Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

Outback'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Matkaja
Postitusi: 12
Liitunud: K, 24 Juul 2013 14:30:42 +0300

Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#1 Postitus Postitas Matkaja » E, 14 Juul 2014 08:41:44 +0300

Sõidan oma praeguse Outbackiga (2000.a.) palju mööda metsateid, tihti tuleb poris ja lumes mürada, vahel ka käru vedada. Paraku on see siduri mure hakanud vaikselt tüütuks muutuma.
Olen aru saanud, et Subarul on mitu erinevat 4x4 lahendust vist. Üks sümmeetriline ja teine selline kus esisillal rohkem jõudlust ja see viimane kasutusel automaat kastiga masinatel välja arvatud 3.0 mootoriga. Seda viimast aga ei tahaks kütusekulu tõttu.
Kas kellelgi on kogemust, et kui suur vahe on ühe või teise käigukastiga sõitmisel raskemates tingimustes ja kui suur on nende kastide puhul kütusekulu erinevus?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#2 Postitus Postitas Tubaru » E, 14 Juul 2014 09:28:03 +0300

Automaadiga on ronida ja vedada kindlasti mugavam ja lisaks ei kulu ka su mainitud sidur.
Küttekulu kohapealt ei oska väga võrdlust tuua. Endal oli kunagi 4EAT kastiga forester xt, selle kulu oli suurem, kui manuaalil küll. Vabalthingavatest nii palju ei teagi.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Matkaja
Postitusi: 12
Liitunud: K, 24 Juul 2013 14:30:42 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#3 Postitus Postitas Matkaja » T, 15 Juul 2014 23:31:13 +0300

Kas on kellegi veel võrreldavaid kogemusi, eriti oleks tänulik info eest, mis võrdleks läbivust. Samuti kas kellelgi on õnnestunud see siduripakkidega 60:40 või 40:60 nelikveo süsteem ka läbi kärsatada? Mul on olnud varem haldexiga masinaid ja need on õnnestunud kõik ära hävitada mõne aastaga ja ilma suurema pingutuseta omast arust.

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#4 Postitus Postitas Spitfire » K, 16 Juul 2014 08:10:35 +0300

Olen isegi sellisest võrdlusest huvitatud. Olen natuke pettunud subaru aeglusti võimetes, aeglusti võiks toimida nii, et siduri saab ühendada gaasi andmata. Hetkel kusagil kitsaskohas manööverdades peab suht palju gaasiga paarutama, vastasel juhul suretab mootori. Selline ukerdamine ja paarutamine pole kindlasti ketta elueale hea. Aeglustiga kohalt minnes kipuvad esimesed meetrid ka maru nobedad olema, kui gaasi ei anna, siis paari meetriga rahuneb masin maha ja hakkab tigukäigul veerema, aga noh, kitsaskohas manööverdades pole juttu meetrites vaid sentimeetrites.
Viimati muutis Spitfire, K, 16 Juul 2014 11:45:27 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#5 Postitus Postitas Tiit » K, 16 Juul 2014 11:11:12 +0300

Huvitav, et mul ei ole haagisega manööverdades selliseid probleeme olnud. Gaasi peab täpselt nii palju andma, et mootor välja ei sureks, aga mingit ülemäärast gaasivajadust küll tundnud pole.

Mõneti tahab Subaru tõesti natuke agressiivsemat sõitu rasketes oludes kui mõistus lubaks...
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

koomahai
Postitusi: 43
Liitunud: K, 15 Mai 2013 08:21:39 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#6 Postitus Postitas koomahai » N, 17 Juul 2014 15:17:36 +0300

ATM-ga sõites olen korra saanud FWD tule põlema ja kasti temperatuurihäire tule ka. Juhtus kui masin rööbaste vahele risti jäi ja natuke pikemalt kõik neli ratast tühja käisid. Ehk siis seistes kaapimine kastile väga ei meeldi - õli läheb kuumaks. Lasin minuti jahtuda, masin uuesti käima ja paremate sõiduvõtetega sain rööpast välja.

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#7 Postitus Postitas BlackRabbit » N, 17 Juul 2014 16:21:43 +0300

Maastikul ja haagisega sõidul on alati Subaru automaati sobivamaks peetud. Neliveoskeem on erinev ka 2,0 ja 2,5Xt automaatide puhul ka Foresteril. Läbivust testitud siin erinevates oludes ja ette ei saa midagi heita.
See vana lollikindel süsteem on ennast suhteliselt hästi õigustanud ja kütusekulu erisus on neil manuaaliga võrreldes suhteliselt minimaalne. Mul on aastaid 11 juurde jäänud manuaalil on ökosõidul veidi madalam (ise on õnnestunud manuaaliga see kulu pigem üles saada).
Mulle meeldib enamasti ise käiku valid aja sõidan manuaalrežiimis kuid ummikutes ja niisama cruisides poel sellel pointi.
Sõbra isa vana 98 aasta Forester (2,0 autom) sõidab Võru kandis siiani muretult ja veab nii haagist kui pererahvast.
Raskemat haagist vedades peab jälgima, et kast kuumaks ei läheks.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#8 Postitus Postitas Duster » R, 18 Juul 2014 17:01:17 +0300

Haldexid surevad tänaval niisamagi ära, subaru atm on vanakool ja lihtne teda tappa ei ole. Midagi ei ole viga ka manuaalidel, kuid munadeni mudas võtaksin ka ise automaadi.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#9 Postitus Postitas vaska » P, 20 Juul 2014 21:36:23 +0300

Spitfire kirjutas:Olen isegi sellisest võrdlusest huvitatud. Olen natuke pettunud subaru aeglusti võimetes, aeglusti võiks toimida nii, et siduri saab ühendada gaasi andmata. Hetkel kusagil kitsaskohas manööverdades peab suht palju gaasiga paarutama, vastasel juhul suretab mootori. Selline ukerdamine ja paarutamine pole kindlasti ketta elueale hea. Aeglustiga kohalt minnes kipuvad esimesed meetrid ka maru nobedad olema, kui gaasi ei anna, siis paari meetriga rahuneb masin maha ja hakkab tigukäigul veerema, aga noh, kitsaskohas manööverdades pole juttu meetrites vaid sentimeetrites.
Mis mootor? 2.0 puhul on foresteri kasti ülekanded üsna viisakad võrreldes 199x välja lastud masinatega- meelevaldselt ühendan siin kogemused 200x aastate 2.5 5MT ja 2.0 5MT foresteride ja obk-dega. 2,5 tahtis rohkem hagu saada enne liikumist.
Mind teeb hoopis murelikuks pidur/sidur tagurpidi liikudes 2.0 puhul - mägipidur võib tagurdades masina ära puua kui kitsastes oludes ukerdamiseks läheb.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Spitfire
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 126
Liitunud: N, 31 Okt 2013 14:37:59 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#10 Postitus Postitas Spitfire » P, 20 Juul 2014 22:58:40 +0300

2.0 ja 2007a, ei olegi endale seda "mägipiduri" ehitust selgeks teinud, võib-olla poob see tõesti teatud oludes

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#11 Postitus Postitas Tiit » E, 21 Juul 2014 04:59:57 +0300

Prooviks võjb ju mägipiduri proovida maha keerata
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

jacek
Postitusi: 45
Liitunud: T, 16 Nov 2010 22:42:45 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#12 Postitus Postitas jacek » R, 22 Aug 2014 13:49:43 +0300

jah, saan aru teemapüstitajast -vabanda veitsa.

aga kui oled juba Subaru fänn - võta vedav masin - lugu lahendatud.
bensu eest pisut juurde pappida - eriti talvel hoopis teine minek.
subarute nelivedu on teatavasti kardinaalselt erinev tehtud.

Juss00
Postitusi: 1
Liitunud: E, 29 Sept 2014 15:55:21 +0300

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#13 Postitus Postitas Juss00 » E, 29 Sept 2014 16:14:15 +0300

Maastikul on kindlasti lihtsam sõita automaadiga, saab tegeleda sõitmisega, mitte nuputamisega milline käik valida.
Kui rääkida võrdlusest siis oskan võrrelda ainult enda masinaid, oli diisel outback 2011, muidu hirmus hea masin aga käsitsi käikude vahetamine, pole just väga kergete killast ja sidur ka suht raske, eriti kui perenaine ka vahest tahaks massinat proovida. Nüüd on vahetus tehtud ja CVT kast töötab diislil kenasti, käsi ja jalg puhkavad sõites, naisel ka kergem :D :D
Vedu olgu sümeetriline, teised variandid ei tule kõne allagi! :P
Subaru Outback CVT 2,0TD

Kasutaja avatar
eimoR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: K, 15 Apr 2009 17:42:57 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#14 Postitus Postitas eimoR » E, 24 Nov 2014 20:33:14 +0300

Matkaja kirjutas:... Üks sümmeetriline ja teine selline kus esisillal rohkem jõudlust ja see viimane kasutusel automaat kastiga masinatel välja arvatud 3.0 mootoriga...

Sümmeetriline ei tähenda mingit jaoutust kuskile ega kellelegi. Sümmeetria Subaru puhul= tõmbad joone kapotil olevast Subaru märgist taha luugil oleva Subaru märgini. Mõlemale poolele joont jääb sama palju sama pikkusega pooltelgi, sama palju sama suurusega kolbe(isegi pidurisilindri kolbe), jne...
Pilt




Kui vaatad mõnda teist neliveolist marki kõhu alt...mida perset, miks on kaikad erineva pikkusega.



Lühidalt- automaadiga sõidab niisama igapäev. Manuaaliga teeb sporti. (Mõlema variandi puhul on erandid lubatud)
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)

FreeSSM

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.

#15 Postitus Postitas Duster » E, 24 Nov 2014 21:27:42 +0300

Räägi lähemalt pidurisilindri kolbidest :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Vasta