Outback'i jõnksatus

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

Outback'i jõnksatus

#1 Postitus Postitas amox » E, 24 Mär 2008 16:41:51 +0300

Tere,
Tegemist 2001.a. sõidukiga - 2,5 automaat. Proovin selgitada. Maanteel sõites kui gaasi maha lasta, on tunda väikest jõnksatust, mitte loksu ega midagi metalset. Tundub kui inertsist tulenevat, aga igatahes sujuv see gaasi mahalaskmisel ei ole. Lihtsalt üks jõnksatus. Hiljem juba sujuv kiiruse langus. Sama ka gaasi andmisel, üks jõnksatus ja edasi juba sujuv kiiruse kasv. Ei saagi aru, mis võib seda põhjustada ja kas see üldse probleem või viga on. Võib-olla peabki nii tegema. Kuidas teistel foorumi kasutajatel sama automark sarnastes oludes käitub või mis arvate?

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

#2 Postitus Postitas uugu21 » E, 24 Mär 2008 16:57:31 +0300

Automaat....
Vahetab käiku näiteks.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#3 Postitus Postitas amox » E, 24 Mär 2008 17:17:09 +0300

Ei, usun, et käiguvahetuses asi pole. Egas ta kohe 100 pealt gaasi järgi lastes kohe käiku vaheta.

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

#4 Postitus Postitas uugu21 » E, 24 Mär 2008 17:38:58 +0300

Mu postituse idee oli tegelikult vihjata kui raske on sellise jutu peale midagi tarka öelda.
Aga muideks - 100 pealt pedaali lahti lastes toimub käiguvahetus, kolmandalt neljandale. Vaata pöördeid.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#5 Postitus Postitas amox » E, 24 Mär 2008 22:23:50 +0300

Usun, et raske:). Aitäh igatahes kaasamõtlemast. Aga ok, proovime veel. Olen vaadanud, et viimase käigu (siis 3-lt 4-le) vahetab ca. 80 pealt kui norm. sõita. Hiljem käiguvahetusi ei ole. Tõsiselt. Kõige paremini on jõnksu tunda kui sõita püsikiirusehoidjaga järsemast mäest alla. Käib kerge jõnksatus ja alles siis hakkab mootriga sujuvalt pidurdama. Keeruline seletada. Aga eks postituse mõte oligi selles, et kui teistel teeb samuti, siis ok, kui ei siis peaks hakkama teenindusest uurima. Automaatidega olen sõitnud aastaid - sellist, Subaruga sõitnud ca. 1 aasta ja algul mõtlesin, et ehk nii peabki. Lihtsalt huvist uurisin. Et andke julgelt nõu, kes oskab.

green
Postitusi: 36
Liitunud: N, 09 Mär 2006 20:57:14 +0300

#6 Postitus Postitas green » T, 01 Apr 2008 09:40:30 +0300

Samasugune "tühik" tekib mul Foresteril, kast nagu ei saaks aru kumb käik sisse lülitada, kas kõrgem või madalam.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#7 Postitus Postitas amox » K, 02 Apr 2008 13:10:58 +0300

Aa, siis nagu oleks "normaalne" selline jõnks. Kuigi jah siin pole vahet, kas kiirus on 90 või 120, aga küsimus, kas sellistel kiirustel kui vaid korraks gaas maha lasta (ca. 2 sek.) hakkab kohe käiku alla vahetama. Et jagage kogemusi antud margi ja mudeli eel- ja ülaltoodud sümptomite kohta.

Ulvar
Postitusi: 47
Liitunud: R, 23 Nov 2007 20:10:20 +0300

#8 Postitus Postitas Ulvar » K, 02 Apr 2008 14:26:32 +0300

Ma pakun, et see jõnks on ehk konverteri lukustus.

Ulvar

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#9 Postitus Postitas tnx » N, 03 Apr 2008 08:41:50 +0300

90-120 pealt ei vahetata küll käiku alla, kui just kangist ise 3 peale ei tõmba. Konverter lukustub 60+ kiirustel, aga seda ikkagi kiirendamise lõpul, mitte aeglustuse alguses.

Aga äkki on mingi padi läbi või lõtk kusagil hoopis - siis esmalt jõnksuga lähevad tükid teise asendisse. Siis pidurdamise järel uuesti kiirendama hakates peaks samuti jõnks käima.

Päris normaalne see ei tohiks ikka olla, vähemalt vana Legacy küll mingeid erilisi jõnkse ei teinud.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#10 Postitus Postitas amox » R, 04 Apr 2008 11:32:22 +0300

Jah kui uuesti asuda kiirendama, käib taas see jõnksatus. Aga imelik on see, et see just suurematel kiirustel tunda on. Linnakiirustel ja 2-3 käiguga pidurda-kiirenda kuis tahad, ei mingit jõnksu.

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

#11 Postitus Postitas uugu21 » R, 04 Apr 2008 14:17:57 +0300

Kus poolt see jõnksatus tuleb - kas mootori poolt (hääles/pööretes ka midagi tunda) või n.ö. ainult perse kaudu tunda. Normaalne see igatahes pole - mul on kogemused 01 Outbacki, 00 Foresteri ja 96 Imprezaga.

Kõige lihtsam - mine lase asjatundjatel üle vaadata (kui ise ei viitsi alla ronida). "Tavaloksud" on üldjuhul ise leitavad aga mootori ja näiteks konverteri jamadega las tegevad spetsid.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#12 Postitus Postitas amox » R, 04 Apr 2008 14:40:23 +0300

Ok. Selge pilt. Kui see norm. pole, siis kurdan Mariines. Las vaatavad.

amox
Postitusi: 13
Liitunud: E, 24 Mär 2008 15:51:07 +0300
Asukoht: Tartu

#13 Postitus Postitas amox » E, 07 Apr 2008 14:53:26 +0300

Infoks siis, et automaatkastidel on see kerge jõnks normaalne, kuna nende puhul nagu teada on nn. "esiveolise" autoga ja hakkab seal haakuma tagavedu. Oli vist nii. Manuaalkastiga on teine lugu ja seal seda jõnksu tunda ei ole.
Ja rõhutan veel - tegu on väikse jõnksuga, ei midagi metalset ega taolist. Lihtsalt veidi imelik oli, et varasematel masinatel sellist asja ei olnud.
Nii, et kõik ok.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#14 Postitus Postitas tnx » T, 08 Apr 2008 08:55:44 +0300

Kõlab nagu Mariine tüüpvastus enamustele minu küsimustele, et "Subaru puhul ongi väikesed kolksud ja loksud normaalsed, aga no kui väga tahad me võime ju vahetada ka, eks parem saab kindlasti. Too homme auto ja 30k siia".

Tagasild rakendub siis, kui rataste pöörlemiskiirused erinevad ja ilma igasuguse kolksu ja loksuta.

Vasta