Tagaluugi kojamehe hooldus

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Tagaluugi kojamehe hooldus

#1 Postitus Postitas Reix » P, 04 Nov 2012 22:12:09 +0300

Viimasel ajal tagaluugi kojamees on käitunud kuidagi laisavõitu. Nädala esimese pooles poos süsteem üldse kinni ja kojamehe luud jäi vapsee poole klaasi peale pidama. Tookord sai manuaalselt pisut tagant aidatud ning luud liikus vaevaliselt edasi.
Kuna tundus, et niiviisi võib asi varsti lihtsalt maha põleda, siis väikese mõttetöö tulemusena sai täna kojamehe võlli kummitihendi vahelt wd40 vahele pritsitud. Mõne aja möödudes 3 korda protseduuri korrates töötas tagumine kojamees erksamalt kui kunagi varem.

Jutu kokkuvõtteks võib öelda, et tundub, et Eesti tingimustes on mõistlik antud sõlme aegajalt õlitada, muidu tuleb tõenäoliselt mahapõlenud kojamehemootorit vahetama hakata.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#2 Postitus Postitas BlackRabbit » P, 04 Nov 2012 22:33:59 +0300

Eesti tingimustes tuleks el-akende liugurid samuti õlitada. Subarutel liiguvd need ka vanemana suhteliselt reipalt kuid Audil jäid need ja ka kojamehed suhteliselt laisaks ja akende liikumiskiirus taastus peale korralikku määrimist.

Xanath
Mechanic
Postitusi: 264
Liitunud: N, 21 Juul 2011 01:44:23 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#3 Postitus Postitas Xanath » E, 05 Nov 2012 03:43:47 +0300

Noojah... minu omal on see mootor juba õhtal. Naljakas kuidas hakkas välja surema, iga korraga aina aeglasemalt ja ühel hetkel vsjo. :lol: Mootor kõrbes täiesti läbi ja tegelt arvan, et ega WD40 lõpuni ei aita, sest seal vahel on ise kohutav roostekiht ja see puhastamata kuskile ei kao. Mina isiklikult soovitaks vahepeal täiesti lahti võtta ja see "varras" ühesõnaga roostest puhtaks täiesti küürida. :P

Romulast küsisin pakkumist mootori kohta, öeldi hinnaks 150€. Esindusest uurinud pole.
16 Outback Summit - Izzzzadaily. No, really...
08 Legacy Spec-B 3.0AT... nope soz, MT now - Lil bit charged. Being forged... <-- Proekt´or sumtin´
05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...

obkinc
Postitusi: 30
Liitunud: N, 05 Apr 2012 16:05:26 +0300

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#4 Postitus Postitas obkinc » E, 05 Nov 2012 12:27:31 +0300

Minumeelest on Outbacki akende ajamid kah üks selline moment mis tema robustsest iseloomust märku annab - kui sakslasel jookseb pehme sumina saatel vaikselt klaas üles ja peatub pehme puudutusega aknaraamis siis Subarul jookseb ikka kiire käiguga toorelt laksuga aknaraami kinni nagu giljotiini tera, vahele ei tahaks jääda:)

(off-topic)

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#5 Postitus Postitas Reix » E, 05 Nov 2012 20:44:08 +0300

Xanath kirjutas:
Romulast küsisin pakkumist mootori kohta, öeldi hinnaks 150€. Esindusest uurinud pole.

See ikka räme hind romula kohta ju :twisted:
Sõbra masinale saime 60eur koos km arvega Veoexperdi vms lammarist Vana Väänas. Esinduse hind oli vist gramm 200eur peale.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Galancer
Subaruaff
Postitusi: 67
Liitunud: K, 06 Apr 2011 10:16:14 +0300

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#6 Postitus Postitas Galancer » E, 26 Nov 2012 00:12:20 +0300

See mootori malfunction on neil vist suht levninud-mingi hetk (ca 6 kuud) tagasi küsisin esindusest-170 kohalikku oli olemas:)
Keeldusin viisakalt ja pesen edaspidi käsitsi,vett tuleb ikka sealt lülitist/hoovast kenasti keerates:)
Kuigi psühholoogiliselt häirib,et üks asi ei tööta autol...elan üle :lol:
WD40-ne nalja jmt olen ka proovinud-ei aita:)
Reix kirjutas:
Xanath kirjutas:
Romulast küsisin pakkumist mootori kohta, öeldi hinnaks 150€. Esindusest uurinud pole.
See ikka räme hind romula kohta ju :twisted:
Sõbra masinale saime 60eur koos km arvega Veoexperdi vms lammarist Vana Väänas. Esinduse hind oli vist gramm 200eur peale.
OB 2002 2.5 AT vehicle nr 2
WRX 2003 Daili Driver, GONE!
Legacy OB 1998 2.5 AT, SOLD!

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#7 Postitus Postitas HUNT113 » T, 27 Nov 2012 02:03:58 +0300

Mõned korrad olen kah ta lahti kiskunud, varda ära puhastanud ja uue määrde sisse toppinud. Viimane kord oli teine päris ära surnud, kuid uued harjad sisse ja töötab jälle :D
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

watsek
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: N, 08 Juul 2010 21:45:55 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#8 Postitus Postitas watsek » T, 27 Nov 2012 15:34:01 +0300

Mina oma Foresteril kakkusin tsirka üle aasta tagasi selle lahti. Varras oli täiega kinni oksudeerunud. Puhastasin kõik korralikult ära. Määrisin tehnilise vaseliiniga. Siiani funkab. Soovitav oleks seda aegaajalt kasutada. Isegi siis kui otseselt vajadust ei ole. See tuleb lihtsalt kasuks.
Forester XT + Bugeye.
Ei ole olemas põhjust miks peaks piinama end pooleveolisega.

Xanath
Mechanic
Postitusi: 264
Liitunud: N, 21 Juul 2011 01:44:23 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#9 Postitus Postitas Xanath » R, 30 Nov 2012 19:46:00 +0300

HUNT113 kirjutas:Mõned korrad olen kah ta lahti kiskunud, varda ära puhastanud ja uue määrde sisse toppinud. Viimane kord oli teine päris ära surnud, kuid uued harjad sisse ja töötab jälle :D
Uued harjad sisse. Mõtled päris vasktraadi uuesti ümber mässimist? Oli seda raske teha, punusid täpselt nagu eelmine oli? Seda seal siiskist mõningad meetrijaod ju. :P Näpunäiteid ehk mõningaid?
16 Outback Summit - Izzzzadaily. No, really...
08 Legacy Spec-B 3.0AT... nope soz, MT now - Lil bit charged. Being forged... <-- Proekt´or sumtin´
05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#10 Postitus Postitas Reix » R, 30 Nov 2012 20:35:18 +0300

Xanath kirjutas:
HUNT113 kirjutas:Mõned korrad olen kah ta lahti kiskunud, varda ära puhastanud ja uue määrde sisse toppinud. Viimane kord oli teine päris ära surnud, kuid uued harjad sisse ja töötab jälle :D
Uued harjad sisse. Mõtled päris vasktraadi uuesti ümber mässimist? Oli seda raske teha, punusid täpselt nagu eelmine oli? Seda seal siiskist mõningad meetrijaod ju. :P Näpunäiteid ehk mõningaid?
Sa pead vist mähist silmas, harjasid ei pea vasktraadi sisse mässima.
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Xanath
Mechanic
Postitusi: 264
Liitunud: N, 21 Juul 2011 01:44:23 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#11 Postitus Postitas Xanath » R, 30 Nov 2012 20:44:27 +0300

Jah tõepoolest... mõtlesin praegu valesti. :D
16 Outback Summit - Izzzzadaily. No, really...
08 Legacy Spec-B 3.0AT... nope soz, MT now - Lil bit charged. Being forged... <-- Proekt´or sumtin´
05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Tagaluugi kojamehe hooldus

#12 Postitus Postitas HUNT113 » L, 01 Dets 2012 12:39:18 +0300

Reix kirjutas:
Xanath kirjutas:
HUNT113 kirjutas:Mõned korrad olen kah ta lahti kiskunud, varda ära puhastanud ja uue määrde sisse toppinud. Viimane kord oli teine päris ära surnud, kuid uued harjad sisse ja töötab jälle :D
Uued harjad sisse. Mõtled päris vasktraadi uuesti ümber mässimist? Oli seda raske teha, punusid täpselt nagu eelmine oli? Seda seal siiskist mõningad meetrijaod ju. :P Näpunäiteid ehk mõningaid?
Sa pead vist mähist silmas, harjasid ei pea vasktraadi sisse mässima.
Jah, mul aitas vaid õiget mõõtu harjade installeerimisest.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Vasta