Bensiini 98 kasutamine
Bensiini 98 kasutamine
Tere Subarurahvas,
Oleme oma 2011 aasta Legacy GT le tankinud kenasti bensiini 95, nagu ka bensiiniluugil kirjas on. Sõbral on aasta vanem Impreza WRX, peaks sama mootor olema (jõudu muidugi natsa vähem), aga väidab, et tema ainult 98 ga sõidabki, 95 olla saatanast.
Mõte oli ka proovida ja kasutama hakata 98 t, kuid siit küsimus, kas ikka tasub, see mõni sent kallim liitrihind ei morjenda, aga kas hakkab paremini töötama ja ega midagi halba mootorile ei tee?
Parimatega
Oleme oma 2011 aasta Legacy GT le tankinud kenasti bensiini 95, nagu ka bensiiniluugil kirjas on. Sõbral on aasta vanem Impreza WRX, peaks sama mootor olema (jõudu muidugi natsa vähem), aga väidab, et tema ainult 98 ga sõidabki, 95 olla saatanast.
Mõte oli ka proovida ja kasutama hakata 98 t, kuid siit küsimus, kas ikka tasub, see mõni sent kallim liitrihind ei morjenda, aga kas hakkab paremini töötama ja ega midagi halba mootorile ei tee?
Parimatega
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kõrgem oktaanaste halba kindlasti ei tee.
Ise sõidan samuti 98 kütusega, kindlasti pole ma siin ainuke..
Ise sõidan samuti 98 kütusega, kindlasti pole ma siin ainuke..
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kaagutatud teema - kes teab, mis sealt tegelikult tuleb, aga lootuses "vängemat" saada, olen turbo-Subaru'tega eksklusiivselt 98't tankinud.Tubaru kirjutas:Kõrgem oktaanaste halba kindlasti ei tee.
Ise sõidan samuti 98 kütusega, kindlasti pole ma siin ainuke..
Re: Bensiini 98 kasutamine
enne diislite tulekut kasutasin oma kahes Legacy 2,5 bensukas reeglina 98 bensiini. Paari paar paaki põletasin ka 95-t ja minu vaatluste järgi on rahaline kulu sama, st 95-t kulub just hinnavõidu jagu rohkem. Aga hea tunne oli uskuda, et 98 on puhtam ja kangem kraam Praeguse diisel Outbackiga saan sama "hea tunde" Neste Futura ja Statoil Miles diisleid tankides, kuigi mõne muu tankla tavadiisel oleks paar senti liitrist odavam
Re: Bensiini 98 kasutamine
Vabalthingava mootoriga poleks asi nii hull, kuid turbokas tahab ikka võimalikult head kütust, eriti kui arvestada meie vedelike kvaliteeti.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Bensiini 98 kasutamine
valus teema, mida ilmselt on kõige rohkem tunnetanud kahe pooleste mootorite omanikud
iseenesest on 98 paljudes oma parameetrites parem kui 95 ja oma olemuselt (jättes välja kogu selle muu pahna ja tegurid) näeb subaru oma turboga varustet
bensiiniröövikutele ette 98-t ja see on ka õigustatud. Kuid nagu mainisin, 98öle vastavat reaalset puhast 98 bensiini tänapäeval suht raske saada.
Need bensiinid, mida me täna sisse kallame, ei ole teps enam mitte bensiinid, vaid tööstuslikult 'timmitud', lakkide-hapetega kontsentreeritud lahjendatud bensiin
(allikaks on kodanik, kes tegeleb kütuste standartite jms.). Ehtne bensiin kui selline lõppes juba 90-ndate keskel ära (mitmetel asjaoludel)
Kes nõuka aja kodanik, see teab mis moodi lõhnas bensiin 95 80-ndate lõpul ja 90-ndate alul, tänapäeval ei soovita aga seda isegi enam nuusutada, tundlikum vend võib kohe pildi tasku panna.
Aga ainus soovitus on see, et kui 98-t tankida, siis seal kus käive (tankimise sagedus) kõige suurem.
Sest 98-t tangib tänapäeval, võin eksida nats, ehk 20-30% masinistidest, see tähendab ka seda, et kui tankida tanklast kus see 'timmitud' lahustatud ja vähe säiliv 98 on kaua seisnud (2-3kuud juba piisab)
võite endile kohe detonatsiooni saada ja kurvemal juhul lahti ka mootorist (nt. kui minna selle küttega 2.5 STIga jäärajale pähe andma, kellel segu kell peal, siis sealt peaks ka kütte kvaliteedist aimu saama;).
Pikk jutt sitt jutt, aga kui peaksite kahtlasest/kõrvalisest tanklast tankima, siis pigem 95-t, on suurem tõenäosus et on värsket peale toodud:)
Kahjuks on see bensiini teema, ehe näide kapitalismi varjupoolest ja sõltumatuid laboreid pole ka olemas (reaalselt), sest kõik tahavad mugavamalt elada.
iseenesest on 98 paljudes oma parameetrites parem kui 95 ja oma olemuselt (jättes välja kogu selle muu pahna ja tegurid) näeb subaru oma turboga varustet
bensiiniröövikutele ette 98-t ja see on ka õigustatud. Kuid nagu mainisin, 98öle vastavat reaalset puhast 98 bensiini tänapäeval suht raske saada.
Need bensiinid, mida me täna sisse kallame, ei ole teps enam mitte bensiinid, vaid tööstuslikult 'timmitud', lakkide-hapetega kontsentreeritud lahjendatud bensiin
(allikaks on kodanik, kes tegeleb kütuste standartite jms.). Ehtne bensiin kui selline lõppes juba 90-ndate keskel ära (mitmetel asjaoludel)
Kes nõuka aja kodanik, see teab mis moodi lõhnas bensiin 95 80-ndate lõpul ja 90-ndate alul, tänapäeval ei soovita aga seda isegi enam nuusutada, tundlikum vend võib kohe pildi tasku panna.
Aga ainus soovitus on see, et kui 98-t tankida, siis seal kus käive (tankimise sagedus) kõige suurem.
Sest 98-t tangib tänapäeval, võin eksida nats, ehk 20-30% masinistidest, see tähendab ka seda, et kui tankida tanklast kus see 'timmitud' lahustatud ja vähe säiliv 98 on kaua seisnud (2-3kuud juba piisab)
võite endile kohe detonatsiooni saada ja kurvemal juhul lahti ka mootorist (nt. kui minna selle küttega 2.5 STIga jäärajale pähe andma, kellel segu kell peal, siis sealt peaks ka kütte kvaliteedist aimu saama;).
Pikk jutt sitt jutt, aga kui peaksite kahtlasest/kõrvalisest tanklast tankima, siis pigem 95-t, on suurem tõenäosus et on värsket peale toodud:)
Kahjuks on see bensiini teema, ehe näide kapitalismi varjupoolest ja sõltumatuid laboreid pole ka olemas (reaalselt), sest kõik tahavad mugavamalt elada.
nelivedu auto ilu
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Bensiini 98 kasutamine
Eespool kõnelejaga üldjoontes nõus, aga ega nee turbokad seda 98-t just ametlikult ei nõua ka.
Minul on näiteks nii 2011 aasta 1,6-se Reanult Megane bensupaagi luugil täpselt sama kirjaga kleebis nagu Subarul.
Kütuse oktaanarv 95 / 98.
Minekus ei ole vahe märganud.
Kütust ka oluliselt vähem ei võta.
Ammustel aegadel oli Audi 2,2 turbomootor küll oktaanarvu suhtes tundlik.
Menku ja tarbimise vahe oli ka ilma kompuutrita märgatav.
Minul on näiteks nii 2011 aasta 1,6-se Reanult Megane bensupaagi luugil täpselt sama kirjaga kleebis nagu Subarul.
Kütuse oktaanarv 95 / 98.
Minekus ei ole vahe märganud.
Kütust ka oluliselt vähem ei võta.
Ammustel aegadel oli Audi 2,2 turbomootor küll oktaanarvu suhtes tundlik.
Menku ja tarbimise vahe oli ka ilma kompuutrita märgatav.
Re: Bensiini 98 kasutamine
Ma olen ka kirjutatuga kahjuks nõus. Endal on selline kogemus, et kunagi, kui olid korraga müügil 92,95 ja 98 bensiinid, siis karpapillidesse, mis olid mõeldud töötama kahega esimesest ei toiminud 98 pensiiniga normaalselt. Osadel masinatel surid ära karpades kummitihendid. Masinad, mis lusikat nurka ei visanud, vajasid süüte hilisemaks timmimist, sest muidu käisid väga rahutult ja ka veidi jõuetult. Kui praegu panna 98't, siis sellest ei juhtu suhtkoht mitte midagi, minu pill näiteks käis valgevene/ukraina/rumeenia bensiiniga umbes sarnaselt nagu eestis 98't kasutades, ehk siis veidi rahutumalt, kuid kõvasti täpsema rutska kuulamisega ning ka oluliselt kukkus kütusekulu.
Neid kogemusi silmas pidades meie 98= enamvähem 95 ning STI logo kandvad autod võivad karmilt kasutades täiesti vabalt lusika nurka visata. Selles valguses ei tohiks turbokaomanikud 95 peale isegi mitte mõelda, säilivuse kohapealt ei oska kommenteerida, kuid sade, mis karpade põhjadesse talvega jääb on kindlasti hullem, kui ta seda näiteks 10 aastat tagasi oli.
Neid kogemusi silmas pidades meie 98= enamvähem 95 ning STI logo kandvad autod võivad karmilt kasutades täiesti vabalt lusika nurka visata. Selles valguses ei tohiks turbokaomanikud 95 peale isegi mitte mõelda, säilivuse kohapealt ei oska kommenteerida, kuid sade, mis karpade põhjadesse talvega jääb on kindlasti hullem, kui ta seda näiteks 10 aastat tagasi oli.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Bensiini 98 kasutamine
Viimati reaalne vahe oli kui sai eestis shellist v powerit tankida. Enam vahet ei tähelda, kuigi pole 95 aastaid tankinud kah
Re: Bensiini 98 kasutamine
Ei oska seda öelda kumb on kasulikum, aga näiteks tean juhust kus soomes võitlustel käidi ja sai võetud neste tanklast 98, aga hiljem oktaanarvu kontrollis näitas 102. Ei teagi kas nüüd see aparaat valetas või saab tõesti 98 asemel 102.
TLK Racing[ /b]
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kindel on see, et juba 3 kuuga lahtub 98 bensiin piisavalt ära, et auk põletada ka sepiskolvi sisse. Sama teema on ka võistluskütustega.
Kui auto pikemalt seisma jääb, siis tuleks paak tühjaks tõmmata ja kütus panna korralikult suletavasse tünni. Siis ei juhtu midagi.
Kui auto pikemalt seisma jääb, siis tuleks paak tühjaks tõmmata ja kütus panna korralikult suletavasse tünni. Siis ei juhtu midagi.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kuulduste kohaselt ostetakse Eestis 98 aasta jooksul vähem kui kuu jooksul 95. See kaua 98 seisnud on enne kui kalonkast välja tuleb.... tont seda teab.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
- jkddp0
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 139
- Liitunud: L, 03 Mär 2012 20:15:54 +0300
- Asukoht: tln-lgr
- Kontakt:
Re: Bensiini 98 kasutamine
ook. seega kuna ma selle gaasikaga sõidan ja mul paagis benss loksub siis on soovitav 95 tankida 98 asemel?
Re: Bensiini 98 kasutamine
Suur vahe on ntks Norra ja Eesti 98l. Norra kütet võtab palju vähem kui Eesti oma. Minek kh veits parem. Ja Kreetal saab tanklatest 100 hind 1.9xx€ ei tea kui palju suubik seda rüüpaks aga tavaline 2.0 fiat 9kohta ei võtnudki kütet.
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kellegil äkki tutvuseid keemikute või mis iganes asja tundvate inimestega kes saaks testida või analüüsida näiteks Neste , Statoilil 95 98, kas on ka reaalselt mingi vahe. Külajutu tasemel, et ära lahtund ja vahet neil pole no ma ei tea, kaheldav. Mingid kontrollid on ju ka ometi olemas, päris huupi sa ei saa ju raha juurde küsida. Sama hästi võiks öelda, et Eestis on 95 tegelt 91 ja 98 on 95. Ise olen alati Stati 98 tankinud ja mingit võrdlusmomenti ei oska tuua