Forester 2.0XT 2003a

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

#46 Postitus Postitas Tiit » K, 11 Juun 2008 10:58:01 +0300

Minu omas on 0W30 sees. Varda ülemise ja alumise normi vahe on 1 liiter.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#47 Postitus Postitas Ar21 » N, 12 Juun 2008 16:39:05 +0300

5W-30 õli on Subarul lubatud, aga 0W-30 ei anna ükski kataloog ja ei soovita neid ka keegi kasutada.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#48 Postitus Postitas JP » N, 12 Juun 2008 17:57:00 +0300

Ar21 kirjutas:5W-30 õli on Subarul lubatud, aga 0W-30 ei anna ükski kataloog ja ei soovita neid ka keegi kasutada.
ET siis miks ei tohiks kasutada 0W-30 kui see ka oleks olemas? Eesti oludesse peaks ju paremini sobima...

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

#49 Postitus Postitas Tiit » N, 12 Juun 2008 22:43:50 +0300

Minu viga, mul ka siiski 5W30 õli sees :oops:

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#50 Postitus Postitas JP » R, 13 Juun 2008 10:42:29 +0300

Leidsin sellise toreda koha nagu.

http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... roduct.asp

ja see pakub Subaru turbomootorile:

SLX Professional Longtec 0W-30
SLX Professional 5W-30
TXT Softec 5W-40


Talvel oleks siis parem 0W-30 ja suvel see 5W-40 ma leian.
Ise ma muidugi kallasin oma Imprezale 10W-60 RS-i sisse 8)

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#51 Postitus Postitas Ar21 » E, 16 Juun 2008 08:43:09 +0300

Tootja ei anna mitte üheski kohas, et võiks kasutada 0W-... õlisid Subaru mootoris. Miks, peaks tema käest küsima.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#52 Postitus Postitas JP » E, 16 Juun 2008 10:11:30 +0300

Tüüpiline väiketootja suhtumine, nad lihtsalt ei kujuta ette, et on olemas maid, kus on -30~35C. Lisaks on see õli ka kallim.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#53 Postitus Postitas Ar21 » E, 16 Juun 2008 10:24:30 +0300

Ma olen lugenud ka Venemaa (seal mõnes kohas poolekülmem, kui meil)Subaru foorumeid ja ka seal räägitakse sellest, et 0W-... õlid pole Subaru mootori jaoks.
Sama arvatakse seal ka 10W-60 õlide kohta, aga sellesosas polda nii konkreetsed. 10W-60 õlisid on ka kahesuguseid, on selliseid, mida võib (ja saab) tänavakasutuses kasutada ja on sellisied, mida ei saa ka õli tootja omal soovitusel.
Esimeste hulka kuulub minuteada Castroli oma ja Valvoline oma, aga näiteks Addinoli ja OMV omad on puhas racing varjant. Castrolil on 10W-60 kahte sorti, üks on RS (Edge), teine on TSW.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#54 Postitus Postitas JP » E, 16 Juun 2008 13:00:44 +0300

Ar21 kirjutas:Ma olen lugenud ka Venemaa (seal mõnes kohas poolekülmem, kui meil)Subaru foorumeid ja ka seal räägitakse sellest, et 0W-... õlid pole Subaru mootori jaoks.
Sama arvatakse seal ka 10W-60 õlide kohta, aga sellesosas polda nii konkreetsed. 10W-60 õlisid on ka kahesuguseid, on selliseid, mida võib (ja saab) tänavakasutuses kasutada ja on sellisied, mida ei saa ka õli tootja omal soovitusel.
Esimeste hulka kuulub minuteada Castroli oma ja Valvoline oma, aga näiteks Addinoli ja OMV omad on puhas racing varjant. Castrolil on 10W-60 kahte sorti, üks on RS (Edge), teine on TSW.
Sul võib olla täitsa õigus. Samas ühtegi loogilist seletust mina ei näe, kuid elus ikka vahest nii, et praktikas võib mõni asi olla parem, kui teoorias. Võimalik, et siin on boksermootoriga, mingi eripära.

0W peaks ju alla 20C külmkäivitusel igal juhul parem olema, kui 5W..., ning kõrgsurve turbol on jällegi oluline, millised on määrimisomadused kõrgel temperatuuril ehk see 2 number.

Lisaks on 0W-40 ka nii 60% kallim, kui 5W-40.

(teoreetik olen ma kõva 8) )

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#55 Postitus Postitas Ar21 » E, 16 Juun 2008 15:13:34 +0300

Tegelikult mind huvitaks isegi mingi teoreetiline või praktiline seletus miks 0W-... õli kasutada ei või, aga sellepeale pole sattunud kusagil. Aga ikka üpris komnkreetselt arvatakse, et ei või kasutada, soovitusega koheselt väljavahetada, kui sai selline õli sisse pandud.
Samas ka kõige uutematele boxerivarjantidele ei anna tehas 0W-.. õlide kasutamist soovitusena. Kui nad Subarule kaasaarvatud tegelikult paremad oleks (arvestades ka 0W-.. õlide üldist populaarsust), siis miks ei anna ?
Subaru puhul pole küll praeguseks enam tegemist mingi imepisikese nišitootjaga, kes poleks suuteline arvestama erinevaid temperatuuriolusid üle maailma.
Samas tuleb ka endal meelde, et Castrol annab vist oma kataloogis Subarule 0W-40 õli kasutamist.
Subarut on läbi aegade toodetud eraldi euroopa jaoks, kus ju teada-tuntud põhjamaad asuvad, sellepärast ma hästi ei usu seda varianti, et umbes lihtsalt ei viitsita panna neid valikusse.

Subarul mootoris normaalne õlirõhk olevat kõrgem, kui enamuse muu markide normaalne rõhk, aga see nagu ka ei seostu vähemalt mitte otseselt külmalt "liiga vedela" õliga (0W-...)

Vanade mootorite puhul on selge, millest erinevused tulevad - nimelt õlide kvaliteediklassid olid hoopis midagi muud, kui 10-15 aastat tagasi, aga küsimus ongi, miks siis tehas ka praegu ei soovita 0W-... õlisid.

Vanamel on manuaali 5W-30 õlide kohta kirjutatud (isegi vabalthingaval), et pole soovitav kasutada kiirteesõidul, spordi tegemiseks, agressiivsema sõidustiili juures ja palava kliimaga kohtades. Samas paneb esindus Valvoline 5W-30-et sisse ja väidavad, et sellega kannatab ka jäärada sõita !? Saaks aru, kui tegemist oleks mõne sünteetiliste estrite baasil õliga (nagu RedLine või Motul), mille puhul isegi samade viskoosusnäitajate juures on asi hoopis temperatuuritaluvam, kui POA baasil tehtud õlidel. Valvolinet pole nii täpselt uurinud, aga Castrolil on küll juba ka uuematel tavaõlidel sünteetilist estrit lisandina hulka pandud.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

#56 Postitus Postitas Tiit » E, 23 Juun 2008 15:31:23 +0300

Pärast õli juurde valamist on nüüd natuke üle 3000 km sõidetud ning õli tase on jälle alla miinimumi jõudnud :shock:

Täiendavalt sai tähele pandud, et kui õli tase jõuab miinimumini, siis hakkab mootor tühikäigul vibreerima.

lp
Postitusi: 25
Liitunud: L, 24 Mai 2008 16:29:32 +0300

Re: Forester 2.0XT 2003a

#57 Postitus Postitas lp » N, 25 Nov 2010 12:47:52 +0300

Seoses küsimusega müügiteemas panen kõik alates 02.06.08 minu käes oleku ajal auto juures tehtud asjad siia tagantjärele kirja.
16.12.08 - 120 tuhande hooldus Mariines
11.08.09 - Esiklaasi vahetus Autoklaasis
21.08.09 - 135 tuhande hooldus Mariines
08.12.09 - armatuuri pirnide vahetus Mariines
29.01.10 - mootori diagnostika Mariines
15.03.10 - esisilla pukside vahetus ja pidurite kontroll Mariines
15.04.10 - esimeste piduriketaste, -klotside ja -silindrite vahetus Muraka juures Prorehvis
02.05.10 - tagumiste piduriklotside vahetus - ise tegin oma väikeste valgete kätega :wink:
19.07.10 - 150 tuhande hooldus ja esisarniiri vahetus Mariines

Millalgi 2009 on Autospiritis vahetatud veel ka lambdaandur, aga ei leidnud selle arvet ülesse. Pandud sai mitutuhat raha maksnud originaaljupp.

Vasta