outback 2,5 automaat

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
silts24
Postitusi: 15
Liitunud: L, 27 Nov 2010 18:02:38 +0300

outback 2,5 automaat

#1 Postitus Postitas silts24 » R, 03 Dets 2010 23:39:52 +0300

küsiks kas automaadil on pidev 4 vedu taga või ei

alver1
Postitusi: 23
Liitunud: E, 13 Nov 2006 23:26:57 +0300
Asukoht: Viimsi

Re: outback 2,5 automaat

#2 Postitus Postitas alver1 » L, 04 Dets 2010 12:48:43 +0300

silts24 kirjutas:küsiks kas automaadil on pidev 4 vedu taga või ei

viewtopic.php?f=14&t=112&p=24778&hilit=subaru+nelivedu#p24778
5065126

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: outback 2,5 automaat

#3 Postitus Postitas suba100 » E, 06 Dets 2010 17:46:06 +0300

alver1 poolt viidatud thread'is sai sellest räägitud. Tookord postitas üks foorumlane sellise kasuliku lingi sinna: http://www.autodata.ru/st/02_sub/sub.htm

Kui vene keelt oskad, saad lugeda kolme erineva neliveoskeemi kohta, mida Subaru kasutab (vastavalt 2.5 MT, 2.5 AT, 3.0 AT).
Lühidalt öeldes on 2.5 AT ilma keskdifrita, tagumist silda veetakse läbi siduri. Vaikimisi veojõujaotusega 90:10 või 95:5, s.t. põhiliselt veavad esirattad. Kiirendamisel või kui esirattad ringi käima hakkavad, jagatakse veojõud 60:40 või 55:45, et tagarattad rohkem appi tuleksid. Päris 50:50 ei pidavat sellega saavutama.

2.5 AT skeem olevat siiski parem kui täiesti libaveolistel masinatel kasutatav (s.t. vaikimisi jaotusega 100:0), millel tagasild laksuga külge tõmmatakse. Kuna 2.5 AT-l on tagasild mingil määral pidevalt töös, siis pidavat veojõu jaotuse muutmine ühtlasemalt toimuma.

3.0 AT omab keskdifrit, vaikimisi veojõud 45:55 tagumiste kasuks.
Nagu ma aru saan, omab keskdifriga masin kahte eelist:
a) mõlemad sillad on pidevalt (ühtlaselt) töös, mis aitab libedusest tingitud probleeme ennetada, näiteks maanteel möödasõitu sooritades üle lume-/jääribade teise ritta ronides ei pea esirattad ringi käima hakkama enne, kui tagasillale rohkem veojõudu antakse;
b) kurvilisel teel on võimalik pidevalt 4 ratast töös hoida. Ilma keskdifrita (s.t. kui tagasilda veetakse läbi siduri) tuleb tagasild kurvis lahti lasta selleks, et kõik 4 ratast saaks erineva teepikkuse läbida. Teine võimalus oleks sildadevahelist sidurit libistada, aga seda vaevalt tehakse.

Samas, kui ma sulle ausalt ütlen, siis igapäevasõite tehes sa neid erinevusi ilmselt tähele ei pane, sest tavaliselt läheb sul nelivedu vaja ainult libedates oludes kohalt liikuma pääsemiseks (või läbi lumelöga/pori rühkimisel), aga sellega saavad ka 2.5 AT masinad vabalt hakkama.

MartS
Postitusi: 42
Liitunud: N, 09 Aug 2007 15:29:05 +0300

Re: outback 2,5 automaat

#4 Postitus Postitas MartS » E, 06 Dets 2010 19:12:25 +0300

Sellelt vene lehelt lugesin punkti '1.2. VTD AWD' alt välja, et osa automaate on siiski pideva 4-veoga - 45:55 skeemiga (konkreetselt siis need masinad mille Trasmission Type algab TV1.. markeeringuga). Ja nendel mudelitel on siis ka juures VDC optsioon.

Olen just proovinud ka aru saada, kuidas enda Legacy toimib ja ikka veel otsingutel. Kusjuures Transmissin Type on just see TV1... algusega.

Mart
Legacy 99 2,5 AT

suba100
Postitusi: 25
Liitunud: T, 06 Apr 2010 14:13:05 +0300

Re: outback 2,5 automaat

#5 Postitus Postitas suba100 » E, 06 Dets 2010 19:28:32 +0300

Mart, huvi pärast küsin, mis masin sul on? Ma olen aru saanud, et Legacy'dest ja Outback'idest peaks VTD AWD olema ainult 3.0 AT masinatel.

Või omavad 2.5 AT VDC mudelid ka seda sama VTD AWD-d?

MartS
Postitusi: 42
Liitunud: N, 09 Aug 2007 15:29:05 +0300

Re: outback 2,5 automaat

#6 Postitus Postitas MartS » E, 06 Dets 2010 21:41:40 +0300

Mul on 99 aasta Legacy III BE/BH. Mille järgi saaks täpselt uurida? VIN kood või Transmission Type ?
Legacy 99 2,5 AT

Vasta