mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
kuna ei ole ise kunagi subarut omanud siis vaatan ka audisid mis on ka kõik nelikveolised ja ka parema varustusega, aga kütte kulu ligi poole väiksem. tahaks midagi uut proovida. aga kuna sõitmist on väga palju ja käru vaja vedada siis väga raske subarut soosida.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Kui sul pole vaja raha lugeda ja aega on palju mööda hooldust käia siis võta Audi - Subaru on selle vastand.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
aga diisel subarud. mis nendest arvate need väga kallid aga kuidas on kytte kuluga ja vastupidavusega.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Esimese aasta (2008) mootorid just kõige paremad pole. Soovitan vaadata 2009+ tootmisaastaga masinaid. Väänet on piisavalt et käru vedada (350nm)ja talvel käruvedamiseks paremat kombinatsiooni on keeruline leida (subaru 4vedu ja diisel)
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Diislil on 2 massiline hooratas ja suht pikad käigud- surm sidurile ja hoorattale käruvedamisel, lisaks on diislid enne turborõhu saavutamist tänapäeval eriti jõuetud, st sidurilibistamist on sellevõrra rasketes tingimustes veelgi rohkem. Kuna sinna lisandub ka oluline hinnavahe, siis mina ei soovitaks+ vähemasti esimestel aastakäikudel ei ole tehases paigaldatud eriti head soojenemist külmal ajal, pikamaa auto pigem. Kui diisel, siis mitte outback, kuna sellel pidavat olema kõige ebamugavamad ülekanded üldse, legacy ja forester on selles suhtes paremad. Viimane on mariine ühe töötaja kommentaar minu küsimustele umbes samal teemal nagu antud teemagi.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
bensukal on ka 2massiline hooratas (vähemalt 2.5 OB)... ja see on üks tüüpvigu, mis hakkab varem või hiljem häält tegema, vahetus ~700-800 eur.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Huvitav, millest selline arusaam? Diisel-Subarul on 6-käiguline kast, ei ole just eriti pikad käigud. Jõuetusest - diislil juba tühikäigul x-korda rohkem väänet, kui bensukal. Näiteks lume sees ukerdamisel ei olegi praktiliselt gaasi vaja vajudada. Tänapäevased niiöelda "power" diislid, ka Subaru oma, on väga korraliku minekuga. Diisel-Subaruga mul talvekogemus veel puudub (sain just oma Legacyga esimesed 1000km täis) kuid 10 aastat diisel-VW Golfiga (120kW TDI) küll ei anna mingit "jõuetuse" tunnet.Duster kirjutas:Diislil on 2 massiline hooratas ja suht pikad käigud- surm sidurile ja hoorattale käruvedamisel, lisaks on diislid enne turborõhu saavutamist tänapäeval eriti jõuetud, st sidurilibistamist on sellevõrra rasketes tingimustes veelgi rohkem.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Enne turbo-tööala on ikka täitsa null küll. Sõida 3. käiguga 1000-1200rpm ja suru gaasipedaal põhja ning jälgi millal "istmesse tõmbab."
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
OK, aga miks ma peaks niimoodi tegema. Ka bensukal teed sa käiguvahetuse alla, kui head kiirendust on vaja. Ma ei ole Subaru-diislitest veel palju uurinud, kuid VW grupi kaasaegsetel diislitel ei soovitata sõita alla 1400rpm. Turbo ja üldine õlitus on veidi kõrgemal rpm parem, kusjuures kütusekulu ei ole suurem. Legacy't ma pole veel "madala pöördega gaas põhja" piinanud - esimesed 1600km paluti "rahulikult" võtta.Tubaru kirjutas:Enne turbo-tööala on ikka täitsa null küll. Sõida 3. käiguga 1000-1200rpm ja suru gaasipedaal põhja ning jälgi millal "istmesse tõmbab."
EDIT: PS! Peale Golfi tundub Legacy "uimasem" küll, auto on 200kg raskem ja 10kW võimsust vähem. Omal viisil mõjutab erksust ka see Euro 5. Minu arust on iga uue Euro-heitgaasi normiga asjad "uimasemaks" läinud, st. just turbo rakendumise kiiruses on vahe.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Subarul oli vist soovituslik 2000+ rpm.
Ja maanteel meie kiiruste juures jääb see ala 5. käigu kasutada.
Ja maanteel meie kiiruste juures jääb see ala 5. käigu kasutada.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Vanemad diislid on 5-se kastiga.
Oota esimesed 15 000 km diislil ära. Siis tuleb ikka üksjagu erksust juurde. Subaruga sõites tuleb harjuda, et diisliga sõites on peamine tegevus käigu vahetamine. 6se kasti juures on kõige ebameeldivam 2. ja 3. käigu liiga pikk vahe. 40-ga sõites on 2. käiku nagu palju, 3. aga vähe. Aga sellega harjub ära.
Kõigi käikudega tõmbab istmesse 1600 rpm-ist alates. Näiteks 2,0 CVT kastiga bensukas XV sõitis maanteel stabiilselt 1500-1600 rpm juures, samas diisel manuaal sõidab 6. käiguga 1700 kanti... Diisel automaadiga Outback sõidab linnas üldse 1400 rpm-iga
Oota esimesed 15 000 km diislil ära. Siis tuleb ikka üksjagu erksust juurde. Subaruga sõites tuleb harjuda, et diisliga sõites on peamine tegevus käigu vahetamine. 6se kasti juures on kõige ebameeldivam 2. ja 3. käigu liiga pikk vahe. 40-ga sõites on 2. käiku nagu palju, 3. aga vähe. Aga sellega harjub ära.
Kõigi käikudega tõmbab istmesse 1600 rpm-ist alates. Näiteks 2,0 CVT kastiga bensukas XV sõitis maanteel stabiilselt 1500-1600 rpm juures, samas diisel manuaal sõidab 6. käiguga 1700 kanti... Diisel automaadiga Outback sõidab linnas üldse 1400 rpm-iga
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Jutt käib ju siin eelkõige vanematest diislitest ning nende 5'ne kast jätab soovida, forekas sai 6'se esimesena ja sellepärast oligi mu soovituses pigem legacy või forekas, sest outbackil on 5'ne ja eriti pikkade käiguvahedega. Tänapäeva diislid on kõik madalas otsas saamatud, see on roheliste tuuning ning ökondus üleüldiselt, ma võin kihla vedada, et mu vana 2l pensukas omab ka nendel pööretel tühikäik kuni ca 1300 rpm rohkem erksust ja väänet kui subaru diisel. Eriti annab see tunda, kui mootoril tühikäigult vähe järsemini sidur lahti lasta, tulemuseks on kohene väljasuremine, juhul kui annad talle aega mõtlemiseks, siis ta kompenseerib ära küll ja tiksub kaskvõi tühikäigu pööretega käik sees ja ülesmäkke, kuid nn üllatusmomendiga ei saa nad hakkama.
Kunagi kui oma diisel subaru sisse saad sõidetud, siis näed, et subaru powerband on palju kõrgemal pöördel, veab hästi isegi veidi üle 4000rpm, golf on peale 3000 mõtetu kiusata.
Kunagi kui oma diisel subaru sisse saad sõidetud, siis näed, et subaru powerband on palju kõrgemal pöördel, veab hästi isegi veidi üle 4000rpm, golf on peale 3000 mõtetu kiusata.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Offtopic, kuid Golfi mootor peale MTM-chippi "elas" kuni piirajani välja.Duster kirjutas:Kunagi kui oma diisel subaru sisse saad sõidetud, siis näed, et subaru powerband on palju kõrgemal pöördel, veab hästi isegi veidi üle 4000rpm, golf on peale 3000 mõtetu kiusata.
Kas Subaru diislile ka üldse või veel enam "ametlikku" chippi on? Ametlikku selles mõttes, et näiteks MTM chipiga ei katkenud VW tehasegarantii.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Subaru elab chipita. See on ka oluliseim vahe sakslaste ja jaapani diislitega. Esimesed teevad ühe raua peal 150 erinevat versiooni, millel on erinevus ainult juhtajus. Jaapanlased teevad 1 raua peale 1.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: mis on vahet (Admin lisab: Outback'il ja Legacy'l)
Ecutekil on subarile, eelkõige just vanematele disladele, chip olemas. Lisavõimaluseks oli vist lausa dpf eemaldamine täielikult. Lisaks on minu toyota chipitud juba aastaid, sellessuhtes on japsid nn edusamme teinud Tehasegarantiidest ei tea kahjuks midagi, kuid vaevalt, et nad kehtima jäävad. P.S, ka eestis on minuteada võimalik subaru diislit chippida.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.