Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
väikevedur
Postitusi: 4
Liitunud: N, 16 Dets 2010 17:14:59 +0300

Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#1 Postitus Postitas väikevedur » N, 16 Dets 2010 17:58:32 +0300

Tere,
Sai nüüd siis ennast seoses sellise aparaadi soetamisega siinse foorumi kasutajaks registreeritud.
Auto aus ,ei ole siiani eriti miskit etteheita.
Tehtud esimesed käruvedamised ja ka korra sügavas lumes labidaga väljakaevatud :lol:
Kasutanud varem aeglustiga nelivedu.
Sel tuli aeglusti seisma jäädes sisselülitada.
Nüüd aga kuulnud et Foresteril võib seda teha ka sõidu pealt nagu väidab Mariine auto.
Autospirit ütles alguses,et sõidupealt seda teha ei tohi, peale seda kui mainisin et mulle öeldi et seda võib,siis peale väikest täpsusust teatati et võib kuni kiirusel 60km/h.
Mis siis tegelikult toimub,oskab keegi kommenteerida?
Vahest lõuna eestis paati vedades äkki mõtekas väikeste mägede vahel hoo pealt aeglustit kasutada,kuna see aeglusti ikka niipalju ei alanda pöördeid kui algselt oleks oodanud.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#2 Postitus Postitas vaska » R, 17 Dets 2010 02:56:39 +0300

Vanematel mudelitel saab kenasti kuni 60km/h (mõni allikas väidab isegi 80km/h) aeglustit sisse välja lülitada. Mõistlik oleks ikka mingi 30-40km/h peal asjad ära ajada, sidur kõvasti alla vajutada ja siis kangi liigutada.
1-2 käigu puhul on see tõesti abiks. Sedasi on tegelikult 10 käiku käepärast ;)
Kas tagurpidi käiku see aeglusti ka mõjutab?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

roadrunner
Postitusi: 26
Liitunud: N, 04 Veebr 2010 13:26:51 +0300
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#3 Postitus Postitas roadrunner » L, 17 Mär 2012 08:19:14 +0300

Ma usun, et Subarute manuaalkastid on suht sarnased üksteisega. Igatahes 2006 Foresteri oma on pildi järgi samasugune nagu minu vanal Legacy-l. Kasti ehitus on selline, et aeglusti on käigukasti EES. See aeglusti pole ka selline nagu maasturil, ülekande erinevus on tunde järgi umbes 1:0.8. Aeglusti hammasrataste küljes on ka väga sünkronisaatoreid meenutavad tükid. :) Kellel huvitav võib otsida varuosakataloogist pildid ülesse ja ise vaadata ehitust ja detailide nimetust. Oma Subarul olen kasutanud aeglustit igal kiirusel, ka maanteel kui näiteks mägedes pikem tõus ees või vaja veidi agressiivsemat sõitu kuid neljanda ja viienda vahel lülitada ei viitsi. Eks aeglane viies sinna kiire neljanda kanti jäi, kuid vahest ikka. Kõik lülitus korralikult, jõudu polnud vaja kasutada. Eks minu autoinseneri tunnetus oleks öelnud kui midagi valesti oleks. Nii, et kasutage julgelt ja tundke rõõmu! :)

http://img262.imageshack.us/img262/8897 ... ission.jpg
Aleksei
56682048

Impreza GF '97 2,0 AWD
Toyota Auris 2007 1,6
Nissan Patrol GR60 2,8TD
Yamaha TDM850 4TX

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#4 Postitus Postitas Duster » P, 18 Mär 2012 00:25:45 +0300

Mina olen kuulnud, et aeglusti sees ei tohi 80km/h ületada, kus see "tõde" siis lõpuks on? Ise üle 80 aeglustiga ei sõida ja ei lülita, vahel rajal on muidugi üle 80 km/h ka läinud, annab kiirendust ka kõvasti juurde minuarust. 4 kiire ja 5 aeglustiga on minuarust täiesti sama pöörete ja kiiruse suhtega.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

roadrunner
Postitusi: 26
Liitunud: N, 04 Veebr 2010 13:26:51 +0300
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#5 Postitus Postitas roadrunner » P, 18 Mär 2012 06:33:52 +0300

Seal kasti sisse tuleval võllil on lisavõll, seda ka pildil näha. Kui aeglusti sees siis läheb läbi selle võlli, kui aeglusti väljas, siis läheb otse. Puhas mehaanika, mingeid keerulisi asju pole, sissetuleva võlli ja vahevõlli pöörded on seotud mootori pööretega, mitte auto kiirusega, detailidele rakendatav koormus samuti seotud pööretega. Kui esimese käiguga pedaal põhja vajutada siis ega see pole kuidagi parem kui teha sama viienda käiguga... Kus see kiirus mängu tuleb?
Võib muidugi olla, et mulle jäi mõni faktor kahe silma vahele, kuid sellele kiirusepiirangule oleks huvitav mõni teaduslik baas alla tuua.

Lisatud:
Hmm... Tegelt, pilti vaadates tekkis küsimus, kuidas vahevõllil õlitusega on..?
Aleksei
56682048

Impreza GF '97 2,0 AWD
Toyota Auris 2007 1,6
Nissan Patrol GR60 2,8TD
Yamaha TDM850 4TX

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#6 Postitus Postitas Duster » P, 18 Mär 2012 22:00:19 +0300

Lihtsalt, aeglustiga suurematel kiirustel käib see vahevõll vist valguskiirusel ringi, õlitust niiväga ei kardaks, tavaliselt ju kiiruse kasvades ka õlitus parem?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

roadrunner
Postitusi: 26
Liitunud: N, 04 Veebr 2010 13:26:51 +0300
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#7 Postitus Postitas roadrunner » E, 19 Mär 2012 08:59:56 +0300

Aeglusti vahevõll käib mootori pööretega kiiremini, mitte kiirusega, kuna asub ENNE käigukasti. Ehk siis kas esimese või viienda käiguga on selle võlli pöörded samad.
Õlitus oleneb õlitussüsteemist. Kui see on puudulik siis suuremate pööretega lastes pikema aja jooksul võib küll puudu tulla.
Aleksei
56682048

Impreza GF '97 2,0 AWD
Toyota Auris 2007 1,6
Nissan Patrol GR60 2,8TD
Yamaha TDM850 4TX

oioioi
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 452
Liitunud: N, 09 Veebr 2012 13:24:47 +0300
Asukoht: tartu

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#8 Postitus Postitas oioioi » E, 19 Mär 2012 22:07:42 +0300

mu imprezal ka aeglusti ja olen väga rahul sellega.
üks sügis tõmbasin üle 2 tonni kaaluva vana auto vraki maja hoovist teele, et treila saaks peale tõmmata.
oli teine juba osaliselt maasse vajunud ja rehvid ka tühjad (või ka puru). aga ära tõmbas! ise olin ratastega kruusal ja ilm oli vihmane aga ei mingit tsirkust või auto piinamist. täitsa üllatavalt libedalt tuli see vrakk järgi. 8)

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#9 Postitus Postitas Duster » K, 21 Mär 2012 13:00:01 +0300

Sellest kõigest siis järeldame, et kui tehas õlitusega koonerdanud ei ole, siis võib selle aeglusti kasvõi 5ndaga piirajasse lasta ja ei lõhugi nagu midagi? See on ju v hea uudis :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Forester 2010 manuaalkasti aeglusti kasutamine

#10 Postitus Postitas raig0 » K, 21 Mär 2012 23:28:25 +0300

Olen haanja kandis kasutanud aeglustit korduvalt. Mitte küll viiendaga piirajas, aga küllalt. Aeglustiga ei tohiks kasti lõhkuda, kuna hammasrataste kiirused on suured.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Vasta