Külm ilm ja roolivõimu pump
Külm ilm ja roolivõimu pump
Kas kellelgi on veel Foresteriga selline probleem, et kui hommikul on külma alla 20 kraadi, siis autot käivitades on mõnda aega kuulda roolivõimu pumba vingumist? Hääl kaob nii umbes paari kilomeetri sõitmise järel. Õli vähesusest probleemi ei ole, nii külma kui soojaga on õli potsiku pealt vaadates max kogus. Kas on äkki abi vedelamast õlist (kui sellist üldse on olemas) või tuleks profülaktika mõttes roolivõimu õli lihtsalt välja vahetada?
On keegi sellise probleemiga kokku puutunud ja kuidas on abi saanud?
On keegi sellise probleemiga kokku puutunud ja kuidas on abi saanud?
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Esinduse (Mariine) sõnul on see tavaline Subaru hääl, mul teeb hommikul sama imelikku häält ka kojamehe mootor.tripp2 kirjutas:Kas kellelgi on veel Foresteriga selline probleem, et kui hommikul on külma alla 20 kraadi, siis autot käivitades on mõnda aega kuulda roolivõimu pumba vingumist? Hääl kaob nii umbes paari kilomeetri sõitmise järel. Õli vähesusest probleemi ei ole, nii külma kui soojaga on õli potsiku pealt vaadates max kogus. Kas on äkki abi vedelamast õlist (kui sellist üldse on olemas) või tuleks profülaktika mõttes roolivõimu õli lihtsalt välja vahetada?
On keegi sellise probleemiga kokku puutunud ja kuidas on abi saanud?
Siiani ei tea ühtegi XT-d, mis seda häält üle -20 ulatuvate temperatuuridega ei teeks.
Olen vaadanud, et -19 ei ole mingit probleemi
aga -22 on vingumine sees. Sarnaneb vanale mustamäe trollile
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Mitte ainult Forester vaid ka Outback viriseb külmaga (-21C täna hommikul). Esimene 30 sek on ikka väga viril hääl roolipumbal, gaasi korra vajutades kaob ära. Samas esimese generatsiooni Legacy roolivõim -34C peal ei teinud teist nägugi - ilmselt konstruktsiooni küsimus.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Siinkohal oskan kinnitada, et sama häält (nii alates -15°C ja allapoole) tegi Legacy MY04 ja teeb Impreza MY08.
Küsimusele, et millega tegu sain Mariine`st vastuseks, et Subaru eripära ja tegu ei ole millegi kahtlase, katkimineva või remontivajavaga.
* Üks teine teadjam oskas lihtsalt lisada/soovitada, et sellise hääle olemasolul mitte rooli äärmusest äärmusesse väänama/keerama hakata, kuna roolivõimendi (hüdropumba) mahlad (õli) on suurest külmast tingituna ehk mitte nii vedelas olekus kui vaja ja suure väänamise/keeramise tagajärjeks võib olla mõni purunenud tihend .... Samas ei ole ma nii suur spetsialist, et siinkohal öelda missugustel Subaru mudelitel nn roolivõimendi elektriline on ja missugustel mitte ...?!
Ma ei oska ka seda viimatimainitud teadjama inimese soovitust kommenteerida, kuna tagajärjed senini puuduvad ja loodan, et jäävadki puuduma kuid üldjuhul olen ikka lasknud külmast peast autol/mootoril minutit paar kohapeal käia, enne kui sõitu olen alustanud ning mootori (ka muu träni) soojenedes kaob ka vastav hääl!
P.S Teine samalaadne anomaalia, mida täheldanud olen on, et käimakas (E-4AT) vahetab automaatasendis suure külmaga oluliselt suuremate pöörete pealt käiku ülesse - samuti põhjustatuna ikka õlist ja selle mitte kõige vedelamast olekust!
Küsimusele, et millega tegu sain Mariine`st vastuseks, et Subaru eripära ja tegu ei ole millegi kahtlase, katkimineva või remontivajavaga.
* Üks teine teadjam oskas lihtsalt lisada/soovitada, et sellise hääle olemasolul mitte rooli äärmusest äärmusesse väänama/keerama hakata, kuna roolivõimendi (hüdropumba) mahlad (õli) on suurest külmast tingituna ehk mitte nii vedelas olekus kui vaja ja suure väänamise/keeramise tagajärjeks võib olla mõni purunenud tihend .... Samas ei ole ma nii suur spetsialist, et siinkohal öelda missugustel Subaru mudelitel nn roolivõimendi elektriline on ja missugustel mitte ...?!
Ma ei oska ka seda viimatimainitud teadjama inimese soovitust kommenteerida, kuna tagajärjed senini puuduvad ja loodan, et jäävadki puuduma kuid üldjuhul olen ikka lasknud külmast peast autol/mootoril minutit paar kohapeal käia, enne kui sõitu olen alustanud ning mootori (ka muu träni) soojenedes kaob ka vastav hääl!
P.S Teine samalaadne anomaalia, mida täheldanud olen on, et käimakas (E-4AT) vahetab automaatasendis suure külmaga oluliselt suuremate pöörete pealt käiku ülesse - samuti põhjustatuna ikka õlist ja selle mitte kõige vedelamast olekust!
real-time Forester XT 2.0 CVT MY16
&
ex Forester 2.0 CVT MY13
&
ex Impreza 2.0R Sport AT MY08
&
ex Legacy 2.5 STW AT MY04
&
ex Forester 2.0 CVT MY13
&
ex Impreza 2.0R Sport AT MY08
&
ex Legacy 2.5 STW AT MY04
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Mul diisel foresteril elektriline roolivõimupump. Kui olid külmad ilmad siis probleemi pold, aga -14ga hakkas punasega kiri Steering põlema. Õnneks u. 5 min töötamist siis kustus ära. Mariine ei osanud muud öelda, kui teistel ka sama jama ja uuritakse asja. Öeldi, et sõita nii võib, kui roolivõim ei tööta. Samas ma arvan, et probleem tuleb sellest et õli paks ja pump ei jõua ringi ajada. Aga millest see alarm tuleb, kas rõhust? Samas ka käigukasti õli on päris paks. Ma ei saa aru miks ei kasutata meie kliimale vastava viskoossusega õlisid. Kas katkeb garantii ja ei julgeta vastutust võtta?
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Selge, kui Subaru eripära, siis Subaru eripära . Mul esimene Subaru, sellepärast ka niipalju rumalaid küsimusi
Lihtsalt eelnevatel autodel on roolivõimu pump sellist häält teinud siis, kui õli vähe, samas pole see vingumine varasematel autodel ka õhutemperatuurist sõltunud.
Kasti kõrgematel pööretel käiguvahetust külma ilmaga olen ka ise täheldanud, samas kui gaasipedaali korraks järele anda pööretel, kus tavaliselt käiguvahetus toimub, teeb kast ka külmalt vahetuse ära.
Ok, aga siis ei muretse ja "naudin" külma ilma edasi .
Lihtsalt eelnevatel autodel on roolivõimu pump sellist häält teinud siis, kui õli vähe, samas pole see vingumine varasematel autodel ka õhutemperatuurist sõltunud.
Kasti kõrgematel pööretel käiguvahetust külma ilmaga olen ka ise täheldanud, samas kui gaasipedaali korraks järele anda pööretel, kus tavaliselt käiguvahetus toimub, teeb kast ka külmalt vahetuse ära.
Ok, aga siis ei muretse ja "naudin" külma ilma edasi .
Andy kirjutas:Siinkohal oskan kinnitada, et sama häält (nii alates -15°C ja allapoole) tegi Legacy MY04 ja teeb Impreza MY08.
Küsimusele, et millega tegu sain Mariine`st vastuseks, et Subaru eripära ja tegu ei ole millegi kahtlase, katkimineva või remontivajavaga.
* Üks teine teadjam oskas lihtsalt lisada/soovitada, et sellise hääle olemasolul mitte rooli äärmusest äärmusesse väänama/keerama hakata, kuna roolivõimendi (hüdropumba) mahlad (õli) on suurest külmast tingituna ehk mitte nii vedelas olekus kui vaja ja suure väänamise/keeramise tagajärjeks võib olla mõni purunenud tihend .... Samas ei ole ma nii suur spetsialist, et siinkohal öelda missugustel Subaru mudelitel nn roolivõimendi elektriline on ja missugustel mitte ...?!
Ma ei oska ka seda viimatimainitud teadjama inimese soovitust kommenteerida, kuna tagajärjed senini puuduvad ja loodan, et jäävadki puuduma kuid üldjuhul olen ikka lasknud külmast peast autol/mootoril minutit paar kohapeal käia, enne kui sõitu olen alustanud ning mootori (ka muu träni) soojenedes kaob ka vastav hääl!
P.S Teine samalaadne anomaalia, mida täheldanud olen on, et käimakas (E-4AT) vahetab automaatasendis suure külmaga oluliselt suuremate pöörete pealt käiku ülesse - samuti põhjustatuna ikka õlist ja selle mitte kõige vedelamast olekust!
Re: Külm ilm ja roolivõimu pump
Paanikaks pole nagu põhjust jahh.Mina kuulun ka sinna klubisse kus kapotiall -21c pealt oma elu hakkab pisikese undamise näol
Sured kaa koos subaruga