Forester lumes

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
tripp2
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: T, 02 Mär 2010 23:54:48 +0300

Re: Forester lumes

#16 Postitus Postitas tripp2 » P, 09 Jaan 2011 12:07:46 +0300

BlackRabbit kirjutas:Kuidas teil rattakoopasse koguneva lumega on?
On ka sama probleem. Samas on nii, et kui hommikul alustada sõitmist, siis on tunne, et seda lund on koopasse juurde tekkinud, jube ragin ja jää kraapimine koopas hakkab pihta. kilomeeter sõitu ja ratas on omale piisava liikumisruumi valmis lihvinud. Kas lund täis koopaga hooga suuremast lohust läbi sõites koopas midagi ära ei või lõhkuda? Mõnikord on küll selline tunne, et ratas käib ikka väga kõva pauguga sinna lumeklompi.

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: Forester lumes

#17 Postitus Postitas eero60 » P, 09 Jaan 2011 22:35:30 +0300

See koopasse lume-jää kogumine pole ainult Subaru probleem. Lumi ju lendab ratta alt hea lauluga koopasse. Hea kui sul ratas omale koha lihvib koopas, suure tõenäosusega võib rehvist lahti saada nii.

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: Forester lumes

#18 Postitus Postitas plaaque » E, 10 Jaan 2011 23:04:56 +0300

Selle talvekogemused pole eriti ekstreemsed:
- Monika järgne lumepuuder Lõuna-Eestis künklikul maastikul oli kergesti läbitav, paksus 35 - 40 cm
- jõulude vahel oli lumi juba julgelt 50+ ja mitu nädalata tagasi sõidetud jäljed praktiliselt nähtamatud, mul lai põhjakaitse ka all, ronis esiotsaga peale ja väga edasi trügida ei proovinud. hooga ei riskinud peale minna, abi otsimine suht kaugel
- eile sulaga sõitsin vaid hiljuti lahtilükatud teed, tuisuvaalu mis sulaks läind,no maks 20 cm ehk mõni sentimeeter peale aga sellist olu mitte pikalt, mul oli käru ka taga, hooga liikus ilusasti ja nõlvast ülesse. hooga 40 cm sulalumme lastes on istutud ka nö pärismaasturiga, nii et ei proovinud. eks selline lumi on juba ainult traktoriga läbitav lumi.

mis siin ikka Forester veidi kõrgema kliirensiga sõiduauto ikkagi. Vahel sõidab küll nii et ise ka imestad kui hästi läbi läheb :-)

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#19 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 11 Jaan 2011 21:24:34 +0300

Sulaga kadus probleem juba ühe ööpäevaga. Kahtlustasin juba, et üks amort on läbi läinud kuid nüüdsest on kõik jälle vaikne ja midagi koopas ei kolise.
Täiendus: Hiljem selgus, et amordid olid siiski mõlemad läbi. Lume suuremat kogunemist põhjustab ka veidi kõrgem rehv kui originaal ette näeb!

Esimese logari otsa suutsin ka mingi jääkamakaga katki saada kuid uus juba Mariinest tellitud ja saab lähiajal alla.

Eks sula ole vahepeal vaja kuid lumi on toredam 8)
Viimati muutis BlackRabbit, T, 18 Okt 2011 00:59:57 +0300, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
ottojama
Postitusi: 39
Liitunud: R, 22 Juul 2005 21:27:22 +0300

Re: Forester lumes

#20 Postitus Postitas ottojama » P, 16 Jaan 2011 18:14:55 +0300

Meil hoovist väljasõit paraja tõusuga kurv, hoovi masinad reastaks mineku ilu järgi -
1. Frontiera
2. Forester
3. Outback
4. Mitsu kastikas
5. Q7
6. Mingi Mersu kupee. See viimane teglikult ei lähe arvesse, kuna hoovist välja ei saanud.
Žiguli 2001 minekut ei ole ise näinud, aga jälgi on temast maha jäänud, ju siis on ära sõitnud.
---8<---

---8<---

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#21 Postitus Postitas BlackRabbit » N, 20 Jaan 2011 17:55:26 +0300

No tõstame kõrgemaks ja teeb sellele Fronierale silmad ette :)

Nagu siin:
Pilt

Ülalolev on saavutatud siis nii:
2" vahetükid, 2008 stock stabikad ja XT vedrud, 225/70 15" Geo AT-Sid
Viimati muutis BlackRabbit, R, 21 Jaan 2011 10:10:23 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester lumes

#22 Postitus Postitas vaska » R, 21 Jaan 2011 03:09:30 +0300

ottojama kirjutas:Meil hoovist väljasõit paraja tõusuga kurv, hoovi masinad reastaks mineku ilu järgi -
1. Frontiera
2. Forester
3. Outback
4. Mitsu kastikas
5. Q7
6. Mingi Mersu kupee. See viimane teglikult ei lähe arvesse, kuna hoovist välja ei saanud.
Žiguli 2001 minekut ei ole ise näinud, aga jälgi on temast maha jäänud, ju siis on ära sõitnud.
Eks siin liiguvad aparaadid omanike vaates kalliduse järgi ;)
Kaks naabrit evivad vägagi erinevaid masinaid - uhiuus LC ja iidne 2103 - sõidavad aga mõlemad libedaga ettevaatlikult ning hõõruvad seda üle õhtu prillikiviks. Roostes F150 sangas olev taat risti ette ei löö ja vajutab iga nurga peal pedaali põhja.

Korra olen proovinud õrna lumega kaetud karjääris Frontera põhjal tehtud hiinlast - peale plastmassiaurudest tekkinud peavalu sellest mingit mäletamisväärset muljet läbivuse ega mineku kohta ei jäänud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
str
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 406
Liitunud: N, 09 Aug 2007 20:26:39 +0300
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Re: Forester lumes

#23 Postitus Postitas str » L, 22 Jaan 2011 12:38:00 +0300

Ma ei oska muud paremat siia kirjutada kui, et siiani oma tänavas on läinud enda 97' Forester läbi põhimõtteliselt samadest kohtadest kust eelmise gen. Land Cruiser.
Igasugu katseid ja teste olen ka vahelduva eduga teinud. Nii kõva lumega kui pehmega. Pehme pole mingi probleem, aga kõva lumega on nii, et nagu neliveo kohta üteldakse : kui rattad puudutavad maad, siis läheb läbi. Siiani on paika pidanud ja oma väikese kere ning mitte väga kõrge olekuga läheb tegelikult ikka uskumatutest kohtadest läbi. Neid kordi kus teised kinni istuvad ja Forester läbi rammib on ikka VÄGA palju olnud. Mina annaks küll 5 punkti skaalal tubli 4+. Eesti kunagiste talveilmadega ei teki probleeme ja karmide talvedega nagu see ja eelmine : tavainimese jaoks vägagi sobiv. Soovitan! NB! Ei tasuks muidugi ära unustada, et korralikud õiges mõõdus rehvid võiks olla ja mitte mingid mega suured neegri veljed ei tohiks olla. Kokkuvõte : Kui hommikuti toast välja minna siis Foresteriga minnes ei muretse, et peab labida kaasa võtma ja kaevama hakkama :).
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne. Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: Forester lumes

#24 Postitus Postitas plaaque » P, 27 Veebr 2011 21:14:37 +0300

no täna juhtus selline lugu et tegin sõiduvea ja vajusin rööpast kõrvale. oli vaja teha 90kraadine pööre ja noh vajus tavalisesest rööpas maha, hoog oli natu suur ja läks esiotsaga paksu ja kõvasse lumme. Kohe nagu kännu taga kinni, 15 mintsa labidatööd ja tundus et kõik lahti aga täpselt sama seis,nagu kännu taga. no ja oligi tüüpiline olukord milles Subaru nelivedu ennast äärmiselt nõrgast küljest näiiab. Auto seisab, vaja tagurdada, eest kusagil kinni, esiratastel erilist pidamist pole ja tagajärg, et ringi käib üks tagaratas, mis ka millegi eriti pidava peale ei satu. Natuke trikitades võib ju saada ka diagonaalis asuva esiratta veidi vedama, aga abi sest pole miskit. See nurk mis veidi kinni ja pisut sügava lume peal, ei kõssagi, sama vastasnurgas asuva tagarattaga. Eks seda ka varem juhtunud..No lõpuks sain tolle esinurga ka labidaga lahti urgitsetud ja siis tuli välja.

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#25 Postitus Postitas BlackRabbit » P, 27 Veebr 2011 23:44:38 +0300

plaaque kirjutas:no täna juhtus selline lugu et tegin sõiduvea ja vajusin rööpast kõrvale. oli vaja teha 90kraadine pööre ja noh vajus tavalisesest rööpas maha, hoog oli natu suur ja läks esiotsaga paksu ja kõvasse lumme. Kohe nagu kännu taga kinni, 15 mintsa labidatööd ja tundus et kõik lahti aga täpselt sama seis,nagu kännu taga. no ja oligi tüüpiline olukord milles Subaru nelivedu ennast äärmiselt nõrgast küljest näiiab. Auto seisab, vaja tagurdada, eest kusagil kinni, esiratastel erilist pidamist pole ja tagajärg, et ringi käib üks tagaratas, mis ka millegi eriti pidava peale ei satu. Natuke trikitades võib ju saada ka diagonaalis asuva esiratta veidi vedama, aga abi sest pole miskit. See nurk mis veidi kinni ja pisut sügava lume peal, ei kõssagi, sama vastasnurgas asuva tagarattaga. Eks seda ka varem juhtunud..No lõpuks sain tolle esinurga ka labidaga lahti urgitsetud ja siis tuli välja.
Sa mõtled midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=iySQ0YpkobU
http://www.youtube.com/watch?v=hpzfa1IH ... re=related
ja Outback:
http://www.youtube.com/watch?v=ODN_mhFv ... re=related
Need korrad, mis mina kinni olen jäänud on ringi käinud näiteks kaks tagumist ja üks esimene või siis kaks esimest ja üks tagumine- sõltub kuidas lhume peale on vajutud.
Täpsemalt ei oska äelda ju siis vähe kinni oldud.
Samas on see mõneti loogiline, sest kui sildade lukku ei ole, siis ei tohikski 4 ratast korraga pöörelda. Tegu on ikka rohkem sõiduautoga mitte maanteesuutliku maastikuautoga.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester lumes

#26 Postitus Postitas vaska » E, 28 Veebr 2011 00:53:27 +0300

Kas LSD tagasillas midagi antud juhul juurde annab?
Foresterid videotes on kaheliitrised manuaalkastiga, nendel vist pole seda.
Kahepoolene Outback oli automaatikaga, kuidas antud juhul manuaalkastiga aparaat käituks?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: Forester lumes

#27 Postitus Postitas plaaque » E, 28 Veebr 2011 09:44:16 +0300

kui auto seisab siis pole sest LSDst mingit abi, see lihtalt ei rakendu. Ma ei tea kuidas teoreetiliselt peaks olema aga praktikas töötab LSD siis kui autol vähegi hoogu sees. Kahjuks polnd pildimasinat kaasas, et pilte teha. no põhimõtteliselt ei olnud hullusti sees, aga kõva lumi mille all pehmem ja ebapaseane pind, oletatavalt oli nö teeosa pealt maas või selle serval, paksus lumes täpselt aru ei saand. Kliirens pole ju teab mis suur, aga tüüpiline mis ka varem on olnud sellistes situatsioonides, esiratast vaadates on kohe näha et see nurk on üleval, rehvi ja ratta koopa vahel suur vahe

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#28 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 20 Sept 2011 12:37:12 +0300

Lumi või pori- ühed libedad mõlemad, aga jäi silma paar videot:
http://www.youtube.com/watch?v=OhYwV-7h ... re=related
http://www.youtube.com/user/bluefox4848 ... F_irbqlV8k
http://www.youtube.com/watch?v=G5FX3K3h ... re=related
Tundub, et selle neliveo kohta võib suisa eraldi teema teha :)

plaaque
Postitusi: 31
Liitunud: E, 15 Mär 2010 11:54:46 +0300

Re: Forester lumes

#29 Postitus Postitas plaaque » K, 07 Dets 2011 23:24:36 +0300

ei, igati lahedad videod.
Eriti esimene oli muljetavaldav, ma ei uskunud et saab sealt veest omal jõul välja. Aga eks ta oli ümberehitatud (kõrgem kliirens) ja sel sordi ka aeglusti. See et ta vabalt hingav oli ja tagadiffri LSD pole, sellises situatsioonis enam rolli ei mängi. Ise kogend sarnaselt mudas diisel pärismaasturiga, millel korralik aeglusti ja kliirens kõrge aga diffrilukke pole.

Teine, pikk lõik jättis alguses magaeda mulje: selle lavastatud "väljatõmbamise" ja siis järgneva sobilikus mudas driftimisega. Aga juht oli tasemel ja hilisemad ronimised olid ok, eks hooga ja tundes masinat ning hea koordinaatsiooniga saabki sellistes situatsioonides suht hästi hakkama, sest mingit põhjal kinni istumist ju polnud. Mitte et ma väidaks et ma ise nii osav, või vb pigem julge oleks...Siiski see üks situatsioon kus tagumine vasak jäi spinnima, diagonaalkraavi peal, see et ta välja tuli, polndki nii paha. Aga kusagilt ju põhi maad ei puutunud... aga hea idee andis rehvi ostuks küll, seni mul Bridg'i Dueler AT oli, võiks ju siis neid proovida...

Kolmas tõestas ära et "vaese mehe" diffrilukust, käsipidurist pole tõisesemas olukorras suurt kasu. Ma olen ka proovinud põhja peal lumes olles, enamasti ei ole tolku :( Siin ei saanud ju isegi vabalt õhus olles aga kergema pidamisegapinnasel klotsidest ülesse.

Kasutaja avatar
str
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 406
Liitunud: N, 09 Aug 2007 20:26:39 +0300
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Re: Forester lumes

#30 Postitus Postitas str » E, 12 Dets 2011 11:43:27 +0300

Ütleme nii, et Forester, vähemasti SF gen. on ennast minu jaoks tõestanud küll piisavalt.
Esiteks pole ta mõeldud mingiks eriliseks offroad tegevuseks, aga still saab seda temaga teha. Pluss siis lumi pole ka siiani mitte mingi probleem olnud ega jää.
Endal mul on veel Bridgestone Dueler HT-d all ehk lamellid mis pigem vääriksid suverehvi nime kui lamelli. Sõidetud saab, ka jääl (mõistlikult), aga üldiselt pooldaks ikka oma Hakkapeliitta 2-sid. Need aga lähevad alles siis alla kui ilm seda tõesti nõuab. Nii kaua sõidan oma "suverehviga". Mis puudutab nalja tegemist siis saab ilma aeglustita ka vabalthingavaga, aga aeglustiga on asi ma ütleks, vähemalt, poole lihtsam. Turbokaga sai ka proovitud ja no seal oli asi hoopis teine ja oli ülieasy ja arvasin, et vabalthingaval jääb jõust kindlalt puudu, et midagi teha, aga no hetkel nii ei tundu vähemalt. Kokkuvõtteks: olen ma rahul ja loodan, et teised on ka. Vähemasti ma siis soovitan olla, sest uskuge mind, et on neliveolisi mis ei tee pooltki seda, mis Subarud suudavad teha igal maastikul ;).
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne. Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.

Vasta