OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#1 Postitus Postitas mairoleier » L, 20 Aug 2016 09:29:55 +0300

2012 aasta OB ning üks viimase nädala jooksul olen tundnud, kuidas kiirendades 2. käiguga kiirendus hea, 3. käiguga tuleb kiirendus alles üle 2000 pöörde juures (vahel ka normaalselt 1500+ juures). Vahel jälle jõnksutab kiirendades. Ei pannud eriti tähele kuni eile 200km otsa sõites suutis kübemefiltri tuli 3 korral ca 15-20min vilkuma hakata. Esimese korraga oli selge, pöörded 2500+ peale (manuali järgi 1800-2500) ja 15min pärast sain tule kustu. 30min pärast jälle vaatan, et vilgub. Seekord 3500rpm sisse ja edasi sõitma...ja nii kahel korral järjest. Proovisin mis ma proovisin aga tundub, et jätab ise vilkumise järgi siis kui heaks peab. Tõenäoliselt vligub põletustsükli kestel.

Uurisin Nippon autost. Pidi filter umber jääma hakkama ja kas vahetus 2000€ või vahelt ära ning EGR klapp kinni + aju modimine 600+€.
Esindus räägib, et juhe järgi ja vb õli must vms viga ja ei peagi hakkama kübemefiltrit vahetama. Neil on ainult paaril korral selle vahetusega asi lõppenud aga sarnase probleemiga OB on neile sisse tulnud küll.

Kas siinkohal võib rolli mängida ka see, et 10.000 km tagasi pani Nippon auto 5W30/0W30 aseme hoopis 5W40 sisse, mida manual üldse ei soovita. Esindus pidi kasutama Valvoline 5W30. Natuke kuri olin aga mõtlesin, et noh suvi ja enne sügist vahetan korraliku vastu välja. Võib asi äkki õlis olla?

Järgmine nädal selgub, mis otsast asja lahkama hakkame.
Vot sulle diisli säästlikkust. 2k€ remondi puhul kaob diisli säästlikkuse tasuvusaeg igavikku.

On kellelgi veel sarnast asja esinenud?

Kasutaja avatar
Ljeeppa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: L, 16 Mär 2013 16:16:27 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#2 Postitus Postitas Ljeeppa » L, 20 Aug 2016 15:04:42 +0300

Hah, irw! Kui see esindus millest räägid, on Autospirit, siis oli see minu OB13, mis käitus täpselt nii nagu teiegi kirjeldasite ca kuu aega tagasi. Lisaks täheldasin kirjeldatule, et õli tase oli 2cm tõusnud - diisel oli õlisse sattunud. Lõppes kogu lugu filtri põletusega ja õlivahetusega 160 EUR eest. Nüüd 1000km sõitnud ja probleem pole tagasi tulnud. Ise kahtlustan mingit sitta kütusepartiid (tangin nestes ja ainult nestes). Tegelt on lugu ikka nii, et kõigepealt peab tulukene põlema minema, mis tähendaks maantesõitu pikemat. Aga krt mul ja nagu teilgi hakkas kohe vilkuma, mis tegelikult tähendab otsejoones esinduse külastust. Minu järeldus - sitt kütus keeras kõik momendiga umbesse.
Usun, et pääsete samuti filtri põletusega - need peaksid vastu pidama ca 2 sundpõletust. Kolmas on juba väljalõikamine.
Subaru Outback 2.0D CVT

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#3 Postitus Postitas mairoleier » L, 20 Aug 2016 16:17:41 +0300

See oli Mariineauto minu puhul.
Kusjuures viimased kuud ainult Statoilis tankinud. Varasemalt Neste ja 5+ ja pole probleeme täheldanud. Edaspidi proovin ehk Nestet jälle.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#4 Postitus Postitas Tubaru » L, 20 Aug 2016 16:26:30 +0300

Statoilist kvaliteetset asja kahjuks ei saa.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

jakim
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 07 Mai 2015 19:56:50 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#5 Postitus Postitas jakim » L, 20 Aug 2016 23:58:39 +0300

mairoleier kirjutas:2012 aasta OB ning üks viimase nädala jooksul olen tundnud, kuidas kiirendades 2. käiguga kiirendus hea, 3. käiguga tuleb kiirendus alles üle 2000 pöörde juures (vahel ka normaalselt 1500+ juures). Vahel jälle jõnksutab kiirendades. Ei pannud eriti tähele kuni eile 200km otsa sõites suutis kübemefiltri tuli 3 korral ca 15-20min vilkuma hakata. Esimese korraga oli selge, pöörded 2500+ peale (manuali järgi 1800-2500) ja 15min pärast sain tule kustu. 30min pärast jälle vaatan, et vilgub. Seekord 3500rpm sisse ja edasi sõitma...ja nii kahel korral järjest. Proovisin mis ma proovisin aga tundub, et jätab ise vilkumise järgi siis kui heaks peab. Tõenäoliselt vligub põletustsükli kestel.

Uurisin Nippon autost. Pidi filter umber jääma hakkama ja kas vahetus 2000€ või vahelt ära ning EGR klapp kinni + aju modimine 600+€.
Esindus räägib, et juhe järgi ja vb õli must vms viga ja ei peagi hakkama kübemefiltrit vahetama. Neil on ainult paaril korral selle vahetusega asi lõppenud aga sarnase probleemiga OB on neile sisse tulnud küll.

Kas siinkohal võib rolli mängida ka see, et 10.000 km tagasi pani Nippon auto 5W30/0W30 aseme hoopis 5W40 sisse, mida manual üldse ei soovita. Esindus pidi kasutama Valvoline 5W30. Natuke kuri olin aga mõtlesin, et noh suvi ja enne sügist vahetan korraliku vastu välja. Võib asi äkki õlis olla?

Järgmine nädal selgub, mis otsast asja lahkama hakkame.
Vot sulle diisli säästlikkust. 2k€ remondi puhul kaob diisli säästlikkuse tasuvusaeg igavikku.

On kellelgi veel sarnast asja esinenud?
On ja esineb pidevalt - 03.2016 outback. Alustuseks tuleks kindlaks teha, miks tuli vilgub. Variante on 2:

a) filter on tõesti umbes ja vajab hooldust - probleeme võib olla mitmeid.
b) õli on must ( saastunud).

Täpsemalt võid lugeda ka siit:

https://subdiesel.wordpress.com/2011/03/21/dpf-light/

Minu variant b) - Outback 2016 õli saaste läheb üles 10% peale kahe kuuga, enamus sõidud maanteel, kuus ca 3000-4000 km. Kas viga on kütuses?! - proovitud Neste, Statoil, Olerex - kui viga oleks kütuses, siis oleks probleemseid autosid ka teisi ja kisa juba suurem. Hetkel ongi lahenduseks vaid õlivahetus.

Kas viga on sõidustiilis - liiga madalad pöörded - DPF töö jälgimine näitab, et tegelikult kõrgematel pööretel sõitmine ei aita - kiirendades tahmab siis veel rohkem.

Järeldus - probleem on Subarus. Probleemseid Subaru diisleid on nii Soomes, Rootsis, kui Austraalias. Võtke lahti näiteks Foresteri foorum ja lugege diisli alafoorumitest, mitu teemat on DPF kohta - enamus probleeme ongi just sellega.

DPF probleemi leevendamiseks lihtsaim lahendus on osta OBD diagnostikaseade ja aeg-ajalt telefonist vaadata, mis toimub - vajadusel vahetada õli või teha nn tühjenduseks maanteesõite. Uue nö tarbesõiduki puhul seda, aga normaalseks pidada ei saa.

Niponi pakutud variant on ilmselt kõige parem, kuid ei ole legaalne.

Kasutaja avatar
Ljeeppa
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: L, 16 Mär 2013 16:16:27 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#6 Postitus Postitas Ljeeppa » P, 21 Aug 2016 08:20:55 +0300

16 aastajärgu autodega on natukene teine lugu - need on juba eost saati probleemsed. Minu oma oli muretult 55 tuh sõitnud enne kui selline jama tekkis. Naised saunas rääkisid, et pea kõigil kel vähegi mõistust on lasknud dpf filtri ca 130tuh peal vms välja lõigata. Nippon auto pakutud hind on natukene krõbe selleks tegevuseks. Tegin isegi telefoni teel mõned hinnapäringud mujale ja selle tööga spetsiaalselt tegelevad firmad teevad asja ca 400+ EUR eest ära. Muidugi ei välista ka võimalust et nippon teeb asja sedavõrd kvaliteetsemalt.
Olen ka kuulnud jutte, kus üks Eesti metsafirma kandis terve partii uusi 16a. forestere maha, kuna nendega polnudki kõnealuse probleemi pärast võimalik sõita. Jõhker teema tegelikult!
Aga jah. Teemaalgatajale ütlen rahustuseks, et tema probleem tõenäoliselt ei ühti uute autode probleemidega, kui tal tänani oli auto muretult sõitnud.
Subaru Outback 2.0D CVT

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#7 Postitus Postitas mairoleier » P, 21 Aug 2016 19:49:55 +0300

Olude sunnil sai selle veakoodi ilmumisest alates üle 500km sõidetud ja nüüd kui tagasi kodus ning pistsin OBD2 adapteri külge.
Näitab P1468 ehk karjub õlivahetuse järele. Viimane õlivahetus oli ca 10tuh km tagasi ja Nippon vähemalt ei teadnud öelda, kas sellel mudelil peaks õlivahetusvälba resettima ka. Mariine sõnul sellel mudelil vahetusvlpa resettida ei saa ehk siis tõenäoliselt põhjus õli saastatuse taseme tõusus 10% juurde DPFi jama tõttu ja nädala keskel proovib korra filtri puhtaks põletada.

Varasemalt oli DPF tuli põlenud korra aasta tagasi ja siis piisas 10min puhtaks sõitmisest.

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#8 Postitus Postitas mairoleier » P, 21 Aug 2016 22:11:34 +0300

Harisin end väheke sel teemal ja leidsin paar asjakohast linki, mis selgitavad oluliselt rohkem kui manual.

Vilkuv vs põlev DPF tuluke: https://subdiesel.wordpress.com/2011/03/21/dpf-light/
P1468 ja õlivahetuse resettimine: https://subdiesel.wordpress.com/2011/01 ... pf-models/

Siit nagu selgub, et kõigil masinatel õlivälba resettimine vaja teha.

jakim
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 07 Mai 2015 19:56:50 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#9 Postitus Postitas jakim » P, 21 Aug 2016 22:15:13 +0300

mairoleier kirjutas:Olude sunnil sai selle veakoodi ilmumisest alates üle 500km sõidetud ja nüüd kui tagasi kodus ning pistsin OBD2 adapteri külge.
Näitab P1468 ehk karjub õlivahetuse järele. Viimane õlivahetus oli ca 10tuh km tagasi ja Nippon vähemalt ei teadnud öelda, kas sellel mudelil peaks õlivahetusvälba resettima ka. Mariine sõnul sellel mudelil vahetusvlpa resettida ei saa ehk siis tõenäoliselt põhjus õli saastatuse taseme tõusus 10% juurde DPFi jama tõttu ja nädala keskel proovib korra filtri puhtaks põletada.

Varasemalt oli DPF tuli põlenud korra aasta tagasi ja siis piisas 10min puhtaks sõitmisest.
https://subdiesel.wordpress.com/2011/01 ... pf-models/

Kirjutab, et vajab nullimist, võimalik, et Nippon seda ei teinud ja on lihtsalt see % edasi tiksunud...

Lase õli ära vahetada ja ära nullida ning ehk ongi asi korras.

AndrusK
Postitusi: 44
Liitunud: K, 16 Mär 2016 05:42:35 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#10 Postitus Postitas AndrusK » E, 22 Aug 2016 09:51:38 +0300

Mul hakkas samuti laupäeval DPF tuluke vilkuma. Kohe hakkas vilmuma, mitte ei põlenud enne. See on teine kord kui selline asi juhtub, 26k on selle masinaga sõidetud. Sõit 120'ga Kose-Risti ja tagasi asja ei parandanud. Peale mõningat sõitmist lülitub Eyesight ka välja ja gaasipedaal muutub põhja valjutamisel tundetuks. Sain Mariines homseks aja, eks paistab mis nad ütlevad. Eelmine kord nad lihtsalt resettisid DPF tulukese ja siis tükk aega muret ei olnud.
Outback 2.5 4AT MY 2004 -> Outback 3.0 5AT MY 2006 -> Outback 2.0D CVT MY2015

mairoleier
Postitusi: 13
Liitunud: L, 29 Aug 2015 23:07:05 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#11 Postitus Postitas mairoleier » E, 22 Aug 2016 10:11:54 +0300

AndrusK kirjutas:Mul hakkas samuti laupäeval DPF tuluke vilkuma. Kohe hakkas vilmuma, mitte ei põlenud enne. See on teine kord kui selline asi juhtub, 26k on selle masinaga sõidetud. Sõit 120'ga Kose-Risti ja tagasi asja ei parandanud. Peale mõningat sõitmist lülitub Eyesight ka välja ja gaasipedaal muutub põhja valjutamisel tundetuks. Sain Mariines homseks aja, eks paistab mis nad ütlevad. Eelmine kord nad lihtsalt resettisid DPF tulukese ja siis tükk aega muret ei olnud.
Anna siis märku, mis räägivad kuna ma sain reedel bronnides alles selleks neljapäevaks aja.

jakim
Subaruaff
Postitusi: 70
Liitunud: N, 07 Mai 2015 19:56:50 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#12 Postitus Postitas jakim » E, 22 Aug 2016 17:23:26 +0300

AndrusK kirjutas:Mul hakkas samuti laupäeval DPF tuluke vilkuma. Kohe hakkas vilmuma, mitte ei põlenud enne. See on teine kord kui selline asi juhtub, 26k on selle masinaga sõidetud. Sõit 120'ga Kose-Risti ja tagasi asja ei parandanud. Peale mõningat sõitmist lülitub Eyesight ka välja ja gaasipedaal muutub põhja valjutamisel tundetuks. Sain Mariines homseks aja, eks paistab mis nad ütlevad. Eelmine kord nad lihtsalt resettisid DPF tulukese ja siis tükk aega muret ei olnud.
90% tõenäosusega oil dilution > 10%
Lihtsalt resetimisega sõidad edasi 600 ml diislit õlis...

https://s31.postimg.io/yetpgu2x7/SB00112.jpg

janekts
Postitusi: 10
Liitunud: N, 26 Nov 2015 20:01:44 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#13 Postitus Postitas janekts » E, 22 Aug 2016 18:04:52 +0300

Kas mõni on saanud 15 000 km täis sõita,et mõni tuli põlema ei lähe?Vaatasin ,et mull ka sutsu üle normi õli sees.

AndrusK
Postitusi: 44
Liitunud: K, 16 Mär 2016 05:42:35 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#14 Postitus Postitas AndrusK » E, 22 Aug 2016 19:24:25 +0300

jakim kirjutas:
AndrusK kirjutas:Mul hakkas samuti laupäeval DPF tuluke vilkuma. Kohe hakkas vilmuma, mitte ei põlenud enne. See on teine kord kui selline asi juhtub, 26k on selle masinaga sõidetud. Sõit 120'ga Kose-Risti ja tagasi asja ei parandanud. Peale mõningat sõitmist lülitub Eyesight ka välja ja gaasipedaal muutub põhja valjutamisel tundetuks. Sain Mariines homseks aja, eks paistab mis nad ütlevad. Eelmine kord nad lihtsalt resettisid DPF tulukese ja siis tükk aega muret ei olnud.
90% tõenäosusega oil dilution > 10%
Lihtsalt resetimisega sõidad edasi 600 ml diislit õlis...

https://s31.postimg.io/yetpgu2x7/SB00112.jpg
Ma sain täna oma ODB adaptri (tundub, et see jubin peab Diisel-Subaru omanike põhivarustuses olema) kätte ja lugesin veakoode, on küll kood P1468. Saab näha kas vahetavad õli. Järgmise hoolduseni on alla 4000 kilomeetri...
Outback 2.5 4AT MY 2004 -> Outback 3.0 5AT MY 2006 -> Outback 2.0D CVT MY2015

janekts
Postitusi: 10
Liitunud: N, 26 Nov 2015 20:01:44 +0300

Re: OB 2012 diisli kübemefiltri lugu

#15 Postitus Postitas janekts » E, 22 Aug 2016 19:31:16 +0300

Päris normaalne selline asi ei ole.Kui sõidad aastas palju siis käi kolm või neli tiiru esinduses.

Vasta