Forester lumes

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Rebasepoiss
Postitusi: 9
Liitunud: L, 20 Veebr 2010 10:29:21 +0300

Forester lumes

#1 Postitus Postitas Rebasepoiss » T, 28 Dets 2010 03:10:02 +0300

Tere,
Kuidas Foresterid ennast tänavuses talves ja lumes üleval on pidanud? Kas mingeid läbitavuse raskusi on ka esinenud?

Saba
Subaruaff
Postitusi: 92
Liitunud: P, 19 Nov 2006 11:10:34 +0300

Re: Forester lumes

#2 Postitus Postitas Saba » T, 28 Dets 2010 09:31:45 +0300

No mis sellel Subarul (olgu OB, Impreza või Forester) lumes siis nii keerulist peaks olema? Super hea nelivedu nagu ikka... Kui oled loll, siis jääd iga autoga kõhu peale, ei ole selles osas erand ka Forester. Või arvad, et ehmatab suurema hange peale ära? Arusaamatuid postitusi tekib siia ikka vahest...
WRX STI 04' (ex)
Forester AT XT 09' (ex)
WRX 09' (ex)
STI Racing 11' (ex)
Forester AT XT 13' (ex)
Outback Summit 18´
WRX STI "Final Edition" 18´

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#3 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 28 Dets 2010 11:39:48 +0300

Saba kirjutas:No mis sellel Subarul (olgu OB, Impreza või Forester) lumes siis nii keerulist peaks olema? Super hea nelivedu nagu ikka... Kui oled loll, siis jääd iga autoga kõhu peale, ei ole selles osas erand ka Forester. Või arvad, et ehmatab suurema hange peale ära? Arusaamatuid postitusi tekib siia ikka vahest...
No mis siin postituses ikka nii arusaamatut on?! Mõtlesin analoogse postituse veoskeemi kasutamise kohta ka ise teha. Kuna üks sõpradest sai hiljuti just naabrite abistamisega sidurist lahti ja on ka neid, kes on difri puruks lasknud, siis on see teema rohkem kui õigustatud.
(Kui sa juba kinni oled, siis ei tasu liialt ka rapsida, sest vastsel juhul saaad kõikvõimalikke uusi detaile osta nagu põhjaktted, logarid, difrid ja sidurid :roll:
Mina olen 3 korda põhjal istunud. Nendest korra auto võimete ülehindamise tõttu, korra naise liigäkilise gaasijala tõttu ja ühel korral ei olnud parkides teeservas mitte tee vaid teega tasa lükatud kraav. Kõigil kordadel õnnestus väikese labida abiga küll ise välja ronida kuid kinni jääb iga autoga :)
Küsimus on pigem selles, et kas sa naudid piiride katsetamist ja head läbivust või kardad kinni jääda. Mina olen lund pigem nautinud ja kavatsen seda ka edasi teha.

Kes sellel talvel ei ole kinni jäänud, see ei ole ilmselt kõrvalistel teedel sõitnud :P

Paar videot idenaabritelt:
http://www.youtube.com/watch?v=agsves_- ... re=related
ja laul :):
http://www.youtube.com/watch?v=ISzVRTee ... re=related

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: Forester lumes

#4 Postitus Postitas eero60 » T, 28 Dets 2010 12:02:55 +0300

Kas keegi on kliirensit ka kuidagi suurendanud (lisanud vahetükke vedru alla vms.) et nii lihtsalt kõhu peale ei jääks. Kas läheb alla 225/55/18, et pöörates koopasse ei hakkaks käima?

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#5 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 28 Dets 2010 14:36:36 +0300

Midagi sellist siis paksema lume jaoks:
Pilt

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Forester lumes

#6 Postitus Postitas JP » T, 28 Dets 2010 14:53:47 +0300

Rebasepoiss kirjutas:Tere,
Kuidas Foresterid ennast tänavuses talves ja lumes üleval on pidanud? Kas mingeid läbitavuse raskusi on ka esinenud?
Üldiselt on nii, et kui põhjapeal ei istu, ei jää ükski Subaru mitte kunagi kinni. Ja selleks, et põhjale kinni jääda peab see kõva kinnivajunud lumi olema.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Forester lumes

#7 Postitus Postitas Equ » T, 28 Dets 2010 23:10:32 +0300

Tre,

No ei tea :) Ma jäin ka esimest korda see talv põhjapeale kinni oma koduhoovis, kui nüüd peale tormi sai üle põlve lumes jälge sisse sõidetud (hoogu ei olnud ega saanud võtta kah). Kohev lumi oli aga näe kinni põhja peale ma jäin. Ok, mingi arv kordade järel jõnksutades sain siiski lahti. Ilmselt olen ka loll siis :) Samas vahe on üüratu küll, tagavedu BMW või esivedu Volkar mis hoovist läbi käinud on, ei ole oma jõududega sealt välja saanud mitmeid kordi. Selles suhtes on silmaga niiöelda vahe ikkagi näha nelivedu kasuks. Aga ma ütleks küll, et Imprezaga on maru lihtne jääda põhjapeale kinni. Suurem kliirents siis Outbacki või Foresteri poolele kindlasti plusspunkte peaks jagama. Jah, niikaua kui ta liigub on okey aga kui seisma jääd kipub enamasti jokk olema ma ütleks. Muideks jutustas mulle just päev paar tagasi kolleeg jutu kuidas ta autoga koduteele sisse pressis tormiga. Mitusada meetrit sai edasi ja oleks veelgi saanud aga jäi seisma ning hoobilt kinni oligi. Miks seisma jäi? Põhjus lihtne, lumi oli nii sügav, et esistangest loopis hooga üle kapoti kõik lume esiklaasile ja kojamees ei jõudnud lihtsalt lund maha pühkida. Mis omakorda põhjustas selle, et juht ei näinud enam kuhu tee läheb ja ta jäi seisma. Sestap on mul juba teist aastat alati labidas kaasas, sest iga talv on paar korda kus seda ikka kasutada tuleb. Enamasti jäärajal, väljasõites kuskile valliotsa kinni jäädes :P

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester lumes

#8 Postitus Postitas vaska » K, 29 Dets 2010 02:26:09 +0300

Kui taga on LSD ja kastil aeglusti siis katkub Forester üpris mõnusalt edasi. Õnneks või kahjuks pole ta nii raske, et suure hangega kohtudes kõhule jäädes suuri probleeme tekiks.
Praegu tasub muidugi juba ettevaatlik olla - õrna lumekihi all võib peituda soolasodiga kamakas, mis päris valus võib ninaotsale olla. Mõistlik oleks ka pantser alla panna - kui taga vähegi raskust on (nt paar liivakotti) siis tõukab selle viimase meetri lumise õueni veel kuidagi ära.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#9 Postitus Postitas BlackRabbit » K, 29 Dets 2010 11:46:04 +0300

Üks kehvemaid variante on ühe poole ratastega kraavipervel kinni jääda, nii et külg vastu poolteitstmeetrist lumevalli toetab. See kui rattad lahti on ja need ka ringi käivad ei tähenda üldjuhul muud kui, et kaevad omale sügavamat auku. Mina sain sellisest situatsioonist välja kui terve auto ulatuses selle pooleteistmeetri kõrguse hange, pluss välja sõitmise maa lahti kaevasin. (ei tasu alati viisakalt teeserva parkida :P)

väikevedur
Postitusi: 4
Liitunud: N, 16 Dets 2010 17:14:59 +0300

Re: Forester lumes

#10 Postitus Postitas väikevedur » R, 31 Dets 2010 12:40:43 +0300

Tutvudes selle auto omadustega on minul vaja läinud labidat kolm korda.
1.
Esimene kord kodunt sõites külavahetee Põlveni ja kohati ülepõlve (alt raskes lumes), ca 200m sõitu Lõpp läks väikese edasi tagasi rammimisega ja lõpuks lihtsalt põhjapeal kinni.
2.
Positiivseim omadus :D
Otepääl põlveni lumes (kerge eilane lumi),kohati mõni kõrgem vall, ca 200m põllul täistuisanud teed läbitud muretult.Alguses kahtlesin väga aga ei viitsinud ka oodata,et ehk enne õhtut tuleb traktor.
Positiivseim omadus :D

3.
Saanud sellest inspiratsiooni muutusin lasnamäel laisaks ja otsustasin ühe lahtilükkamata tänavalõpu ise läbida.
Lumi tundus sama kõrge nagu otepääl aga võta näpust. raske tugev p..sk ja vaid autopikkuse jagu sõitu ning kohe põhjapeal kinni,jälle ca 20 min. rahmeldamist.
Siis tuli sõber ja ütles,et see juba kaks nädalat sellise läbimatuna seisnud :oops:
Hiljem hoovipeal jääbetoonis olevaid roopaid vaadates ei saanud aru kuidas vähestel sealolevatel autodel põhjaalused terved on :roll:
Selles osas tundub,et olen teinud õige valiku,eelistades aeglustiga manuali automaadile,
kuigi aeglusti aeglustab vähem kui ootasin on asjast ikka abi olnud.
Nüüd kolmekordse labidamehena hakkan aru saama millega sõidan. :D
Forester pole küll maastur aga siiski väga hea auto. :wink:
Siiani olnud kasutuses hobiautona ilma elektroonikata neliveoga BroncoII, seega peenemat sorti tehnikaga kogemust ei oma.
Paljud väidavad et kui kinni jääd siis võta veojõukontroll maha ,saad paremini välja,ise oleks nagu vastupidisel seisukohal. Endale vähemasti tundus nii.
Või mida targemad kostavad?

watsek
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: N, 08 Juul 2010 21:45:55 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester lumes

#11 Postitus Postitas watsek » P, 02 Jaan 2011 10:37:39 +0300

Mina pole küll veel kinni istunud. Kuid eriti lihtsalt läheb sidur kärssama. On enne seda Foresteri ka olnud teisi neliveolisi ja olen sellest võimalusest teadlik. Kuid sellel läheb sidur väga kiirelt kärssama. See on küll ilmselt oma viga kuid just tagurdades lumesupis on see oht suurem.
Forester XT + Bugeye.
Ei ole olemas põhjust miks peaks piinama end pooleveolisega.

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Forester lumes

#12 Postitus Postitas Reix » P, 02 Jaan 2011 18:27:36 +0300

BlackRabbit kirjutas:Üks kehvemaid variante on ühe poole ratastega kraavipervel kinni jääda, nii et külg vastu poolteitstmeetrist lumevalli toetab. See kui rattad lahti on ja need ka ringi käivad ei tähenda üldjuhul muud kui, et kaevad omale sügavamat auku. Mina sain sellisest situatsioonist välja kui terve auto ulatuses selle pooleteistmeetri kõrguse hange, pluss välja sõitmise maa lahti kaevasin. (ei tasu alati viisakalt teeserva parkida :P)
Kunagi istusin quattroga samamoodi täiesti kõrvalisel metsateel kinni. Õnnex juhtusid mööda sõitma 5 noort kutti sigulliga, kes olid meeleldi nõus kraavi hüppama ja sealtpoolt autot väljasõitmise ajal lükkama.
Ilma nende noorsandideta oleks pidanud ilmselt pool pühapäeva kühveldamisega sisustanud :)
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Forester lumes

#13 Postitus Postitas BlackRabbit » R, 07 Jaan 2011 15:23:44 +0300

Kuidas teil rattakoopasse koguneva lumega on?

Ma olen enda Foresteril seda korduvalt puhastanud ja soojemas garaažis sulatanud ja ka pesulas käinud kuid nende ilmadega on nädalaga sama olukord, mis varem.
Ebmeeldivaks teeb olukord see, et tagumised amordipüstikud on nii jääs, et ebatasasustega käib ratas pidevalt vastu jääd.

Kasutaja avatar
busaru555
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: T, 03 Aug 2010 22:35:12 +0300

Re: Forester lumes

#14 Postitus Postitas busaru555 » L, 08 Jaan 2011 20:39:09 +0300

Ei oska küll kurta midagi sellist :roll: Ilmselt on kogu aeg selline vile taga,et sinna ei jõuagi midagi koguneda :lol:
Sured kaa koos subaruga 8)

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester lumes

#15 Postitus Postitas vaska » P, 09 Jaan 2011 02:46:32 +0300

OB koopad kah jäävad suht jäiseks - vedru vahele jääd samas ei teki. Võid ju koopaplastiku silikoonõliga üle lasta, sodi kukub ise maha. Mure peaks nüüd lahenema, väljas +3C.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Vasta