1. leht 1-st

Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 12:29:09 +0300
Postitas Passer
Forester 2.0 XS automaat 2016 (bensiin) + piduritega paadihaagis (haagis + paat ca 1000 kg).
Maanteesõidul kütusekulu vähemalt kahekordistub (@ ca 90 km/h), üle selle parem ei räägigi. Haagiseta sõidul kompuuter näitab 5-6 l/100km, haagisega 12-14 l/100km.
Vedasin korra kamraadi väiksemat paati (paat + piduriteta haagis ca 700 kg) - kütusekulu tõus pea olematu. Seetõttu tekkis ka kahtlus.
Suuremal paadil ilmselt ka suure tuuletakistus (tuuleklaasid märkimisväärselt suuremad), lisaks piduritega haagisel rattad väga vabalt ei pöörle (kaks erinevat eksperti on väitnud, et see ongi ootuspärane).
Oskab keegi arvata, on selline kulu ootuspärane? Või on mingeid asjaolusid, millele tähelepanu pöörata.
Tänud ette.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 13:36:42 +0300
Postitas Tubaru
Ma ütleks, et pigem täitsa normaalne.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 14:34:03 +0300
Postitas Tarmo
Passer kirjutas: lisaks piduritega haagisel rattad väga vabalt ei pöörle (kaks erinevat eksperti on väitnud, et see ongi ootuspärane).
Ei ole normaalne. Rattad peavad täitsa vabalt veerema. Kui tühja käru 1 inimese jõuga lükata ei õnnestu, on midagi rikkis. Omast kogemusest (piduritega treiler) tean seda, et peale tagurdamist tuleb edasipidi üks järsem nõks teha, nii tuleb haagise pidur kindlamini maha. Kontrolli ka haagise rataste soojenemist - kui velg on sõites soe või kuum, on pidur peal. Testimiseks pead ülivaikselt seisma jääma, et haagise pidurid ei rakenduks.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 14:48:48 +0300
Postitas Passer
Tarmo kirjutas:Ei ole normaalne. Rattad peavad täitsa vabalt veerema. Kui tühja käru 1 inimese jõuga lükata ei õnnestu, on midagi rikkis. Omast kogemusest (piduritega treiler) tean seda, et peale tagurdamist tuleb edasipidi üks järsem nõks teha, nii tuleb haagise pidur kindlamini maha. Kontrolli ka haagise rataste soojenemist - kui velg on sõites soe või kuum, on pidur peal. Testimiseks pead ülivaikselt seisma jääma, et haagise pidurid ei rakenduks.
Horisontaalse sileda pinna korral lükkab üksinda ka koos paadiga, tühjast treilast rääkimata. Kui (käsi)pidur haagisel peale tõmmata, ei liigu sugugi.
Kas võib olla, et pidur jääb osaliselt peale?

(Piduritega) haagise rattad pöörlevad sedaviisi - tundub, et on takistatud (kaks eksperti väitsid, et nii ongi OK): https://goo.gl/DpCGr4

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 16:55:40 +0300
Postitas Tarmo
Passer kirjutas:(Piduritega) haagise rattad pöörlevad sedaviisi - tundub, et on takistatud (kaks eksperti väitsid, et nii ongi OK): https://goo.gl/DpCGr4
Midagi nagu takistaks? Laager liiga kinni? Proovi seda sõitmisel soojenemist ka testida. Kui ikka kätt kaua velje vastas ei saa hoida, on midagi valesti.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 21:12:11 +0300
Postitas Duster
1000kg taga ja madal käru/väike tuuletakistus lisab minu pillil ca 1-2l-100km/h sõites. 500kg ja kastikujuline kärakas taga (quadide veo käru koos paari tsikliga) 90km/h ja 15l sajale. Tavaliselt imeb 10l/100. Tuuletakistus lisab igatahes minu masinal rohkem, kui kaal.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 21:36:07 +0300
Postitas K24
Enam vähem mõistlik kulu, eriti kui paat pealt lahti- tuuletaksitus. Kerge paadikäruga koos kasse paadiga gpsi järgi 85ga sõites on kulu umbes 10. Mingi katte peale tõmbad, pakun et kulu kukuks vähemalt liitri kui mitte kaks.

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 23:46:47 +0300
Postitas Passer
K24 kirjutas:Enam vähem mõistlik kulu, eriti kui paat pealt lahti- tuuletaksitus. Kerge paadikäruga koos kasse paadiga gpsi järgi 85ga sõites on kulu umbes 10. Mingi katte peale tõmbad, pakun et kulu kukuks vähemalt liitri kui mitte kaks.
Seda pole mõelnud - paat lahtiselt tavaliselt sõidan küll jah ... aga tundub päris loogiline ...

Re: Forester 2016 kütusekulu haagisega

Postitatud: T, 10 Okt 2017 23:51:05 +0300
Postitas Passer
Duster kirjutas:1000kg taga ja madal käru/väike tuuletakistus lisab minu pillil ca 1-2l-100km/h sõites. 500kg ja kastikujuline kärakas taga (quadide veo käru koos paari tsikliga) 90km/h ja 15l sajale. Tavaliselt imeb 10l/100. Tuuletakistus lisab igatahes minu masinal rohkem, kui kaal.
Selgitab minu kimbatust ning kinnitab hüpoteesi ... Tänan!