Rehvid
Rehvid
Hey,
milliste rehvidega sõidate suvel, millistega talvel ? Mõõt / Tootja / Rahulolu pidamise ja müraga
Eriti huvitab just viimane generatsioon aga tulevikuks kõigile lugemiseks vist oleks huvitav kõiki teada - eriti teadmine kas olete originaalis olevate yokohamadega jätkanud või ei.
afaik on uuel outbackil on vaikimisi all:
225/60R17 Yokohama ...
võibolla on kellegil kogemusi ka näiteks mõne 215/60R17 rehviga ? Continental ? Bridgestone ? Goodyear ? ... ?
milliste rehvidega sõidate suvel, millistega talvel ? Mõõt / Tootja / Rahulolu pidamise ja müraga
Eriti huvitab just viimane generatsioon aga tulevikuks kõigile lugemiseks vist oleks huvitav kõiki teada - eriti teadmine kas olete originaalis olevate yokohamadega jätkanud või ei.
afaik on uuel outbackil on vaikimisi all:
225/60R17 Yokohama ...
võibolla on kellegil kogemusi ka näiteks mõne 215/60R17 rehviga ? Continental ? Bridgestone ? Goodyear ? ... ?
Re: Rehvid
mul praegu suvalised m+s id all mõte liigub Michelin Pilot Sport poole aga pole rehvideni veel jõudnud
keegi võiks soovitada küll häid rehve. ise huvitun rohkem heast igapäeva rehvist, päris rajarehvi veel osta ei plaani.
ja kuna eestis pidevalt vihma sajab, siis peaks ka vihmaga pidamist olema.
keegi võiks soovitada küll häid rehve. ise huvitun rohkem heast igapäeva rehvist, päris rajarehvi veel osta ei plaani.
ja kuna eestis pidevalt vihma sajab, siis peaks ka vihmaga pidamist olema.
Re: Rehvid
Tsiteerides viimases Top Gear Eestis ilmunud Clarksoni kolumnit, siis rehvidega pole sisuliselt mitte midagi muutunud pärast leiutamist. Ikka sama must ring, ainult raha küsitakse üha enam.
Rehvi muster tuleb valida vastavalt teekattele, millel peamiselt sõidetakse. Üldiselt on klassikalisel asfaldimustril müra-pidamise suhe kõige parem. Kauge kaarega tasub käia mööda V mustrist, mille müra on lihtsalt võimatu taluda. Kõiksugu rehvitestid (mida teevad autoajakirjad) on sellised, et tulemus kehtib ainult sama mõõdu ja samal autol sama veermikuga. Teistel autodel võib anda oluliselt erinevat tulemust.
Üldiselt ei soovita kitsamaid ja seeläbi ka madalamaid rehve alla panna (ka talveks). Mida laiem ja kõrgem rehv, seda paremini peab ja on mingigi sõidumugavus alles jäänud avatud liiklusega teedel ja legaalsetel kiirustel. Mida laiem rehv, seda vähem igasugu auke see läbib
Ise eelistan võimaluse korral Michelini toodangut, aga väga olulist vahet pole ühelgi premium klassi tootjal. Mingid suvalised hiinakad võivad olla tehtud plastmassist ja see ei pruugi meeldiv olla enam.
Rehvi muster tuleb valida vastavalt teekattele, millel peamiselt sõidetakse. Üldiselt on klassikalisel asfaldimustril müra-pidamise suhe kõige parem. Kauge kaarega tasub käia mööda V mustrist, mille müra on lihtsalt võimatu taluda. Kõiksugu rehvitestid (mida teevad autoajakirjad) on sellised, et tulemus kehtib ainult sama mõõdu ja samal autol sama veermikuga. Teistel autodel võib anda oluliselt erinevat tulemust.
Üldiselt ei soovita kitsamaid ja seeläbi ka madalamaid rehve alla panna (ka talveks). Mida laiem ja kõrgem rehv, seda paremini peab ja on mingigi sõidumugavus alles jäänud avatud liiklusega teedel ja legaalsetel kiirustel. Mida laiem rehv, seda vähem igasugu auke see läbib
Ise eelistan võimaluse korral Michelini toodangut, aga väga olulist vahet pole ühelgi premium klassi tootjal. Mingid suvalised hiinakad võivad olla tehtud plastmassist ja see ei pruugi meeldiv olla enam.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Rehvid
Lai rehv ujub, möliseb ning kisub.Ainult talvelamellil on laiemana veidi paremad pidamisomadused. Talvel on kitsam ja kõrgem rehv kohe kindlasti võitja....huvitav miks küll piik ja nael võitlusrehvid kitsad on? Suvel sõltub sõitja eelistusest, kõige optimaalsem on tavaliselt ikkagi originaalmõõt.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Rehvid
Ma ise olen mõelnud praegu suveks nt:
* originaal yokohamad 225/60R17
* Continental ContiPremiumContact 2 215/60R17. 1cm kitsamad ja 12mm väiksem diameeter...
* Continental ContiCrossContact LX 225/60R17
Talveks siis vastavalt sama mõõt olenevalt suve omast (varuratas siis samas mõõdus):
* Continental ContiVicingContact 5 215/60R17 lamell
* Bridgestone (..)
Enamasti liigun asfaldil ja linnas aga eks suvel saa võetud alati eestimaast viimast - kõik külad ja linnad vaja läbi sõita. Ette jääb igasuguseid teid.
On mingeid teisi arvamusi/eelistusi?
* originaal yokohamad 225/60R17
* Continental ContiPremiumContact 2 215/60R17. 1cm kitsamad ja 12mm väiksem diameeter...
* Continental ContiCrossContact LX 225/60R17
Talveks siis vastavalt sama mõõt olenevalt suve omast (varuratas siis samas mõõdus):
* Continental ContiVicingContact 5 215/60R17 lamell
* Bridgestone (..)
Enamasti liigun asfaldil ja linnas aga eks suvel saa võetud alati eestimaast viimast - kõik külad ja linnad vaja läbi sõita. Ette jääb igasuguseid teid.
On mingeid teisi arvamusi/eelistusi?
Re: Rehvid
Ma lihtsalt arvaks veel niipalju, et kui originaalist väiksem diameeter panna, siis näitab spido veel rohkem metsa kui ta seda muidu teeb. St tehases pannakse spido "meelega" rohkem näitama, kui on tegelik kiirus, tootjatel on see muudetud "suurus" veidi erinev, kuid pole veel kohanud täpse spidoga masinat.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Rehvid
Hetkel veereb Bridgestone Potenza GIII aga need hakkavad varsti lõpusirgele saama ja järgmine valik on Yokohama Advan Neova ad08.
Eelmise autoga sõitsin bridgestone potenza re01r'dega, väga hea rehv oli. Nende pärast otsustasin taas "tänavasliki" peale minna.
Veel olen kasutanud Toyo proxes t1-r rehvi pikemalt.
Aaro
Eelmise autoga sõitsin bridgestone potenza re01r'dega, väga hea rehv oli. Nende pärast otsustasin taas "tänavasliki" peale minna.
Veel olen kasutanud Toyo proxes t1-r rehvi pikemalt.
Aaro
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited
Re: Rehvid
kas "tänavaslik" vihmaga peab?
Re: Rehvid
Kitsad talverehvid ralliautodel on selle pärast, et need annavad ikkagi siis efekti kui liikluseks avatud teedele mõeldud kiiruseid tunduvalt ületada.
Outbacki mõte on ju kõrgus ja kui seda allapoole tuua, siis võinuks juba Legacy osta. Need 60 kõrgusega rehvid on Eestis vähelevinud ning enamasti pole isegi rehvimüüjate hinnakirjades sees. Küll aga on annab neid tellida kui rehvide maaletoojalt või mõnelt kobedamalt edasimüüjalt. Hinnad on sellised nagu nad on (ca 200+ € rehv).
Kui peamiselt sõita ikkagi ainult asfaldil ja linnas, siis ei tasu küll hakata mingit A/T mustrit alla panema, vaid ikkagi tavaline asfaldimuster. A/T peale võiks mõelda siis kui auto peamiselt kruusal ja pinnasteedel liiguks ja igasugu ilmaga.
Olen liiva sees suhteliselt kulunud asfaldirehviga tõmmanud sinna kinni jäänud 3 tonnist Transitit välja. Liikus küll.
Outbacki mõte on ju kõrgus ja kui seda allapoole tuua, siis võinuks juba Legacy osta. Need 60 kõrgusega rehvid on Eestis vähelevinud ning enamasti pole isegi rehvimüüjate hinnakirjades sees. Küll aga on annab neid tellida kui rehvide maaletoojalt või mõnelt kobedamalt edasimüüjalt. Hinnad on sellised nagu nad on (ca 200+ € rehv).
Kui peamiselt sõita ikkagi ainult asfaldil ja linnas, siis ei tasu küll hakata mingit A/T mustrit alla panema, vaid ikkagi tavaline asfaldimuster. A/T peale võiks mõelda siis kui auto peamiselt kruusal ja pinnasteedel liiguks ja igasugu ilmaga.
Olen liiva sees suhteliselt kulunud asfaldirehviga tõmmanud sinna kinni jäänud 3 tonnist Transitit välja. Liikus küll.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Rehvid
Kitsama rehvi eelis talvel on selles, et ta lõikab paremini läbi igast lobjaka ja lumevaaludest. Tõenäoliselt on ka tänu suuremale survele per kontakti cm2 jääl pidamine parem naeltel. Kui valid kitsama rehvi siis on elementaarne, et sa valid ka suurema profiili, et diameeter jääks samaks. Boonusena tuleb kaasa mugavam sõit igast jääkonarustel.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: Rehvid
Mul on suuresti kitsama rehviga samad arvamused ja sellised vastu arvamused:
Duster: ma seda valetamist väga ei põe, nagu sa ytlesid siis nagunii valetab
Aaro: miks uueks yokohamat eelistad?
Tiit: kõrgusega nõus, aga ma ei tea kas see 0,6 cm on nii väga kaotus
Miks ma kitsamat mõtlen on just eelkõige talverehvipärast. Eriti kui lamell... Ning hea oleks kui talverehv oleks sama lai kui suverehv - just varuratta pärast.
Muuhulgas tekib kohe ka vist kergem veeretakistus aga natuke rohkem pööret sama kiiruse jaoks.
Aga kokkuvõtteks puudub meelekindlus yhe või teise valiku kasuks st tunduvad mõlemad oma miinusete ja boonustega
Duster: ma seda valetamist väga ei põe, nagu sa ytlesid siis nagunii valetab
Aaro: miks uueks yokohamat eelistad?
Tiit: kõrgusega nõus, aga ma ei tea kas see 0,6 cm on nii väga kaotus
Miks ma kitsamat mõtlen on just eelkõige talverehvipärast. Eriti kui lamell... Ning hea oleks kui talverehv oleks sama lai kui suverehv - just varuratta pärast.
Muuhulgas tekib kohe ka vist kergem veeretakistus aga natuke rohkem pööret sama kiiruse jaoks.
Aga kokkuvõtteks puudub meelekindlus yhe või teise valiku kasuks st tunduvad mõlemad oma miinusete ja boonustega
Re: Rehvid
Valetamine mängib siis rolli, kui võtad auto liisingusse ja Sul on läbisõidupiirang ees. Kohe välja ostes ei oma see tõesti muud rolli.
See 215 vs 225 varuratta juures ei mängi väga rolli, sest varuratas on niigi esimese töökojani sõitmiseks, mitte pikaks kasutuseks. Erinevatel rehvimudelitel erinevad reaalsed mõõdud niikuinii tüüpsetest markeeringutest, ehk juba sealt tuleb erinevus sisse.
See uuel autol kohe rehvide välja vahetamine on pigem siiski psühholoogiline kui mingit reaalset efekti omav. olen sõitnud Michelin Energy Saver, Continental SportContact, Continental PremiumContact 2, Nokian Z, GoodYear Hydragrip, Bridgestone Turanza ER300 lisaks suvalised Matadorid, Rotexid, Sava jne suverehvidega ning absoluutselt pole mitte mingit vahet olnud igapäevakasutuses. Teed on olnud peamiselt Lõuna-Eesti kuplite vahel ning asfalt ja kruus pooleks (ca 40-55k aastas).
Ainult mingit kindlat tootjat pole ka mõtet eelistada, sest igal tootjal on erinevates hinnaklassides ja suunitlusega seeriad. Pole mõtet võrrelda ühe tootja tänavaslikki teise tootja igapäeva asfaldirehviga.
See 215 vs 225 varuratta juures ei mängi väga rolli, sest varuratas on niigi esimese töökojani sõitmiseks, mitte pikaks kasutuseks. Erinevatel rehvimudelitel erinevad reaalsed mõõdud niikuinii tüüpsetest markeeringutest, ehk juba sealt tuleb erinevus sisse.
See uuel autol kohe rehvide välja vahetamine on pigem siiski psühholoogiline kui mingit reaalset efekti omav. olen sõitnud Michelin Energy Saver, Continental SportContact, Continental PremiumContact 2, Nokian Z, GoodYear Hydragrip, Bridgestone Turanza ER300 lisaks suvalised Matadorid, Rotexid, Sava jne suverehvidega ning absoluutselt pole mitte mingit vahet olnud igapäevakasutuses. Teed on olnud peamiselt Lõuna-Eesti kuplite vahel ning asfalt ja kruus pooleks (ca 40-55k aastas).
Ainult mingit kindlat tootjat pole ka mõtet eelistada, sest igal tootjal on erinevates hinnaklassides ja suunitlusega seeriad. Pole mõtet võrrelda ühe tootja tänavaslikki teise tootja igapäeva asfaldirehviga.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Rehvid
65 profiiliga on odavam rehv vs 60.
A.
A.
Audi A3 Ambition DSG '13; VW Golf Highline DSG ´11
Re: Rehvid
mis see igapäeva rehv teie jaoks on? minule tähendab see seda, et pidamist on nii kuiva kui märjaga.
ja pidamist sooviksin ikka maksimaalselt! ja iga ilmaga!
ja pidamist sooviksin ikka maksimaalselt! ja iga ilmaga!
Re: Rehvid
Siis peab olema mitu jooksu rehve:oioioi kirjutas:mis see igapäeva rehv teie jaoks on? minule tähendab see seda, et pidamist on nii kuiva kui märjaga.
ja pidamist sooviksin ikka maksimaalselt! ja iga ilmaga!
1. kuiva ilma asfaldirehv
2. vihmase ilma asfaldirehv
3. kruusarehv
4. talverehv
5. piigid
Igapäeva rehvi muster on seda tüüpi:
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.