Jahutusvedeliku näidik

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
carpedias
Postitusi: 11
Liitunud: R, 21 Jaan 2011 19:59:06 +0300

Jahutusvedeliku näidik

#1 Postitus Postitas carpedias » E, 24 Jaan 2011 12:25:37 +0300

Muretsesin endale 2008 aasta automaatkäigukasti ja bensiinimootoriga Foresteri (116kW).
Tundub aga auto kuidagi külmavõitu st et ei lähe nii kiiresti soojaks kuigi jahtusvedeliku näidik sellises asendis nagu pildil.
Küsingi teistelt Foresteri omanikelt, et kas selline asend sooja mootoriga normaalne?
Kas on ka normaalne, et kui hommikust käivitust tehes külma mootoriga minna ca 3 min pärast seda toru katsuma, mis sooja annab, on see juba leige/soe. Kas ei peaks minema soojaks enne sisering ning siis avanema suurem ring? Ja 3 min pärast salongis pole ka jahutusvdeliku näidik kuhugi poole tõusma hakanud.
Kas lihtsalt Subaru Foresteri omapära?

Auto soojenemise kohta veel küsimus, et kui auto soojeneb, kas siis annab mootor ka kerget vibratsiooni, mis soojenedes lõpeb?
Manused
Jahutusvedeliku naidik
Jahutusvedeliku naidik
naidik.jpg (205.98 KiB) Vaadatud 6474 korda

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#2 Postitus Postitas BlackRabbit » E, 24 Jaan 2011 12:59:05 +0300

Võibolla ei saagi neid kahte võrrelda, sest mootorid on ikka päris erinevad, aga vastasin niipalju kui endale on silma jäänud:

...kas selline asend sooja mootoriga normaalne?
- Mina olen seda normaalseks pidanud. Pildil on see näidik veidi alla keskmise, aga mul on sooja mootoriga samuti seal keskpaigas. Sooja hakkab salongi puhuma suhteliselt kiiresti, ca 3 minutiga. See näidik hakkab tõusma alles soojemate temperatuuride puhul, mis saabub kiiremini liikuma hakates. Kohapeal pikalt soojendada ei soovitata ja parem soojendamine on ikka rahulik sõit. Kuskil nelja kilomeetriga (laps kooli ja tagasi) on mootor ikka korralikult soe.

Kas on ka normaalne, et kui hommikust käivitust tehes külma mootoriga minna ca 3 min pärast seda toru katsuma, mis sooja annab, on see juba leige/soe.
- Ei ole veel mingit toru katsuma läinud. kas peaks ? :)

Kas ei peaks minema soojaks enne sisering ning siis avanema suurem ring? Ja 3 min pärast salongis pole ka jahutusvedeliku näidik kuhugi poole tõusma hakanud.
- pane kõik puhurid jms auto režiimi, siis läheb kiiremini soojaks ja salongi ennem sooja ei puhu kui ring soe.

Auto soojenemise kohta veel küsimus, et kui auto soojeneb, kas siis annab mootor ka kerget vibratsiooni, mis soojenedes lõpeb?
- Milles see vibratsioon seisneb? Minu oma ei vibreeri, aga pöörded hoiab loomulikult kõrgemal.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#3 Postitus Postitas JP » T, 25 Jaan 2011 11:02:26 +0300

Kui näidik näitab, et mootor soe aga sooja õhku ei tule siis on õhk süsteemis.
Selleks, et seda välja saada tuleb voolikuid muljuda. Ja siis vedelikku juurde valada ja korralikult paarutada.

Alati muidugi võimalus, et termostaat on katki, siis on suur ring alati lahti. Lisaks on termostaate erinevaid, euroopast toodud autodel avanevad nad varem.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#4 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 25 Jaan 2011 12:19:27 +0300

JP kirjutas:Kui näidik näitab, et mootor soe aga sooja õhku ei tule siis on õhk süsteemis.
Selleks, et seda välja saada tuleb voolikuid muljuda. Ja siis vedelikku juurde valada ja korralikult paarutada.

Alati muidugi võimalus, et termostaat on katki, siis on suur ring alati lahti. Lisaks on termostaate erinevaid, euroopast toodud autodel avanevad nad varem.
Mul on kaks korda paisupaak peale spirity hooldust tühjaks jäetud ja olen selle ise hiljem normi piirini täitnud, nii et see õhk süsteemis ei ole ka suhteliselt uue auto puhul nii võimatu.

carpedias
Postitusi: 11
Liitunud: R, 21 Jaan 2011 19:59:06 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#5 Postitus Postitas carpedias » K, 26 Jaan 2011 18:43:21 +0300

Tänud vastuste eest. Pean ikka auto ikka Mariinesse kontrolli viima, sest enda mõistusega asja korda ei saanud.

carpedias
Postitusi: 11
Liitunud: R, 21 Jaan 2011 19:59:06 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#6 Postitus Postitas carpedias » N, 27 Jaan 2011 22:43:56 +0300

Annan ka tagasiside teistele Foresteri kasutajatele. Käisin Mariines ja autoga on minu kahtlustele vaatamata õnneks kõik korras. Teadmisteks ka teistele, kes seda veel ei tea, termostaat avaneb 78 kraadi juures. Kui termostaat läbi, siis ei pidavat auto üldse soojaks minema.
Kuna oli autovahetus, siis Forester ilmselt hõredam ja nõuab suuremat soojakraadi salongi, et ennast hästi tunda :wink:

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Jahutusvedeliku näidik

#7 Postitus Postitas BlackRabbit » R, 28 Jaan 2011 10:34:35 +0300

carpedias kirjutas:Annan ka tagasiside teistele Foresteri kasutajatele. Käisin Mariines ja autoga on minu kahtlustele vaatamata õnneks kõik korras. Teadmisteks ka teistele, kes seda veel ei tea, termostaat avaneb 78 kraadi juures. Kui termostaat läbi, siis ei pidavat auto üldse soojaks minema.
Kuna oli autovahetus, siis Forester ilmselt hõredam ja nõuab suuremat soojakraadi salongi, et ennast hästi tunda :wink:
No siis pead suurema mootoriga mudeli ostma, see läheb kiiremini soojaks :P

Vasta