Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
vilmar
Postitusi: 2
Liitunud: R, 25 Jaan 2019 19:54:10 +0300

Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#1 Postitus Postitas vilmar » R, 25 Jaan 2019 20:02:29 +0300

Tere jõudu.

Nimelt otsin siis perele uut kulgurit, millel oleks rohkem ruumi, kui senisel sedaanil (Honda Accord 2006) ja leidsin sellise isendi:

https://www.auto24.ee/used/3015522

Auto juures hindan kindlasti ruumikust nii pagasiruumis kui salongis (kuna ise olen 190cm juba) ning sõidumugavus. Pikema otsa sõite Tallinnast nii Saaremaale, Hiiumaale kui Lõuna-Eestisse on üsna tihti nii et ökonoomsus oleks teretulnud üritus, sellest ma ka selle LPG variandi leidsin.
Kuna ma pole Subarutega väga pidanud kokku puutuma, siis mõte oli küsida, mida asjatundlikumad pead arvavad? Kaks päeva olen sirvinud ja vaadanud, millised tüüpilised vead olla võivad aga võite ka üllatada mind vabalt :)

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#2 Postitus Postitas Toivoku » R, 25 Jaan 2019 23:09:10 +0300

mina hoiaks sellest gaasist kaugele. on kyll uueaja seadmed hirmus moodsad ja toredad, aga tihtipeale on paigaldatud nii,et kogu ülejäänud hoolduse teeb tunduvalt raskemaks+ nende junnide hooldus on lisa kulu+ pagasnikus olev paak võtab ka kindlasti omajagu ruumi ära.
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

vilmar
Postitusi: 2
Liitunud: R, 25 Jaan 2019 19:54:10 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#3 Postitus Postitas vilmar » L, 26 Jaan 2019 13:19:51 +0300

Suutsin teema ähmiga paigutada Outbacki alafoorumisse. Võib-olla admin saab selle ümber tõsta... :roll:

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#4 Postitus Postitas mart050 » L, 26 Jaan 2019 19:04:47 +0300

Igasugused gaasid Subaru peal on saatanast ja lõppevad varem või hiljem suurema mootoriremondiga.
See 2.0 on küll suhteliselt pommikindel aga sama ajastu kahepoolesega võrreldes ikka jõuetu. Lisaks on sellel lisaõhu klappide probleem, mis ilmutab ennast varem või hiljem mida väidetavalt(!?) keegi eestis välja ei suuda kirjutada ning nende asendamine on auto turuhinda arvestades mõttetu.
Gaasivaba 2.5, millel arvestada profülaktika mõttes kaanetihendite vahetusega on ilmselt kõige muretum lahendus...
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#5 Postitus Postitas Toivoku » P, 27 Jaan 2019 00:36:14 +0300

Juba keegi reklaamis siin foorumis,et suudavad nüüdseks välja kirjutada selle klappide jama.
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

tanelt
Postitusi: 12
Liitunud: R, 19 Aug 2016 16:55:31 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#6 Postitus Postitas tanelt » E, 04 Veebr 2019 15:26:41 +0300

Lisaõhu klappide vea pidavat oskama välja kirjutada ES Racing. Vähemalt mõni aeg tagasi öeldi hinnaks ca 120.-; klapid ise vist olid ca 400-500 euri tükk.
Enne nende kallale minekut võiks üldse see viga esineda, toimivat süsteemi pole vähemalt minu meelest vaja kohe torkima hakata. Avaldub see viga külma mootoriga, paneb põlema mootoritule, cruise'i lamp hakkab vilkuma ja ESP lülitatakse välja.
LPG kasutamise puhul on oluline, et seade oleks õigesti häälestatud. Indikaatoriks võiks olla gaasiseadme toimimise sujuvus - kui ikka võrreldes bensiinil töötamisega on tühikäik paigast, jõudu pole vms - siis pigem mitte. Õige häälestuse korral ei tohiks olla suurt vahet, kas mootor käib gaasi või bensiiniga. Tasub üle kontrollida ka, kuidas seade paigaldatud on - kuhu on paigaldatud filtrid, kas seadme paigutus segab teistele vajalikele sõlmedele ligipääsu. Kui töö on tehtud lohakalt, siis on tihti lihtsam võtta ilma gaasiseadmeta auto ja lasta sellele korralikus kohas seade ise peale panna.
Põhimõtteliselt räägitakse kahesugust juttu - ühed kiruvad maapõhja ja teised kiidavad. Neid süsteeme on Subarutele peale pandud küll ja vähemalt Tallinnas suurematel paigaldajatel peaks kogemusi olema piisavalt. Samamoodi on diiselmootoritega sõltumata automargist alatihti igasugu muresid. Subaru puhul peab kindlasti olema klapiõlitus (Flashlube vms). LPG muredest ja rõõmudest on siin foorumis veidi kirjutatud. Ja kuna tegemist on lisaseadmega, siis endiselt toimib see auto ka bensiini peal, nagu tehasest välja tulles.
Võrreldes sama põlvkonna diislitega (2008/2009) on ikka muresid kordades vähem. See 121kW mootor on väheke särtsakam, uimasemad on pigem need algusaastate 101kW mootorid.

Veel on selle auto murekoht tulede kõrgusandurid (ca 120-150 euri tükk, 1 ees ja 1 taga) ning mõnikord pidi ka kardaani laager häält/vibratsiooni tegema (annab tunda maanteekiirusel).
Uksepiirajad väsivad vanusega ära, aga see on nii kõigil Subarutel, mida mina näinud olen. Tagauste kõlarite juhtmed vms kipuvad katki minema ja selle tulemusena kaob tagant heli ära.
Nii vanal autol pole haruldane, kui ka kuskil kübeke roostet esineb.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#7 Postitus Postitas Duster » T, 05 Veebr 2019 00:29:51 +0300

See flashlube teema on ulme minuarust:
1. kõigil tehase masinatel käib karterituul kollektorisse, sisselase on alati veidi õline, kuidas on loogiline sinna veel juurde panna õli?
2. väide, et gaas on kuiv ja ei määri ja keerab klapid peeti, siis küsiks, et kuidas määrib pliivaba bensiin klappe, mis on samuti aurustunud kujul klappide juures (no vähemasti normaalsetel juhtudel), mis määrib klappe otsepritsega pensukatel?
3. õli sisselaskes on üldse halb ja põhjustab detoneerimist, mõelge, miks leiutati selline vahva junn nagu oil catch can, turbomootorile sisselaskesse õli juurde toppimine on ikka korralik sigadus (saan aru, et antud masin ei ole turboga, kuid siiski)

Palju seda õli pannakse, vahekorras 1:100'le, tegime 4 taktilise mootori peaaegu kahetaktiliseks :D
Tegelik iva on ilmselt selles, et gaasi põlemistemperatuur on bensiini aju poolt toodetava 14/7 seguga teine, kui bensiiniga, seda muuta ei saa, sest järelturu gaasiajud on siiski ainult õrna kompenseerimisvõimega emulaatorid, mitte stand alone ajud. Gaasi ei saa sellisel juhul lihtsalt temale sobivas vahekorras mootorile jagada, sest auto originaalaju jagab ikka segud vastavalt lambda andurilt saadud infole ja ajab asja paigast. Üldiselt need mootorid, mis on hüdrotõukurite, mitte mehaanilise klapi reguleeringuga, kompenseerivad need jamad mingi piirini ära ja kannatavad suht pikalt (ka endal on selline olnud ja ei nuriseks). Kui klappe reguleerida tihedalt, siis probleem tuleb ka oluliselt hiljem, kui üldse.
Ideaalses maailmas saaks gaasiga väga edukalt sõita, kui klapid ja pesad on tugevdatud ning auto enda aju suudab kahte erinevat kütust adekvaatselt mootorile jagada, ehk siis üks seade on bensiinile ja teine täiesti eraldiseisev asi gaasile, saaks mõlemad kütused ka jätkusuutlikult tööle.
Üks suurim probleem, mis gaasisubaarikuid häirinud on, on gaasiaju sitast paigaldusest tekkivad elektri kotermannid, millele on väga raske jälile saada (paljud juhtmed lõigatakse läbi ja signaal käib hiljem läbi gaasiaju ning siis uuesti algkohta tagasi, kui kusagil mingi nihe on, siis jõudu otsingutel).
P.S need kõik ei ole kivisse raiutud väited, võimalik, et päris uue põlvkonna gaasiajud on juba piisavalt targad ja suudavad auto originaalaju suuremas osas petta, kui vanemad käkid, ehk siis segud on gaasile vastavad ja auto aju vigu ei näita, sest ka lambda näit emuleeritakse, siis oleks vast kõik juba tõele lähemal, tuu flashlube on aga korralik turundus.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

tanelt
Postitusi: 12
Liitunud: R, 19 Aug 2016 16:55:31 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#8 Postitus Postitas tanelt » T, 05 Veebr 2019 13:08:17 +0300

Duster kirjutas: P.S need kõik ei ole kivisse raiutud väited, võimalik, et päris uue põlvkonna gaasiajud on juba piisavalt targad ja suudavad auto originaalaju suuremas osas petta, kui vanemad käkid, ehk siis segud on gaasile vastavad ja auto aju vigu ei näita, sest ka lambda näit emuleeritakse, siis oleks vast kõik juba tõele lähemal, tuu flashlube on aga korralik turundus.
IV ja V põlvkonna seadmed peaks selliselt toimetama. Mootori juhtplokis vigu pole märganud.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#9 Postitus Postitas Duster » L, 09 Veebr 2019 00:18:02 +0300

Mootori juhtplokki tuleks vead ainult siis, kui gaasiaju hoiaks robustselt segud miskit muud, kui pensuaju eeldab, niikaua, kuni gaas on seades bensiini järgi, ei olnud mingeid koode ka vanemate põlvkondade süsteemidega. Siiani, mis mina tean seadistatakse gaasiaju selliselt, et bensuaju soovid täituksid, mitte ei aeta ideaalsust taga. Iga suvaline töökoda ei omagi firmas mehi, kes oleks suutelised mootorit seadistama peensusteni.(minul oli 1 või 2 põlvkond vanal imprezal, kui segukruvidega hullasin ja gaasiga asja ägedamaks sain, sain kohe ka lambda vea)
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

freakadell
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: K, 30 Apr 2014 11:26:52 +0300

Re: Ostuabi: Subaru Legacy Comfort 4WD LPG 2.0 121kW

#10 Postitus Postitas freakadell » R, 31 Mai 2019 14:56:54 +0300

Pean ikka ka sõna sekka ütlema, eks igaüks teab ise kuidas on aga mina ostsin 2006 aastal esmaregistreeritud (2005 aasta mudel) 2.0 (121kw) Legacy ja tollele oli gaas paigaldatud vist 2008.
Minu käes on auto olnud u 5 aastat, sõitnud igapäev umbes 40km tööle-koju ja lisaks pikemad sõidud nädalavahetustel ja võin öelda, et LPGga ülimalt rahul. Mingit suuremat jama pole olnud. Probleemiks on olnud LPG pihustid, osa (odavamad) pihustid elavad oma elu kiiresti ära ja ei taha palju gaasitada. Lahenduseks paigaldada parema kvaliteediga pihustid ja korras. Hoolduseks on vajalik gaasi filtrite vahetus mis on paarkümmend eurot või kui oma mutrivõti käes püsib saab kergelt hakkama.

Kasutan ka lisaõlitust (flashlube), see oli paigaldatud koos gaasiseadmega.
Niipalju kui ma enne ostu ja pärast olen lugenud-uurinud siis üks enam levinud põhjus miks klapid otsa saavad on liiga rikas (eelnevalt olin arusaamal, et lahja) segu. Kas siis pihustid lahti jäänud või seadistus vale.
Lisaõlitus peaks aitama madaldada LPG põlemistemperatuuri ja no õlitama sisselaskes klappe.

LPG seadme kasutamisest tulenevalt võib summuti kiiremini läbi roostetada kuna kondentsi tekib rohkem ja ka katalüsaatoril võib olla lühem eluiga kuid samas kõrgem põlemis temp peaks katalüsaatori ka kiiremini ja ehk efektiivsemalt tööle panema, sest temperatuur ongi kati töötamiseks vajalik, liiga palju muidugi kehva- võib kärje ära sulatada vms.

Huvitava lisana tundub mulle, et LPGga on autol natuke parem minek. Võimalik, et bensule tagasi lülitades on aju õppinud selgeks teised väärtused ja sealt see rahulikum minek.

Paigalduse kohapealt tõesti võib olla, et seadmed-juhtmed-torud pannakse näiteks kasti ja esi diffri õlivarraste ette aga muidu ei saa kurta.

PS! ka minu auto on olnud müügis ja läheb kohe kohe uuseti, mõtlesin vahepeal midagi kangemat proovida. Margile jään truuks kuid seekord proovin elu H6 OBKga :)
LPG paigaldust plaanin ka. Samas kui kellelgi on LPGga 4gen Legacy/OBK H6 ja tahab just ilma gaasita mudelit siis võib ju vahetamisele mõelda :D
'05 2.0 NA 4EAT Legacy LPG >> '07 3.0 NA 5EAT Lowered OBK (Legacy Bilstein swap)

Vasta