Outback 3.0 järeleaitamine

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kaasik
Postitusi: 40
Liitunud: L, 16 Mai 2015 14:53:34 +0300

Outback 3.0 järeleaitamine

#1 Postitus Postitas Kaasik » L, 16 Mai 2015 23:49:19 +0300

Tere,
Küsimus siis selles, et kas keegi on teinud või teab vastavat infot kuidas muuta kiiremaks 2007 a. 3.0 180kw mootor? Mitte, et auto aeglane oleks aga süües kasvab isu. Nimelt tahakski konkreetset infot, kas on võimalik mitte vastust, et alternatiiv STI Impreza. Vabalthingavate chippimine pidi olema suht tühi tegevus kuid olen uurinud, et tehakse seda siiski. Kas antud mootorile ka miski kiip olemas ja kui palju ta neid jõu ja ilu numbreid muudab?
Või siis edasi mõeldes, kas keegi on teinud või kas on tehtav turbotamine, s.t. kas raud peaks vastu või oleks see karuteene iseendale?
Jutu mõte see, et kas kannatab kuskilt 20-30kw-gi juurde saada või targem oleks plaan ära unustada?

Tervitades

Kaido

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#2 Postitus Postitas Tubaru » P, 17 Mai 2015 00:01:36 +0300

Kõige enam saab kiluvatte juurde ülelaadimisega, aga need hobused ei saa olema odavad.
Olen näinud ka torukollektoreid, mis väidetavalt annavad paarkümmend jõudu juurde (kahjuks ei meenu tootjanimi hetkel).
Näiteks supercharger kit'id on kusagil 5k usd juures ja sinna lisa veel proge aju ja seadistus.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#3 Postitus Postitas Tubaru » P, 17 Mai 2015 00:03:16 +0300

Põhjanaabrite stiilinäide:
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Xanath
Mechanic
Postitusi: 264
Liitunud: N, 21 Juul 2011 01:44:23 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#4 Postitus Postitas Xanath » P, 17 Mai 2015 00:06:41 +0300

VKM pakub niisama Dynot. Kuskil 16kw ja mingi 20nm sai juurde (http://www.vkmmotors.ee/et/chip-tuning/kataloog). Aga edevam variant oleks midagi sellist... http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 84749.html Muidugi ka kopsaka summa eest ~5000€. Aga mitmed inimesed välismaal seda teinud, ütlevad, et võimekas mootor, kui ka 5AT on väga hea kast ja kannatab selle ära. Siiski 6ne manuaal oleks kõvasti etem. :roll: Endalgi plaan see ära korraldada millalgi. Pikalt juba puurinud seda asja. Olen ka see Outback/Legacy "tuuningu" usku. Meil pole neid veel piisavalt ära tehtud siin (mitte, et ma teaks isegi ühte). See oleks midagi vinget. WRX ja STI-si on meil liiga palju. :D

Aga kaine mõistus muidugi ütleb jah, et osta STI. :lol:

Mu jutu kirjutamise ajal jõudis Tubaru juba ette :P Aga jep, see soomlase oma on üks lemmikuid :mrgreen:
16 Outback Summit - Izzzzadaily. No, really...
08 Legacy Spec-B 3.0AT... nope soz, MT now - Lil bit charged. Being forged... <-- Proekt´or sumtin´
05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...

Kaasik
Postitusi: 40
Liitunud: L, 16 Mai 2015 14:53:34 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#5 Postitus Postitas Kaasik » P, 17 Mai 2015 00:14:11 +0300

No see siis selge, et ülelaadida kannatab, s.t. mootor ja atm kast elavad asja üle. Selge on ka see, et nõuab palju eurosid aga sellega ka arvestanud. STI ei tule mängu oma mahutavuse ja manuaalkasti tõttu, minul on vaja siiski perevagunit. Mõte tekkis just sellest, et võiks olla veel nobedam ja no ütleme nii, et hunt Outbacki nahas oles päris muhe.
Tänud kiirete vastuste eest ja tean kust ning mida uurima hakata.

Terv
Kaido

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#6 Postitus Postitas Tubaru » P, 17 Mai 2015 00:17:09 +0300

Blokk väga palju ülerõhku ei kannata, pakuks, et miskine 0.4-0.5bar võiks ülemiseks optimaalseks piiriks jääda.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#7 Postitus Postitas K24 » P, 17 Mai 2015 09:11:20 +0300

Milleks aretada, 2010 legacy gt'sid hetkel mitu tükki müügis. Liigub ka täitsa mõisikult selle vanema 3.0ga võrreldes ja on seest oluliselt ruumikam.

Kaasik
Postitusi: 40
Liitunud: L, 16 Mai 2015 14:53:34 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#8 Postitus Postitas Kaasik » P, 17 Mai 2015 10:12:13 +0300

No offence ja ilmselt asi inimeste erinevass maitses kuid mulle isiklikult meeldib kõige enam 2007-2009 mudel legacy/outback. 2010-2013 mudeli peale ei ole isegi mõelnud, samas 2015 outback juba päris hea (kandilisust/nurgelisust tuleb sisse jälle).
Küsimusele, miks aretada on, et saab huvitavam, saan teha asju omamoodi jne jne, ühene vastus puudub.
Terv

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#9 Postitus Postitas K24 » P, 17 Mai 2015 11:15:20 +0300

Välimuse osas olen nõus, vana kerega on ikka ilus auto.
Mis aretamisse puutub, siis usu mind, see on kallis ja lõpptulemusena kulutad vähemalt sama raha (kui kohe kiirem tehase mudel võtta) ning tulemus on endiselt küsitav.
Muidugi kui sulle see konkreetne mudel niiväga meeldib ja rahast kahju pole, siis loomulikult, tuld! :)

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#10 Postitus Postitas Spitfire » P, 17 Mai 2015 11:20:01 +0300

Youtube kanalis Mighty Car Mods turbotasid 3,6 ära, siin link esimesele osale https://www.youtube.com/watch?v=2A47LYAcakg

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1035
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#11 Postitus Postitas JoonasJJ » P, 17 Mai 2015 12:28:49 +0300

Kaasik kirjutas:No offence ja ilmselt asi inimeste erinevass maitses kuid mulle isiklikult meeldib kõige enam 2007-2009 mudel legacy/outback. 2010-2013 mudeli peale ei ole isegi mõelnud, samas 2015 outback juba päris hea (kandilisust/nurgelisust tuleb sisse jälle).
Küsimusele, miks aretada on, et saab huvitavam, saan teha asju omamoodi jne jne, ühene vastus puudub.
Terv
Küsige endalt - kas mul on nii palju raha, et kui vanaema ahju kütta soovib, siis võin talle 20'seid viia? Kas mul on nii palju raha, et kui auto mootoriblokk/käigukast pooleks lähevad ja vanaema ahju kütta soovib, siis kas saan nii remondimehele, kui vanaemale 50'seid viia?
Kui on, siis andkem minna. Selliste suuremate projektide "value for money" ei ole eriti balansis - hea sõber ja autonduse kolleeg "Tubaru" võib teile pajatada. Kui südameasjaga tegemist on ja tagantjärgi raha taga nutta vaja pole, siis võib minna anda. Optimaalsem lahendus oleks kiirem auto osta lihtsalt.

Kaasik
Postitusi: 40
Liitunud: L, 16 Mai 2015 14:53:34 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#12 Postitus Postitas Kaasik » P, 17 Mai 2015 13:15:25 +0300

Põhimõtteliselt ma tean, et antud projekt küsib ka raha ja teadvustan seda endale. Miks mitte kiirem auto osta küsimus tekib alati paljudel kuid samas miks siis üldse projektikaid tehakse? Nagu ma ütlesin, et sellele ühene vastus puudub. Nagu üks juhtum Eestist, kus mees taastas 100% Audi Coupe 20v Quattro, raha läks ilmselt sisse rohkem kui hetkel turul saadavad RS4/RS6 maksavad, tekib ka küsimus miks aga tundub, et see on mingil määral hobi ja mingil määral haigus.
Vanaemal on keskküte ja saab iseendaga kenasti hakkama, seega tuunimiseks jääb rohkem kätte :D

Kaasik
Postitusi: 40
Liitunud: L, 16 Mai 2015 14:53:34 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#13 Postitus Postitas Kaasik » P, 17 Mai 2015 13:18:34 +0300

K24 aga kui palju variante on selle aastakäigu Outbackil nagu mul kiiremaid tehase versioone kui 180kw? Mitte, et ma targutaks vaid ehk on mul miskit märkamata jäänud. Kui ongi mingit infot siis kuulan huviga.
Terv

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#14 Postitus Postitas K24 » P, 17 Mai 2015 13:56:51 +0300

Kaasik kirjutas:K24 aga kui palju variante on selle aastakäigu Outbackil nagu mul kiiremaid tehase versioone kui 180kw? Mitte, et ma targutaks vaid ehk on mul miskit märkamata jäänud. Kui ongi mingit infot siis kuulan huviga.
Terv
Kui sul kõrgus oluline, siis ega väga alternatiive pole. Minu soovituse mõte oli lihtsalt sind vaimsest vaevast ja suurematest rahalistest kulutustest säästa. :) Aga vahel peab inimene asju lihtsalt omal nahal kogema et aru saada. :)

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Outback 3.0 järeleaitamine

#15 Postitus Postitas Tiit » P, 17 Mai 2015 14:54:32 +0300

Outback XT oleks ka variant, aga neid meie maal väga ei leidu. Sellel 2,5 turbokal saab ikka korralikult peale keerata ja plokke pooleks lasta.

Ehitada Subaru kiiremaks igapäevakasutuks - mõtekam on ilmselt võtta sama raha ja minna mängida kasiinos maha. On valutum. Turul on piisavalt kiiremaid perevaguneid mis kestavad ka. Originaalkonditsioonis (ja natuke kergelt paremaks optimeetitult) kestab Subaru ka, aga vähegi tõsisem pealekeeramine lõppeb peagi pilbastega - sobib pere teiseks-kolmandaks autoks, aga mitte peamiseks liikumisvahendiks.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Vasta