Bensiini 98 kasutamine
Re: Bensiini 98 kasutamine
Isegi vabalthingaval justkui persedüno põhjal kiidaks 98 paremaks. Lähim tankla statoil, vb mõne teise kütusefirma dinosaurusemahl mõikab paremini.
Vaheldumisi 95-98 vahetada ei tasu, vähemalt mahlapakike tunneb vahe ära ja käitub mingi aja rahutult kuniks aju õpib ümber - 95 peale minnes jõuetu ja puterdab nii sada kilomeetrit. 95->98 tekib kerge lennuki tunne vähekeseks ajaks. Kulu mõõtmine teaduslikul meetodil pole huvi pakkunud, kõik mis sisse kallata, muutub puhtaks soojuseks.
Vaheldumisi 95-98 vahetada ei tasu, vähemalt mahlapakike tunneb vahe ära ja käitub mingi aja rahutult kuniks aju õpib ümber - 95 peale minnes jõuetu ja puterdab nii sada kilomeetrit. 95->98 tekib kerge lennuki tunne vähekeseks ajaks. Kulu mõõtmine teaduslikul meetodil pole huvi pakkunud, kõik mis sisse kallata, muutub puhtaks soojuseks.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Bensiini 98 kasutamine
Kindlasti mitte, kõige targem oleks seda bensiini veidi tihemini kasutada, seda sellepärast, et gaas on teoreetiliselt "paha" asi subaru jaoks, sest keerab klapid peeti, sest ei määri klapivarsi jne tõestamatud jutud minu hinnangul, see oli väike irooniamoment. Reaalselt on kindel vahe see, et gaasi oktaviaaniarv kõigub 102-108 vahel, samal ajal omades veidi väiksemat kütteväärtust vs sama oktaviaaniarvuga bensiin, sellest tuleb veidi suurem kütusekulu. Väljamaa foorumid väitsid, et kõige targem on kasutada gaasi ja 98 bensiini just koos, olenemata auto reaalsest nn soovist bensiini valikul. Seda sellepärast, et gaasi ja 98 põlemine on mootoris sarnasem kui gaas+95 ning ajul on vähem õppimismomenti. Kui seal on suur erinevus, siis aju nn jääbki õppima ning pill töötab kokkuvõttes kehvemini. Minu kunagine gaasitünn (ka impreza, 85kw) sõitis gaasiga paremini kui bensiiniga ning ainukeseks kõrvalmõjuks oli see, et sumps roostetas seestpoolt tühjaks st sõelad muutusid huumuseks. Väljast oli vägagi viiskakas, selle ma ajan küll gaasi süüks, sest gaasi põlemisel tekib rohkem veeauru, mis kondenseerub summutisse ja mädandab viimast seest kiiremini, kui tahma ja muid määrivaid olluseid tekitav bensiini põletamine, sumpsi sisuks oli konkreetne rooste, mitte tahm.jkddp0 kirjutas:ook. seega kuna ma selle gaasikaga sõidan ja mul paagis benss loksub siis on soovitav 95 tankida 98 asemel?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Bensiini 98 kasutamine
Ühest keemikust siin ei piisaks, vaid tuleb leida suur meeskond, kes hakkaksid üksipulgi kütust algosadeks tagasi tegema ja uusi testimismeetodeid välja mõtlema. Kõik nn kohustuslikult mõõdetavad tulemused saab kõigi bensiinidega kätte, mis sest et reaalselt ühega auto ei tööta, teisega töötab. Kunagi kui solki saime nii et 4 autol põles mootorituli ja minu omal sulas kütusefilter üles, saatsime 2 laborisse proovid - tulemused päris samad ei olnud, erinevused olid sees, aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.swrt kirjutas:Kellegil äkki tutvuseid keemikute või mis iganes asja tundvate inimestega kes saaks testida või analüüsida näiteks Neste , Statoilil 95 98, kas on ka reaalselt mingi vahe. Külajutu tasemel, et ära lahtund ja vahet neil pole no ma ei tea, kaheldav. Mingid kontrollid on ju ka ometi olemas, päris huupi sa ei saa ju raha juurde küsida. Sama hästi võiks öelda, et Eestis on 95 tegelt 91 ja 98 on 95. Ise olen alati Stati 98 tankinud ja mingit võrdlusmomenti ei oska tuua
Vähemasti Alexela ja Olerex ütlevad et toovad oma bensiin Soomest Neste rafineerimistehasest (eeldan et Neste ka). Seega ei tohiks seal reaalselt vahet olla. Statoili Miles lisand pannakse juurde terminaalist veokisse pumbates.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
- Tarmo
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
- Kontakt:
Re: Bensiini 98 kasutamine
Tiit kirjutas: ... aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.
Selles ongi asja uba. Kui mingi probleem on, siis on tüüpiline jutt "saatsime ekspertiisi ja kütus vastas nõuetele". Aga et need nõuded meil siin just sellised on, on ju riigiametnike enda teema. Ja ega siis kütusemüüjad oma lobitööd kehvasti pole teinud, kui nende vaatevinklist asja vaadata.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018
Focus RS 2018
Re: Bensiini 98 kasutamine
Eelmine suvi sai sooja ilmaga (ca 30kraadi) oma autol (jdm sti) detot jälgitud orig. tehase testriga. Polnud deto haisugi. Vähemalt tookord oli detonatsioonikindlus kütusel olemas, kuidas see saavutatud on meie "bensiinil", see on omaette küsimus.
Aaro
Aaro
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
Re: Bensiini 98 kasutamine
just nimelt siia ongi koer maetud - kütuse tarbijate vaatevinklistTarmo kirjutas:Tiit kirjutas: ... aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.
Selles ongi asja uba. Kui mingi probleem on, siis on tüüpiline jutt "saatsime ekspertiisi ja kütus vastas nõuetele". Aga et need nõuded meil siin just sellised on, on ju riigiametnike enda teema. Ja ega siis kütusemüüjad oma lobitööd kehvasti pole teinud, kui nende vaatevinklist asja vaadata.
miks see nii on - mugavus, lobi, xxx
ükskord (siseinfo), Tartu Aardla x-tanklasse toodi värsket 98-t, sert näitas tollele 98 küttele oktaaniks 102 (mon100)
toodi see rootsi raf.tehasest väidetavalt, sest tol hetkel oli "tavalisest" 98-st puudus Eestis (toodi terve laeva täis ja jaotati üle eesti enim nõutavaisse tanklatesse)
sai seda siis kohe kankudega võetud - masin, mis nõudis min.mon98 (ron100-102) töötas kenasti
kuid mõned kuud ennem, auto puterdas
kokkuvõtvalt - täna enam vähem, homme sitt, täna sitt - homme kuidagi käib kah (kvalit. kütet enam ei ole nagunii)
nelivedu auto ilu
Re: Bensiini 98 kasutamine
Mina ei tundnud stock WRX-l mingit vahet, kas 95 või 98. Stage 1 ajuga on vahe reaalselt tuntav.indre1 kirjutas:Tere Subarurahvas,
Oleme oma 2011 aasta Legacy GT le tankinud kenasti bensiini 95, nagu ka bensiiniluugil kirjas on. Sõbral on aasta vanem Impreza WRX, peaks sama mootor olema (jõudu muidugi natsa vähem), aga väidab, et tema ainult 98 ga sõidabki, 95 olla saatanast.
Mõte oli ka proovida ja kasutama hakata 98 t, kuid siit küsimus, kas ikka tasub, see mõni sent kallim liitrihind ei morjenda, aga kas hakkab paremini töötama ja ega midagi halba mootorile ei tee?
Parimatega
Samas panin isa CRV-le 95 sisse ja mõtlesin, et mis krdi solki ma sain, klapid klõbisevad ja jõudu pole, hiljem selgus, et isa ainult 98 ga sõidab.
Ehk, ma pakuks, et sõltub mootori forseerituse astmest, kas annab tunda või ei.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: Bensiini 98 kasutamine
minul oli kunagi 2005a forester xt originaal sätetega. Proovisin tippkiirust 95 ja 98 kütusega. 95 ei suutnud üle 215km/h kellade järgi minna. Aga kui panin sisse 98, siis läks kellade järgi ~230km/h. Kes usub, see usub ja ei oska seletada põhjust, aga tingimused olid sarnased ja samal teellõigul. Vahel oli märgatav. Jah vabalthingaval mootoril on vahe ainult kütusekulus ja selles, et 98 veidi puhtam ja parem kütus. Kuna endal on testitud et 95 kulub rohkem kui 98. Seega hinna suhtes tuleb sama välja. Seega kasutan juba viimased 5a ainult 98 kütust.
2006 Outback 2.5 AT