Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Laupäev, 18 Aug 2018 12:04:23 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 12:38:38 +0000 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 19 Sept 2017 11:28:37 +0000
Postitusi: 42
Tekkinud mõte teiseks autoks võtta kõrvale üks EZ30 mootoriga Outback. Tahaks just 3-se mootoriga ning outback, kuid ei suuda otsustada kas vaadata vanema BH või uuema BPE poole. Kas on mingeid plusse/miinuseid miks ühte eelistada või vältida? Kas 3-stel mootoritel 4wd on nö õige 4wd mitte 90/10 jaotusega? Kas BH kerele tehti ka manuaaliga või ainult automaati? VTD/VDC, mis need täpsemalt teevad? Kas 3ste automaatkastid on 4 või 5-sed?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 13:07:33 +0000 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 07 Mai 2016 17:11:28 +0000
Postitusi: 44
Pea pealt oskan öelda, et:

VDC on Vehice Dynamics Control, moodul mis alates 2009. on standard olnud, varem ei oska öelda Outbacki puhul kas oli kaasas. 3.0 variantidel vist olid. VDC on kontrollsüsteem, mis teeb oma parima sõitja teel hoidmiseks. Haldab ABS signaale, traction control signaale jms. Tehnilises aspektis on tegemist anduritega rataste juures, mis kontrollivad pidurite signaale, pöördemomendi anduriga kui ka rooli juures pöördemomendi anduriga. Pöördeandurid jälgiad roolist sisendit, vaatleb auto keskel olevad pöördeanduri positsiooni ning kui leiab end liiga viltu, hakkab kohe pidureid mõjutama viisil mis tagaks stabiilsuse. Ühesõnaga, 5 andurit, 1 moodul, 0 küljetamist.

VTD (Variable Torque Distribution) on juba keerulisem loom. Ma olen jõudnud arusaamaga nii kaugele hetkel, et on sidurid käigukasti kui ka tagumise diferentsiaali poolel, mis haldavad väände jagunemist. See võib aga täiesti mööda olla, seega ära tõe pähe võta.

BH Outbackid 3.0 mootoritega on viimasel ajal odavaks muutunud. 2.3k euroga saad kätte Outbacki, mis on hästi säilinud, nahksisuga, elektroonilise kliimaga ning 3.0 mootori ja 6-se kastiga. Häda on roostes enamikel. Kas hakkavad raamiosad mädanema, taga juhipoolne koobas mädanema või muud kohad. Tüüpolukord on näiteks see kui plastikust katete vahele koguneb soolavesi ja hakkab mädanema. Ma olen ise mitu korda olnud lähedal sellise OB ära toomisele kuid praegu on mul Foresteriga liiga lõbus. Elektroonilisele kliimale aga ära ei ütleks..

BP Outbackid minu isiklikul arvamusel on koledamad universaal-Legacy'd. Kuidas nad autodena käituvad, ei oska öelda.


Viimati muutis Toose, Kolmapäev, 08 Aug 2018 08:01:06 +0000, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 13:29:37 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 27 Okt 2008 15:07:59 +0000
Postitusi: 499
BH ja BP peal olevad mootorid on sarnased vaid nö. alumise otsa poolest.
BH peal sai nii VDC/VTD-ga ja ilma kasti. Esimese otsa kolmesed olid kõik tavalise neljase kastiga ilma VDC-ta.
VDC/VTD-ga(al. MY 2003) kast oli viiene ehk 5EAT, mis oli 55/45 jaotusega ja ilma ehk 4EAT oli 90/10 kuni 50/50 vajadusel(sama kast, mis neljasilindriliste peal)
5EAT kasti kasutati ka edaspidi kolmese peal. Manuaal 3.0 BH kerega asja ei ole olemas, vähemalt tehasest mitte. BP peal kuuene kast on ainult Legacy spec B kujuk
Hästisäilinud BH kolmene maksab täna rohkem, kui BP. Enamuse siin või lähririikides liikuvaid BH-sid on paraku hukule määratud, kas tehnika või kere poolest.
Eestis on vaid üks kolmene BH, mida ise julgeks võibolla osta. BP on modernsem auto aga BH on märgatavalt vastupidavam ja lihtsam riistapuu.

Minu kolmese BH ostukuulutus on siin vist rippunud kolm-neli aastat, kui ei eksi ning selle jooksul on pakutud mulle kahte kolmest BH-d millest kahepeale kokku võibolla saaks rahuldavas seisundis asja.

_________________
12' Legacy UA 2.5 CVT
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 13:38:22 +0000 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 19 Sept 2017 11:28:37 +0000
Postitusi: 42
Ilmselt ma BH kasuks otsustangi, kuna tegu ikkagi lihtsama seeriaga. Lisaks hetkel olemas juba üks BH legacy mille hingeelu ka juba piisavalt lahatud. Eks siis tuleb hakata turge kammima. Vahepeal oli siin foorumis üks hall müügis, kuid ilmselt see juba läinud kuna MNT andmetel toimus omanikuvahetus müügikuulutuse algusega suht samal ajal.

Kere poole pealt olen tuttav tagumiste rattakoobaste ja põhjaraami roostega. Toivoku juures saigi hetkelisel BH-l raam alt ära keevitatud ning nipet näpet veel.

Kuidas muidu mootoriga lood? Mis kilometraasist peaks hakkama mõtlema kap remondile? Millal tuleks kett vahetada? Muid tüüpilisi probleeme nagu ei leidnud rohkem antud mootoril.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 14:53:51 +0000 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 07 Mai 2016 17:11:28 +0000
Postitusi: 44
mart050 kirjutas:
BH ja BP peal olevad mootorid on sarnased vaid nö. alumise otsa poolest.
BH peal sai nii VDC/VTD-ga ja ilma kasti. Esimese otsa kolmesed olid kõik tavalise neljase kastiga ilma VDC-ta.
VDC/VTD-ga(al. MY 2003) kast oli viiene ehk 5EAT, mis oli 55/45 jaotusega ja ilma ehk 4EAT oli 90/10 kuni 50/50 vajadusel(sama kast, mis neljasilindriliste peal)
5EAT kasti kasutati ka edaspidi kolmese peal. Manuaal 3.0 BH kerega asja ei ole olemas, vähemalt tehasest mitte. BP peal kuuene kast on ainult Legacy spec B kujuk
Hästisäilinud BH kolmene maksab täna rohkem, kui BP. Enamuse siin või lähririikides liikuvaid BH-sid on paraku hukule määratud, kas tehnika või kere poolest.
Eestis on vaid üks kolmene BH, mida ise julgeks võibolla osta. BP on modernsem auto aga BH on märgatavalt vastupidavam ja lihtsam riistapuu.

Minu kolmese BH ostukuulutus on siin vist rippunud kolm-neli aastat, kui ei eksi ning selle jooksul on pakutud mulle kahte kolmest BH-d millest kahepeale kokku võibolla saaks rahuldavas seisundis asja.



Ma olen võrdlemisi kindel, et ma olen näinud isegi Eestis müügil 6-se manuaaliga 3.0 Outbacki. Ju siis oli conversion.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 17:48:35 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3336
Asukoht: Pärnu
3.0 outbacki pole kindlasti tehasest manuaali tulnud.
BH korraliku leidmine on keeruline. Üldiselt on neil kere väga läbi. BP kered üldjuhul kabedamad, auto ise ka mugavam, 5EAT kast pädevam/mugavam.

Isiklikult võtaks uuema.

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 17:55:42 +0000 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Apr 2012 09:14:11 +0000
Postitusi: 30
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Osalt sarnane teema

Kolmeliitriseid manuaale on Eestis tervelt kolm, kõik on Legacy'd, üks sedaan (BL) ning kaks universaali (BP).

BP 5EAT Legacy't proovida tahad, siis võid külla tulla :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Aug 2018 18:36:36 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3336
Asukoht: Pärnu
Üks universaal oli minul (müüsin ära tartusse), teine on mu sõbral (müügis praegu). Üks sedaan sõideti eelmine aasta katki ja läks katkisena Lätti.
Selle terve sedaani omanik ilmutas end alles hiljuti kuskil FB avarustes. Asus vist Tallinnas...

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur