Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Esmaspäev, 14 Okt 2019 02:20:09 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 10:20:57 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Sept 2009 00:41:41 +0000
Postitusi: 159
Hei, selline idee mul, et tahan muuta originaal udutuled lisatuledeks. Nimelt oleks plaan ühendada täistuledega. Lisada udukasse xenon pirn ja tõsta valgus kõrgemale. Siit siis küsimus, kas see on võimalik ja vbl saab üldse terve laterna välja vahetada juba xenon lisatule vastu. Sel viimasel juhul ehk keegi teab mis sinna istuda võiks. Autoks siis 04-06 OB

_________________
2006 Outback 2.5 AT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 14:22:22 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Dets 2012 11:07:11 +0000
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Meie seadustega: udutule enda tähise tõttu ei tohi see tuli kuidagi koos täistulega töötada, olenemata pirnist.
Ise panin oma classikule udukate asemele hella luminator tüüpi kaug tuled (sobivad pm 1:1-le classiku stangesse), hetkel kahjuks udukate lüliti alt, kiiruga proovisin ka täistulede releelt nn ergutust võtta ja seda udukate omale viia, kuid tulesi tööle ma koos täistuledega ei saanud. Kui keegi hakkama saab, siis võib mõned näpunäited siia ka tuua !

Aga minu soovitus on küll lisa xenon kaugtuled paigaldada, mitte udukaid peedistada.




Jürgen,

_________________
Tervitades Jürgen


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 14:52:57 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Sept 2009 00:41:41 +0000
Postitusi: 159
selge, kui seadus lubab uduka kaugtule vastu vahetada siis on korras. Järele jääb küsimus, et milline sinna sobib :)

_________________
2006 Outback 2.5 AT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 19:31:27 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Neljapäev, 21 Juul 2011 01:44:23 +0000
Postitusi: 246
Asukoht: Tallinn
Originaalis läheb udukatesse H3, kaugtuledesse HB3 ja lähituli siis H7.
Plaan endalgi xenon udukatesse toppida, olenemata, et see keelatud on. Pole lihtsalt aega olnud tegeleda hetkel.
Ja udukatel on seal nurgas üleval üks kruvi, mida keerates saab nende kõrgust reguleerida kusjuures.

_________________
MY08 Legacy Spec-B 3.0AT - Lil bit charged. Being forged...
MY05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 20:10:30 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Dets 2012 11:07:11 +0000
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Küsimus on aga milleks udukasse xenon panna ja kaasliiklejaid peedistada udukaid pooltulede asemel sõites ? :oops:
Ma näen (homeinstall) xenoni vajadust vaid kaugtuledes nagu ka teemaalgatajagi mainib, et seljuhul ühendada udukad kaugtuledega sama lülituse alla, vastasel juhul on tegevus vaid oma aja ja raha raiskamine.

_________________
Tervitades Jürgen


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 20:30:55 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Teisipäev, 25 Mär 2008 22:28:59 +0000
Postitusi: 1222
Asukoht: lõunaosariigid
Kaugtulesid vastu asfalti pole väga mõtet panna. Need ei valgusta ikkagi mitte midagi. Selleks et tuli teed valgutaks, peab see olema väikese kaldega, vastasel juhul kaob valgus lihtsalt õhku või valgustab puude latvu mitte teepinda. Seega peavad olema kaugtuled võimalikult kõrgel, et neist kasu oleks. See udukate asemel vähendab tegelikku tee nägemise ulatust, kuna silm fokuseerib lähedal olevale valgemale alale ning kauguses jäävad loomade silmad ikkagi nägemata.

Tuled on ikkagi ennekõike pimedal ajal turvalise sõidu peamine osa, mitte "näeb äge välja" tuuningelement.

_________________
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Nov 2013 21:22:42 +0000 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Nov 2010 22:42:45 +0000
Postitusi: 45
kaugtuledesse võib panna nt Osrami "HB3 Night Breaker"-id või viilides ka Philipsi HIR-1 e 9011-d. viimaste saamine siit riigist on keeruline, Osrami ladu/müük elab Kadaka teel.
udukate kaugtulede lisaks ümberehitamine on totrus - nurk vale, peedistad vastutulijaid ning kaug/lähi ümberlülituse järel on silmad paar sekundit täielikus "kotis", st ei näe praktiliselt peale teeääre või juttide (kuhu siis vaatad) peaaegu midagi.
GE väljamõeldud HIR x`i teemadel (kasutatakse juba ka meil müüdavatel autodel, nt Hyundai x35, kuid isegi teenindusel on sokk suus) lihtsalt guugelda.


Viimati muutis jacek, Pühapäev, 10 Nov 2013 18:23:26 +0000, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 08 Nov 2013 00:55:12 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Neljapäev, 21 Juul 2011 01:44:23 +0000
Postitusi: 246
Asukoht: Tallinn
Udukad võivad väga hästi kaugtuledena näidata, kui panna 100watised pirnid sisse ja reguleerida need tuled võimalikult üles. Tõesti hästi valgustavad ja vägagi kaugele. Valgus ise on küll nõme kollane ja vastutulijaid häirib see kindlasti ka, ise ära proovitud. Sama võib teha ka kaugtuledega, kui tahad paremat nähtavust. 100watiste miinus on see, et on võimalik, et pika aja jooksul hakkab veidi kõrvetama tulesid seestpoolt nagu targemad seda väidavad, aga minul udukates need küll midagi ei teinud ja kasutasin ma neid päris pikalt ja pidevalt.

_________________
MY08 Legacy Spec-B 3.0AT - Lil bit charged. Being forged...
MY05 Outback 2.5AT - Jäi lahjaks...


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 08 Nov 2013 01:22:25 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3479
Asukoht: Pärnu
100 vatistest hoiaks küll eemale. Endal kogemus käes - kärsatas juhtmed ja pistiku läbi.

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 08 Nov 2013 10:41:44 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Sept 2009 00:41:41 +0000
Postitusi: 159
Minu eesmärk ei olnud tuuningut teha. Ma ei kasuta linnas sõites udukaid. Kuna mendid keeravad nii kuis saavad. Minu eesmärk oli neid tulesid kasutada täistule lisana maanteel. Või kui mõni mongol maanteel vastu sõidab ja oma täistulesid välja ei lülita. Mul papsil on korralikud xenon prosed maasturil katusel. Kui keegi julgeb tüli norida siis peale seda välgatust mõtleb elu üle järele. See oleks vaid üks pluss selle juures. Aga kuna ma sõidan ka vahest maanteed nii metsa vahel kui ka lagendike piirkonnas siis tunnen puudust valgustusest. Niisama on neist udukatest vähe kasu, aga kui tõsta võimsust siis võiks isegi neid kasutada.

_________________
2006 Outback 2.5 AT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 08 Nov 2013 12:06:42 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Sept 2013 16:57:41 +0000
Postitusi: 192
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
ixidor kirjutas:
Aga kuna ma sõidan ka vahest maanteed nii metsa vahel kui ka lagendike piirkonnas siis tunnen puudust valgustusest. Niisama on neist udukatest vähe kasu, aga kui tõsta võimsust siis võiks isegi neid kasutada.

IMHO, need udukad asuval liiga madalal. Sama teema näiteks 2013 Legacy'l. Täiesti mõttetud asjad. Kui tahad valgust ette juurde saada, pane paar korralikke xenon lisatulesid üles stangele iluvõre juurde ehk põhituledega enamvähem samale kõrgusele.
EDIT: vt. näiteks rallimasinaid nö. öö-seades, kus neil lisakauged asuvad - päris kõrgel.

_________________
Legacy TD 2013
Focus RS 2018


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 08 Nov 2013 19:12:26 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Teisipäev, 25 Mär 2008 22:28:59 +0000
Postitusi: 1222
Asukoht: lõunaosariigid
Ixidor, enne kui teisi liiklejaid mongoliteks sõimama hakata tasuks ikkagi peeglisse ka vaadata.

Vastu sõitvate autode tuledesse ei tohi niikuinii vaadata. Kuigi inimese silmade vaateväli on küll peaaegu 180 kraadi, siis teravustamise toimub ainult keskmises 3-4 kraadises osas. Liikumiskiiruse suurenedes see väheneb veelgi ja äärealadel muutub nägemine üldse mustvalgeks või kaob üldse. Seega vaadates otse ette, kergelt paremale, ei saagi kaugtuled üldse pimestada. Mind näiteks ei häiri kaugtuledega vastu sõitev auto, küll aga need, kes vahetavad 1-2 km enne kohtumist lähitulede peale ja siis kukuvad vilgutama. Kui mul kaugtuled valgustavad 150 m, siis ei saa need mitte mingi nipiga ka veel 300 m peal pimestada. Vanasti oli liikluseeskirjas sees, et tuled tuleb ümber vahetada 300 m peal, kuid uuest Liiklusseadusest on see punkt üldse eemaldatud. Miks? - Ilmselt selle pärast et teatavates situatsioonides ei pruugigi kaugtuli üldse pimestada. Näiteks piisavalt järsus väliskurvis liikudes, osades mäest üles ja mäest alla situatsioonides jne.

Vähemasti minule õpetati küll autokoolis korrektset ja matemaatikast ja optika reeglitest lähtuvat tulede kasutamist. Lugedes foorumites inimeste teadlikust tulede kasutamisest, siis ilmselt tänapäeva autokoolides on keskendutud ainult ja ainult testide pähe tuupimisele, et eksamilt läbi saada.

Natuke matemaatikat:
Kui kaugtuled valgustavad 150 m, siis vastasuunas sõitvate autode valgusvihud kohtuvad, kui autod on üksteisest 300 m kaugusel. Vahetades 300 m peal lähitulede peale, mis valgustavad 45-50 m (autod, mille tulede kõrgus on 45-50 cm maapinnas), jääb kahe auto vahele 300-2*50 ~ 200 m täiesti valgustamata ala. Vahetades kaugtuled lähitulede peale kui autod on üksteisest 150 m kaugusel, siis jääb 150-2*50 ~ 50 m valgustamata ala.

Natuke optikat:
Valguskiired murduvad ja langevad. Tulede valgustugevus langeb kauguse suurenedes. Inimese silm fokuseerib kõige paremini tugevalt valgustatud alale. Kui inimene ereda valguse käest äkki pimedasse satub, siis ei näe ta algul midagi. Pikkamööda tekib videvikunägemine. Kui silm satub pimedast valgesse, siis tekib oluliselt kiiresti nägemine. Mida lähemal autole on tugevamini valgustatud ala, seda lähemale inimese silm näeb, kuna sinna on nägemisteravus fokusseeritud. Sellest tekib arvamus, et näen paremini, tegelikult aga näeb lähedal oleva valge laigu tõttu hoopis halvemini.

Natuke tehnilist aspekti:
Eesmise udutule tekitatud valgusvihul peab olema ülal järsk, selgelt nähtav valguse ja varju piir. Sellest lähtuvalt on välistatud udutulest tõusvad valguskiired. Lähtudes, et udutuli on ca 35 cm kõrgusel, siis udutulede valgusulatus saab olla heal juhul 30 m, enamasti aga 15-20 m. Kuigi visuaalselt on kõik tuled ühesugused, siis tegelikult mõjutab väga palju tule toimimist reflektori kuju. Kui reflektor on projekteeritud valgustama 20 m ulatuses, siis mehed kes panevad selle valgustama nagu kaugtule 100+ m, on tõsised Bläck Rokiti tüüpi, tehes peedist pesumasinale trumli.

See häma mida igal pool aetakse, et vaheta ainult pirnid ksenoonide vastu ja tuled valgustavad kohe 3 korda kaugemale on matemaatiliselt ja füüsikaliselt võimatu. Äärmisel juhul on võimalik saavutada kaugemale valgustatud ala tänu sellele, et pirni tekitatav valgustugevus on suurem ning valgustab muidu hämarana tundunud alasid natuke kaugemale. Kindlasti aga pole võimalik, et valgustab kaugemale kui reflektor võimaldab. Tihti on selle põhjuseks et hiina pirnil on kaarleegi asukoht vale ning reaalselt polegi võimalik tuld paika reguleerida, et see oleks kõigile turvaline.

_________________
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Nov 2013 13:28:01 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Reede, 02 Dets 2011 23:44:13 +0000
Postitusi: 1890
Asukoht: kehra
Mul oleks ka 1 pähkel: Miks on impreza gt udukates h4 pirn, kasutatakse ainult nn lähitule hõõgniiti, mis juhtub, kui paneks kaugtule hõõgniidi ka kasutusse eraldi nupu alla? Miks on sellise lahendi tegelik eesmärk? Mõte peitub lihtsalt selles, et kui reguleeriks udukad mitte niiväga kaugemale, kuid siis pigem laiali ja paneks kasutusse hoopis kaugtule hõõgniidid, kas saaks normaalsed kurvituled talvisteks mängudeks võsavaheteedel, kui peab palju küljeaknast välja vaatama? :D
Küsin lihtsalt selle mõttega, et äkki keegi on juba proovinud.

_________________
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Nov 2013 23:30:59 +0000 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 16 Nov 2010 22:42:45 +0000
Postitusi: 45
lõpetaks xxx. kui ma sinumõttelisele nt vantlandis vastu sõidaksin, peaksin/omaksin tellist.
oled laps või ei tea seda teemat?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Nov 2013 12:38:39 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Reede, 02 Dets 2011 23:44:13 +0000
Postitusi: 1890
Asukoht: kehra
jacek kirjutas:
lõpetaks xxx. kui ma sinumõttelisele nt vantlandis vastu sõidaksin, peaksin/omaksin tellist.
oled laps või ei tea seda teemat?


See kommentaar on puhtalt delfi kommentaariumi tase. Ma ei ole maininud, et kasutaksin neid tulesid liikluses, peaaegu polegi kasutanud, sest nendest pole tolku pea mitte miskit. Aastal 97, kui need tuled masinale pandi, olid 1 hõõgniidised lambid täiesti olemas, tehas on mingil põhjusel selle võimaluse sinna jätnud ja võimalusega arvestanud, milleks liigitada arutlus automaatselt kategooriasse xxx? 21 sajand ja tellised...:D

_________________
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur