1997 aasta legacy outback

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Silver1978
Postitusi: 6
Liitunud: L, 30 Nov 2013 19:36:03 +0300

1997 aasta legacy outback

#1 Postitus Postitas Silver1978 » L, 30 Nov 2013 19:49:31 +0300

Kuna soetasin hiljuti sellise olendi(2,5 l bensiin, automaat kast). Nimelt mure selles,et auto kipub libedaga kurvis otse minema,eriti kiirendades. Millest probleem .
Teiseks soovin teada,kuidas toimib Subarul nelikvedu(kas on pidev või jaotatud kuidagi või rakendub mingi hetk ise ). Kuidas toimib nelikvedu kiirusel 90 -120 km tunnikiirusel(et poleks üllatusi,kui hakkab külg ette minema ). Aitähh kiirkursusel osalejatele.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: 1997 aasta legacy outback

#2 Postitus Postitas Duster » L, 30 Nov 2013 22:34:40 +0300

Veoskeem sõltub sellest, kas on manuaal või automaat, kiirusega ei muutu minuandmetel kummagil variandil, manuaal on 50:50. Subarud lähevadki otse, kui nendega viisakas olla, nad pigem sellistele veidi nikastanud inimestele, kelledele meeldib kurvis gaas põhjas sõita ning eriti popid poisid ajavad külje juba paarsada meetrit enne kurvi ette :D
Üleüldiselt eeldusel, et sisened kurvi normaalse hooga ja mitte oluliselt kiiremini kui mõne teise veoskeemiga, ei tohiks erilist alajuhitavust olla. Kui oled pigem kihutaja, siis kiirkursustele kuhugi parklasse jalakrampi harjutama :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: 1997 aasta legacy outback

#3 Postitus Postitas vaska » L, 30 Nov 2013 23:45:40 +0300

Silver1978 kirjutas:Kuna soetasin hiljuti sellise olendi(2,5 l bensiin, automaat kast). Nimelt mure selles,et auto kipub libedaga kurvis otse minema,eriti kiirendades. Millest probleem .
Teiseks soovin teada,kuidas toimib Subarul nelikvedu(kas on pidev või jaotatud kuidagi või rakendub mingi hetk ise ). Kuidas toimib nelikvedu kiirusel 90 -120 km tunnikiirusel(et poleks üllatusi,kui hakkab külg ette minema ). Aitähh kiirkursusel osalejatele.
Peaks 4EAT kast olema, seega 90/10 tavaoludes ja siis vajadusel kuni 50/50 peale mängib ümber. Seda siis pidevalt. Gaasi andes peabki rooliga suunda näitama, kui siduripakki kahtlustad siis võid kastiõli enne õiget aega vahetada - paha see üldiselt ei tee ju.
Ehk olenevalt olust kipub erinevamalt saagima kui manuaalkastiga isend.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: 1997 aasta legacy outback

#4 Postitus Postitas HUNT113 » P, 01 Dets 2013 01:31:14 +0300

Muretse korralik talverehv ja kui libe saabub Eestisse proovi kuskil platsil seda kurvi võttu. Selle kastiga on tõesti suur vahe, kas minna jäärajale hea või sita rehviga, lisaks 1-2 käiguga on ülekanne pidevalt 50:50 ja hoopis teine tehnika.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: 1997 aasta legacy outback

#5 Postitus Postitas raig0 » P, 01 Dets 2013 21:09:00 +0300

Ma olen sõitnud nii tomaadiga kui manuaaliga.
Manuaaliga on ikka tükk maad kindlam sõita, automaat on kuidagi selline imelik ja tõesti alajuhitava iseloomuga. Manuaali samas saab väga hästi gaasi ja rooliga juhtida. Manuaal tuleb alajuhitavusest päris hästi välja kui gaas põhja lüüa ja provotseerida külglibisemist. Automaat lihtsalt hangub ja venib tükk aega kui suudab mingi normaalse veo taha võtta.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
wolf99
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 218
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1997 aasta legacy outback

#6 Postitus Postitas wolf99 » E, 02 Dets 2013 11:46:09 +0300

Kui oskust ja tahtmist natuke käsi määrida, siis saab automaadile aretada nn. diff lock mod'i, et veojõud oleks koguaeg 50:50. Ise katsetanud siduripaku juhtimise solenoidil (solenoid C) voolu tagant ära võtmist, mis siis tekitab sama olukorra. Kuival asfaldil muidugi seda kasutada ei tohiks.
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html.

Foorumijuttude järgi aitab parema ülejuhitavuse tekkimisele kaasa ka esimese stabika lahti laskmine.
Aga külje saab ette ilusti ka automaadiga. Lihtsalt vaja leida koht kus saab harjutada.

Silver1978
Postitusi: 6
Liitunud: L, 30 Nov 2013 19:36:03 +0300

Re: 1997 aasta legacy outback

#7 Postitus Postitas Silver1978 » T, 10 Dets 2013 20:47:32 +0300

wolf99 Asi ongi selles,et kipub just otse minema,kui oleks vaja esi otsa vedada sinna,kuhu rool on välja keeratud.

Kasutaja avatar
wolf99
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 218
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
Asukoht: Viljandimaa

Re: 1997 aasta legacy outback

#8 Postitus Postitas wolf99 » K, 11 Dets 2013 11:25:39 +0300

Kasutan juba seitsmendat aastat igapäevaliikuriks samuti 97a Outback AT kastiga ja tean mida praegu tunned. Hullamise eesmärgil saab külglibisemist hästi esile kutsuda nn kontraga ja vähe suurema kiirusega. Ise toimin nii ja ei ole häda midagi.
Seda esistabika lahtilaskmist pole proovinud ja ei tea täpsemalt kommenteerida, aga kunagi oli siin foorumis kuskil sellest juttu. Pidi saama paremini suunata autot sinna kuhu vaja.
Silver1978 kirjutas:Nimelt mure selles,et auto kipub libedaga kurvis otse minema,eriti kiirendades.
Oled kindel, et ka tagarattad ikka veavad?
Muidugi otse tahab ta oma loomu poolest ikka minna, aga mingi hetk saab ka teed küljeaknst vaadata :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: 1997 aasta legacy outback

#9 Postitus Postitas Tarmo » K, 11 Dets 2013 11:37:21 +0300

Silver1978 kirjutas:wolf99 Asi ongi selles,et kipub just otse minema,kui oleks vaja esi otsa vedada sinna,kuhu rool on välja keeratud.
Nojah, kontrollitud külglibisemisse saamiseks tuleb auto kurvi sisse juhtida ja see ei ole päris nii, et keerad rooli soovitud suunas ja ongi kõik. Alusta sellest, et vaata veidi rallimeeste Youtube klippe. Ja soovitavalt N-rühma masinate omasid. Äsja just olid Tommi Mäkineni klipid vaba teema all. Raske asja seletada aga üritame. Pööra tähelepanu sellele, et vahetult enne kurvi tehakse üks kiire rooliliigutus kurvi suunas, mis auto kergesse külglibisemisse viib ja ideaalis on edasi rool sirge ja kurvi trajektooril püsitakse ainult gaasiga (vähem gaasi=väiksem raadius, rohkem gaasi = suurem raadius). See kiire rooliliigutus on eriti tõhus pidurdusfaasi lõpus (dün. raskus esiratastel) ja kui pidurdada pole vaja siis peaks ikkagi gaasi korraks maha laskma, et auto "keerama" saada (tagaots kergemaks ja libisema). U-pööretes on vaja pidurdamisel teha "kontrapööre" ette, et vajalik libisemine saada - aga see on juba kõrgem pilotaaz. Vale on gaas-peal rooli keerata ja loota, et keerabki. Ei keera, otse läheb. Ja otsi plats, kus harjutada, teisi ohtu seadmata.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
Aimarrr
Subaruaff
Postitusi: 86
Liitunud: P, 06 Jaan 2013 20:31:36 +0300

Re: 1997 aasta legacy outback

#10 Postitus Postitas Aimarrr » K, 11 Dets 2013 21:35:52 +0300

Eelmine aasta keerasin kurvi ja läks perse ette ja jube hästi oli rooliga suunata ja gaasiga mängida, sai täpselt gaasiga ise regullida kui kaua tahad lõbutseda. See aasta kus peaks juba kogemust rohkem olema, olen läinud ringi pealt 2x otse ja olen samas seisus. Lihtsalt ei anna isegi jõuga läbi kurvi suruda külg ees.

Legacy 2.0MT 2002.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: 1997 aasta legacy outback

#11 Postitus Postitas Duster » K, 11 Dets 2013 23:55:53 +0300

Kiired mehed lähevad kurvi aeglaselt ja väljuvad sealt kiiresti...Ma arvan, et eelmise aastaga pole midagi muutunud tegelikult, omal oli ka korraks selline tunne, tegelikult jäi aga pidevalt flick liiga lahjaks ja hoog oli liiga entusiastne. Harjutamine teeb harjutajaks või kuidas see oligi :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Vasta