Ümberehitus...

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Ümberehitus...

#1 Postitus Postitas judanovmartin » T, 10 Sept 2013 20:41:45 +0300

Terekest,

olen pikemalt mõtelnud oma 2003 aasta Legacy ümber ehitada GT-b-ks. Aga sellega on tekkinud 101 küsimust. Mõtlesin, et siin targemad oskavad äkki nõu anda.

Lähemalt: Oman 2003a. Subaru legacy 2.0 92kw. Kui ma õigesti aru olen saanud, tuleks ümber ehitamise korral vahetada mootor, aju, käigukast ja väljalase (kindalsti on veel palju osasi). Olen ebay-s ja muial tuhlanud ja mootorite, käigukastide, ajud hinnad on väga kõikuvad jne. Seega, kas impreza sti mootor ja käiguast võiksid istuda minu legacy-le ja väljalase.

Oleks hea, kui teeksite lollile selgeks ka, kuidas MTA sellisesse ümberehitusse suhtuks? Kas peab ennem kuskilt loa taotlema jne.

Ootan huviga vastuseid.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#2 Postitus Postitas vaska » K, 11 Sept 2013 10:28:11 +0300

ARK (mitte MTA) tahab enne saada projekti kui suuremaks ehituseks läheb, mis hõlmab kere muutmist vms. Ümbertõstmine on lubatud kui sama mudeli mootorivalikus on olnud sama mootor olemas (äkki ka JDM masinad lähevad arvesse?) ja siis mingit suurt paberimajandust ei tule. Kui mingi täiesti uus mootor peale panna siis tuleb vaadata et mingi N protsenti raskem/võimsam ei oleks, täpsema info leiad ARK-ist. Heitgaaside nõudeid ei tea peast - TÜV läbimine olla aga kohustuslik.

Lisaks mootorile ja kastile võib küsimus tulla ka sildade kohta. 2.0 vist on taga trummelpiduriga - võib igaksjuhuks mõtelda ka 4x ketaste omandamise peale. Ehk siis Jaapanist toorik tellida ja see ümber lapata oma kere peale - võibolla tuleb odavam isegi.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Ümberehitus...

#3 Postitus Postitas JP » K, 11 Sept 2013 15:48:34 +0300

Kui sa teed seda selleks, et saada kiirem auto, siis on odavam Impreza STI osta.

Kui tahad aga palju vaeva, raha ja higi valada siis vast mõtekas, UK-st või JP doonor tuua.
Lisaks see Subaru twinturbo setup on piisavalt keeruline, keskmise huvilise jaoks.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

Re: Ümberehitus...

#4 Postitus Postitas Axxept » K, 11 Sept 2013 17:13:39 +0300

vaska kirjutas: Lisaks mootorile ja kastile võib küsimus tulla ka sildade kohta. 2.0 vist on taga trummelpiduriga - võib igaksjuhuks mõtelda ka 4x ketaste omandamise peale. Ehk siis Jaapanist toorik tellida ja see ümber lapata oma kere peale - võibolla tuleb odavam isegi.
Alates 2002.a. pandi ketaspidurid ka taha.
Kui sa tõesti soovid sellist projekti läbi viia, on toorik kuskilt hankida ilmselt kõige lihtsam.
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Ümberehitus...

#5 Postitus Postitas vaska » K, 11 Sept 2013 18:13:29 +0300

Axxept kirjutas:
vaska kirjutas: Lisaks mootorile ja kastile võib küsimus tulla ka sildade kohta. 2.0 vist on taga trummelpiduriga - võib igaksjuhuks mõtelda ka 4x ketaste omandamise peale. Ehk siis Jaapanist toorik tellida ja see ümber lapata oma kere peale - võibolla tuleb odavam isegi.
Alates 2002.a. pandi ketaspidurid ka taha.
Kui sa tõesti soovid sellist projekti läbi viia, on toorik kuskilt hankida ilmselt kõige lihtsam.
Kindel? Ma ei imestaks kui neid ka edaspidi pandi veel trumlitega.

/2007 metsnik, trummelpiduritega taga/
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Ümberehitus...

#6 Postitus Postitas Tubaru » K, 11 Sept 2013 18:28:09 +0300

Kõnealusel oleval isendil platseeruvad ketaspidurid taga.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#7 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 19:34:08 +0300

vaska kirjutas:ARK (mitte MTA) tahab enne saada projekti kui suuremaks ehituseks läheb, mis hõlmab kere muutmist vms. Ümbertõstmine on lubatud kui sama mudeli mootorivalikus on olnud sama mootor olemas (äkki ka JDM masinad lähevad arvesse?) ja siis mingit suurt paberimajandust ei tule. Kui mingi täiesti uus mootor peale panna siis tuleb vaadata et mingi N protsenti raskem/võimsam ei oleks, täpsema info leiad ARK-ist. Heitgaaside nõudeid ei tea peast - TÜV läbimine olla aga kohustuslik.

Lisaks mootorile ja kastile võib küsimus tulla ka sildade kohta. 2.0 vist on taga trummelpiduriga - võib igaksjuhuks mõtelda ka 4x ketaste omandamise peale. Ehk siis Jaapanist toorik tellida ja see ümber lapata oma kere peale - võibolla tuleb odavam isegi.
Mul hetkel kõigil juba kettad all, ARK kodu lehelt otsisin, aga sealt midagi erilist ei tuvastanud, võibolla oskad linki anda. Mis muudatused võivad sildades küsimärgiks jääda?

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#8 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 19:36:25 +0300

Doonori kohta olen ka uurinud, kuid siis tekivad küsimärgid kogu selle trantspordi ja maksustamisega (kui tuua jaapanist). Teiseks ei oska neti teel sõiduki olukorda hinnata.
Kuna masin mulle isenesest meeldib väga, oleks soov just see ümberehitada.
Hetkel ta mul müügis, aga kui lähima 2 kuu jooksul keegi seda ära ei osta, läheb projekt teostamisele. :)

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#9 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 19:47:10 +0300

JP kirjutas:Kui sa teed seda selleks, et saada kiirem auto, siis on odavam Impreza STI osta.
Eks seegi mõttes mõlkunud ja kui ta minult lähiajal ära ostetakse, eks siis peabki sinna poole pilku viskama. :D

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#10 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 20:12:23 +0300

Leitsin nüüd arki lehepealt ümber ehituse kohta pisut, seal kirjas:
Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele, kuid nõudeid rakendatakse sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast lähtuvalt.
Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama:
ümberehituse avalduse
sõiduki registreerimistunnistuse
ümberehituse olemust näitavad dokumendid
Maanteeamet või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust tehnonõuetele.
Kui kontrollimise tulemusena selgub, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistab Maanteeameti tehnoosakond sõidukile ümberehituse otsuse.

Kas võimsuse kasv on ka veel eraldi kuidagi piiratud?

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Ümberehitus...

#11 Postitus Postitas JP » K, 11 Sept 2013 20:31:22 +0300

Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

judanovmartin
Postitusi: 34
Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300

Re: Ümberehitus...

#12 Postitus Postitas judanovmartin » K, 11 Sept 2013 21:13:35 +0300

JP kirjutas:inglismaa on natuke lihtsam

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... sacat=9800
Jp sealt uurisin ka pisut, aga transtpordi kohta ei tea ma midagi :)

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Ümberehitus...

#13 Postitus Postitas JP » K, 11 Sept 2013 21:27:22 +0300

judanovmartin kirjutas:
JP kirjutas:inglismaa on natuke lihtsam

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... sacat=9800
Jp sealt uurisin ka pisut, aga transtpordi kohta ei tea ma midagi :)
lennukipilet + bensukulu kui mööda maad tuled :)
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Buzzet
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 242
Liitunud: T, 11 Dets 2012 11:07:11 +0300
Asukoht: Saaremaa

Re: Ümberehitus...

#14 Postitus Postitas Buzzet » K, 11 Sept 2013 21:30:48 +0300

1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
Tervitades Jürgen

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Ümberehitus...

#15 Postitus Postitas Tubaru » K, 11 Sept 2013 21:32:10 +0300

Buzzet kirjutas:1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
1,6 passiga bemmil on ka 3,5 kone vahel :twisted: :mrgreen:
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Vasta