadiused jm.

Istmed peavad vastama valmistaja juhendile ja olema selle juhendi kohaselt kinnitatud.

Rooli peab omama vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile see on sobiv. Sertifikaadi puudumisel peab ARK määrama rooliratta kõlblikkuse ekspertiisi ja tegema nõuetele vastavuse kohta märkuse sõiduki registreerimistunnistusele.


Rattad
Sõidukil peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud rehve ja velgesid.


Kere
Antitiibade ja spoilerite paigaldamine on lubatud, kuid seda on soovitav lasta teha firmadel, kel on olemas vastav kogemus.

Kängururaudu tohivad omada vaid pärast 1.jaanuarit 2002 registreeritud M16 ja N16 kategooria sõidukid. Enne seda kuupäeva esmaregistreeritud sõidukitele see nõue ei kehti.

Sõidukite esimesi ja tagumisi kaitseraudu ära võtta ei tohi.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 914
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Ümberehitus...

#19 Postitus Postitas HUNT113 » K, 11 Sept 2013 23:58:40 +0300

Tubaru kirjutas:
Buzzet kirjutas:1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
1,6 passiga bemmil on ka 3,5 kone vahel :twisted: :mrgreen:
Ka 4,4 on pandud ;-)
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#20 Postitus Postitas judanovmartin » N, 12 Sept 2013 03:07:59 +0300

to Vaska:

Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain :).

Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#21 Postitus Postitas vaska » N, 12 Sept 2013 10:16:54 +0300

judanovmartin kirjutas:to Vaska:

Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain :).

Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
Kui nagu sõitev asi osta siis äkki peaksid transiidinumbrid vms saama. Saksast tuues vähemalt on nii. Äkki SR või tqhq aitavad kiire otsinguga.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#22 Postitus Postitas judanovmartin » N, 12 Sept 2013 23:07:55 +0300

vaska kirjutas:
judanovmartin kirjutas:to Vaska:

Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain :).

Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
Kui nagu sõitev asi osta siis äkki peaksid transiidinumbrid vms saama. Saksast tuues vähemalt on nii. Äkki SR või tqhq aitavad kiire otsinguga.
Kuidas see transiidi numbri saamine välja näeb?

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#23 Postitus Postitas judanovmartin » P, 10 Nov 2013 20:45:46 +0300

Sooviks, et siia lisataks erinevaid jaapani ja inglismaa auto müügi site.
Ebay-d pole vaja lisada. :D
Olen ka ise googledanud, aga jaapani kohta pole erilist midagi leidnud.

Kasutaja avatar
Raghza
Subaruaff
Postitusi: 98
Liitunud: R, 08 Mär 2013 14:31:03 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#24 Postitus Postitas Raghza » T, 12 Nov 2013 12:10:02 +0300

Selle Legacy projekti kohta veel, et mina jätaksin rahulikult passis mootori 2.0'ks. Maksad ülevaatuse eest mõnele tuttavale pisut rohkem ning asi ants, lisaks muidugi väiksem kindlustusmakse. Ainus aga on tõesti see, et kui suurem avarii, siis sinna mootorisse laotud raha ei kompenseeri sul keegi kinni.

Selgituseks mudelite kohta, et nii GT kui GT-B on kaheliitrised kahe turboga - GT puhul on mootoriks EJ20H 191kw (samuti ka automaatkastiga GT-B'l), GT-B mootor on EJ20R 206kw ning lisaks ka Bilsteini vedrustus ja suuremad pidurid.

Eraldi juppe ostma hakates läheb projekt asjatult kulukaks. Igatahes tuleks leida parempoolse rooliga doonor.
Kui doonorauto on korralik ning õnnestuks leida ka sama värvi isend, siis üks variant oleks armatuur ringi laduda ning vabalthingava VIN-plaadid külge visata. Teoorias saab muidugi ARK'is ka värvivahetuse vormistada, auto tehnilist poolt nad selle käigus ju ei kontrolli.
Teine variant oleks siiski vabalthingava kerele turboka tehnika ümber tõsta.
Kuna GT-B'del on ka välimuselt palju ägedat nänni küljes ning Inglismaalt või Jaapanist tulnud autodel ka kered vast korralikumad, siis see tehnika ümberloopimine oleks IMO liiga suur rabelemine.
Kummalgi juhul jääb üks kere sul varuosadeks, mida jupitades saad vähemalt osa kulunud rahast tagasi.

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#25 Postitus Postitas judanovmartin » K, 13 Nov 2013 00:03:46 +0300

Raghza kirjutas:
Selgituseks mudelite kohta, et nii GT kui GT-B on kaheliitrised kahe turboga - GT puhul on mootoriks EJ20H 191kw (samuti ka automaatkastiga GT-B'l), GT-B mootor on EJ20R 206kw ning lisaks ka Bilsteini vedrustus ja suuremad pidurid.

Eraldi juppe ostma hakates läheb projekt asjatult kulukaks. Igatahes tuleks leida parempoolse rooliga doonor.
Kui doonorauto on korralik ning õnnestuks leida ka sama värvi isend, siis üks variant oleks armatuur ringi laduda ning vabalthingava VIN-plaadid külge visata. Teoorias saab muidugi ARK'is ka värvivahetuse vormistada, auto tehnilist poolt nad selle käigus ju ei kontrolli.
Teine variant oleks siiski vabalthingava kerele turboka tehnika ümber tõsta.
Kuna GT-B'del on ka välimuselt palju ägedat nänni küljes ning Inglismaalt või Jaapanist tulnud autodel ka kered vast korralikumad, siis see tehnika ümberloopimine oleks IMO liiga suur rabelemine.
Kummalgi juhul jääb üks kere sul varuosadeks, mida jupitades saad vähemalt osa kulunud rahast tagasi.
Mudelitega olen tutvunud, erinevate lahendustega ka. Passi jättes vanad andmed ei kompenseeri kindlustus õnnetuse korral selle auto õiget väärtust, kuna andmete järgi on tegu tavalise vankriga. :D Hetkel ongi plaanis tuua doonor jaapanist või inglismaalt. Pole lihtsalt sobivat doonorit leidnud.

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#26 Postitus Postitas judanovmartin » K, 13 Nov 2013 00:11:53 +0300

Kõige ägedam oleks leida 2002 aastal toodetud STI varjant, tegemist on 6käigulise kastiga, 216kw mootoriga jne. :D

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Ümberehitus...

#27 Postitus Postitas Tiit » K, 13 Nov 2013 22:41:07 +0300

Kindlustus ei kompentseeri niikuinii. Haruldaste autodega saab igal juhul piki pükse. Suure tõenäosusega keerad ise turboga auto kuhugi kaheksasse ja liikluskindlustus ei maksa ikkagi. Jõuad auto ehitada, jõuad ka omast taskust vajadusel taastada.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
Raghza
Subaruaff
Postitusi: 98
Liitunud: R, 08 Mär 2013 14:31:03 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#28 Postitus Postitas Raghza » N, 14 Nov 2013 12:36:43 +0300

judanovmartin kirjutas:Passi jättes vanad andmed ei kompenseeri kindlustus õnnetuse korral selle auto õiget väärtust, kuna andmete järgi on tegu tavalise vankriga. :D
Ma seda kirjutasingi, kuid arvestades, kui palju odavam ja lihtsam see variant tuleb, on see minu meelest kõige mõttekam lahendus.
Vabalthingava EU ning RHD turboka "ametlik hinnavahe" on vast paari tuhande euro ringis. Kui kõik peakski nii halvasti minema, et lõpeb avariiga, siis selle raha, mis sa kaotad selle tõttu, et auto on passis tavaline vabalthingav, oled sa juba mujalt säästmisega ammu tasa teinud.

pacaan
Postitusi: 4
Liitunud: K, 03 Mär 2010 14:14:11 +0300
Asukoht: Tallinn / Eesti

Re: Ümberehitus...

#29 Postitus Postitas pacaan » L, 01 Veebr 2014 02:33:11 +0300

mul peaks paari kuu pärast saada olema üks RHD jdm Legacy GT doonoriks (2.0 twin turbo, manuaal, universaal) - kui too ümberehitusplaan jätkuv on. hinnaklass (terve komplektne ja sõitev auto koos UK dokkidega) on 2500 eur

PS: kui leiad ise midagi - autot v juppe - UK-st siis ka transpordiga saan aidata.

Nils

e-mail: pacaan@biker.ee
´99 Legacy GTB twin turbo (müüdud ammu)

Vasta