Forester lumes
-
- Postitusi: 9
- Liitunud: L, 20 Veebr 2010 10:29:21 +0300
Forester lumes
Tere,
Kuidas Foresterid ennast tänavuses talves ja lumes üleval on pidanud? Kas mingeid läbitavuse raskusi on ka esinenud?
Kuidas Foresterid ennast tänavuses talves ja lumes üleval on pidanud? Kas mingeid läbitavuse raskusi on ka esinenud?
Re: Forester lumes
No mis sellel Subarul (olgu OB, Impreza või Forester) lumes siis nii keerulist peaks olema? Super hea nelivedu nagu ikka... Kui oled loll, siis jääd iga autoga kõhu peale, ei ole selles osas erand ka Forester. Või arvad, et ehmatab suurema hange peale ära? Arusaamatuid postitusi tekib siia ikka vahest...
WRX STI 04' (ex)
Forester AT XT 09' (ex)
WRX 09' (ex)
STI Racing 11' (ex)
Forester AT XT 13' (ex)
Outback Summit 18´
WRX STI "Final Edition" 18´
Forester AT XT 09' (ex)
WRX 09' (ex)
STI Racing 11' (ex)
Forester AT XT 13' (ex)
Outback Summit 18´
WRX STI "Final Edition" 18´
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Forester lumes
No mis siin postituses ikka nii arusaamatut on?! Mõtlesin analoogse postituse veoskeemi kasutamise kohta ka ise teha. Kuna üks sõpradest sai hiljuti just naabrite abistamisega sidurist lahti ja on ka neid, kes on difri puruks lasknud, siis on see teema rohkem kui õigustatud.Saba kirjutas:No mis sellel Subarul (olgu OB, Impreza või Forester) lumes siis nii keerulist peaks olema? Super hea nelivedu nagu ikka... Kui oled loll, siis jääd iga autoga kõhu peale, ei ole selles osas erand ka Forester. Või arvad, et ehmatab suurema hange peale ära? Arusaamatuid postitusi tekib siia ikka vahest...
(Kui sa juba kinni oled, siis ei tasu liialt ka rapsida, sest vastsel juhul saaad kõikvõimalikke uusi detaile osta nagu põhjaktted, logarid, difrid ja sidurid
Mina olen 3 korda põhjal istunud. Nendest korra auto võimete ülehindamise tõttu, korra naise liigäkilise gaasijala tõttu ja ühel korral ei olnud parkides teeservas mitte tee vaid teega tasa lükatud kraav. Kõigil kordadel õnnestus väikese labida abiga küll ise välja ronida kuid kinni jääb iga autoga
Küsimus on pigem selles, et kas sa naudid piiride katsetamist ja head läbivust või kardad kinni jääda. Mina olen lund pigem nautinud ja kavatsen seda ka edasi teha.
Kes sellel talvel ei ole kinni jäänud, see ei ole ilmselt kõrvalistel teedel sõitnud
Paar videot idenaabritelt:
http://www.youtube.com/watch?v=agsves_- ... re=related
ja laul :
http://www.youtube.com/watch?v=ISzVRTee ... re=related
Re: Forester lumes
Kas keegi on kliirensit ka kuidagi suurendanud (lisanud vahetükke vedru alla vms.) et nii lihtsalt kõhu peale ei jääks. Kas läheb alla 225/55/18, et pöörates koopasse ei hakkaks käima?
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Forester lumes
Midagi sellist siis paksema lume jaoks:
Re: Forester lumes
Üldiselt on nii, et kui põhjapeal ei istu, ei jää ükski Subaru mitte kunagi kinni. Ja selleks, et põhjale kinni jääda peab see kõva kinnivajunud lumi olema.Rebasepoiss kirjutas:Tere,
Kuidas Foresterid ennast tänavuses talves ja lumes üleval on pidanud? Kas mingeid läbitavuse raskusi on ka esinenud?
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: Forester lumes
Tre,
No ei tea Ma jäin ka esimest korda see talv põhjapeale kinni oma koduhoovis, kui nüüd peale tormi sai üle põlve lumes jälge sisse sõidetud (hoogu ei olnud ega saanud võtta kah). Kohev lumi oli aga näe kinni põhja peale ma jäin. Ok, mingi arv kordade järel jõnksutades sain siiski lahti. Ilmselt olen ka loll siis Samas vahe on üüratu küll, tagavedu BMW või esivedu Volkar mis hoovist läbi käinud on, ei ole oma jõududega sealt välja saanud mitmeid kordi. Selles suhtes on silmaga niiöelda vahe ikkagi näha nelivedu kasuks. Aga ma ütleks küll, et Imprezaga on maru lihtne jääda põhjapeale kinni. Suurem kliirents siis Outbacki või Foresteri poolele kindlasti plusspunkte peaks jagama. Jah, niikaua kui ta liigub on okey aga kui seisma jääd kipub enamasti jokk olema ma ütleks. Muideks jutustas mulle just päev paar tagasi kolleeg jutu kuidas ta autoga koduteele sisse pressis tormiga. Mitusada meetrit sai edasi ja oleks veelgi saanud aga jäi seisma ning hoobilt kinni oligi. Miks seisma jäi? Põhjus lihtne, lumi oli nii sügav, et esistangest loopis hooga üle kapoti kõik lume esiklaasile ja kojamees ei jõudnud lihtsalt lund maha pühkida. Mis omakorda põhjustas selle, et juht ei näinud enam kuhu tee läheb ja ta jäi seisma. Sestap on mul juba teist aastat alati labidas kaasas, sest iga talv on paar korda kus seda ikka kasutada tuleb. Enamasti jäärajal, väljasõites kuskile valliotsa kinni jäädes
Equ
No ei tea Ma jäin ka esimest korda see talv põhjapeale kinni oma koduhoovis, kui nüüd peale tormi sai üle põlve lumes jälge sisse sõidetud (hoogu ei olnud ega saanud võtta kah). Kohev lumi oli aga näe kinni põhja peale ma jäin. Ok, mingi arv kordade järel jõnksutades sain siiski lahti. Ilmselt olen ka loll siis Samas vahe on üüratu küll, tagavedu BMW või esivedu Volkar mis hoovist läbi käinud on, ei ole oma jõududega sealt välja saanud mitmeid kordi. Selles suhtes on silmaga niiöelda vahe ikkagi näha nelivedu kasuks. Aga ma ütleks küll, et Imprezaga on maru lihtne jääda põhjapeale kinni. Suurem kliirents siis Outbacki või Foresteri poolele kindlasti plusspunkte peaks jagama. Jah, niikaua kui ta liigub on okey aga kui seisma jääd kipub enamasti jokk olema ma ütleks. Muideks jutustas mulle just päev paar tagasi kolleeg jutu kuidas ta autoga koduteele sisse pressis tormiga. Mitusada meetrit sai edasi ja oleks veelgi saanud aga jäi seisma ning hoobilt kinni oligi. Miks seisma jäi? Põhjus lihtne, lumi oli nii sügav, et esistangest loopis hooga üle kapoti kõik lume esiklaasile ja kojamees ei jõudnud lihtsalt lund maha pühkida. Mis omakorda põhjustas selle, et juht ei näinud enam kuhu tee läheb ja ta jäi seisma. Sestap on mul juba teist aastat alati labidas kaasas, sest iga talv on paar korda kus seda ikka kasutada tuleb. Enamasti jäärajal, väljasõites kuskile valliotsa kinni jäädes
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Re: Forester lumes
Kui taga on LSD ja kastil aeglusti siis katkub Forester üpris mõnusalt edasi. Õnneks või kahjuks pole ta nii raske, et suure hangega kohtudes kõhule jäädes suuri probleeme tekiks.
Praegu tasub muidugi juba ettevaatlik olla - õrna lumekihi all võib peituda soolasodiga kamakas, mis päris valus võib ninaotsale olla. Mõistlik oleks ka pantser alla panna - kui taga vähegi raskust on (nt paar liivakotti) siis tõukab selle viimase meetri lumise õueni veel kuidagi ära.
Praegu tasub muidugi juba ettevaatlik olla - õrna lumekihi all võib peituda soolasodiga kamakas, mis päris valus võib ninaotsale olla. Mõistlik oleks ka pantser alla panna - kui taga vähegi raskust on (nt paar liivakotti) siis tõukab selle viimase meetri lumise õueni veel kuidagi ära.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Forester lumes
Üks kehvemaid variante on ühe poole ratastega kraavipervel kinni jääda, nii et külg vastu poolteitstmeetrist lumevalli toetab. See kui rattad lahti on ja need ka ringi käivad ei tähenda üldjuhul muud kui, et kaevad omale sügavamat auku. Mina sain sellisest situatsioonist välja kui terve auto ulatuses selle pooleteistmeetri kõrguse hange, pluss välja sõitmise maa lahti kaevasin. (ei tasu alati viisakalt teeserva parkida )
-
- Postitusi: 4
- Liitunud: N, 16 Dets 2010 17:14:59 +0300
Re: Forester lumes
Tutvudes selle auto omadustega on minul vaja läinud labidat kolm korda.
1.
Esimene kord kodunt sõites külavahetee Põlveni ja kohati ülepõlve (alt raskes lumes), ca 200m sõitu Lõpp läks väikese edasi tagasi rammimisega ja lõpuks lihtsalt põhjapeal kinni.
2.
Positiivseim omadus
Otepääl põlveni lumes (kerge eilane lumi),kohati mõni kõrgem vall, ca 200m põllul täistuisanud teed läbitud muretult.Alguses kahtlesin väga aga ei viitsinud ka oodata,et ehk enne õhtut tuleb traktor.
Positiivseim omadus
3.
Saanud sellest inspiratsiooni muutusin lasnamäel laisaks ja otsustasin ühe lahtilükkamata tänavalõpu ise läbida.
Lumi tundus sama kõrge nagu otepääl aga võta näpust. raske tugev p..sk ja vaid autopikkuse jagu sõitu ning kohe põhjapeal kinni,jälle ca 20 min. rahmeldamist.
Siis tuli sõber ja ütles,et see juba kaks nädalat sellise läbimatuna seisnud
Hiljem hoovipeal jääbetoonis olevaid roopaid vaadates ei saanud aru kuidas vähestel sealolevatel autodel põhjaalused terved on
Selles osas tundub,et olen teinud õige valiku,eelistades aeglustiga manuali automaadile,
kuigi aeglusti aeglustab vähem kui ootasin on asjast ikka abi olnud.
Nüüd kolmekordse labidamehena hakkan aru saama millega sõidan.
Forester pole küll maastur aga siiski väga hea auto.
Siiani olnud kasutuses hobiautona ilma elektroonikata neliveoga BroncoII, seega peenemat sorti tehnikaga kogemust ei oma.
Paljud väidavad et kui kinni jääd siis võta veojõukontroll maha ,saad paremini välja,ise oleks nagu vastupidisel seisukohal. Endale vähemasti tundus nii.
Või mida targemad kostavad?
1.
Esimene kord kodunt sõites külavahetee Põlveni ja kohati ülepõlve (alt raskes lumes), ca 200m sõitu Lõpp läks väikese edasi tagasi rammimisega ja lõpuks lihtsalt põhjapeal kinni.
2.
Positiivseim omadus
Otepääl põlveni lumes (kerge eilane lumi),kohati mõni kõrgem vall, ca 200m põllul täistuisanud teed läbitud muretult.Alguses kahtlesin väga aga ei viitsinud ka oodata,et ehk enne õhtut tuleb traktor.
Positiivseim omadus
3.
Saanud sellest inspiratsiooni muutusin lasnamäel laisaks ja otsustasin ühe lahtilükkamata tänavalõpu ise läbida.
Lumi tundus sama kõrge nagu otepääl aga võta näpust. raske tugev p..sk ja vaid autopikkuse jagu sõitu ning kohe põhjapeal kinni,jälle ca 20 min. rahmeldamist.
Siis tuli sõber ja ütles,et see juba kaks nädalat sellise läbimatuna seisnud
Hiljem hoovipeal jääbetoonis olevaid roopaid vaadates ei saanud aru kuidas vähestel sealolevatel autodel põhjaalused terved on
Selles osas tundub,et olen teinud õige valiku,eelistades aeglustiga manuali automaadile,
kuigi aeglusti aeglustab vähem kui ootasin on asjast ikka abi olnud.
Nüüd kolmekordse labidamehena hakkan aru saama millega sõidan.
Forester pole küll maastur aga siiski väga hea auto.
Siiani olnud kasutuses hobiautona ilma elektroonikata neliveoga BroncoII, seega peenemat sorti tehnikaga kogemust ei oma.
Paljud väidavad et kui kinni jääd siis võta veojõukontroll maha ,saad paremini välja,ise oleks nagu vastupidisel seisukohal. Endale vähemasti tundus nii.
Või mida targemad kostavad?
Re: Forester lumes
Mina pole küll veel kinni istunud. Kuid eriti lihtsalt läheb sidur kärssama. On enne seda Foresteri ka olnud teisi neliveolisi ja olen sellest võimalusest teadlik. Kuid sellel läheb sidur väga kiirelt kärssama. See on küll ilmselt oma viga kuid just tagurdades lumesupis on see oht suurem.
Forester XT + Bugeye.
Ei ole olemas põhjust miks peaks piinama end pooleveolisega.
Ei ole olemas põhjust miks peaks piinama end pooleveolisega.
Re: Forester lumes
Kunagi istusin quattroga samamoodi täiesti kõrvalisel metsateel kinni. Õnnex juhtusid mööda sõitma 5 noort kutti sigulliga, kes olid meeleldi nõus kraavi hüppama ja sealtpoolt autot väljasõitmise ajal lükkama.BlackRabbit kirjutas:Üks kehvemaid variante on ühe poole ratastega kraavipervel kinni jääda, nii et külg vastu poolteitstmeetrist lumevalli toetab. See kui rattad lahti on ja need ka ringi käivad ei tähenda üldjuhul muud kui, et kaevad omale sügavamat auku. Mina sain sellisest situatsioonist välja kui terve auto ulatuses selle pooleteistmeetri kõrguse hange, pluss välja sõitmise maa lahti kaevasin. (ei tasu alati viisakalt teeserva parkida )
Ilma nende noorsandideta oleks pidanud ilmselt pool pühapäeva kühveldamisega sisustanud
Subaru Outback 2,5 CVT MY13
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Forester lumes
Kuidas teil rattakoopasse koguneva lumega on?
Ma olen enda Foresteril seda korduvalt puhastanud ja soojemas garaažis sulatanud ja ka pesulas käinud kuid nende ilmadega on nädalaga sama olukord, mis varem.
Ebmeeldivaks teeb olukord see, et tagumised amordipüstikud on nii jääs, et ebatasasustega käib ratas pidevalt vastu jääd.
Ma olen enda Foresteril seda korduvalt puhastanud ja soojemas garaažis sulatanud ja ka pesulas käinud kuid nende ilmadega on nädalaga sama olukord, mis varem.
Ebmeeldivaks teeb olukord see, et tagumised amordipüstikud on nii jääs, et ebatasasustega käib ratas pidevalt vastu jääd.
Re: Forester lumes
Ei oska küll kurta midagi sellist Ilmselt on kogu aeg selline vile taga,et sinna ei jõuagi midagi koguneda
Sured kaa koos subaruga
Re: Forester lumes
OB koopad kah jäävad suht jäiseks - vedru vahele jääd samas ei teki. Võid ju koopaplastiku silikoonõliga üle lasta, sodi kukub ise maha. Mure peaks nüüd lahenema, väljas +3C.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!