Ümberehitus...
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
Ega muidu oleks ARK-ist savi, aga kui mingi õnnetus peaks juhtuma ja avastatakse, et mul teine mootor vahel oleks jama kui palju
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
aga mis seis selle parem poolse rooli ümber ehitamisega on? On nüüd sellega asjad muutunud?
Viimane kord kuulsin, et tee mis tahad arvele ei lasta.
Viimane kord kuulsin, et tee mis tahad arvele ei lasta.
Re: Ümberehitus...
Üks asi on igaaastast TÜV-i teha, teine asi on siis kui peaksid õnnetusse sattuma - taastamishinna üle vaidlema hakata kindlustusega on üpris tore ettevõtmine taolisel juhulBuzzet kirjutas:1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
Asjast arvavad spetsialistid nii:
Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele, kuid nõudeid rakendatakse sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast lähtuvalt.
Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama:
ümberehituse avalduse
sõiduki registreerimistunnistuse
ümberehituse olemust näitavad dokumendid
Maanteeamet või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust tehnonõuetele.
Kui kontrollimise tulemusena selgub, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistab Maanteeameti tehnoosakond sõidukile ümberehituse otsuse.
Ümberehituseks ei loeta:
agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile
sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega
Sõiduki ümberehituse tingimused ja kord on sätestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.
Tasub tutvuda seadusega: https://www.riigiteataja.ee/akt/108062011002?leiaKehtiv
Lisaks üks ajakirjandusest leitud artikkel, mis tundub päevakohane:
Kuigi autode ümberehitamine ja tuunimine on Eestis lubatud, pole näiteks ZAZ-st Ferrarile sarnaste kiirusomadustega auto ehitamine aga võimalik.
Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (ARK) peadirektori asetäitja Rein Eineri sõnul lähtutakse Eestis autodele seatavate tehniliste tingimuste osas nö “põhjamaade tavast”, kus igasugusesse ümberehitamine ja tuunimine on rohkem reglementeeritud kui näiteks Saksamaal. “Siin on aluseks lihtsalt vajadus tagada liiklejate ohutus,” kinnitab ta.
Eestis sätestab autode ümberehitamiseks ja tuunimiseks lubatud piirid Teede- ja sideministri määrus nr. 50, 18. maist 2001. See on ka esimene dokument, millega oma igapäevasõiduki ümberehitust või ilusamaks tegemist plaanides tasub tutvuda.
Selle põhjal loetakse ümberehituseks sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi, raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.
Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist (kliimaseade, allasõidutõkked, udutuled jne).
Rein Eineri sõnul ongi üheks suuremaks probleemiks see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele tingimustele vastab.
Suhtlemist autoregistrikeskusega nõuab ka soov ise endale autot ehitada. Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk on oma tarbeks valmistatud omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu
Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud piirides. Sõiduauto võib olla esirattaveoline, tagarattaveoline või nelikveoline.
Isetehtud sõiduki pidurisüsteem peab olema tehase poolt komplektselt valmistatud, ka peavad sõiduauto aknaklaasid, valgustusseadmed, istmed, turvavööd, veljed ja rehvid olema sertifitseeritud ning omama markeeringut E või e . Auto sillad ja rooliseade on soovitav valida mõnelt sama täismassiga automudelilt. Rooliseade peab olema ohutu roolisambaga.
Kel aga plaanis ise endale ralliauto ehitada ning sellega igapäevaselt liigelda, peab sellest plaanist aga koheselt loobuma. “Ralliautosid registreeritakse vaid Eesti Autospordi Liidu avalduse alusel, kinnitab Rein Einer. Ka pole ralliauto tavaliikluses kasutamiseks ette nähtud, vaid sellega tohib sõita ainult treening- ja võistlusperioodil. Edaspidi plaanitakse võistlusautodele hakata välja andma ka eriseeria numbreid.
Aknad
Tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas peab olema vähemalt 75%, enne 1985. aastat valmistatud sõidukitel vähemalt 70%. Tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%, sõltumata nende valmistamise aastast. Kui tagaakna läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid.
Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.
Katus
Kaasaegsetel sõiduautodel on kandevkere üheks kandeelemendiks katus. Katuse eemaldamine nõrgestab keret, seetõttu tuleb kere põhja. Sõitjate ohutuse tagamiseks tuleb kabrioletile paigaldada turvakaar. Seetõttu on soovitav enne tööde alustamist konsulteerida ARK tehnoosakonna või viimase poolt tunnustatud eksperdiga. Enne ümberregistreerimist peab sõiduki ohutust kontrollima ekspert.
Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Auto põhja alla lisavalgustuse paigaldamine ei ole lubatud. Omavoliline tulede asendamine on keelatud
Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.
Sisustus
Kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile. Valmistaja juhendile vastav tähendab seda, et tohib paigaldada sõidukisse ainult sellist armatuurlauda, millist valmistaja sinna ette näeb. Sellel juhul on tagatud materjali põlemiskiirus, armatuurlaua jäikade osade ümardusraadiused jm.
Istmed peavad vastama valmistaja juhendile ja olema selle juhendi kohaselt kinnitatud.
Rooli peab omama vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile see on sobiv. Sertifikaadi puudumisel peab ARK määrama rooliratta kõlblikkuse ekspertiisi ja tegema nõuetele vastavuse kohta märkuse sõiduki registreerimistunnistusele.
Rattad
Sõidukil peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud rehve ja velgesid.
Kere
Antitiibade ja spoilerite paigaldamine on lubatud, kuid seda on soovitav lasta teha firmadel, kel on olemas vastav kogemus.
Kängururaudu tohivad omada vaid pärast 1.jaanuarit 2002 registreeritud M16 ja N16 kategooria sõidukid. Enne seda kuupäeva esmaregistreeritud sõidukitele see nõue ei kehti.
Sõidukite esimesi ja tagumisi kaitseraudu ära võtta ei tohi.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Ümberehitus...
Ka 4,4 on pandudTubaru kirjutas:1,6 passiga bemmil on ka 3,5 kone vahelBuzzet kirjutas:1,6liitrise passiga bemme keeravad ka edasi 2,5l koned, ilma, et keegi kisa tõstaks, või on nonturbode puhul asi teistmoodi ?
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT
2008 2,5 XT
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
to Vaska:
Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain .
Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain .
Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
Re: Ümberehitus...
Kui nagu sõitev asi osta siis äkki peaksid transiidinumbrid vms saama. Saksast tuues vähemalt on nii. Äkki SR või tqhq aitavad kiire otsinguga.judanovmartin kirjutas:to Vaska:
Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain .
Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
Kuidas see transiidi numbri saamine välja näeb?vaska kirjutas:Kui nagu sõitev asi osta siis äkki peaksid transiidinumbrid vms saama. Saksast tuues vähemalt on nii. Äkki SR või tqhq aitavad kiire otsinguga.judanovmartin kirjutas:to Vaska:
Suured tänud artikli eest!
Väga palju kasulikku infot sain .
Aga nagu enne jutuks tuli doonor auto, siis sooviks teada kuidas ostu sooritamine inglismaal peaks välja nägema: Kas aksepteeritakse meie kohalikku ostu-müügi lepingut või peab seal kohapeal veel nn ARK-is käima?
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
Sooviks, et siia lisataks erinevaid jaapani ja inglismaa auto müügi site.
Ebay-d pole vaja lisada.
Olen ka ise googledanud, aga jaapani kohta pole erilist midagi leidnud.
Ebay-d pole vaja lisada.
Olen ka ise googledanud, aga jaapani kohta pole erilist midagi leidnud.
Re: Ümberehitus...
Selle Legacy projekti kohta veel, et mina jätaksin rahulikult passis mootori 2.0'ks. Maksad ülevaatuse eest mõnele tuttavale pisut rohkem ning asi ants, lisaks muidugi väiksem kindlustusmakse. Ainus aga on tõesti see, et kui suurem avarii, siis sinna mootorisse laotud raha ei kompenseeri sul keegi kinni.
Selgituseks mudelite kohta, et nii GT kui GT-B on kaheliitrised kahe turboga - GT puhul on mootoriks EJ20H 191kw (samuti ka automaatkastiga GT-B'l), GT-B mootor on EJ20R 206kw ning lisaks ka Bilsteini vedrustus ja suuremad pidurid.
Eraldi juppe ostma hakates läheb projekt asjatult kulukaks. Igatahes tuleks leida parempoolse rooliga doonor.
Kui doonorauto on korralik ning õnnestuks leida ka sama värvi isend, siis üks variant oleks armatuur ringi laduda ning vabalthingava VIN-plaadid külge visata. Teoorias saab muidugi ARK'is ka värvivahetuse vormistada, auto tehnilist poolt nad selle käigus ju ei kontrolli.
Teine variant oleks siiski vabalthingava kerele turboka tehnika ümber tõsta.
Kuna GT-B'del on ka välimuselt palju ägedat nänni küljes ning Inglismaalt või Jaapanist tulnud autodel ka kered vast korralikumad, siis see tehnika ümberloopimine oleks IMO liiga suur rabelemine.
Kummalgi juhul jääb üks kere sul varuosadeks, mida jupitades saad vähemalt osa kulunud rahast tagasi.
Selgituseks mudelite kohta, et nii GT kui GT-B on kaheliitrised kahe turboga - GT puhul on mootoriks EJ20H 191kw (samuti ka automaatkastiga GT-B'l), GT-B mootor on EJ20R 206kw ning lisaks ka Bilsteini vedrustus ja suuremad pidurid.
Eraldi juppe ostma hakates läheb projekt asjatult kulukaks. Igatahes tuleks leida parempoolse rooliga doonor.
Kui doonorauto on korralik ning õnnestuks leida ka sama värvi isend, siis üks variant oleks armatuur ringi laduda ning vabalthingava VIN-plaadid külge visata. Teoorias saab muidugi ARK'is ka värvivahetuse vormistada, auto tehnilist poolt nad selle käigus ju ei kontrolli.
Teine variant oleks siiski vabalthingava kerele turboka tehnika ümber tõsta.
Kuna GT-B'del on ka välimuselt palju ägedat nänni küljes ning Inglismaalt või Jaapanist tulnud autodel ka kered vast korralikumad, siis see tehnika ümberloopimine oleks IMO liiga suur rabelemine.
Kummalgi juhul jääb üks kere sul varuosadeks, mida jupitades saad vähemalt osa kulunud rahast tagasi.
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
Mudelitega olen tutvunud, erinevate lahendustega ka. Passi jättes vanad andmed ei kompenseeri kindlustus õnnetuse korral selle auto õiget väärtust, kuna andmete järgi on tegu tavalise vankriga. Hetkel ongi plaanis tuua doonor jaapanist või inglismaalt. Pole lihtsalt sobivat doonorit leidnud.Raghza kirjutas:
Selgituseks mudelite kohta, et nii GT kui GT-B on kaheliitrised kahe turboga - GT puhul on mootoriks EJ20H 191kw (samuti ka automaatkastiga GT-B'l), GT-B mootor on EJ20R 206kw ning lisaks ka Bilsteini vedrustus ja suuremad pidurid.
Eraldi juppe ostma hakates läheb projekt asjatult kulukaks. Igatahes tuleks leida parempoolse rooliga doonor.
Kui doonorauto on korralik ning õnnestuks leida ka sama värvi isend, siis üks variant oleks armatuur ringi laduda ning vabalthingava VIN-plaadid külge visata. Teoorias saab muidugi ARK'is ka värvivahetuse vormistada, auto tehnilist poolt nad selle käigus ju ei kontrolli.
Teine variant oleks siiski vabalthingava kerele turboka tehnika ümber tõsta.
Kuna GT-B'del on ka välimuselt palju ägedat nänni küljes ning Inglismaalt või Jaapanist tulnud autodel ka kered vast korralikumad, siis see tehnika ümberloopimine oleks IMO liiga suur rabelemine.
Kummalgi juhul jääb üks kere sul varuosadeks, mida jupitades saad vähemalt osa kulunud rahast tagasi.
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: L, 20 Okt 2012 20:51:48 +0300
Re: Ümberehitus...
Kõige ägedam oleks leida 2002 aastal toodetud STI varjant, tegemist on 6käigulise kastiga, 216kw mootoriga jne.
Re: Ümberehitus...
Kindlustus ei kompentseeri niikuinii. Haruldaste autodega saab igal juhul piki pükse. Suure tõenäosusega keerad ise turboga auto kuhugi kaheksasse ja liikluskindlustus ei maksa ikkagi. Jõuad auto ehitada, jõuad ka omast taskust vajadusel taastada.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Ümberehitus...
Ma seda kirjutasingi, kuid arvestades, kui palju odavam ja lihtsam see variant tuleb, on see minu meelest kõige mõttekam lahendus.judanovmartin kirjutas:Passi jättes vanad andmed ei kompenseeri kindlustus õnnetuse korral selle auto õiget väärtust, kuna andmete järgi on tegu tavalise vankriga.
Vabalthingava EU ning RHD turboka "ametlik hinnavahe" on vast paari tuhande euro ringis. Kui kõik peakski nii halvasti minema, et lõpeb avariiga, siis selle raha, mis sa kaotad selle tõttu, et auto on passis tavaline vabalthingav, oled sa juba mujalt säästmisega ammu tasa teinud.
Re: Ümberehitus...
mul peaks paari kuu pärast saada olema üks RHD jdm Legacy GT doonoriks (2.0 twin turbo, manuaal, universaal) - kui too ümberehitusplaan jätkuv on. hinnaklass (terve komplektne ja sõitev auto koos UK dokkidega) on 2500 eur
PS: kui leiad ise midagi - autot v juppe - UK-st siis ka transpordiga saan aidata.
Nils
e-mail: pacaan@biker.ee
PS: kui leiad ise midagi - autot v juppe - UK-st siis ka transpordiga saan aidata.
Nils
e-mail: pacaan@biker.ee
´99 Legacy GTB twin turbo (müüdud ammu)