1. leht 2-st

CPA ChipBox

Postitatud: T, 04 Aug 2015 12:33:17 +0300
Postitas Nip
Ahhoi

Täna jõudis lattu CPA Chipbox Subaru Outbackile.
http://www.pmr.ee/pood/1905-subaru-outback-ii-iii-20d

PS. PowerBox on täistöövõimes peale 600 - 700 km. See tähendab, et selle aja jooksul on mootori võimsuse kasv jätkuvalt tõusvas joones. See on tingitud, et mitte kohe uuele mootorile anda liigne koormus peale vaid seda tõusvas joones kasvatada.

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 04 Aug 2015 15:45:55 +0300
Postitas baarutaja
+22% võimsust ja momenti on tore, aga kuidas suhtub sellesse kõigesse:
- kütusekulu?
- OB mootor ja jõuülekanne, sh CVT?
- margiesinduse garantiispetsialist?

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 04 Aug 2015 18:01:22 +0300
Postitas Nip
Ahhoi

Kütusekulu on paraku selline suhteliselt individuaalne teema. See sõltub suuremalt jaolt juhi jala raskusest. Väidetavalt CPA pakub kuni 1l/100km kohta kokkuhoidu, mis sisuliselt võib täheldada ka ainult 0,1l või 0,7l kokkuhoidu.

CPA karbid on seadistatud kolme versiooni PowerBox Pro, PowerBox Ultra ja PowerBox Nitro.
Pro on oma teistest vendadest kõige tagasihoidlikum ning kõik karbid on seadistatud tehaseseadetes autodele - ehk ei nõua auto seadmete väljavahetamist mingite suuremate ja vastupidavamate vastu.

Suhtlesin täna Mariine Auto juhi Toomasega. Garantii osas on lihtne reegel. Nemad kohapeal ei tee ja otsusta midagi. Rikke puhul loevad nad auto ajust välja logi ning saadavad selle tehasesse. Kõik otsused tulevad sealt, et kas kuulub garantii alla või mitte.

Nii nagu ka eelnevalt siin mainisin siis auto jõudlus kasvab järk järgult. Auto aju õppimine ja PB omavaheline õppimine kestab umbes 600-700 km. Teisalt, kui on kartus, et see jõud liiga hirmus on siis saab selle karbi veelgi lahjemaks keerata. Selleks on vaja karp lahti keerata ja paigaldusjuhistele käituda.

Tehase leht selle seadmekohta ka iselugejatele :)
http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptun ... rbox-1.htm

Re: CPA ChipBox

Postitatud: K, 05 Aug 2015 14:56:04 +0300
Postitas baarutaja
Vastus pisut hõre, aga proovin tubli müügimeest küsimustega veidi aidata:
- kas CPA karbi kasutamisest jääb auto logisse mingi jälg (et kui garantiilise auto logi tootjale saadetakse, siis kas on näha et juhtaju parameetritega on manipuleeritud)
- kas muudetud võimsuskõver on arusaadav ka CVT käigukasti juhtajule ja nende koostööd on päriselus katsetatud?
- millised on kogemused CPA karbi mõjust DPF filtrile?
- kas konkreetse vidina puhul peab paika võrguavarustes leviv rahvatarkus või on sellel juhtaju ümberprogrammerimisega võrreldes veel mingeid rahvatarkuses vähem kajastatud eripärasid?
Esialgu huvi pigem sportlik, kuid kui keegi suudab veenvalt kinnitada, et toode toimib nii tehniliselt kui ka garantii suhtes probleemideta, siis tasuta* lisavõimsuse vastu pole küll midagi (kui tootja pakutud 1L kütusesääst saavutada, siis tänaste kütusehindade juures on tasuvusajaks ca 20000km ja edasi juba puhas võit! Kui saavutada vaid pool lubatud kütusesäästust, siis on diislile kohase 40000km aastase läbisõidu puhiul tasuvusaeg ikkagi vaid 1 aasta).

Re: CPA ChipBox

Postitatud: K, 05 Aug 2015 18:12:11 +0300
Postitas Nip
Ahhoi

Mul on hea meel, et siia on tekkinud vähe tõsisem asjatundja, kes teab, mida küsib. Panen sinu küsimused ka KKK kogumikku.

Nüüd ka vastused sinu küsimustele just selles järjekorras nagu küsitud (copy paste tootja tehniliselt meeskonnalt inglise keeles)
1. With the PowerBox the original vehicle software will not be modified. After de installing the PowerBox it will not be detectable and the diagnostic capability is retained.

2. Yes, but the PowerBox will adjust it well.

3. We change some parameters of the exhausts just a little bit, so the life of the DPF filter will not be shorten. Just do the normal maintenance intervals.

4. The difference could be that our PowerBoxes are out of aluminium and we developed for every particular engine the special software to get the best result and avoid engine errors or juddering. And we do have a RemoteControl for the PowerBox Nitro.

Küsige veel ...

Toomas

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 11:43:04 +0300
Postitas tanelxt
Kas sellist chipboxi on võimalik saada ka Forester XT 2015 mudelile?

Olen suhteliselt mootoritundmatu inimene ja mootorite hingeelu detaile ei tea aga kommenteerin antud teemat puhtalt oma kogemusest.

Arvatavasti see chip töötab suurepäraselt ja keegi siin viibijatest ei solvu aga juhul kui midagi peaks juhtuma siis mis puudutab tehasegarantiid, ma arvan et sellest võib küll suu puhtaks pühkida.
Esiteks tehaseseades ja otstarbeliselt kasutatud sõidukile on juba väga raske saada garantii alla minevaid detaile ja remonttöid. Enamus meist ei ütle teeninduse leti taga, et käisin rahvarallil, istusin kaelani liivas, läks vastu äärekivi, chippisin jne. mis teeb vea tekkimise põhjuse tuvastamise väga raskeks. Esinduses/ tehases leitakse alati mingi põhjus, miks see ei lähe garantii alla. Mis on ka loogiline ega keegi ei tooda ju meelega katki minevaid sõidukeid ja ühed suuremad kulud tehastel on R&D laboritele, kelle tööks on välja selgitada kuidas toode toimib.

Kui see chip saadab midagi õhtale siis pakun, et tehase esimene vastus on, et tehase seadmes on selline viga võimatu. Ja nad suudavad seda argumentidega tõestada. Kui klient siiani hoidis oma suu lukus chippimise kohta siis nüüd kui see ka veel välja tuleb on ta kohe kindlasti oma hädaga üksi. Ja isegi kui see ei tule välja on tegemist loto võiduga kui tehas selle mootori/ käigukasti remondib/ asendab. Nemad peavad oma majas ikkagi alati leidma põhjuse miks nii juhtus.

Kliendi poolne tõestamine ei vii ka kuhugi, ühelt pool tehas oma argumentidega (põhineb labori uuringutel) ja teiselt poolt sina oma jutuga, et ausalt näppisin, või et ausalt ei näppinud midagi.
Eestis ei ole isegi mitte ühtegi sõltumatut laborit kus klient saaks oma juttu tõestada.

Milline vastutus on chipi müüjal, pakun et ei mingit. Kui asi läheb "teravaks" on chipi müüja lihtsalt kauba vahendaja ja ei kohustu auto remonti kinni maksma. On veel üks võimalus chipi tootja poole pöörduda aga nemad üldjuhul ütlevad, et küllap sul oli ikka vigane mootor juba tehasest. Neil on tuhandeid näiteid autodest mis sõidavad selle chipiga väga edukalt.

Ja lõpuks nii see kõik jääbki, ikka pead ise kõik kinni maksma kui edasi sõita tahad.

Mina oleksin nõus selle chipi eest 4x rohkem maksma kui meie regiooni Subaru eest vastutava või Subarut esindava firma juhatus annab välja oma allkirjadega paberi, et on testitud ja sobib.

Aga kuna ma soovin, et need Subaru mootorid oleksid võimsamad siis küsin ikkagi, kas Forester XT 2015 mootorile on chipi?

Kui kõik ülalmainitu on kliendile aksepteeritav ja arusaadav siis kes ei riski ei joo shampust!

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 12:10:57 +0300
Postitas Tubaru
2015xt aju on programmeeritav, ei pea chippide jms mässama. Juhe diagnostika pesasse ja saab uue romi üles laadida, aga siis on ka ilmselt garantiiga kööga.

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 12:15:33 +0300
Postitas baarutaja
Milliste mudelite ajud veel progetavad on? Hea teada ajaks kui garantii läbi ja omal riisikol toimetama saab hakata?

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 12:19:08 +0300
Postitas Tubaru
Üldiselt turbokad (k.a. diislid), parandage, kui eksin. 3.0 legacy/outback ka (usun, et 3.6 samuti)

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 13:03:21 +0300
Postitas K24
Uued peaksid jah enamus seadistatavad olema. XTga on stendi minemise vaev, samas garantii on igasuguse sellise muutmise puhul automaatselt läinud. Üldiselt oleks soovitus osta piisavalt võimas auto, sõita ja vähem näppida. :)

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 11 Aug 2015 15:07:58 +0300
Postitas Nip
Kõik autod, mida CPA toetab on loetletud alloleval lingil:
http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning/index.htm

Mis puutub garantii osasse siis CPA ütleb, et selle karbi puhul ei jää ühtegi märget auto aju logisse. See ei kirjuta midagi ka auto ajus ringi. Seega jääb alles tehase garantii. CPA karp on seadistatud autole, mis on original seades (väljalase, sisselase, cat jne). Kui aga on midagi autol muudetud siis parima tulemuse saamiseks on vaja auto lasta häälestada stendis.

CPA toetab Subaru diesel ja bensiinimootoreid:
http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptun ... aru-48.htm

Täna kohe pakkuda Outback diisli lahendus (http://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptun ... _1776.htm)

Ükski margiesindus ei anna kunagi ühtegi allkirja, et kolmandate osapoolte lahendused on nende autodele aktsepteeritud. Kunagi oli Subarul koostöö ProDrive ettevõttega, kuid nüüd on see koostöö läbi.
Seega leidsin turult subarutele alternatiivi (mitte ainult WRX ja STi mudelitele) CPA karbi näol.

PS. Juhul, kui CPA on soetatud ja plaanis näiteks uus auto osta siis on võimalik olemasolev karp ümber programmeerida uue auto tarvis. Vaja läheb uusi ühenduskaableid, ja pisut raha, et karp meil lasta ümber programmeerida (eeldusel, et uus auto on CPA poolt toetatud).

Kogu ajude ümberkirjutamine ning chip karpide vahele panemine on VÄGA VABATAHTLIK. CPA puhul on nendepoolne garantii, et nende lahendus autole liiga ei tee.

Re: CPA ChipBox

Postitatud: E, 04 Apr 2016 11:33:02 +0300
Postitas AndrusK
Küsimus: kirjade järgi sobib see aparaat gen 2 ja 3 Outbackidele. Gen 3 peaks olema euro5, 2009 ja edasi. Kuidas on aga toetusega praegustele euro6 mudelitele, 2014 ja edasi?

Re: CPA ChipBox

Postitatud: E, 04 Apr 2016 12:40:54 +0300
Postitas Nip
AndrusK kirjutas:Küsimus: kirjade järgi sobib see aparaat gen 2 ja 3 Outbackidele. Gen 3 peaks olema euro5, 2009 ja edasi. Kuidas on aga toetusega praegustele euro6 mudelitele, 2014 ja edasi?
See on hea küsimus. Saadan selle tehasele edasi. Vastuse panen siia, kui see saabub.

Re: CPA ChipBox

Postitatud: T, 05 Apr 2016 11:47:25 +0300
Postitas Nip
Nip kirjutas:
AndrusK kirjutas:Küsimus: kirjade järgi sobib see aparaat gen 2 ja 3 Outbackidele. Gen 3 peaks olema euro5, 2009 ja edasi. Kuidas on aga toetusega praegustele euro6 mudelitele, 2014 ja edasi?
See on hea küsimus. Saadan selle tehasele edasi. Vastuse panen siia, kui see saabub.
Ahhoi

Sain sellise vastuse:
"Yes we do also support the Euro6 models."

Re: CPA ChipBox

Postitatud: R, 22 Juul 2016 13:29:48 +0300
Postitas AndrusK
Ok, ma uurisin seda asja oma auto peal. Paistab, et common raili rõhusensor on kolinud raili teise otsa ja on nüüd kõrgsurvepumba, mitte geneka all. Kui mootori katteplaat ära võtta, siis sensorit kuidagi veel näeb, aga pistikut, selle kinnitust, enam mitte. Mul on muretsetud kaabli otsas kaamera, selle abil sai seal mootori kõhus natuke ringi vaadata, aga ruumi on ikka väga vähe. Isegi chipboxi pistikud ei pruugi olemasolevates piludest sensori juurde läbi mahtuda, rääkimata nende ühendamisest isegi kui sensori pistiku kuidagi maha saad.

Ehk siis, minu arust on 0% tõenäosust, et keegi seda chipboxi paigaldada suudab ilma mingeid detaile, nagu kõrgsurvepump näiteks, maha keeramata. Kui ma ise millegi sellise peale lähen, siis peale garantiiaja lõppu ja paigaldada laseks esinduses. Või siis on variant minna pigem olemasoleva ECU ümberflashimise teed, sest jõudu võiks ikka natuke lisaks olla.