Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaaliga.

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
herned
Postitusi: 14
Liitunud: R, 29 Nov 2013 23:25:15 +0300

Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaaliga.

#1 Postitus Postitas herned » K, 21 Mai 2014 23:27:05 +0300

Tere

Nüüdseks mõned kuud juba omanud subaru legacyt ja on ilmnenud mõned vead.
Ootaksid teie soovitusi, et mida teie minu asemel teeksite.
Mida remondiksite ja mida mitte? Ja kus? Kas võimalik hoopis lihtsalt ise teha?

Esimene mure on see, et kui külmalt autoga sõitma hakkata siis kohalt minek kõik sujuv ja rahulik, kuid kui mõndaaega juba sõita(umbes seni kuni mootor soe) siis hakkab kohalt võtes rohkem gaasi tahtma. Ei saa enam sama rahulikult minna kui külmana, hakkab raputama ja tundub nagu tahaks väljasurra. Kui rohkem pöördeid anda siis ei raputa. Kas see normaalne, et soojana tahab rohkem pöördeid kohalt minekuks? Milles see tuleneb? Tundub nagu natuke liigapalju vajavat.

Teine probleem on siduriga. Või õigemini ainult siduripedaaliga vist. Käib kuidagi raskelt. Linnavahel sõites(eriti tipptunnil), väsib jalg kohe täitsa ära. Ei tea kas see koguaeg nii olnud või läinud selle ajaga kui auto olnud. Pedaali vajutades teeb kriginat ka. Kas nendel legacytel ongi see normaalne? Kahtlen natuke. Ei tea kas probleem ainult pedaalis või mingi suurem jama?

Kolmas probleem tagumiste vedrude ja amortidega. Tagumine ots on natuke rohkem koopas kui esimene. Minu arust isegi ükspool on rohkem kui teine. Kas vedrud läbi? Hiljuti ülevaatusel käies selgus amorte testides et üks on 75% ja teine 45%. Mis on ka imelik, sest umbes 4-5 kuud tagasi enne ostu kontrollides oli üks 90% ja teine 75%. Esiomad olid enne 90% ja on ka nüüd, nii et asi ei saa õlipaksuses vms vist olla? Kas tõesti selle ajaga saavad nii läbi minna? Autoga pole üldse palju sõitnud selleajaga. Igapäev tööle ei sõidagi. Pigem nädalavahetusel kasutuses olnud. Kas ainus lahendus amoridid välja vahetada? Ja kui tahta et taguots koopas poleks siis vedrud ka?

Kuna olen alles uus auto omanik, siis lõpetuseks küsin, et kus soovitate konditsioneeri täita?

Tänan!

Kasutaja avatar
baarutaja
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 153
Liitunud: R, 04 Veebr 2005 02:23:10 +0300

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#2 Postitus Postitas baarutaja » N, 22 Mai 2014 09:56:34 +0300

et keegi üldse midagi sisulist saaks kosta siis peaksid viitama mis autoga tegu - mis mootor/käigukast, mis varustuses, soovitavalt ka mis läbisõit, kust pärit, mis ajalugu jms. Muidu saad vaid seosetut teksti minusugustelt asjaarmastajatelt ja täieliku vaikuse asjatundjate poolt. Jõudu!

herned
Postitusi: 14
Liitunud: R, 29 Nov 2013 23:25:15 +0300

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#3 Postitus Postitas herned » N, 22 Mai 2014 19:24:04 +0300

Pealkirjas kirjutasin, et 2003a legacy.
http://www.subaru-impreza.de/SubaruGesc ... acyIII.jpg selline näeb välja siis.
Täpsustan siis, et 2.0 92kw boxer mootor ja manuaal käigukast.
Varustuse kohapeal oskan öelda, et on olemas aeglusti ja samuti ka kohaltvõtu abi ehk mägipidur.
Usun, et see et el. aknad ja istemesoendus ja muu selline ei oma praeguse probleemide puhul tähtsust.
Ostetud uuena eestist ja enne mind olnud 2 omaniku.
Minu käes auto olnud novembrist.
Läbisõit 152 000km.
Hooldatud mariine autos, väljaarvatud 2 viimast aastat, siis oli kuskil mujal.
Aastad tagasi(ei mäleta enam mis aastal) oli saanud väikse hoobi juhipoolsele esitiivale aga tegu oli olnud ainult plekimõlkimisega ja kuna omanik polnud ise süüdi siis kindlustus maksis paranduse kinni.

Unustasin veel enne mainida, et ka käigud lülituvad vahel raskelt sisse. Eriti esimene ja tagumine. Teistega pole probleeme vist olnud.
See pole koguaeg aga vahel juhtub et lähevad raskemalt.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#4 Postitus Postitas Tarmo » R, 23 Mai 2014 09:51:44 +0300

herned kirjutas:Unustasin veel enne mainida, et ka käigud lülituvad vahel raskelt sisse. Eriti esimene ja tagumine.
Esimeses postituses mainisid ka rasket siduripedaali. Käigud ja pedaal on arvatavasti sama probleem. Ehk siis sidur tuleb korda teha. Kui vaja, komplekt korv-ketas-survelaager ära vahetada. Need maksavad kokku ca' 200€. Kui hooratas on ka vaja vahetada, siis on juba kallim lugu, uus ca' 800€.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#5 Postitus Postitas vaska » R, 23 Mai 2014 10:41:13 +0300

Hooldused on ikka tehtud? Uue auto omanikuna võiks mahlad/küünlad südamerahustuseks ikka ära vahetada. Sidurit tõesti väga ei piinaks, kahemassilise hooratta hind on üsna krõbe.

Kui mujalt abi ei saa siis Nipponauto vast ikka aitab.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

herned
Postitusi: 14
Liitunud: R, 29 Nov 2013 23:25:15 +0300

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#6 Postitus Postitas herned » R, 23 Mai 2014 16:11:50 +0300

Hooldused tehtud. Õli ja küünlad ka vahetatud.

TeeeTL
Subaruaff
Postitusi: 82
Liitunud: T, 02 Aug 2011 02:16:32 +0300
Asukoht: Tartu/Hiiumaa

Re: Mitmed väiksed ja suuremad vead 2003a legacy universaali

#7 Postitus Postitas TeeeTL » E, 02 Juun 2014 15:49:01 +0300

Kõik on tuntud ja läbitud mured ka 2001a legacy universaaliga (manuaal, 2.0, 92kW) umbes sama kilometraaži pealt.

Sidur muutus raskeks - asi lõppes murdunud sidurikäpa ja kogu sidurikomplekti + hooratta vahetusega. Uus hooratas sai ühemassiline, sest see oli odavam ja sellega ei saa juhtuda sama jama mis kahemassilisega (selle kummist leevendid lihtsalt kõrbesid kiviks ja alustasid laialipudenemist). Kulud koos juppide ja vahetamisega kokku 900€. Tehtud sai esinduses, mujalt võiks kogu kupatuse ehk isegi poole odavamalt saada (näiteks ühemassiline hooratas lammutusest ja sidurikomplekt B-osana, samuti on töötunni hind kohati kuni 2x erinev).

Tagumiste rataste "vajumine" - alustasin amortide, vedrude ja amordi tugipukside vahetamisega. Sain sentimeetri kõrgemaks, aga ikka oli saba maas ja rattad lääpas, lisaks sõi maantee rehvid räbalaks. Järgnes sillastend ja remondimehe soovituse alusel tagasilla sillapukside vahetus (kokku oli kahe poole peale vist 8 puksi). Pärast seda kõik OK, võrreldes eelnenud olekuga tõusis kere kokku umbes 3cm.
Vedrud otsisin tugevdatud variandina B-osa, amordid/amordipuksid ka B-osa, sillapuksid esindusest originaalid. Kulud kokku umbes 650€. Kui oleks kõik ühekorraga teinud, oleks odavamalt saanud osaliselt tööraha võrra - poleks pidanud mitu korda silda/amorte/vedrusid lahti võtma, ja tegelikult oleks võinud ka amordid jätta vanad, neil polnud väga vigagi.

Jõnksutamisel võib olla mitu põhjust - aga kuna ka tühikäigul pöörded kukuvad, siis on põhjus ilmselt tühikäigu mootor ehk Idle air control valve (Inglise iibeist tellides 50€, vahetus 5 minutiga ise tehtav). Puhastamine ei oma sellise hinna juures mingit mõtet, paar korda sai kiire häda sunnil nipponautos puhastatud, see mõju kestis paar päeva.

Vasta