Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#1 Postitus Postitas tripp2 » K, 03 Mär 2010 20:46:03 +0300

Tere!

Kuna siin alateemas palju Subaru ja eriti Foresteri spetsialiste koos, siis küsimus Teile. Kas 2006-2007 aasta Foresteri tasuks osta manuaalkastiga või automaadiga? Olen aru saanud, et manuaalidel ei kesta sidurid, eriti kui kusagil mudas müttamas käia, kuidas Foresteri automaat vastu peab? Kas manuaal on 50:50 vedu ja automaat libaveoline? Kuidas automaadid muidu üldiselt vastu peavad? Kas nad vajavad mingit erikohtlemist või kas esineb neil mingeid kallilt likvideeritavaid tüüpvigu?
Igatahes igasugune info manuaal vs. automaat 2006-2007 2,5XT Foresteri peal on teretulnud

terv
tripp2

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#2 Postitus Postitas uugu21 » N, 04 Mär 2010 11:38:20 +0300

Vaata, sa üritad praegu ususõda alustada :) s.t. vaevalt sa väga objektiivset vastust siit saad.
4EAT on pommikindel. Seda eelkõige automaadi hüdromuhvile, mis lihtsalt ei lase kasti ära lõhkuda (kaotatud jõu hinnaga).
Keskdifritest niipalju et automaadil seda ei ole. Differ on välja visatud ning alles on jäetud ainult lukk. Niipalju kui mina asjadest jagan siis maastikul vist tegelikult ainult lukku vaja lähebki. Samas oli mul huvitav kogemus selle talve lumeuputuses - trügisime autodega ühe talu juurde, suure tee pealt vast ca 5..600m, lund esituledeni. Ma ei olnud esimene s.t. sõitsin mööda eessõitja rööpaid. Ja suure üllatusena oli OB'd lihtsam jäljes hoida lahtise keskpakiga. Niikui keskel lukku lasin hakkas tagumik küljepeale valli sisse kaevama.
Sa parem uuri 4x4 foorumist, need vennad teavad maasikuvallutamisest oluliselt rohkem kui siinne rahvas.

Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#3 Postitus Postitas tripp2 » L, 06 Mär 2010 10:40:48 +0300

uugu21 kirjutas:Vaata, sa üritad praegu ususõda alustada :) s.t. vaevalt sa väga objektiivset vastust siit saad.
Ei ürita ususõda alustada :lol:, tahan teada saada erinevate variantide eelised ja puudused, et siis selle info põhjal teha õige valik, mida ei peaks pärast kahetsema.

Saba
Subaruaff
Postitusi: 92
Liitunud: P, 19 Nov 2006 11:10:34 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#4 Postitus Postitas Saba » L, 06 Mär 2010 11:10:00 +0300

Oman 2009.a 2,5 turbo automaat Foresteri (on küll uuem mudel kuid usun, et teh poolest suht sama). Olen väga rahul! Sõidetud ka raskemates oludes ja poole ukseni ulatuvas lumes - korraliku rehviga ronib nagu loom ja kui endal mõistus peas ning kõhupeale ei uputa, siis pole mingit muret. Usun, et manuaal on kah ok kuid automaat kindlasti mugavam. Nüüd mingit väga erilist hoolduse kulu vahet küll ei ole ja kui korralikult hooldad ja autot ei lõhu, siis remondi pärast ei maksa väga stressata. Igal juhul soovitan automaati aga ka manuaal on päris hea!
WRX STI 04' (ex)
Forester AT XT 09' (ex)
WRX 09' (ex)
STI Racing 11' (ex)
Forester AT XT 13' (ex)
Outback Summit 18´
WRX STI "Final Edition" 18´

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#5 Postitus Postitas vaska » L, 06 Mär 2010 20:50:56 +0300

Mulle jättis automaat kuidagi nigela mulje - aeglane "käiguvahetus" ja teatud kiirustel ei suutnud otsustada, kumb käik parem on. ~60km/h juures jõnksutas üles-alla 4EAT kast kuidagi palju, kruisaga võiks enne proovida need kiirused maanteel üle. Uuemad 5 käigulised automaadid on natuke paremad, aga tasub ehk üle kontrollida oma tagumikuga.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#6 Postitus Postitas uugu21 » P, 07 Mär 2010 12:13:16 +0300

Maanteel pole küll mingit probleemi. Automaadid käituvad erinevalt, 2 ja 2,5 tahavad erinevat lähenemist. 2 on mul "power" kogu aeg sees, kakspool on normaalsega parem. Lisaks tundub, et erinevus on ka lihtsalt isendite kaupa - mul impreza kast töötab nagu kulda - käiguvahetus on ülikiire ning tagasilla lukustus käib nii kiiresti, et sel hetkel kui teda on vaja on ta juba taga. OB'l (mis on 5 aastat noorem) pidin talvel normaalseks sõitmiseks "solenoid C" lahti ühendama, käiguvahetus aga on ikkagi vastikult aeglane.

Mudas mütates tuleb niikuinii kang "alla" tõmmata - ilmselt asendisse 1, mis blokeerib käiguvahetuse ning laseb keskelt lukku, elik käiguvahetuse jm. küsimused ei ole päevakorras. Teemaks on hoopis hüdromuhv - ma pisut kahtlustan, et maastikul on vaja seda kõige alumise otsa väänet maksimaalselt kätte saada aga automaat "libistab" madalatel pööretel suht palju jõudu ära. (aga ma olen rekkasid pidevalt lumest välja vedanud, siis on jõudu pigem üle jäänud)

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#7 Postitus Postitas plaaque » E, 15 Mär 2010 12:09:31 +0300

olen omanud nii 2.0 kui 2.5 turbo isendeid, mõlemad manuaalid, ei ole automaadiga rohkme sõitnud kui proovisõitu tehes, seda paraku ainult suvisel teel.

manuaali puhul kannatab vale kasutamise puhul tõesti eelkõige sidur, lisaks vahel viskab käigu, eriti tagasikäiku, välja kui väga hullusti ragistada. Millele ja kuidas halvasti mõjub ei oska kommenteerida.... ma usun et mõlema puhul on probleemiks olukord kui üks esiratastest jääb ilma pidamiseta ning on vähme või rohkme kõhu peal kinni, siis muu ei aita kui väljasikutamine... seda ka siis kui tagaratastel haaret nagu oleks.

Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#8 Postitus Postitas tripp2 » R, 19 Mär 2010 19:32:53 +0300

Tänud kõigile vastajatele. Sai siis automaatkastiga 2,5 turbokas välja valitud. Esmaspäeval peaks kätte saama, siis läheb lõbusaks :)

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#9 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 15 Juun 2010 09:59:14 +0300

tripp2 kirjutas:Tänud kõigile vastajatele. Sai siis automaatkastiga 2,5 turbokas välja valitud. Esmaspäeval peaks kätte saama, siis läheb lõbusaks :)
Pärastised muljed ja kommentaarid oleks alati kasuks, aga tihti jäetakse need lisamata :?
Kuna ma olen ise ka alles mõned päevad kasutatud 2006 aasta 2,5 XT omanik, siis lisan enda omad:
Automaatkasti käiguvahetus toimub küll väga sujuvalt ja ka kiirusele ei saa midagi ette heita. Prodrive paketiga liiguvad need mudelid küll märksa tummisemalt edasi, aga tehase konditsioon on seni veel kõik vajadused ära katnud. Automaatkast sai valitud puhtalt mugavuse kui ka kulude pärast. Kulude all mõtlen ma eelkõige seda, et olen automaadiga rahulikum liikleja kui manuaalkastiga ja ega bensiin ole ainuke kulutus, mis suuremate kiiruste eest maksta tuleb.

Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#10 Postitus Postitas tripp2 » K, 16 Juun 2010 11:05:22 +0300

BlackRabbit kirjutas:
tripp2 kirjutas:Tänud kõigile vastajatele. Sai siis automaatkastiga 2,5 turbokas välja valitud. Esmaspäeval peaks kätte saama, siis läheb lõbusaks :)
Pärastised muljed ja kommentaarid oleks alati kasuks, aga tihti jäetakse need lisamata :?
Minu viga, oleks pidanud kogemustest natukene tõesti kirjutama.:oops: Püüan seda viga natukene parandada.
Kuna tegemist on minu esimese automaatkastiga autoga (eelneva 16 aasta autode omamise jooksul olen suutnud automaate vältida :wink: ), siis võrdlust mõne muu automaatse autoga tuua ei oska. Üldmulje on positiivne, kast vahetab käike sujuvalt, maanteel möödasõitudeks tuleb siiski kasutada "POWER" nuppu või lülitada kast Sportshifti peale ja käik alla tõmmata, vastasel korral jääb reageering liiga aeglaseks ja "kaheastmeliseks". Nimelt äkilisemalt vajutades tahab auto nagu minema hakata, siis tõmbab käigu alla, üritab selle käiguga edasi tõmmata, kuid nähes et pedaali hoitakse ikka veel all, vahetab veel korra alla. See kõik võtab minu arust liiga kaua aega ja lisaks tõstab ka mootori pöörded lakke. "POWER" režiim aitab siinjuures niipalju, et käiguvahetused tehakse hiljem ja suurematel pööretel, manuaalse vahetamise korral saab enne möödasõitu ise sobiva käigu valida. Kartsin alguses, et äkki 4 käigulisel automaadil on maanteel pöörded liiga kõrged, kuid meeldivaks üllatuseks oli see, et 100-110 sõites on pöörded 2100-2300 rpm juures.

Korra alguses õnnestus ka sügavasse ja märga lumme nii kapitaalselt kinni sõita, et välja saamiseks oli abi vaja, kuid kevadise suure sopa sisse kinni jääda ei õnnestunud, kuigi sai üritamas käidud küll :wink:. Lisaks meeldib mulle see, et koledamatel metsateedel, kuhu sõiduautoga eriti asja pole, saab Forester väga hästi hakkama :).

Üldmuljetest veel niipalju, et alguses kolises tagaluuk ja nagises juhiuks, kuid nendest vigadest sai üle lukusüsteemide õlitamisega. Lasin lukkudesse WD40, paremaks kestmiseks tuleks võibolla kasutada mõnda paksemat määret, mis lukusüsteemist nii kiiresti ära ei haihtuks.
Huvitava asjana hakkas silma, et esiistmete kinnitused roostetavad, juhiistmel rohkem, kõrvalistuja omal natukene vähem. Kas see on kõikidel Foresteridel nii või on ainult minu oma selline õnnetu? Kas tegemist on pindmise roostega või on kellelgi kinnitused ka läbi roostetanud? Jagage näpunäiteid, kas ja mida keegi sellise asja arstimiseks on ette võtnud ja kuidas tulemused on olnud?

Kütusekulu keskmine on olnud 11,8l/100km, siinjuures on on sõite olnud umbes 3/4 linnas ja 1/4 maanteedel. Kasutanud olen paak täis meetodit ja arvutusi teeb http://www.spritmonitor.de veebileht. Samas olen sellise kuluga rahul, sest kartsin alguses suuremaid numbreid. Proovisõiduks nädal aega käes olnud automaadiga Volvo XC70 kulu tahtis vägisi üle 14l minna
Varuosade ja hoolduste hinda pole saanud veel kogeda, kuna auto on korraliselt Mariines hoolduses käinud ja viimane hooldus tehti just enne müüki. 5Kkm pärast on 90K hooldus, silmapiiril terendab suurem 105Kkm hooldus, mille maksumus mõnevõrra suurem. Eks siis tuleb sellejaoks raha kõrvale panna.:wink: Korralisel tehnoülevaatusel tunnistati auto igatahes väga heas korras olevaks :).

Lõppkokkuvõttes olen Foresteriga rahul, autol on nii minekut kui läbivust, seega ei jää hätta ei maanteel ega pea ka mõne viletsama teelõigu pärast tagasi pöörama ning ringiga minema. Talv jäi küll proovimata, kuid selle vea saab varsti parandatud, eks siis peab hakkama neliveolisega libedasõitu õppima, sest tegemist on ka minu esimese neliveolisega (varem proovitud nii esi- kui tagaveolisi).
Kui laiskus üle läheb, teen ka oma auto teema klubiliikmete autode alla, siiamaani pole viitsinud seda teha, aga ehk kunagi ikka ;). Kui kellelgi on häid näpunäiteid või pakub keegi soodsalt varuosi või on kellelgi üle Foresterile sobiv DVD/navi seade, siis võib alati teada anda, olen igasuguse info eest tänulik :)

terv.
tripp2

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#11 Postitus Postitas BlackRabbit » K, 16 Juun 2010 16:06:26 +0300

tripp2 kirjutas:
Üldmuljetest veel niipalju, et alguses kolises tagaluuk ja nagises juhiuks, kuid nendest vigadest sai üle lukusüsteemide õlitamisega. Lasin lukkudesse WD40, paremaks kestmiseks tuleks võibolla kasutada mõnda paksemat määret, mis lukusüsteemist nii kiiresti ära ei haihtuks.
Huvitava asjana hakkas silma, et esiistmete kinnitused roostetavad, juhiistmel rohkem, kõrvalistuja omal natukene vähem. Kas see on kõikidel Foresteridel nii või on ainult minu oma selline õnnetu? Kas tegemist on pindmise roostega või on kellelgi kinnitused ka läbi roostetanud? Jagage näpunäiteid, kas ja mida keegi sellise asja arstimiseks on ette võtnud ja kuidas tulemused on olnud?

Kütusekulu keskmine on olnud 11,8l/100km, siinjuures on on sõite olnud umbes 3/4 linnas ja 1/4 maanteedel. Kasutanud olen paak täis meetodit ja arvutusi teeb http://www.spritmonitor.de veebileht. terv.
tripp2
Naginatest olen ma seni säästetud, aga sinu mainitud esiistme raami kinnituste rooste on tüüpviga. Olen lisaks enda omale näinud sama probleemi ka kahel sõbra autol. Kolmandal ei ole lihtsalt vaadanud :) Minu plaan on raamid lahti võtta, ära puhastada ja üle värvida, ei tohiks suur töö olla ja saab ka kodus hakkama. Kasti toimetamise kiirusele ei saa etteheiteid väga teha, aga power režiimis toimub kõik loomulikult veel kiiremini.
Minu omal on esisillas auklikul teel klõgin sees ja tuleneb see ilmselt stabika varda puksidest. Üritan lähinädalal esindusse vahetama jõuda, siis võin hindadest muljetada.

Täiendus:
Läbi olid tõesti satbika keskmised puksid hinnaga 121.- tk. Need nüüd vahetatud ja vaikus majas.
Esiistmete konstruktsioonid sai samuti roostest puhastatud, krunditud ja üle värvitud.
Probleem on esimese udutulega mille klaasis oli tikupea suurune kiviauk ja kuna uus tuli maksab ligi 3000.-, siis sai tuli ajutiselt turvakilega kaetud ja toimib jälle.
Viimati muutis BlackRabbit, K, 07 Juul 2010 17:37:28 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#12 Postitus Postitas JP » K, 16 Juun 2010 17:41:41 +0300

tripp2 kirjutas:
Huvitava asjana hakkas silma, et esiistmete kinnitused roostetavad, juhiistmel rohkem, kõrvalistuja omal natukene vähem. Kas see on kõikidel Foresteridel nii või on ainult minu oma selline õnnetu? Kas tegemist on pindmise roostega või on kellelgi kinnitused ka läbi roostetanud? Jagage näpunäiteid, kas ja mida keegi sellise asja arstimiseks on ette võtnud ja kuidas tulemused on olnud?

tripp2

Ka Impreza 06-07 on sama viga.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#13 Postitus Postitas sulapekk » K, 16 Juun 2010 18:45:26 +0300

JP kirjutas:
tripp2 kirjutas: Huvitava asjana hakkas silma, et esiistmete kinnitused roostetavad, juhiistmel rohkem, kõrvalistuja omal natukene vähem. Kas see on kõikidel Foresteridel nii või on ainult minu oma selline õnnetu? Kas tegemist on pindmise roostega või on kellelgi kinnitused ka läbi roostetanud? Jagage näpunäiteid, kas ja mida keegi sellise asja arstimiseks on ette võtnud ja kuidas tulemused on olnud?
tripp2
Ka Impreza 06-07 on sama viga.
ja ka Impreza 03-05.
MY09 STi

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#14 Postitus Postitas vaska » K, 16 Juun 2010 21:48:56 +0300

sulapekk kirjutas:
JP kirjutas:
tripp2 kirjutas: Huvitava asjana hakkas silma, et esiistmete kinnitused roostetavad, juhiistmel rohkem, kõrvalistuja omal natukene vähem. Kas see on kõikidel Foresteridel nii või on ainult minu oma selline õnnetu? Kas tegemist on pindmise roostega või on kellelgi kinnitused ka läbi roostetanud? Jagage näpunäiteid, kas ja mida keegi sellise asja arstimiseks on ette võtnud ja kuidas tulemused on olnud?
tripp2
Ka Impreza 06-07 on sama viga.
ja ka Impreza 03-05.
Ka Legacy/Outback - 92/96/05 evivad sarnast teemat. Märjad jalatsid, sool ja konstruktsiooni eripära.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

alansubaru
Postitusi: 3
Liitunud: T, 15 Mär 2011 16:28:21 +0300

Re: Kas Forester tasub osta manuaaliga või automaadiga?

#15 Postitus Postitas alansubaru » K, 16 Mär 2011 12:12:45 +0300

Uue 2011 mootoriga AT kastiga Foresteri omanik. Ainult linnas sõites kulu 10.6 . Olen vääääga rahul. Kui ikka palju linnas sõitu, siis automaat.

Vasta