OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
jakim
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 07 Mai 2015 19:56:50 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#16 Postitus Postitas jakim » E, 22 Aug 2016 22:13:15 +0300

janekts kirjutas:Päris normaalne selline asi ei ole.Kui sõidad aastas palju siis käi kolm või neli tiiru esinduses.
Lugedes teiste riikide foorumeid, siis probleem on tõsisem suvel, talvel põleb kütus paremini ja tahmab vähem. Ehk siis suvel õlivahetus 5000 järel ja talvel 10000 järel:)

Huvitavaks läheb asi siis, kui kübemefiltrid enne garantii lõppu pidevast regenereerimisest täis on...või kulub enne mootor...

Vabandust, et mairoleieri teemat siin risutame, tema Euro 5 vast kestab ikka üle 200 tkm.

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#17 Postitus Postitas Tarmo » T, 23 Aug 2016 09:36:40 +0300

janekts kirjutas:Kas mõni on saanud 15 000 km täis sõita,et mõni tuli põlema ei lähe?Vaatasin ,et mull ka sutsu üle normi õli sees.
Kui nii küsid, siis pean ütlema, et mina olen (Legacy 2013 TD). Kohe on tulemas 60000 tuh hooldus ja senimaani pole mul ükski oluline (õlitase, tahmafilter jne) tuluke põlema läinud. Õlitase on hetkel täpselt min-max keskel ja mina pole midagi juurde valanud. Tankinud ainult Statoilis, vahel tavalist, vahel seda Miles+ kütust. Igapäevane kodu-töö ots on 14km 50/50 linn-maa ja pikemaid sõite tuleb ka ette.
Ahjaa - olulistest tuledest - peale auto kättesaamist (okt 2013) mõni nädal hiljem läks jahutusvedeliku tuli põlema - oli alla taseme. See oli põhjustatud arvatavasti eelsoojenduse paigaldamisest (esinduses), kui jahutussüsteem tühjaks lastakse. Nädala-paariga said õhumullis siis lõplikult välja arvatavasti...
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#18 Postitus Postitas mairoleier » T, 23 Aug 2016 10:49:36 +0300

Autospirit käis auto üle ning kübemefiltri täituvus oli siiski ainult 20%. Õlivahetus ja resettimine ning masin korras.
Plaan oli lasta neil oma õli sisse panna aga unustasin osta ja seekord siis veel Valvoline õliga - niikuinii järgmine korraline hooldus 5000km pärast juba.

Huvitav, et ma oma OBDII adapteri + androidi softiga ei näinud DPF filtri täituvust ise. Mingi soft kurtis mul ka käima minemisel, et osade sensorite lugemiseks on vaja kas nüüd spets softi või adapterit, täpselt pole enam meeles.

nelivedu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: L, 11 Sept 2004 06:18:47 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#19 Postitus Postitas nelivedu » T, 23 Aug 2016 14:58:15 +0300

seekord siis veel Valvoline õliga -
Autospiritis on Addinol

AndrusK
Postitusi: 44
Liitunud: K, 16 Mär 2016 05:42:35 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#20 Postitus Postitas AndrusK » T, 23 Aug 2016 17:29:32 +0300

Käisin oma vilkuva kübemefiltri tulega Mariines. Enne veel vaatasin, et tõepoolest, õlitase on üle ülemise normi. Aega läks pool tundi ja nad ütlesid, et panid peale viimase tarkvara versiooni ja kõik..... Tuled on igatahes kustu ja masin sõidab nagu ennegi.

Kahjuks ma pole oma ODBII adapteriga veel piisavalt sõber, et aru saada, mis parameetrid seal muutunud on kui on.
Outback 2.5 4AT MY 2004 -> Outback 3.0 5AT MY 2006 -> Outback 2.0D CVT MY2015

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#21 Postitus Postitas Tarmo » K, 24 Aug 2016 09:43:18 +0300

AndrusK kirjutas:Enne veel vaatasin, et tõepoolest, õlitase on üle ülemise normi. Aega läks pool tundi ja nad ütlesid, et panid peale viimase tarkvara versiooni ja kõik..... Tuled on igatahes kustu ja masin sõidab nagu ennegi.
:shock: Huvitav, kas "viimane tarkvara versioon" lihtsalt ignoreerib õlitaseme andureid? Mina lihtsalt ei saa aru, kuidas on võimalik tarkvaraliselt parandada füüsilisi rikkeid. :D
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#22 Postitus Postitas vaska » K, 24 Aug 2016 10:09:40 +0300

Tarmo kirjutas:
AndrusK kirjutas:Enne veel vaatasin, et tõepoolest, õlitase on üle ülemise normi. Aega läks pool tundi ja nad ütlesid, et panid peale viimase tarkvara versiooni ja kõik..... Tuled on igatahes kustu ja masin sõidab nagu ennegi.
:shock: Huvitav, kas "viimane tarkvara versioon" lihtsalt ignoreerib õlitaseme andureid? Mina lihtsalt ei saa aru, kuidas on võimalik tarkvaraliselt parandada füüsilisi rikkeid. :D
Tarkvaramaailmas on asja nimetus "peenhäälestamine".
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

jakim
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 07 Mai 2015 19:56:50 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#23 Postitus Postitas jakim » K, 24 Aug 2016 10:32:33 +0300

Tarmo kirjutas:
AndrusK kirjutas:Enne veel vaatasin, et tõepoolest, õlitase on üle ülemise normi. Aega läks pool tundi ja nad ütlesid, et panid peale viimase tarkvara versiooni ja kõik..... Tuled on igatahes kustu ja masin sõidab nagu ennegi.
:shock: Huvitav, kas "viimane tarkvara versioon" lihtsalt ignoreerib õlitaseme andureid? Mina lihtsalt ei saa aru, kuidas on võimalik tarkvaraliselt parandada füüsilisi rikkeid. :D
Võimalusi on mitmeid - väiksem kogus nn järelpihustamist, egr klapi avatuse vähendamine jne. Kahjuks ma ka sellesse uuendusse ei usu, kuna viimati teeninduses käies väideti, et minu autol ongi kõige uuem tarkvara ja probleem on kõrvaldatud. Reaalsuses on tänaseks sellest teeninduse külastuse ajast sõidetud 5500 km, õlitase on jälle ca 1 cm üle normi ning oil dilution näit 9%...

janekts
Postitusi: 10
Liitunud: N, 26 Nov 2015 20:01:44 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#24 Postitus Postitas janekts » K, 24 Aug 2016 19:50:38 +0300

Tulemus selline ,et pead vaatama kui kaugele julged sõita. :D Kärsatab ka suht tihedalt seda filtrit. Mootor ei saa kaua vastu pidada kui ujub naftas pidevalt.

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#25 Postitus Postitas Reix » K, 24 Aug 2016 22:59:57 +0300

Natuke offtopic, aga ma olen päris häppi, et 2013 aastal bensuka kasuks otsustasin. Kütusekulu nädal aega tagasi Läti tripil 6,5 sajale, tehniliselt ainuke mootoriga seotud "probleem" siiani 116tuh km vältel olnud see, et peale hooldust 10tuh km pärast tuleb mootoriõli peale valada.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#26 Postitus Postitas mart050 » R, 26 Aug 2016 13:42:24 +0300

Reix kirjutas:Natuke offtopic, aga ma olen päris häppi, et 2013 aastal bensuka kasuks otsustasin. Kütusekulu nädal aega tagasi Läti tripil 6,5 sajale, tehniliselt ainuke mootoriga seotud "probleem" siiani 116tuh km vältel olnud see, et peale hooldust 10tuh km pärast tuleb mootoriõli peale valada.
+1
Oma legacyga on senine maantee rekord 5.6 ja pikaajaline keskmine on 8 ning sedagi 75% ulatuses Tallinna linnas sõites.
Lähi ringkonnas on olemas ka diisel OB aastast 2011, mis vaevleb pidevalt igasuguste hädade küüsis ning kütusekulu ei erine oluliselt minu bensukast linna kulu osas.
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#27 Postitus Postitas jyrxx » T, 30 Aug 2016 22:38:41 +0300

janekts kirjutas:Kas mõni on saanud 15 000 km täis sõita,et mõni tuli põlema ei lähe?Vaatasin ,et mull ka sutsu üle normi õli sees.
Jah! Foresteril sai hiljuti 20 tuh täis, on õnnestunud seni ilma jamadeta.
Nüüd lähen üle õla sülitama...
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#28 Postitus Postitas mairoleier » K, 31 Aug 2016 09:23:30 +0300

mart050 kirjutas:Oma legacyga on senine maantee rekord 5.6 ja pikaajaline keskmine on 8 ning sedagi 75% ulatuses Tallinna linnas sõites.
Lähi ringkonnas on olemas ka diisel OB aastast 2011, mis vaevleb pidevalt igasuguste hädade küüsis ning kütusekulu ei erine oluliselt minu bensukast linna kulu osas.

Ma ei dramatiseeriks liiga palju diisli hädasid üle. Minu masina 160tuh km puhul oli see esmakordne juhtum ja see ka põhjustatud Nippon auto oskamatusest/tedmatusest õlivälpa nullida. Siiani pole muid põnevaid tulukesi armatuurilt näinud.
Kuna ma olen harjunud ammusest ajast juba auto kulusid üles märkima, siis võin võrdluseks tuua viimase 20tuh km suvise keskmine kulu 7,0 ja talvise 8,3. Linnas sõidan enamasti alla 10km otsi ning webasto on üsna igahommikune autosoojendaja. Maantee rekord on tulnud ca 5,9. Aga bensuka keskmine kulu on küll üsna üllatavalt väike.

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#29 Postitus Postitas mart050 » K, 31 Aug 2016 11:02:45 +0300

mairoleier kirjutas:
mart050 kirjutas:Oma legacyga on senine maantee rekord 5.6 ja pikaajaline keskmine on 8 ning sedagi 75% ulatuses Tallinna linnas sõites.
Lähi ringkonnas on olemas ka diisel OB aastast 2011, mis vaevleb pidevalt igasuguste hädade küüsis ning kütusekulu ei erine oluliselt minu bensukast linna kulu osas.

Ma ei dramatiseeriks liiga palju diisli hädasid üle. Minu masina 160tuh km puhul oli see esmakordne juhtum ja see ka põhjustatud Nippon auto oskamatusest/tedmatusest õlivälpa nullida. Siiani pole muid põnevaid tulukesi armatuurilt näinud.
Kuna ma olen harjunud ammusest ajast juba auto kulusid üles märkima, siis võin võrdluseks tuua viimase 20tuh km suvise keskmine kulu 7,0 ja talvise 8,3. Linnas sõidan enamasti alla 10km otsi ning webasto on üsna igahommikune autosoojendaja. Maantee rekord on tulnud ca 5,9. Aga bensuka keskmine kulu on küll üsna üllatavalt väike.
Mul viimase 10k keskmine oli 8.4 pardaka järgi. Arvutuslik tangitud liitrite ja km järgi oli 8.0 millegiga.
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#30 Postitus Postitas Tiit » K, 31 Aug 2016 21:06:38 +0300

Üldiselt Subaru mootor armastab pöördeid. Alla 1600 töristades tõmbaki tahmafiltri täis. 13. aasta Legacy diislitel pole selliseid probleeme olnud läbisõidud 127 ja 160. Sõida nagu vanakooli bensukaga ja asi töötab. Maanteel 70 ala läbimiseks läheb sisse 4. käik ja linnas üle 3. ei kasuta.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Vasta