Lambda andur?!?!?

Legacy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
SubaruLaur
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: K, 10 Sept 2014 21:28:19 +0300

Lambda andur?!?!?

#1 Postitus Postitas SubaruLaur » R, 28 Nov 2014 05:31:36 +0300

Mure järgmine, armatuuris süttis check engine tuli. Diagnostikas öeldi, et viga on tagumises lambdas. Ostsime lambda, lasime nippon autos peale panna, aga vahet pole midagi, öeldi et ühilduvuse probleem ning viga ei saa mälust kustutada. Lambda ise pidi töötama, aga olid ka imestunud, et miks tööle ei hakka.

Küsimused järgnevad:
1) Kas sellised vead nagu, külmalt läheb raskesti käima. Kui läheb, viskab vahepeal pöördeid tühikäigul ülesse ja vahepeal liiga alla, gaasi vajutades poob justkui kinni, jõud oleks nagu kadunud jne, võib olla kõik tingitud lambdast? Nii kui mootori soojaks saab, on kõik need mured justkui unustatud. Ei poo enam kinni ega midagi. Ainult kütusekulu on suurem. Aa ja kui külmalt käima saad, siis teeb jubedat häält ka nagu traktor oleks. Gaasi võid anda palju tahad, pöörded ei liigu ja kiiruse tõmbab kohe kinni kui gaasi annad. Nii kui soojaks läheb, on jälle mega vaikne ja liigub ilusti, lihtsalt jõudu vähem.

2) Kas esinduses originaal lambda paigaldamine võiks aidata?

3) Kuulsin, et vahel hakkavad uued lambdad alles hiljem tööle, kas see ka võimalik?

4) Kui ohtlik selline asi võib mootorile olla, mida esimeses punktis kirjeldasin?


Kõik arvamused ja ettepanekud on teretulnud.

Autoks 2001 aasta Subaru Legacy vabalthingav 92kw 2.0 bensukas


Tänan!

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Lambda andur?!?!?

#2 Postitus Postitas Duster » R, 28 Nov 2014 09:17:50 +0300

Külmkäivitusel tagumist lambdat ei vaadata, soojenemisel mingi 30-40c tosooli temperatuuri juures alles hakatakse vaikselt korrigeerima. Viga on arvatavasti tegelikult kusagil mujal. Katalüsaator võib näiteks umbes olla, kas sooja mootoriga on poweriga kõik korras, gaas põhjas ja kõrgetel pööretel mingeid anomaaliaid ei ole? Niipalju, kui ma tean, siis tagumine lambda on neil kati kontrolliks ainult st antud vea korral võib tegelik põhjus olla hoopis katakas ise. Seda, et peale anduri vahetust alles mingi hetk probleemid kaovad väga ei usu. Veakood peaks anduri vahetusel kindlasti enam mitte tagasi tulema, ainuke asi, mis saab veidi muutuda on aju iseõppimis fakt. Kui mingi andur on pikalt vigane olnud, siis aju õpib selle anduri puudust või ebakorrektset infot korrigeerima läbi teiste andurite näitude, kui vahetada ära ja tuleb taaskord adekvaatne signaal aju jaoks, siis mingi aeg võib mingit puterdamist või kerget pöörete otsimist esineda, kuid ca 2-300km jooksul+ mõned külm ja soe käivitused ja asi peaks käima nagu antsu viiul.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

SubaruLaur
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: K, 10 Sept 2014 21:28:19 +0300

Re: Lambda andur?!?!?

#3 Postitus Postitas SubaruLaur » N, 25 Dets 2014 20:43:01 +0300

Nii, lõpuks jõudsin murega siiski esindusse, kus öeldi, et viga on esimeses lambdas. See ka vahetati ja telliti esinduse poolt. Kõik vead olid kadunud umbes 200ks kilomeetriks ja nüüd mootorituli põleb ja kõik vead tagasi. Kas keegi teab, mis põhjustel, selline asi võis juhtuda? Kas Marine Autol on ka mingisugune vastutus nende tellitud varuosa ees?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Lambda andur?!?!?

#4 Postitus Postitas Duster » R, 26 Dets 2014 01:31:17 +0300

Järelikult ei olnud ikkagi viga selles jupis mille nad vahetasid, teoorias kui suudad kuidagi tõestada, et vana oli korras jne siis peaksid vastutama küll, kuid arvatavasti läheb keeruliseks. Lenda uuesti kohale ja küsi et mismõttes, ega muud lahendit ei ole. 200km oli ta korras tõenäoliselt lihtsalt sellepärast, et ajule tehti ka restart, kuid õppimise käigus leiab aju need vead mingi aja pärast uuesti.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

SubaruLaur
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: K, 10 Sept 2014 21:28:19 +0300

Re: Lambda andur?!?!?

#5 Postitus Postitas SubaruLaur » R, 26 Dets 2014 10:38:47 +0300

Olgu, aga kui mootoritulest rääkida. Esmalt Nipponis öeldi, et tagumine lambda, siis nüüd esinduses öeldi, et esimene lambda ja hetkel, kui mootorituli põleb, peaks diagnostis veel mingi uue huvitava vea teada saama ju?

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Lambda andur?!?!?

#6 Postitus Postitas Duster » R, 26 Dets 2014 12:47:23 +0300

Ta võib neid lambda vigu loopida ka näiteks mõne vaakumvooliku lekkimise puhul, halva massiühenduse puhul, võibolla on kütuserõhk liiga väike, ehk siis lühike vastus on, et neid vigu võib olla mitmeid, mille aju tõlgendab lambdade vigadeks, kuid tuleb hoopis kusagilt mujalt. Defekteerimine ei ole kindlasti lihtsamate killast. Kuna külmkäivitus on probleemne, siis ise alustaksin massiühenduste ülekäimisest, tühikäigumootor puhtaks, küünlad ja pensurõhk üle kontrollida. Kui viga jääb ikka alles, siis vaakumlekete kontroll, katalüsaatori kontroll, ning sellist hälvet suudab arvatavasti tekitada ka ükskõik milline süüteahela andur ehk siis detonatsiooni, nuka või vända andur. Õhulugeja võiks ka igaks petteks puhastada. Pakkumata on jäänud ainult 1 võimalik variant, mis suudab sellist jama tekitada- tosooli temperatuuri andur. Kui aju näeb temperatuuri valesti, on sellised anomaaliad vägagi võimalikud, veakoodi ei pea alati näitama, sest antud vale näit võib olla ta loogilises nägemisväljas. (näiteks aju näeb, et temperatuur on +20, kuid tegelik on -10, kütust antakse sooja ilma võrra, mida jääb päriselt väheks, lambdadega kontrollitakse ja vaadatakse, et ei lähe kuidagi kokku sellega, mis ta peaks olema ning visatakse erinevate lambdade veakoode). Loodan, et on sest postist abi, suht pikk ja keeruline tuli teine :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

keskmine
Postitusi: 2
Liitunud: L, 27 Dets 2014 21:30:55 +0300

Re: Lambda andur?!?!?

#7 Postitus Postitas keskmine » P, 04 Jaan 2015 18:43:07 +0300

Tervitused uueks aastaks! Olen SubaruLauri isa ja otsustasin käivitus probleemi lahendusest siia ka kirjutada, võibolla tuleb kellegil sama veaga maadelda.Eriti tänud Dusterile kes viitsis peensusteni viga lahata,müts maha.

Käidud siis ka garantii korras Mariines, mille tulemusena tuli kustus ja mahla pakike lendas kui kuul,kuni mootor soe.Hommikul ei käivitunud.Kuna endal kunagi selline probleem fordiga olnud ja kurjajuureks oli jahutusvedeliku andur ajule, kahtlustasin ka subarul sama asja.Duster pakkus ka sama andurit,mille tellisin ehku peale Mariinest ja paigaldasin ise. Mariines ei usutud minu juttu ja seletati, et asi küünlajuhtmetes. Nüüd külmkäivitus probleem kadunud, jäänud vahetada tagumine lambda mille B varuosana ostsin ja mida aju ei suuda omaks võtta.NB! Selle anduri korrasolekut aju ei näita.

keskmine
Postitusi: 2
Liitunud: L, 27 Dets 2014 21:30:55 +0300

Re: Lambda andur?!?!?

#8 Postitus Postitas keskmine » P, 04 Jaan 2015 18:51:45 +0300

Pilt

Pilt andurist (pistikuosa läks maha võtmisel katki)

Pilt

Kasutaja avatar
eimoR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: K, 15 Apr 2009 17:42:57 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?!?!?

#9 Postitus Postitas eimoR » E, 05 Jaan 2015 20:44:58 +0300

Tavaliselt Subaru ei kannata B-osana hapniku andurit(lambda). Lihtsalt ei hakkagi tööle. Ainult originaal. Kuid ei välista erandeid.
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)

FreeSSM

Vasta