Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Laupäev, 16 Dets 2017 04:39:42 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juun 2013 16:22:28 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2010 19:21:01 +0000
Postitusi: 1237
Auto: Subaru Forester 2006
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud

Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.

1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!

Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.

Mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Näide ühe teise mootori sisust:
Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 11:38:28 +0000 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Mai 2014 14:31:38 +0000
Postitusi: 29
Paar nädalat tagasi tegin sama protseduuri, ning imelikul kombel mul oli vaja 23mm padruni asemel 24mm.
Nüüd kojamees lendab.

_________________
He — the best! This Impreza turbo with a basket in front and rear child seat. It is civilized, but no roads can do.
© Richard Hammond.


Viimati muutis Fahrenheit1982, Reede, 27 Mär 2015 13:50:52 +0000, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 11:59:06 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0000
Postitusi: 868
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti
Mind üllatas kojamees üleeile hommikul :cry: , peab lammutama hakkama.

_________________
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 17:56:45 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 26 Dets 2009 11:20:34 +0000
Postitusi: 406
Asukoht: Tartu-Norra
Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...

_________________
eX 02'WRX Performance by http://ag-performance.ee/


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 20:56:49 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2010 19:21:01 +0000
Postitusi: 1237
Minu tegemisest on nüüd veidi üle aasta möödas ja töötab endiselt kiirelt ja vaikselt.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2014 20:58:28 +0000 
Eemal
Subaruaff
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 17 Okt 2013 12:54:01 +0000
Postitusi: 69
Asukoht: Tartu
Lisaks veel sinna piltide juurde, et kui juba lahti, siis tasuks neid kolme klemmi ka juurde painutada... e. siis kokkupanekul klemmid tugevamini vastu klemmrõngaid suruks.

_________________
Nahatan ka roole aegajalt : http://s879.photobucket.com/user/Rom_Ko ... g.html?o=6

Info: romm.koma@gmail.com


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Okt 2014 14:08:56 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0000
Postitusi: 868
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti
Donhoolio kirjutas:
Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...

Mitte liigutamist küll ei saa süüdistada. Kasutan tagumist pea igal sõidul, isegi maanteel liikudes häirib mind, kui tagaklaas määrdunud. Pigem juhuste kokkulangevus, et külm ilm ja sodi üleküllastus jne.

_________________
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Nov 2014 11:18:23 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0000
Postitusi: 868
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti
Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.

_________________
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Nov 2014 12:55:14 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2010 19:21:01 +0000
Postitusi: 1237
HUNT113 kirjutas:
Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.


Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).
Praegu on aasta ilusti liikunud.

Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Nov 2014 14:12:04 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 27 Okt 2008 15:07:59 +0000
Postitusi: 477
BlackRabbit kirjutas:
HUNT113 kirjutas:
Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.


Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).
Praegu on aasta ilusti liikunud.

Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.


Lagina vastu aitab luku vastuse reguleerimine, seal isegi märgid peal.

_________________
12' Legacy UA 2.5 CVT
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Dets 2017 22:01:44 +0000 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Apr 2015 15:20:55 +0000
Postitusi: 6
Mul ka SG-l tagumine kojamees ei tööta. Autot ostes müüja ütles, et mootor küpse, kuid võib ka võll lihtsalt kinni olla. Polegi vaadanud, kas kaitse on terve :)
Kui lahti võtan, mis määret sinna panna mõistlik on? Kuna seal plastmassosad ja kummitihendid, siis tavotipritsist tapimääret pole mõistlik panna? Või on mõistlik lihtsalt enne uus mootor sebida, kui üldse lammutama hakata?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Dets 2017 10:13:29 +0000 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Jaan 2017 23:38:13 +0000
Postitusi: 6
Kui uue sebid milleks siis vanaga enam jännata. Proovi ikka vana enne tööle saada... Määrdeks paistab seal ka olema tavaline määre, ehk tavott vms. Ma ise teistel auto mudelitel millel olnud sama probleem kasutanud tavalist määrdevaseliini.

_________________
Subaru Forester `15


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur