Outback 4 vedu või ikka esivedu?

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Outbäk
Postitusi: 49
Liitunud: T, 11 Mär 2014 13:53:03 +0300

Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#1 Postitus Postitas Outbäk » P, 03 Apr 2016 18:12:49 +0300

Tere

Jäin eile ümber pöörates olukorda, kus esirattad vajusid mutta ja tagarattad olid kõval pinnasel. Proovisin veokontrolliga ja ilma, kuid tagarattad ei hakkanud üldse pöörlema ja seetõttu ei saanudki liikuma. Autol on 2.0D autom.kast. Võtsin ka asja video peale ja lisasin pildi, videol töötasid vaid esirattad. Kas oleks aeg pöörduda esindusse või on tegemist normaalsusega?
Manused
mudas kinni.jpg
mudas kinni.jpg (155.69 KiB) Vaadatud 13915 korda
Subaru Outback 2.0 CVI
Subaru Legacy Spec B 3.0

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#2 Postitus Postitas Tubaru » P, 03 Apr 2016 18:16:23 +0300

Tohoh..
Ma pakun, et normaalne see ei ole.
Ise läheks vast küll esindusse.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

AndrusK
Postitusi: 44
Liitunud: K, 16 Mär 2016 05:42:35 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#3 Postitus Postitas AndrusK » E, 04 Apr 2016 06:27:16 +0300

See küll normaalne ei ole. Ma sõidan ka aeg-ajalt põllul, mis on kohati ikka väga pehme ja mudane, aga niikaua kui põhi päris vastu maad ei ole, ei ole mingit hirmu kinni jääda. Soovitan esindusse minna ja siia ka teavitada, et mida nad ütlevad.

Kui on oht kinni jääda, siis tasub ka x-mode kasutada. See laseb vabadel ratastel vähem spinnida, käitudes rohkem difriluku moodi, teeb gaasiandmise sujuvamaks jms nipet-näpet, millest võib kasu olla.
Outback 2.5 4AT MY 2004 -> Outback 3.0 5AT MY 2006 -> Outback 2.0D CVT MY2015

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#4 Postitus Postitas Reix » E, 04 Apr 2016 21:31:03 +0300

Kuidas siis liikuma said?
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
Outbäk
Postitusi: 49
Liitunud: T, 11 Mär 2014 13:53:03 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#5 Postitus Postitas Outbäk » E, 04 Apr 2016 21:44:50 +0300

Eks ikka tuli välja tõmmata. Maa oli ka parajalt pehme.
Subaru Outback 2.0 CVI
Subaru Legacy Spec B 3.0

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#6 Postitus Postitas Duster » T, 05 Apr 2016 13:05:54 +0300

Pane ikka video ka üles :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Outbäk
Postitusi: 49
Liitunud: T, 11 Mär 2014 13:53:03 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#7 Postitus Postitas Outbäk » E, 11 Apr 2016 13:05:46 +0300

Videoga praegu mässata ei viitsi:D Üldiselt veakoode esindus ei leidnud, CVI tagarattad pöörlevad teatud tingimustes nö sümboolselt. Bensukas ja manuaal on parem.
Subaru Outback 2.0 CVI
Subaru Legacy Spec B 3.0

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#8 Postitus Postitas Tarmo » E, 11 Apr 2016 13:24:12 +0300

Outbäk kirjutas:CVI tagarattad pöörlevad teatud tingimustes nö sümboolselt
Hmm, milleks siis Subaru müügiesinduste jutt nelikveost (copy-paste):
Kõik Subarud on tuntud selle poolest, et tekitavad rooli taga inspireeriva kindlustunde tänu oma sümmeetrilise nelikveo ja hästibalansseeritud boksermootori tasakaalustatud kooslusele, mis kannab võimsuse alati üle kõigile neljale rattale. Nii saavutatakse maksimaalne kontroll ja parim kontakt teega ka halbades oludes.
Mina küsiks "raha tagasi" :)
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#9 Postitus Postitas vaska » E, 11 Apr 2016 16:27:02 +0300

Outbäk kirjutas:Videoga praegu mässata ei viitsi:D Üldiselt veakoode esindus ei leidnud, CVI tagarattad pöörlevad teatud tingimustes nö sümboolselt. Bensukas ja manuaal on parem.
Phäh. Kunagi on talvel Männiku karjääri G klassi jälgedes hulkunud GT nii kinni jäänud, et ainult kaardilugeja poolne esimene ratas midagi tühja liigutas. Vot sulle "päris nelivedu". Pärast väljasikutamist andis kenasti hagu, ehk nii keskdiffer kui tagumine LSD toimetasid.

Kui pole lukke siis piduritega mängides võibolla uuemad masinad suudavad olukorrast päästa. Vanadel hallidel aegadel anti lihtsalt tuimalt gaasi juurde, et rohkem kühveldada kinni jäädes oleks.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#10 Postitus Postitas Duster » E, 11 Apr 2016 19:55:36 +0300

Sellisel juhul see gt ei omanud enam normaalset viscot keskdifris, miinimum 1 esimene ja 1 tagumine peavad manualil nn tühja käima, olenemata mudelist, tomaatidest ei tea ja ei koti ka :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#11 Postitus Postitas vaska » E, 11 Apr 2016 20:06:12 +0300

Duster kirjutas:Sellisel juhul see gt ei omanud enam normaalset viscot keskdifris, miinimum 1 esimene ja 1 tagumine peavad manualil nn tühja käima, olenemata mudelist, tomaatidest ei tea ja ei koti ka :D
Seda minagi imestasin, et "peaks" aga ei hakanud isegi momendipoega sealt tagasillast tulema. Tavateele tagasi kolistades peale paaritunnist köievedu oli teise GT omaniku sõnul tunnetus "nagu ikka" ja hiljem silda tõstukil kontrollides tõdesid targemad pead, et kõik subarulik on olemas. Õli tihedust kastis jms ei mõõtnud.
Katkise keskdifriga olen sõitnud, RMK endine valge Forester kunagi oli esinduses asendussõiduk. Tuntav kragisemine ja katkumine käis kui oli vaja kurvi keerata.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
tanelxt
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: N, 17 Juul 2014 20:22:19 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#12 Postitus Postitas tanelxt » E, 11 Apr 2016 21:19:58 +0300

Lihtne küsimus, on siis pidev nelikvedu või ei ole?

Kasutaja avatar
tanelxt
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: N, 17 Juul 2014 20:22:19 +0300

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#13 Postitus Postitas tanelxt » E, 11 Apr 2016 21:52:52 +0300

karsson15 kirjutas:
tanelxt kirjutas:Lihtne küsimus, on siis pidev nelikvedu või ei ole?
Pideva saad maasturitel (Hilux, LC jmt) teised on pargimaasturid ja saab lumepeal lihtsalt monomähkurist kiiremini liikuma. Kõik :mrgreen:
Saan ma õigesti aru, et Haldexist ja muudest turul pakutavatest on Subarul siis argumendiks sümmeetrilisus, et kõik pulgad vasakule paremale on ühe pikkused kui auto pikki pooleks võtta?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#14 Postitus Postitas vaska » E, 11 Apr 2016 22:02:19 +0300

karsson15 kirjutas:
tanelxt kirjutas:Lihtne küsimus, on siis pidev nelikvedu või ei ole?
Pideva saad maasturitel (Hilux, LC jmt) teised on pargimaasturid ja saab lumepeal lihtsalt monomähkurist kiiremini liikuma. Kõik :mrgreen:
Kuni on liikumasaamisel omandatud moment olemas, saab trikke teha. Ehk kui visko hoiab momenti siis kaabivad kõik. Kui seisma jääb kehval kohal siis abiks labidas, mõni põõsas, jalamatt või tuttav traktorist. Seepärast ei tasugi kehvades oludes gaasilt jalga maha võtta - on lootus suurem, et rohkem kui üks ratas edasi sügab reaalselt. Aga mida mina ka tean, kohe tulevad kindlasti eksperdid ja räägivad kuidas asjad päriselt käivad.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Outback 4 vedu või ikka esivedu?

#15 Postitus Postitas Tubaru » E, 11 Apr 2016 22:05:22 +0300

Manuaalidel on keskel visko lukk (sti'del enamusel regullitav keskdiffer), osadel taga lsd, sti'del ka ees lsd.
Põhimõtteliselt on tavaline manuaal vabalthingav mahlapakk diagonaalveoga jah (elektroonika aitab piduritega asja. Enda kogemus x-mode'ga on väga positiivne).
Automaatidega erilist isiklikku kogemust pole. 07a forester xt automaatkastiga oli igatahes päris pädev igast mülgastes.

Aga muidugi pole see subarute visko lsd piisav kusagil kolmel rattal müttamiseks, selleks on ikka korralikku lukku vaja.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Vasta