Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Sõidan oma praeguse Outbackiga (2000.a.) palju mööda metsateid, tihti tuleb poris ja lumes mürada, vahel ka käru vedada. Paraku on see siduri mure hakanud vaikselt tüütuks muutuma.
Olen aru saanud, et Subarul on mitu erinevat 4x4 lahendust vist. Üks sümmeetriline ja teine selline kus esisillal rohkem jõudlust ja see viimane kasutusel automaat kastiga masinatel välja arvatud 3.0 mootoriga. Seda viimast aga ei tahaks kütusekulu tõttu.
Kas kellelgi on kogemust, et kui suur vahe on ühe või teise käigukastiga sõitmisel raskemates tingimustes ja kui suur on nende kastide puhul kütusekulu erinevus?
Olen aru saanud, et Subarul on mitu erinevat 4x4 lahendust vist. Üks sümmeetriline ja teine selline kus esisillal rohkem jõudlust ja see viimane kasutusel automaat kastiga masinatel välja arvatud 3.0 mootoriga. Seda viimast aga ei tahaks kütusekulu tõttu.
Kas kellelgi on kogemust, et kui suur vahe on ühe või teise käigukastiga sõitmisel raskemates tingimustes ja kui suur on nende kastide puhul kütusekulu erinevus?
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Automaadiga on ronida ja vedada kindlasti mugavam ja lisaks ei kulu ka su mainitud sidur.
Küttekulu kohapealt ei oska väga võrdlust tuua. Endal oli kunagi 4EAT kastiga forester xt, selle kulu oli suurem, kui manuaalil küll. Vabalthingavatest nii palju ei teagi.
Küttekulu kohapealt ei oska väga võrdlust tuua. Endal oli kunagi 4EAT kastiga forester xt, selle kulu oli suurem, kui manuaalil küll. Vabalthingavatest nii palju ei teagi.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Kas on kellegi veel võrreldavaid kogemusi, eriti oleks tänulik info eest, mis võrdleks läbivust. Samuti kas kellelgi on õnnestunud see siduripakkidega 60:40 või 40:60 nelikveo süsteem ka läbi kärsatada? Mul on olnud varem haldexiga masinaid ja need on õnnestunud kõik ära hävitada mõne aastaga ja ilma suurema pingutuseta omast arust.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Olen isegi sellisest võrdlusest huvitatud. Olen natuke pettunud subaru aeglusti võimetes, aeglusti võiks toimida nii, et siduri saab ühendada gaasi andmata. Hetkel kusagil kitsaskohas manööverdades peab suht palju gaasiga paarutama, vastasel juhul suretab mootori. Selline ukerdamine ja paarutamine pole kindlasti ketta elueale hea. Aeglustiga kohalt minnes kipuvad esimesed meetrid ka maru nobedad olema, kui gaasi ei anna, siis paari meetriga rahuneb masin maha ja hakkab tigukäigul veerema, aga noh, kitsaskohas manööverdades pole juttu meetrites vaid sentimeetrites.
Viimati muutis Spitfire, K, 16 Juul 2014 11:45:27 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Huvitav, et mul ei ole haagisega manööverdades selliseid probleeme olnud. Gaasi peab täpselt nii palju andma, et mootor välja ei sureks, aga mingit ülemäärast gaasivajadust küll tundnud pole.
Mõneti tahab Subaru tõesti natuke agressiivsemat sõitu rasketes oludes kui mõistus lubaks...
Mõneti tahab Subaru tõesti natuke agressiivsemat sõitu rasketes oludes kui mõistus lubaks...
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
ATM-ga sõites olen korra saanud FWD tule põlema ja kasti temperatuurihäire tule ka. Juhtus kui masin rööbaste vahele risti jäi ja natuke pikemalt kõik neli ratast tühja käisid. Ehk siis seistes kaapimine kastile väga ei meeldi - õli läheb kuumaks. Lasin minuti jahtuda, masin uuesti käima ja paremate sõiduvõtetega sain rööpast välja.
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Maastikul ja haagisega sõidul on alati Subaru automaati sobivamaks peetud. Neliveoskeem on erinev ka 2,0 ja 2,5Xt automaatide puhul ka Foresteril. Läbivust testitud siin erinevates oludes ja ette ei saa midagi heita.
See vana lollikindel süsteem on ennast suhteliselt hästi õigustanud ja kütusekulu erisus on neil manuaaliga võrreldes suhteliselt minimaalne. Mul on aastaid 11 juurde jäänud manuaalil on ökosõidul veidi madalam (ise on õnnestunud manuaaliga see kulu pigem üles saada).
Mulle meeldib enamasti ise käiku valid aja sõidan manuaalrežiimis kuid ummikutes ja niisama cruisides poel sellel pointi.
Sõbra isa vana 98 aasta Forester (2,0 autom) sõidab Võru kandis siiani muretult ja veab nii haagist kui pererahvast.
Raskemat haagist vedades peab jälgima, et kast kuumaks ei läheks.
See vana lollikindel süsteem on ennast suhteliselt hästi õigustanud ja kütusekulu erisus on neil manuaaliga võrreldes suhteliselt minimaalne. Mul on aastaid 11 juurde jäänud manuaalil on ökosõidul veidi madalam (ise on õnnestunud manuaaliga see kulu pigem üles saada).
Mulle meeldib enamasti ise käiku valid aja sõidan manuaalrežiimis kuid ummikutes ja niisama cruisides poel sellel pointi.
Sõbra isa vana 98 aasta Forester (2,0 autom) sõidab Võru kandis siiani muretult ja veab nii haagist kui pererahvast.
Raskemat haagist vedades peab jälgima, et kast kuumaks ei läheks.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Haldexid surevad tänaval niisamagi ära, subaru atm on vanakool ja lihtne teda tappa ei ole. Midagi ei ole viga ka manuaalidel, kuid munadeni mudas võtaksin ka ise automaadi.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Mis mootor? 2.0 puhul on foresteri kasti ülekanded üsna viisakad võrreldes 199x välja lastud masinatega- meelevaldselt ühendan siin kogemused 200x aastate 2.5 5MT ja 2.0 5MT foresteride ja obk-dega. 2,5 tahtis rohkem hagu saada enne liikumist.Spitfire kirjutas:Olen isegi sellisest võrdlusest huvitatud. Olen natuke pettunud subaru aeglusti võimetes, aeglusti võiks toimida nii, et siduri saab ühendada gaasi andmata. Hetkel kusagil kitsaskohas manööverdades peab suht palju gaasiga paarutama, vastasel juhul suretab mootori. Selline ukerdamine ja paarutamine pole kindlasti ketta elueale hea. Aeglustiga kohalt minnes kipuvad esimesed meetrid ka maru nobedad olema, kui gaasi ei anna, siis paari meetriga rahuneb masin maha ja hakkab tigukäigul veerema, aga noh, kitsaskohas manööverdades pole juttu meetrites vaid sentimeetrites.
Mind teeb hoopis murelikuks pidur/sidur tagurpidi liikudes 2.0 puhul - mägipidur võib tagurdades masina ära puua kui kitsastes oludes ukerdamiseks läheb.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
2.0 ja 2007a, ei olegi endale seda "mägipiduri" ehitust selgeks teinud, võib-olla poob see tõesti teatud oludes
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Prooviks võjb ju mägipiduri proovida maha keerata
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
jah, saan aru teemapüstitajast -vabanda veitsa.
aga kui oled juba Subaru fänn - võta vedav masin - lugu lahendatud.
bensu eest pisut juurde pappida - eriti talvel hoopis teine minek.
subarute nelivedu on teatavasti kardinaalselt erinev tehtud.
aga kui oled juba Subaru fänn - võta vedav masin - lugu lahendatud.
bensu eest pisut juurde pappida - eriti talvel hoopis teine minek.
subarute nelivedu on teatavasti kardinaalselt erinev tehtud.
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Maastikul on kindlasti lihtsam sõita automaadiga, saab tegeleda sõitmisega, mitte nuputamisega milline käik valida.
Kui rääkida võrdlusest siis oskan võrrelda ainult enda masinaid, oli diisel outback 2011, muidu hirmus hea masin aga käsitsi käikude vahetamine, pole just väga kergete killast ja sidur ka suht raske, eriti kui perenaine ka vahest tahaks massinat proovida. Nüüd on vahetus tehtud ja CVT kast töötab diislil kenasti, käsi ja jalg puhkavad sõites, naisel ka kergem
Vedu olgu sümeetriline, teised variandid ei tule kõne allagi!
Kui rääkida võrdlusest siis oskan võrrelda ainult enda masinaid, oli diisel outback 2011, muidu hirmus hea masin aga käsitsi käikude vahetamine, pole just väga kergete killast ja sidur ka suht raske, eriti kui perenaine ka vahest tahaks massinat proovida. Nüüd on vahetus tehtud ja CVT kast töötab diislil kenasti, käsi ja jalg puhkavad sõites, naisel ka kergem
Vedu olgu sümeetriline, teised variandid ei tule kõne allagi!
Subaru Outback CVT 2,0TD
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Matkaja kirjutas:... Üks sümmeetriline ja teine selline kus esisillal rohkem jõudlust ja see viimane kasutusel automaat kastiga masinatel välja arvatud 3.0 mootoriga...
Sümmeetriline ei tähenda mingit jaoutust kuskile ega kellelegi. Sümmeetria Subaru puhul= tõmbad joone kapotil olevast Subaru märgist taha luugil oleva Subaru märgini. Mõlemale poolele joont jääb sama palju sama pikkusega pooltelgi, sama palju sama suurusega kolbe(isegi pidurisilindri kolbe), jne...
Kui vaatad mõnda teist neliveolist marki kõhu alt...mida perset, miks on kaikad erineva pikkusega.
Lühidalt- automaadiga sõidab niisama igapäev. Manuaaliga teeb sporti. (Mõlema variandi puhul on erandid lubatud)
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)
FreeSSM
Re: Manuaali ja automaat kastiga sõitmise erinevused.
Räägi lähemalt pidurisilindri kolbidest
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.