Outback'i jõnksatus
Outback'i jõnksatus
Tere,
Tegemist 2001.a. sõidukiga - 2,5 automaat. Proovin selgitada. Maanteel sõites kui gaasi maha lasta, on tunda väikest jõnksatust, mitte loksu ega midagi metalset. Tundub kui inertsist tulenevat, aga igatahes sujuv see gaasi mahalaskmisel ei ole. Lihtsalt üks jõnksatus. Hiljem juba sujuv kiiruse langus. Sama ka gaasi andmisel, üks jõnksatus ja edasi juba sujuv kiiruse kasv. Ei saagi aru, mis võib seda põhjustada ja kas see üldse probleem või viga on. Võib-olla peabki nii tegema. Kuidas teistel foorumi kasutajatel sama automark sarnastes oludes käitub või mis arvate?
Tegemist 2001.a. sõidukiga - 2,5 automaat. Proovin selgitada. Maanteel sõites kui gaasi maha lasta, on tunda väikest jõnksatust, mitte loksu ega midagi metalset. Tundub kui inertsist tulenevat, aga igatahes sujuv see gaasi mahalaskmisel ei ole. Lihtsalt üks jõnksatus. Hiljem juba sujuv kiiruse langus. Sama ka gaasi andmisel, üks jõnksatus ja edasi juba sujuv kiiruse kasv. Ei saagi aru, mis võib seda põhjustada ja kas see üldse probleem või viga on. Võib-olla peabki nii tegema. Kuidas teistel foorumi kasutajatel sama automark sarnastes oludes käitub või mis arvate?
Usun, et raske:). Aitäh igatahes kaasamõtlemast. Aga ok, proovime veel. Olen vaadanud, et viimase käigu (siis 3-lt 4-le) vahetab ca. 80 pealt kui norm. sõita. Hiljem käiguvahetusi ei ole. Tõsiselt. Kõige paremini on jõnksu tunda kui sõita püsikiirusehoidjaga järsemast mäest alla. Käib kerge jõnksatus ja alles siis hakkab mootriga sujuvalt pidurdama. Keeruline seletada. Aga eks postituse mõte oligi selles, et kui teistel teeb samuti, siis ok, kui ei siis peaks hakkama teenindusest uurima. Automaatidega olen sõitnud aastaid - sellist, Subaruga sõitnud ca. 1 aasta ja algul mõtlesin, et ehk nii peabki. Lihtsalt huvist uurisin. Et andke julgelt nõu, kes oskab.
90-120 pealt ei vahetata küll käiku alla, kui just kangist ise 3 peale ei tõmba. Konverter lukustub 60+ kiirustel, aga seda ikkagi kiirendamise lõpul, mitte aeglustuse alguses.
Aga äkki on mingi padi läbi või lõtk kusagil hoopis - siis esmalt jõnksuga lähevad tükid teise asendisse. Siis pidurdamise järel uuesti kiirendama hakates peaks samuti jõnks käima.
Päris normaalne see ei tohiks ikka olla, vähemalt vana Legacy küll mingeid erilisi jõnkse ei teinud.
Aga äkki on mingi padi läbi või lõtk kusagil hoopis - siis esmalt jõnksuga lähevad tükid teise asendisse. Siis pidurdamise järel uuesti kiirendama hakates peaks samuti jõnks käima.
Päris normaalne see ei tohiks ikka olla, vähemalt vana Legacy küll mingeid erilisi jõnkse ei teinud.
Kus poolt see jõnksatus tuleb - kas mootori poolt (hääles/pööretes ka midagi tunda) või n.ö. ainult perse kaudu tunda. Normaalne see igatahes pole - mul on kogemused 01 Outbacki, 00 Foresteri ja 96 Imprezaga.
Kõige lihtsam - mine lase asjatundjatel üle vaadata (kui ise ei viitsi alla ronida). "Tavaloksud" on üldjuhul ise leitavad aga mootori ja näiteks konverteri jamadega las tegevad spetsid.
Kõige lihtsam - mine lase asjatundjatel üle vaadata (kui ise ei viitsi alla ronida). "Tavaloksud" on üldjuhul ise leitavad aga mootori ja näiteks konverteri jamadega las tegevad spetsid.
Infoks siis, et automaatkastidel on see kerge jõnks normaalne, kuna nende puhul nagu teada on nn. "esiveolise" autoga ja hakkab seal haakuma tagavedu. Oli vist nii. Manuaalkastiga on teine lugu ja seal seda jõnksu tunda ei ole.
Ja rõhutan veel - tegu on väikse jõnksuga, ei midagi metalset ega taolist. Lihtsalt veidi imelik oli, et varasematel masinatel sellist asja ei olnud.
Nii, et kõik ok.
Ja rõhutan veel - tegu on väikse jõnksuga, ei midagi metalset ega taolist. Lihtsalt veidi imelik oli, et varasematel masinatel sellist asja ei olnud.
Nii, et kõik ok.
Kõlab nagu Mariine tüüpvastus enamustele minu küsimustele, et "Subaru puhul ongi väikesed kolksud ja loksud normaalsed, aga no kui väga tahad me võime ju vahetada ka, eks parem saab kindlasti. Too homme auto ja 30k siia".
Tagasild rakendub siis, kui rataste pöörlemiskiirused erinevad ja ilma igasuguse kolksu ja loksuta.
Tagasild rakendub siis, kui rataste pöörlemiskiirused erinevad ja ilma igasuguse kolksu ja loksuta.