Bensiini 98 kasutamine

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Bensiini 98 kasutamine

#16 Postitus Postitas vaska » N, 16 Okt 2014 23:29:11 +0300

Isegi vabalthingaval justkui persedüno põhjal kiidaks 98 paremaks. Lähim tankla statoil, vb mõne teise kütusefirma dinosaurusemahl mõikab paremini.
Vaheldumisi 95-98 vahetada ei tasu, vähemalt mahlapakike tunneb vahe ära ja käitub mingi aja rahutult kuniks aju õpib ümber - 95 peale minnes jõuetu ja puterdab nii sada kilomeetrit. 95->98 tekib kerge lennuki tunne vähekeseks ajaks. Kulu mõõtmine teaduslikul meetodil pole huvi pakkunud, kõik mis sisse kallata, muutub puhtaks soojuseks.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Bensiini 98 kasutamine

#17 Postitus Postitas Duster » N, 16 Okt 2014 23:58:44 +0300

jkddp0 kirjutas:ook. seega kuna ma selle gaasikaga sõidan ja mul paagis benss loksub siis on soovitav 95 tankida 98 asemel?
Kindlasti mitte, kõige targem oleks seda bensiini veidi tihemini kasutada, seda sellepärast, et gaas on teoreetiliselt "paha" asi subaru jaoks, sest keerab klapid peeti, sest ei määri klapivarsi jne tõestamatud jutud minu hinnangul, see oli väike irooniamoment. Reaalselt on kindel vahe see, et gaasi oktaviaaniarv kõigub 102-108 vahel, samal ajal omades veidi väiksemat kütteväärtust vs sama oktaviaaniarvuga bensiin, sellest tuleb veidi suurem kütusekulu. Väljamaa foorumid väitsid, et kõige targem on kasutada gaasi ja 98 bensiini just koos, olenemata auto reaalsest nn soovist bensiini valikul. Seda sellepärast, et gaasi ja 98 põlemine on mootoris sarnasem kui gaas+95 ning ajul on vähem õppimismomenti. Kui seal on suur erinevus, siis aju nn jääbki õppima ning pill töötab kokkuvõttes kehvemini. Minu kunagine gaasitünn (ka impreza, 85kw) sõitis gaasiga paremini kui bensiiniga ning ainukeseks kõrvalmõjuks oli see, et sumps roostetas seestpoolt tühjaks st sõelad muutusid huumuseks. Väljast oli vägagi viiskakas, selle ma ajan küll gaasi süüks, sest gaasi põlemisel tekib rohkem veeauru, mis kondenseerub summutisse ja mädandab viimast seest kiiremini, kui tahma ja muid määrivaid olluseid tekitav bensiini põletamine, sumpsi sisuks oli konkreetne rooste, mitte tahm.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Bensiini 98 kasutamine

#18 Postitus Postitas Tiit » R, 17 Okt 2014 12:02:08 +0300

swrt kirjutas:Kellegil äkki tutvuseid keemikute või mis iganes asja tundvate inimestega kes saaks testida või analüüsida näiteks Neste , Statoilil 95 98, kas on ka reaalselt mingi vahe. Külajutu tasemel, et ära lahtund ja vahet neil pole no ma ei tea, kaheldav. Mingid kontrollid on ju ka ometi olemas, päris huupi sa ei saa ju raha juurde küsida. Sama hästi võiks öelda, et Eestis on 95 tegelt 91 ja 98 on 95. Ise olen alati Stati 98 tankinud ja mingit võrdlusmomenti ei oska tuua
Ühest keemikust siin ei piisaks, vaid tuleb leida suur meeskond, kes hakkaksid üksipulgi kütust algosadeks tagasi tegema ja uusi testimismeetodeid välja mõtlema. Kõik nn kohustuslikult mõõdetavad tulemused saab kõigi bensiinidega kätte, mis sest et reaalselt ühega auto ei tööta, teisega töötab. Kunagi kui solki saime nii et 4 autol põles mootorituli ja minu omal sulas kütusefilter üles, saatsime 2 laborisse proovid - tulemused päris samad ei olnud, erinevused olid sees, aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.

Vähemasti Alexela ja Olerex ütlevad et toovad oma bensiin Soomest Neste rafineerimistehasest (eeldan et Neste ka). Seega ei tohiks seal reaalselt vahet olla. Statoili Miles lisand pannakse juurde terminaalist veokisse pumbates.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Bensiini 98 kasutamine

#19 Postitus Postitas Tarmo » R, 17 Okt 2014 12:29:15 +0300

Tiit kirjutas: ... aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.

Selles ongi asja uba. Kui mingi probleem on, siis on tüüpiline jutt "saatsime ekspertiisi ja kütus vastas nõuetele". Aga et need nõuded meil siin just sellised on, on ju riigiametnike enda teema. Ja ega siis kütusemüüjad oma lobitööd kehvasti pole teinud, kui nende vaatevinklist asja vaadata.
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Bensiini 98 kasutamine

#20 Postitus Postitas aaro » R, 17 Okt 2014 14:00:23 +0300

Eelmine suvi sai sooja ilmaga (ca 30kraadi) oma autol (jdm sti) detot jälgitud orig. tehase testriga. Polnud deto haisugi. Vähemalt tookord oli detonatsioonikindlus kütusel olemas, kuidas see saavutatud on meie "bensiinil", see on omaette küsimus.

Aaro
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

huviline7
Guru
Postitusi: 543
Liitunud: R, 09 Sept 2005 20:39:08 +0300

Re: Bensiini 98 kasutamine

#21 Postitus Postitas huviline7 » R, 17 Okt 2014 21:14:55 +0300

Tarmo kirjutas:
Tiit kirjutas: ... aga bensiin vastas igati kõigile kehtestatud nõuetele.

Selles ongi asja uba. Kui mingi probleem on, siis on tüüpiline jutt "saatsime ekspertiisi ja kütus vastas nõuetele". Aga et need nõuded meil siin just sellised on, on ju riigiametnike enda teema. Ja ega siis kütusemüüjad oma lobitööd kehvasti pole teinud, kui nende vaatevinklist asja vaadata.
just nimelt siia ongi koer maetud - kütuse tarbijate vaatevinklist
miks see nii on - mugavus, lobi, xxx

ükskord (siseinfo), Tartu Aardla x-tanklasse toodi värsket 98-t, sert näitas tollele 98 küttele oktaaniks 102 (mon100)
toodi see rootsi raf.tehasest väidetavalt, sest tol hetkel oli "tavalisest" 98-st puudus Eestis (toodi terve laeva täis ja jaotati üle eesti enim nõutavaisse tanklatesse)

sai seda siis kohe kankudega võetud - masin, mis nõudis min.mon98 (ron100-102) töötas kenasti
kuid mõned kuud ennem, auto puterdas

kokkuvõtvalt - täna enam vähem, homme sitt, täna sitt - homme kuidagi käib kah (kvalit. kütet enam ei ole nagunii)
nelivedu auto ilu

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Bensiini 98 kasutamine

#22 Postitus Postitas JP » L, 18 Okt 2014 18:27:40 +0300

indre1 kirjutas:Tere Subarurahvas,

Oleme oma 2011 aasta Legacy GT le tankinud kenasti bensiini 95, nagu ka bensiiniluugil kirjas on. Sõbral on aasta vanem Impreza WRX, peaks sama mootor olema (jõudu muidugi natsa vähem), aga väidab, et tema ainult 98 ga sõidabki, 95 olla saatanast.

Mõte oli ka proovida ja kasutama hakata 98 t, kuid siit küsimus, kas ikka tasub, see mõni sent kallim liitrihind ei morjenda, aga kas hakkab paremini töötama ja ega midagi halba mootorile ei tee?

Parimatega
Mina ei tundnud stock WRX-l mingit vahet, kas 95 või 98. Stage 1 ajuga on vahe reaalselt tuntav.


Samas panin isa CRV-le 95 sisse ja mõtlesin, et mis krdi solki ma sain, klapid klõbisevad ja jõudu pole, hiljem selgus, et isa ainult 98 ga sõidab.

Ehk, ma pakuks, et sõltub mootori forseerituse astmest, kas annab tunda või ei.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
ixidor
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 159
Liitunud: K, 02 Sept 2009 00:41:41 +0300

Re: Bensiini 98 kasutamine

#23 Postitus Postitas ixidor » E, 20 Okt 2014 11:41:35 +0300

minul oli kunagi 2005a forester xt originaal sätetega. Proovisin tippkiirust 95 ja 98 kütusega. 95 ei suutnud üle 215km/h kellade järgi minna. Aga kui panin sisse 98, siis läks kellade järgi ~230km/h. Kes usub, see usub ja ei oska seletada põhjust, aga tingimused olid sarnased ja samal teellõigul. Vahel oli märgatav. Jah vabalthingaval mootoril on vahe ainult kütusekulus ja selles, et 98 veidi puhtam ja parem kütus. Kuna endal on testitud et 95 kulub rohkem kui 98. Seega hinna suhtes tuleb sama välja. Seega kasutan juba viimased 5a ainult 98 kütust.
2006 Outback 2.5 AT

Vasta