1. leht 2-st

Foresteri õlikulu

Postitatud: P, 10 Mär 2019 17:41:19 +0300
Postitas tumbleweed
Tervist
Kuna pole varasemaid kokkupuuteid subaruga, siis küsiks nõu. Nimelt mul on 2014 a forester 2.0 110 kw bens ja manu .
Palju on sellise auto puhul tavaline või no normaalne õlikulu?
Tervitades karl

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: T, 12 Mär 2019 12:27:21 +0300
Postitas tanelt
Tavapärane oleks vist ca 7-8t km ühe liitriga.
2013/2014 osadel mootoritel võis see vist törts suurem olla. Võin küll eksida, aga kapitaalremondi peaks tegema, kui kulu ületab liitri 2000 km peale.

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: K, 13 Mär 2019 22:24:02 +0300
Postitas tumbleweed
huvitav mul 120k sõitnud pill ja 3000km 1l õli läinud.
Kuna see esimene subaru siis tundub küll kahtlane et subarud niimoodi õli võtavad.
Pole siimaani ühelgi autol õlivahetus välba jooksul peale valama pidanud aga samas netist lugesin et subaru annabgi 1 l õli 2000km peale .
Sooviksgi siinsete inimeste arvamust mis kulu neil on ja mis õli kasutavad 2.0 110 kw mootorites?

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: K, 13 Mär 2019 23:48:33 +0300
Postitas Tubaru
Volkarite 1.4t on tehasest liiter tuhande km kohta.. just saying. Uuemad autod on kõik õlisöödikud põhimõtteliselt.

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: N, 14 Mär 2019 11:47:04 +0300
Postitas TeeeTL
2007a Forester 2.0 116kW, bens, manual, ls 358000km, viimase 40tkm jooksul 3 õlivahetust olnud ja korra ühe välba jooksul olen südamerahustuseks 0,5L peale kallanud, et ei oleks välba lõpus päris miinimumi peal.
2008a Impreza 2.0 110kW, bens, automaat, ls 125000km, viimase 40tkm iga vahetusvälba jooksul on tahtnud 1L peale saada, muidu oleks lõpus alla miinimumi.

Foresteril õli olen ise vahetanud, seda mis ette juhtub ja odav on, Castrol magnatec 5W40 ja LiquiMoly 5W30 olid viimati, 37€/5L ja 35€/5L.
Impreza on käinud teeninduses ja seal ma ei tea, mida sisse valatakse, öeldud on ainult et juurdekallamiseks osta mingit 5W40 lisaks :)

Erinevus on ka selles, et kui kõvemini piitsa anda vahest, siis sõidust tulles hõljub Imprezal õlikärsahaisu kuskilt.
Ei ole seda traagiliseks pidanud, sest vaikse sõiduga kärssamist ei tähelda.

Kunagi oli ka vanema 2.0 92kW Legacy'ga sama teema, et äkilisema sõiduga kadus õli ja kärsakas oli üleval, aga 100000km jooksul ei olnud peale õli juurdekallamise muud muret. Alles selle 100000km lõpuks ja masina 15 eluaastaks olid küünlapesad õli täis, sest küünla-ava tihendid kivistusid ää. Seal oli veel juurdepääs küünaldele ja kaantele lihtne, praegu Imprezaga küll ei oska ise ligineda, et küünlapesade olukorda kontrollida. Laiskus, vist :)

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: N, 14 Mär 2019 15:07:06 +0300
Postitas tumbleweed
Teet äitäh sisuka vastuse eest!
Eks pean ka oma 0w20 õli asendama 5w30 või 5w40 ga

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: N, 14 Mär 2019 18:45:22 +0300
Postitas Duster
07 ja 08 aastakäigud ei ole ju 2014 aastaga võrreldavad, kas 2014 ei ole mitte juba FA mootor? Nendesse uutesse ei kõlba päris iga õli panna. Fa mootorite puhul päris paljud kurdavad õlikulu üle, vanadel oli see hulka väiksem mure. Õlikärsakas peale sõitu on reeglina lekkivad klapikambrikaane tihendid, mu enda masinal oli kulu ca 0,5l/1000km tänavasõidus, kui kaanetihendid pidama sain, siis kulu oli ka kadunud. Kui kõvasti malka anda, siis ei eksisteeri mootorit, millel õlitarvet poleks kui võibolla mõni erand, mis paugutades laiali käib :D

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: R, 15 Mär 2019 11:24:51 +0300
Postitas tanelt
tumbleweed kirjutas:Teet äitäh sisuka vastuse eest!
Eks pean ka oma 0w20 õli asendama 5w30 või 5w40 ga
5w40 sinna kindlasti ei sobi. Tahtmise korral võib katsetada muude analoogidega (0w30 vms), kindlasti peab õli vastama ACEA A5 normile. Igal õlitootjal on oma sobivustabelid, mille põhjal saab sobivuse kindlaks teha.
Reaalsuses võib mõnel juhul ka tulemuse anda õlitootja, mitte viskoossusklassi vahetus. Külameeste jutu järgu justkui Castroliga pidavat see kulu väiksem olema, aga mine sa tea.
1L/3000km peale nüüd selle mootori puhul mingi maailmalõpp ei ole.

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: R, 15 Mär 2019 14:18:48 +0300
Postitas tumbleweed

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: R, 15 Mär 2019 17:35:40 +0300
Postitas nelivedu
Kui on ette nähtud 0W20, siis miks katsetada? Või tahad inseneridele ära teha?
https://www.youtube.com/watch?v=aMr7XxitOkg
Vaata seda alumist pilti, sellelt lehelt: https://www.autoekspert.ee/uudised/mida ... oluline-on

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: L, 16 Mär 2019 10:49:54 +0300
Postitas raig0
nelivedu kirjutas:Kui on ette nähtud 0W20, siis miks katsetada? Või tahad inseneridele ära teha?
https://www.youtube.com/watch?v=aMr7XxitOkg
Kodanikud panevad mingi hea paksu õli siis ja annavad külmalt kohe korralikult hagu.... mis toimub samal ajal mootoris.... :roll:

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: E, 25 Mär 2019 16:04:09 +0300
Postitas tumbleweed
Tere
Ei anna kunagi külmast peast pähe, aga tundub ebanormaalne 10k õlivahetus välba jooksul 3 l õli peale valada 120k sõitnud pillile.

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: K, 27 Mär 2019 19:44:52 +0300
Postitas MargusR
2,0 110kw.2009. Ei tea,mis on õli juurdevalamine 10k välba juures.välba täitumisel on pool normi alles. :)Motul 5w30

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: N, 28 Mär 2019 16:35:18 +0300
Postitas mihhail1988
FB20B mootor 2013-2014 aastatel sai endale lapse haiguse suur õlikulu kahel põhjusel
1. teeninduses valati 5w-30, 0w-20 asemel
2.Kolvi õlirõngad olid mingi väiksema mõõduga/defektsed, pärast 2014 pandi juba paremat, ning lubati remondimanuali järgi valada 5w-30.
3. Kõige lihtsam põhjus võib ka selles olla, et omanik vahetas iga õli rohkem kui 250 mootortöötunni või 15 tkm tagant. Lihtsalt infoks, Jaapani manuali järgi on vahetus iga 10tkm

Re: Foresteri õlikulu

Postitatud: R, 19 Apr 2019 22:54:51 +0300
Postitas subrist
mul näiteks 2000km ja liiter õli juurde alati.
2003 forester xt 270tuh kellapeal. enamusajast kulgeb ikka kòrgematel pööretel.
tiba lekib ka aga ei suitse.
motul 8100xcess 5w40 on kasutusel, õli vahetan 8–10k tagant.