1. leht 1-st

2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: T, 15 Nov 2016 14:21:15 +0300
Postitas Labida2ss
Tere. Olen siin paar kuud omanud 2013 Foresteri ning panem imsetama see, et auto oma kompuuter näitab eriti kaootilist bensukulu.
Põhimõtteliselt on selle kompuutri jaoks paigalseisu kulu 50l/100km ning kui ca. viis minutit tiksud autot soojendades siis paari kilomeetrise tripi kuluks näitab ca 15-20l/100km kui on hea päev.
Kas teistel on sama või on midagi väga korrast ära?
Varem omasin Mazda 6-t ning siis ei arvestanud koha peal midagi tänu millele oli vastavad näitajad ka normipiires (vastavalt tehase andmetele). Vabalthingava 2.0 mootori kulu oleks nagu 5.7 V8 kulu :)

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: T, 15 Nov 2016 15:59:32 +0300
Postitas Metsastaja
Järelikult arvestab kompuuter sõidetud kilomeetreid ja kulutatud kütet. Kui auto ei liigu ja kütet siiski tarbib ongi tulemiks maksimumnäit, mida kompu näidata oskab.
Kõige lihtsam tankides näidik ära nullida ja järgmisel korral ise arvutada.
Kahjuks on ka minu autode kulu olnud selline, et tee mis tahad, ikka võtavad kõik ära.

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: T, 15 Nov 2016 16:09:30 +0300
Postitas Labida2ss
Keegi, kellel sama süsteem, võiks kinnitada et see on normaalne süsteemi toimimine :)
Eks mingi loogika seal on küll, et kui koha peal seisad siis ei saagi 100km liikumist kunagi täis ja ongi kulu lõpmatu.

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: T, 15 Nov 2016 16:20:17 +0300
Postitas Boot
Täiesti normaalne toimimine.

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 16 Nov 2016 11:24:30 +0300
Postitas Boot
Pigem oleks imelik see, kui kohapeal saaks "tasuta" tiksuda. Niimoodi saaks muidugi linnakulu kenasti alla - ummikus istudes on kulu ju 0 :P

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 16 Nov 2016 12:04:53 +0300
Postitas Labida2ss
Kuid ikkagi ei kulu teda nii, et viskaks keskmise kulu mitmekordseks.
Mõistlik oleks sinna seisukuluks määrata mingi 5l vms, mitte 50.

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 16 Nov 2016 12:16:58 +0300
Postitas Boot
Seda ei arvutata nii, et talletatakse kuskile mällu 50L/sajale ja siis pärast arvutatakse kõikide talletatud näitude keskmine.
50L/sajale on see, mida sulle näidatakse. Keskmine kulu saadakse nii, et võetakse kulunud kütus ja sõidetud kilomeetrid ja tehakse lihtne jagamistehe. Selle tehte tulemus ei sõltu sellest, kas sulle seistes näidatakse 50 või 5. Minu 2004 OB näitab üldse kriipsu seistes kui ma õigesti mäletan.

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 16 Nov 2016 19:58:43 +0300
Postitas TeeeTL
Mäletamist mööda näiteks 2008a Impreza uuendab jooksva kütusekulu näitu järjekordse km läbimisel. Ehk siis kohapeal tiksudes näit ei suurene, aga kui pärast seda kilomeeter sõita, liidab ja jagab tulemuse kokku :)

Puhtmatemaatiliselt ei oleks kohapeal seismisel üldse võimalik "Liitrit/kilomeetrile" kulu näidata , sest nulliga jagada ei saa. Seda teavad kõik, et ei saa, aga miks ei saa - internet teab :)

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 16 Nov 2016 23:48:16 +0300
Postitas Duster
Tegelt tulekski hoopis tunnikulu arvutada, nagu traktoritel, sest tänapäevased traktorid on päris kiired ja tänapäevane keskmine liikleja on lammellidel monomähkuriga kulgeja, mitte sõitja, keskmise kiiruse vahe on veidigi keerulisema ilma puhul linnades juba traktori kasuks :D

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: R, 07 Sept 2018 11:06:29 +0300
Postitas krõll
2010a xt näiteks näitab kohapeal ainult -- märke.:D

Re: 2013 a. bensukulu, eriti kohapeal

Postitatud: K, 12 Sept 2018 22:09:10 +0300
Postitas MargusR
Turbokal ja N/A-l on erinev küttekulu kuvamine kuigi sama põlvkond?Mul N/A ja keskmine on koguaeg ees.